Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Maine o sa incerc cu electrovalva cum ati spus mai sus,daca nu reusesc cu siguranta o sa va cer sfaturi la schimbatul pompei de injectie.

 

Editare: Daca intre tine si interlocutor nu a intervenit o alta persoana,nu mai copiezi mesajul anterior ci folosesti direct functia "raspunde"

Link spre comentariu

Fac asta deoarece simt o placere deosebita cand sunt injurat pentru ca le stric "afacerile" la multi din domeniul meu de actvitate. :101 :freaza: :dans:Nu numai aici pe forum sunt certat de "anonimi" ci si pe you tube,citeste comentariile de sub fisierul video, facute de un "inginer" care imi spune ca habar nu am de meserie :nas: AP5IiiCiP44

Rautatile din partea semenilor sunt deja ceva obisnuit in Romania de azi, din nefericire. Mai rau este ca cei mai 'rai' (cu gura mare) sunt, in general, persoane care fac afirmatii in necunostinta de cauza. Mi-a placut raspunsul oferit celui care va contesta cunostintele. :aplauze
Link spre comentariu

Nu mi-ai raspuns la problema cu franele.

Buna dimineata,

 

Imi cer mii de scuze pentru ca in dimineata zilei de pasti,in jur de orele 04.20 mi-am permis luxul de a fi luat cu  salvarea si transportat la spitalul judetean din cauza problemelor cardiace care le am si tin sa ma repet ca totul s-a intamplat in dimineata zilei cand toti urmau sa serveasca traditionala masa de sarbatori,deci este exclusa concluzia care o pot trage unii referitor la faptul ca multi "imbuibati" ajung la spital din cauza excesului de mancare si bautura,unicul meu exces a fost ceaiul din seara anterioara.

As vrea sa mentionez faptul ca toti cei de prin administratie nu suntem remunerati niciunul, ci o facem din pura placere deci va rog sa nu transformati bunavointa mea si placerea de a impartasi si altora notiunile mele de mecanica,intr-o obligatie.

Te rog sa privesti cu o pagina in urma,unde imi cer scuze la persoana cu Golf-ul la care am omis sa-i raspund.

Nu am obligatia de a raspunde la intrebarile nimanui si vreau sa intelegeti ca nu sunt nici "Mama Omida "si din acest motiv ar fi bine sa postati macar o poza cu problema care o aveti iar in cazul tau,ar fi trebuit sa demontezi pompa si sa fi facut exact ce scriam mai sus.

Sa stii ca nu sunt un HDD de mare capacitate ca sa pot avea inmagazinate in memorie toate pompele de frana si alte parti mecanice care le postati pe aici,ci sunt un om normal ca si voi si din acest motiv trebuie sa am un punct de reper ca sa ma pot orienta.

Nu trebuie neaparat sa fi lucrat un anumit tip de motor sau etc dar daca vad o poza ,imediat imi fac o idee si realizez despre ce este vorba.

Din ce motiv crezi ca service-urile sunt axate pe un anumit tip de auto?

Mie mi-a placut sa lucrez tot ce mi-a picat in mana dar sa stii ca este imposibil ca un atelier de reparatii auto sa detina de exemplu toate presele (SDV) necesare raparatiilor tuturor tipurilor de motoare din lume si din acest motiv sunt organizati pe reprezentante.

Daca nu am fi existat si noi,adica "mici meseriasi",s-ar fi ajuns la un fapt incredibil si ma refer la faptul ca multi se vaietau de faptul ca la ei in locatie nu gasesc mecanic pentru un anumit tip de masina,cum imi spunea de exeplu cineva din Iasi ca nu ar avea reprezentanta Ford.

Intrebare:

-Daca intr-o localitate X exista numai reprezentanta Ford si atat,sa inteleg ca toti locuitorii acelei locatii sunt obligati sa cumpere numai autoturisme Ford,ca sa poata beneficia de asistenta tehnica?

Ala care se da mecanic dar in schimb mentioneaza ca el stie sa lucreze numai la Dacie sau numai la un anumit tip de masina,habar nu are de meserie.lucreaza ca un robot ,fara sa gandesca .

Toate motoarele sunt bazate pe un anumit tip de functionare,unic in felul sau si daca stii acest principiu,nu mai conteaza ce gasesti sub capota atunci cand o ridici,sincer daca ma pun la masa si vreau sa mananc,orice fel de mancare ar fi pe masa,il introduc tot in gura si nu in nas.

 

Revin la subiectul tau,din cate stiu cele mai des intalnite pompe de frana sunt  Ate,Girling si Bosch,tu mi-ai precizat cumva ce tip de pompa ai pe masina?

Se pare ca nu si nu inteleg de ce ar trebuie sa stau eu si sa va scot cu clestele fiecare detaliu ca sa va rezolvati problemele.

Mi-ai expus problema la modul general si tot acelasi lucru am facut si eu,fiecare model de pompa are un anumit tip de constructie si canalizatii iar daca tu ai fi postat o poza cu pompa demontata ti-as fi detaliat ce trebuie facut.

Ai spun asa in linii mari ca ai curatat pompa si nu prea ai gasit depunere in ea dar oare ai stiut ca sub rezervorul pompei exista niste gauri de refulare cat varful de ac de cusut?

Si daca garnitura nu trece dincolo de gaura respectiva ,pompa nu se videaza ca sa traga pistonasele si sa lase placutele libere?

Dar de orificiile alea fine de sub inelele de cupru stiai?

Alta data nu te mai grabi si sa-mi fie iertata comparatia dar stii cum este cu piesele astea din mecanica?

Sunt exact ca femeile alea frumoase care atunci cand le privesti iti deschid apetitul de facut dragoste dar cand ajungi in acel moment,costati descurajat ca lejeria intima o au murdara sau miroase execrabil.

Referitor la caseta de directie sa stii ca nu imi pot schimba opinia si ramane cum am zis,din cauza axului de la distrbuitor nu se poate scoate decat daca dai drumul la punte sa se departeze 10 cm de caroserie.

 

Te rog sa interpretezi tot ce am scris aici ca pe o recomandare si nu ca pe o mustrare,lucrurile nu trebuie interpretate asa cum dorim noi ci trebuie sa le dam adevaratul sens care il au.

Link spre comentariu

Ford Fiesta 1.4 TDCI an 2006 - electrovalva EGR

 

Vazut motorul din fata,aceasta electrovalva EGR este pozitionata in spatele motorului pe partea dreapta sus,aceasta neviind vizibila cu ochiul liber.

Acest motor fiind generatie mai noua,nu are supapa EGR mecanica pe baza de membrana care sa lucreze pe absortie cum exista mai la toate modelele ci aceasta este comandata electronic,lucrand pe baza de electromangnet,acesta comandand o pargie care lucreaza elicoidal,executand o miscare de 90 de grade urcand si coborand stanga-dreapta,astfel deschizand si inchizand transferul de gaze.
Datorita faptului ca acest ghidaj elicoidal era ancrasat de calamina rezultata in urma procesului de ardere,culisa foarte greu,plus ca nu facea cursa completa si din acest motiv,la oprirea motorului,electrovalva se auzea cum inchide mult mai tarziu dupa luarea contactului.
Pentru a demonta aceasta eletrovalva e o intreaga aventura si trebuie tinut cont de urmatoarele aspecte in timpul operatiei.
 
Deci se demonteaza urmatoarele:
-filtrul de aer,
-carcasa filtrului,
-racordul de la turbina,
-baterie filtru de motorina,
-mufa multicontact care alimenteaza tot motorul,
-tubulatura aer,
-electrovalva EGR,care este fixata cu 3 suruburi de M4.
 
O atentie deosebita trebuie acordata mufei multicontact care face toata alimentarea electrica a motorului si aici fac referire la faptul ca inainte de a o decuplata prin tragere,trebuie ridicata siguranta de plastic care o asigura,altfel riscam sa o distrugem si la montare trebuie sa avem grija de cele doua oringuri de etansare,deci sa privim cu atentie pozele si explicatia de la fiecare in parte:
 
Posted Image
prezentare ansamblu motor
 
Posted Image
baterie filtru de motorina
 
Posted Image
filtru de aer
 
Posted Image
carcasa filtru de aer
 
Posted Image
demontare carcasa filtru
 
Posted Image
 
Posted Image
inainte de curatare
 
Posted Image
 
Posted Image
dupa curatare
 
Posted Image
siguranta mufa multi-contact
 
Posted Image
 
Posted Image
pozitionare EGR
 
Posted Image
 
Posted Image
 
Posted Image
 
Posted Image
Link spre comentariu

Ford Mondeo 1.8 TD,an 1997 - inlocuire pompa de injectie

 

 

Operatia de inlocuire a pompei de injectie este destul de complexa si voi incerca sa expun etapele cat de cat in ordinea de demontare a subansamblelor.

Acest tip de motor,este unul dintre cele care folosesc doua curele danturate pentru asigurarea distributiei si voi prezenta inclusiv remontarea si punerea la punct a acesteia.

 

Deci se demonteaza urmatoarele:

 

-se goleste instalatia de racire,

-conductele metalice dintre pompa si injectoare,
-conductele de plastic pentru alimentarea pompei,
-cablu de acceleratie si de soclu,
-instalatia electrica a pompei,
-vas de expansiune,
-se baga cric sub motor,

-se demonteaza suportul frontal care fixeaza motorul pe caroserie,
-curea accesorii,
-fulia de pe pinionul pompei,
-furtunul de la pompa de apa,
-capacul la distributie,
-rola intinzatoare cu arc de la cureaua pompei decat se slabese si se trage cureaua de distributie numai dupa pinionul pompei de injectie,
-pinionul pompei de injectie din cele 3 suruburi,
-celelalte 3 suruburi care fixeaza pompa de bloc,
-in spatele pompei ,suportul de sustinere al capului hidraulic.

 

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

 

 
 
Link spre comentariu
FORD FOCUS 1.4 16V an 2005 - inlocuire kit de ambreiaj.


La motoarele de 1.4 se inlocuieste numai rulmentul,placa de presiune si discul de ambreiaj dar fara volanta,neavand  modelul devolanta cu masa dubla ca sa poata fi compromisa.

Pentru efectuarea acestei operatii se demonteaza urmatoarele:
-capota,
-scut protectie,
-roti fata,
-se despivoateaza si se scot planetarele,
-brat sustinere dintre cutie si caroserie,
-compresor aer conditionat,
-carcasa filtru,
-suport acumulator,
-cupla instalatie motor din tabloul de sigurante,
-calculator asistare motor(ECU),
-galerie de evacuare,
-vas lichid racire motor,
-vas lichid si pompa servodirectie,
-toate racordurile de raciare ale motorului,
-conducta alimentare cu lichid ambreiaj,
-cabluri cautatoare viteze de pe cutie,
-racorduri alimentare combustibil,
-racord vacuum sistem franare,
-tamponul frontal de la distributie,
-tamponul de sustinere de deasupra cutie de viteze,
si dupa toate aceste motorul se scoate impachetat cu cutie cu tot si se lucreaza la banc.

Procedeul meu de lucru esta ca demontez compresorul de AC de pe motor si il suspend pe caroserie fara a pierde freonul din el,ca proprietarul masinii sa nu mai cheltuiasca fara rost inca 150/200 ron pentru a mai incarca instalatia.

Am ramas surprins placut de urmatoarele probleme:

-felul in care este cuplata toata instalatia motorului cu o mufa multicontact in tabloul de sigurante,un sistem bine gandit si efecient,
-planetarele nu mai au la capete acele oribile piulite din tabla ambutisata care creiau probleme mereu,ci au fost gaurite si filetate in centru,fixarea pe fuzeta fiind facuta cu un simplu surub de M10,
-tot aici la planetare as mai adauga ceva,in timp acest surub central care fixeaza planetare se poate demonta si prin gaura ramasa de la el se poate incarca planetara cu vaselina fara a fi demontata,folosind un decalimitru, ,acesta practica fiind facuta prin anii 1987 la VW si Audi.


Acum trecem la partea negativa a constructorului si as incepe astfel:

-galeria de evacuare nu are imbinare cu catalizatorul,un lucru foarte ciudat,nu se pot schimba decat impreuna si costa o gramada de bani,
-se poate intampla sa se fisureze galeria de evacuare din cauza temperaturii mari,asta insemnand sa fie schimbata cu catalizare cu tot,astfel ansablul cu totul are cam un 1 metru lungime de la motor si pana la prima imbinare,
-acest fapt m-a deranjat enorm la demontarea motorului deoarece neputand sa las galeria de evacuare pe motor,cum este normal sa ramana,am pierdut ore bune de demontat prin spatele motorului unde nu prea ai spatiu deloc si suruburile fiind arse si coxificate de rugina s-au rupt necesitand diverse operatii de lacatuserie pentru a le elimina si schimba.

La demontarea ambreiajului am constatat ca se mersese ceva cu el peste limita de km admisa si din acest motiv discul de ambreiaj a ajuns la nituri si a permis acestora sa frece suprafata de contact a volantei,facand canale pe ea si invinetind-o de temperatura.

Aici iar as fi critic ca de obicei si as spune astfel:

-nu pricep de ce nu se mai face nituirea ferodourilor pe discul de ambreiaj cu nituri din cupru si se face cu din cele metalice ca sa deterioreze volanta,aceasta nefiind piesa de schimb in kit-ul de ambreiaj ca la cele cu masa dubla care se rup in timp.
-un lucru care m-a deranjat enorm a fost sistemul de montare a curelelor de la accesorii care se vor montate numai cu dispozitiv special pentru intinderea lor, fiind intinse cu acesta si renuntand la sistemul de intindere clasic si eficient.
Tare mi-as dori sa cunosc persoana respectiva care sunt sigur ca s-a umplut de bani de pe urma acestei inovatii idioate si sa il intreb de ce a renuntat la sistemul de reglaj conceput de un baiat destept.
 
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
 
 

 
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Frumos explicat ca de obicei.De curiozitate...la mondeo 2, 1.6 benzina este recomandat sa se demonteze ansamblul moto-propulsor pentru inlocuirea kit-ului de ambreiaj? Multumesc.

Link spre comentariu

Buna ziua,

 

Imi cer scuze dar nu am avut net,eu inlocuirea kit-ului de ambreiaj o fac numai cu demontarea ansamblului motor-cutie si il lucrez la banc.

Astfel se face revizie la toate racordurile,electromotor,instalatie electrica etc.

La Fiesta de exemplu are vreo 3 sau 4 legaturi de masa sub suportul acumulatorului si toate sunt corodate iar apoi ne miram de ce sunt probleme la partea electrica.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări