bibanu47 Postat Martie 11, 2012 Autor Partajează Postat Martie 11, 2012 Atelierul lui bibanu47 Va voi prezenta foarte sumar o parte din atelierul unde imi desfasor activitatea de zi cu zi dupa care voi incepe sa va pun la dispozitie unele autoturisme reparate de mine in ideea de a va initia in tainele mecanicii auto . Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 11, 2012 Autor Partajează Postat Martie 11, 2012 Continuare la atelierul lui bibanu47 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 11, 2012 Autor Partajează Postat Martie 11, 2012 Continuare la atelierul lui bibanu47 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 11, 2012 Autor Partajează Postat Martie 11, 2012 Inlocuit kit de ambreiaj la Ford Focus 1.8 TDCIIn cele ce urmeaza vom asista la reparatia unui autoturism Ford Focus la care sau inlocuit volanta cu masa dubla,senzor volanta,rola accesorii si cureaua de la accesorii si cu aceasta ocazie sa facem o scurta prezentare a motorului si descrierea operatiei in sine.Se practica 2 metode pentru demontarea cutiei de viteze:1.se demonteaza numai cutia,motorul fiind suspendat in diferite moduri,2.se demonteaza motorul cu cutie cu tot si se lucreaza la banc.Prin cele descrise de mine in cele ceea ce urmeaza,tin sa precizez ca nu vreau sa jignesc pe nimeni si este o parere proprie,pentru care imi asum raspunderea.La punctul numarul 1,colegii mei de breazla demonteaza numai cutia de viteze,sprijinind motorul cu tot felul de improvizatii si de cele mai multe ori,acestea duc la ruperea racordurilor de la radiator,ruperea jojei,deteriorarea instalatiei electrice,etc.La punctul numarul 2,procedeu care il folosesc si eu,se demonteaza motorul de pe caroserie cu totul si se lucreaza la banc si in acest mod se face si o revizie generala la toate racordurile si subansamblurile lui,evitand eventualele probleme de racorduri imbatranite fizic,care in scurt timp pot duce la deteriorarea lui.Pentru efectuarea acestei operatii de inlocuire a ambreiajului,se fac in ordine urmatoarele operatii:-se demonteaza scutul si colierele de la burdufele planetarelor la partera dinspre cutie,-se demonteaza rotile si apoi suruburile care fixeaza amortizoarele in fuzete si se extrag planetarele,-se goleste instalatia de racire si de desfac racordure,inclusiv vasul de expansiune,-se demonteaza conductele de ulei de pe caseta de servodirectie,ele fiind fixate cu un singur surub de M6 si se goleste instalatia,-se demonteaza compresorul AC si se leaga de traversa de la radiator,pentru a nu mai consuma freonul din instalatie,-electromotorul,-baterie cu suport cu tot,-vas lichid pedala de ambreiaj,-tabloul electric se da intr.o parte,-cele 4 piulite care sustin evacuarea de langa turbo,-in final se da motorul jos.In momentul in care am tras cutia de viteze de pe motor,sa nu exagerez dar cred ca era in interior,pe putin 0,5 kg de pilitura de la volanta rupta si acelasi lucru si in electromotor.Am curatat absolut totul cu presiune de aer si apoi am remontat totul la locul ei.Ceva probleme au fost la demontare deoarece toate suruburile si piulitele erau ruginite,masina este din 2002 si nu a fost demontata niciodata.Am mai avut neplacuta surpriza sa constat,ca a umblat un mecanic din Bucuresti la placutele de frana care era foarte uzate si le-a schimbat,dar nu a binevoit sa mai brideze furtunul de la frana pe amortizor ca sa nu frece de roata.Aveti grija la citirea semnificatiei fiecarei poze: Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 11, 2012 Autor Partajează Postat Martie 11, 2012 Continuare la Inlocuit kit de ambreiaj la Ford Focus 1.8 TDCI Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 11, 2012 Autor Partajează Postat Martie 11, 2012 Continuare la Inlocuit kit de ambreiaj la Ford Focus 1.8 TDCI Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 11, 2012 Autor Partajează Postat Martie 11, 2012 Continuare la Inlocuit kit de ambreiaj la Ford Focus 1.8 TDCI Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 11, 2012 Autor Partajează Postat Martie 11, 2012 Continuare la Inlocuit kit de ambreiaj la Ford Focus 1.8 TDCI Ar mai fi de completat ca toata caroseria tremura groaznic din cauza volantei cu masa dubla care era rupta si tot din acesta cauza incepuse sa frece de suruburile ei de fixare pe vilbrochen. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 14, 2012 Autor Partajează Postat Martie 14, 2012 Distributie motor Ford Focus 1.8 TDDI 90 CP Daca tot am inceput cu Ford-ul sa continuam cu el. Va voi prezenta in continuare inlocuirea unei distributii la motorul de Focus 1.8 TDDI de 90CP. Pentru cei care vor sa stie cum se monteaza distributia,sunt poze amanuntite unde se poate observa pozitionarea punctelor albe de pe pompa de injectie si "V" trasat in dreptul decupaturii de pe pinionul axei cu came sau se mai poate bloca pe partea din spate a chiulasei cu ajutorul unei cale de 5mm. Mai exista prezentata si cutia de viteze unde se vede clar in centrul ei,buşonul de umplere,buson care toti il cauta totodata acesta reprezentand si nivelul de ulei din cutie,dar si pozitionarea filtrului de aer care este montat chiar lipit de carcasa acumulatorului si in ultima instanta renumitele racorduri de la intercooler,care in timp cedeaza. Expun si desenul tehnic cu semnele de punere la punct a motorului la schimbarea curelei de distributie. La acest turism am folosit curea de distributie Gates si rola intinzatoare INA ambele fiind doua din firmele cat de cat serioase dupa cele care sunt echipate in fabrica si adevarul este ca folosesc aceste modele cu mult succes si fara a intampina dificultati de aproape vreo 10 ani. Sper sa va fie de folos si daca exista intrebari,va rog sa le postati. As avea rugamintea sa nu uitati a citi semnificatia pozelor pentru a intelege mai bine ce reprezinta fiecare dintre ele. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 14, 2012 Autor Partajează Postat Martie 14, 2012 Continuare distributie motor Ford Focus 1.8 TDDI 90 CP Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 14, 2012 Autor Partajează Postat Martie 14, 2012 Continuare distributie motor Ford Focus 1.8 TDDI 90 CP Aici avem desenul tehnic al distributiei. Pe randul de sus in prima poza din stanga se poate observa presa pentru extras pinionul de pe axul cu came dar asta numai daca la schimbarea distributie este nevoie si de inlocuirea simeringului de pe axul cu came. Sus in centru avem punerea la punct a axei cu came in partea din spate adica opus fuliei si aceasta trebuie sa vina cu acel canal practicat in ea perfect in prelungirea chiulasei cu care trebuie sa formeze un plan drept. In dreapta sus avem axa cu came pusa la punct si calata cu cala de 5 mm despre care vorbeam,acesta cala sa nu aveti impresia ca este cine stie ce uneala sofisticata,este o simpla rigla metalica cu grosimea de 5 mm deoarece exact atat are canalul practicat in axa. http://i40.tinypic.com/e0ilq9.jpg Aici avem montarea curelei de accesorii cu si fara aer conditionat (AC). http://i41.tinypic.com/dy9jk1.jpg Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 19, 2012 Autor Partajează Postat Martie 19, 2012 GENERALITATI Voi incerca sa descriu si sa va impartasesc,in limita timpului disponibil,unele cunostinte si notiuni generale in domeniul auto,capatate de mine,de-a lungul carierei mele.Am sa formez un numar de capitole in care fiecare dintre ele va trata un subiect anume,referitor la unele operatii efectuate la repararea autoturismelor. Datorita faptului ca am constat,ca in cadrul forumului se afla persoane care au un anumit statut social,pentru care nu pot fi acuzate,voi incerca cat de cat sa folosesc termeni si limbaj pe intelesul tuturor,incercand sa fac o mica abstractie de la termenii tehnici,in limita posibilitatilor.Atrag atentia ca nu vreau sa aduc acuze si prejudicii comerciantilor de piese auto,unor ateliere sau diferitelor persoane,sunt pareri strict personale si trebuie tratate ca atare.Vreau sa mai fac precizari celor ce vor citi aceste capitole,ca sunt niste simple impresii si recomandari personale,deci nu sunt obligati sa adopte descrierile facute de mine,este o simpla dezbatere si rog in acelasi timp,pe cei care cosidera ca explicatiile mele nu sunt suficient de edificatoare,sa vina cu completarile de rigoare,astfel vom documenta impreuna participantii acestui forum.Vrea sa comunic forumului,ca in cadrul domeniului de calculatoare,soft si diagnoza nu am cunostinte si electronica o stapanesc doar pana la un anumit nivel,dar in acest cadru am observat spre incantarea mea,ca sunt destul de multi colegi,care sunt pregatiti in acest domeniu de activitate si sunt de un real ajutor,problemelor dezbatute.Sper ca aceste capitole,de-a lungul timpului sa va rezolve multe din intrebarile si neclaritatile care le aveti fiecare. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 19, 2012 Autor Partajează Postat Martie 19, 2012 CAPITOLUL 1 Bucsarea unui bloc motor Bucsarea unui bloc motor reprezinta totalitatea operatiilor tehnologice prin care un bloc motor este adus aproximativ la stadiul initial de fabricatie.Aceasta bucsare se face datorita urmatoarelor defectiuni care pot aparea la orice motor,indiferent de anul de fabricatie. 1.stagiu avansat de uzura fizica, 2.fragmentarea unui segment, 3.scaparea unei sigurante de la boltul pistonului, 4.deteriorare cotei de presare a unui bolt, 5.spargerea unui piston, 6.scaparea unui corp strain in capatul pistonului, 7.griparea motorului prin incalzire excesiva, 8.scaparea unei biele din cota de prindere,de pe vilbrochen. Executarea acestei lucrari se incepe prin majorare locasurilor din blocul motor,operatie numita alezare si se executa in zona unde vin montate pistoanele,fiind aduse toate la un diametru anume stabilit.Dupa aceasta se toarna o bucsa cilindrica din fonta speciala,avand o anumita duritate diferita de la diesel la benzina,ea avand adaosuri mari fata de cotele de prelucrare la care va trebui sa ramana ulterior.Aceasta bucsa este prinsa pe strung pentru a fi prelucrata la cotele stabilite,in asa fel incat sa poata fi introdusa prin presare in locasurile majorate ale blocului motor.Dupa strunjire ele sunt presate in bloc cu o presa speciala,la unul din capete avind lasat din operatia de strunjire,un guler de limitare deoarece la detonatia motorului se pot deplasa aleatoriu.Dupa presare blocul este prins din nou pe masina de alezat si se incepe majorarea interioara a bucsilor,pina ajung foarte aproape de diametrul care il are pistonul. Penultima operatie este cea de honuire,in termen popular numindu-se "oglinda blocului",adica blocul este montat pe un utilaj care acesta este dotat cu 6 perii din piatra abraziva dar foarte fina(numite si pile),ele fiind dispuse pe un suport in forma de cilindru.Acest cilindru este montat pe un ax care in acelasi timp executa o miscare stanga,dreapta si tot in acelasi timp urca si coboara in noile bucsi ale blocului motor,deci o miscare elicoidala.Aceasta honuire se produce in prezenta unui jet continuu de motorina care are rolul de a unge si in acelasi timp de a raci cele 6 perii care asigura rectificare blocului motor.Honuirea se face dupa fiecare piston in parte datorita faptului ca aceste pistoane fiind folosite,au foarte mici abateri de diametre si daca sunt montate in alta ordine decat in cea care au fost prelucrate,neavand tolerantele respective,motorul se poate supraincalzi si bloca. Aceste bucsi sunt lasate putin mai lungi decat fata blocului motor deoarece ultima data se face o mica rectificare a suprafetei unde urmeaza sa vina montata garnitura de chiulasa si apoi chiulasa,rectificare la care in urma sa bucsile si blocul motor raman perfect aliniate in acelasi plan si cu aceasta ocazie dispar si vechile coroziuni aparute in timp ele fiind datorate lichidului de racire,atunci cand in loc de antigel si apa distilata punem apa potabila. Vreau sa precizez ca multe firme care se ocupa de aceste bucsari,nu respecta un lucru de foarte mare importanta,adica aceste bucsi din strunjire raman la exterior,datorita cutitului de strung cu anumite denivelari,care in sectiune apar ca niste dinti de fierastrau dar foarte mici,ca si atunci cand tragem cu unghia pe o pila si daca acestea nu sunt rectificate inainte de presarea in bloc,motorul nu se va raci normal,deoarece intre aceste bucsi si peretele blocului apar diferente si temperatura nu se disipata uniform,blocul motor fiind racit decat la jumatate din valoarea adevarata. Avem in continuare masina de alezat si cea de honuit iar sagetile rosii indica cele 6 perii cu care se produce honuirea. Link spre comentariu
petru_f Postat Martie 20, 2012 Partajează Postat Martie 20, 2012 Scuze, nu am citit tot pana acum ,la Matiz-uri va pricepeti ? Haide-ti sa (ne batem) Nu sant mecanic,sint electronist , nimic in auto .Asta cand aveti timp. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 20, 2012 Autor Partajează Postat Martie 20, 2012 Salut,asta in primul rand,Hai sa dezvoltam sensul verbului "a bate" ,ce ar insemna in viziunea ta.Daca esti venit de pe topicul cu tv-ul Hitachi unde tocmai discutam,ma repet asta in cazul in care te ocupi de diagnoza,nu este domeniul meu,masina este diagnosticata la intrare si vine cu fisa la parbriz ce anume este de schimbat la ea daca este vorba de defectiune electrica iar daca este de mecanica atunci imi apartine in toalitate.Iti recomand sa recitesti mesajul de inceput in care ma recomand ce sunt capabil sa fac.Daca vrei sa ne "batem" uite cum facem,tu imi aduci o cutie de viteze in sac,demontata total sau un motor de orice marca vrei tu si eu iti aduc un tv sau in ce domeniu esti,tot la fel demontat total si stam unul langa altul 2 sau 3 zile fara scheme fara net si alte minuni si lucram apoi vedem cum se finalizeaza totul.Punem si al doilea caz in care sensul cuvantului "a bate" ar reprezenta cu adevarat sensul rau,aici as putea sa iti spun ca am 1,88m,vreo 120kg si crede-ma ca nu ai vrea sa stii ce sporturi am practicat pana acum vreo 4 ani cand din pacate am inceput sa am probleme cu "ceasul". :rade:In alta ordine de idei oricine stapaneste cat de cat ideea de mecanica si ne poate ajuta cu prezentarea unor reparatii la un anumit tip de auto,este bine venit sa posteze aici fara nicio problema,deci daca stapanesti Matiz-ul chiar te rog sa intervii cu tutoriale.Cu stima,Gabi. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum