Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Tot respectul pentru ceea ce ati realizat pana in prezent!Datorita acestei informatii (despre cutiile de viteza montate pe masinile fabricate dupa anul 2000) sunt mai convins ca nu merita achizitionarea nici unei masini mai noi de 1999. :da

Link spre comentariu

Asa`i da` cautam si o freza!Nu de alta da tare e buna intr`un atelier in care nu se schimba doar componente , asa cum fac altii.Vine ea vreme si pentru freza in atelierul tau.Sarbatori fericite si mai ales multa sanatate !!Grig

Link spre comentariu

Buna ziua!Sunt posesorul unui Volkswagen Golf 5 1.4 MPI 75CP din 2004, cod motor BCA si v-as ramane recunoscator daca ati putea sa-mi expuneti parerea d-voastra despre aceasta masina, despre motor si cutia de viteze. Daca aveti timp sa-mi spuneti si punctele slabe ale acestui motor precum si ceva sfaturi legate de intretinere si exploatare la aceasta masina. Va multumesc anticipat.Mentionez ca am 29 de ani si sunt de profesie inginer electronist si in consecinta nu am prea mari tangente cu mecanica auto, cel putin nu la nivelul d-voastra (de exemplu va spun sincer ca mi-ar fi frica sa-mi schimb singur distributia la motor, desi nu este atat de complicat). In schimb ma pasioneaza electronica auto, diagnozele si tot ce tine de instalatia electrica a masinii(computere, senzori etc). De asemeni mi-ar fi placut sa am pe cineva ca dvoastra aici in zona mea sa pot invata mecanica adevarata si asta doar asa de amorul artei si nu neaparat in scopuri financiare.

Va multumesc!Buna ziua,Imi cer scuze dar cautam ceva si am gasit acest mesaj la care nu am raspuns. :jytuiyu Atat motoarele cat si cutiile de viteze sunt foarte reusine dar atentie mare la regulatorul alternatorului deoarece are prostul obicei sa sara de 15 V si cad bobinele de inductie,presupun ca stiti ca motorul are bobina de inductie pe fiecare piston in parte,deci sunt 4 bobine,nu una singura ca la majoritatea motoarelor. Pornirea motorului se face in felul urmator,pun contactul si nu dau la automat pana cand nu se opreste pompa de benzina.Ideea este urmatoarea,pompa umple rampa de benzina la presiunea necesara dupa care se opreste,dar daca noi dam la automat imediat,rampa nu este presurizata si ne miram de ce nu porneste.Mai trebuie acordata mare atentie benzinei folosite deoarece daca este de proasta calitatate,poate da rateuri si sparge galeria de admisie.

post-44314-139829797972_thumb.jpg

post-44314-139829797985_thumb.jpg

post-44314-139829797998_thumb.jpg

post-44314-139829798011_thumb.jpg

post-44314-139829798014_thumb.jpg

Link spre comentariu

Asa`i da` cautam si o freza!Nu de alta da tare e buna intr`un atelier in care nu se schimba doar componente , asa cum fac altii.Vine ea vreme si pentru freza in atelierul tau.Sarbatori fericite si mai ales multa sanatate !!Grig

Din pacate chiar daca as fi avut posibilitatea financiara sa cumpar un strung sau o freaza nu as fi facut asta ci mai repede as fi cumparat un elevator.Nici pe degeaba nu le-as fi luat si sa-ti spun de ce,domiciliez intr-un orasel in care daca ai deschis o privatizare te cunosc toti,mai ales institutiile abilitate de control si toata ziua as fi stat sa fac tot felul de bucsti,balamale pe la porti si nu mai stiu ce suruburi si alte minuni pe la toti prietenii,cunoscutii si alte "organe" fara sa incasez 1 leu,iar la sfarsit de luna cand venea factura la curent,vindeam lucrurile din casa pentru achitarea onorabilei sume.Daca puneam o piatra la contor,il faceam polizor. :rade: Vrei sa-ti spun cat de iubit sunt de "organe?Locuiesc in buricul orasului ,la 50 m de procuratura si pana acum vreo 5 ani ma cam saturasem de reparatii "mocca" si sa vezi faza,in 1994 ma duceam la Bucuresti dupa piese deoarece la noi nu existau magazine ca acum si la 7 km de Alexandria imi taie unul calea si imi intra in usa de la sofer,imi rupe ambele picioare,(imi atarnau cand m-au scos din masina)imi sparge bazinul,imi face si masina praf iar in urma la toata aventura asta,stau 1 an de zile rastignit in pat cu fata in sus precum Isus Hristos ca sa ma recuperez intr-o anumita masura.Lui i se gasise sticla de coniac desfacuta in masina la momentul respectiv iar politia i-a facut dosar in care eu eram trecut clar parte vatamata iar el inculpat si dupa 5 ani de zile de procese,ii da lui 1,8 ani cu suspendare iar eu dupa ce mi-am vazut sanatate distrusa,nu primesc absolut nicio despagubire,nici pt. masina,nici pentru spitalizare,nici pentru absolut nimic.Oare nu eram cel care le repara masinile de cate ori aveau nevoie?Dar nici nu aveam nevoie de "pile",dosarul era clar,cu poze,masuratori si toate cele dar se pare ca omul a avut buzunarul gros si a inclinat balanta spre el.Ii dau si numele pentru ca nu am de ce sa ma feresc,poate il cunoaste cineva din oras,Nedelcu Misu si era inginer la fabrica de rulmenti.Se pare ca "organele" au avut mai mare nevoie de rulmenti la masini decat de mecanic. :bataie Sarbatori fericite iti doresc si multa sanatate intregii familii.
Link spre comentariu

Buna,Va rog sa ma scuzati ca indraznesc.Am ford escort cu motor 1.8 Diesel simplu care nu trage motorina deloc,nu se alimenteaza. Am bagat furtunul de alimentare de la pompa de injectie intr-un borcan cu motorina si nu vrea sa traga cand dau la automat si nici pe la furtunasele de retur de la injectoare nu iese motorina,sunt uscate.Electrovalva de pe pompa de injectie primeste curent,care ar putea fi problema? Mentionez ca motorul nu a fost pornit de mult timp.Multumesc.

Link spre comentariu

Buna dimineata,Te rog sa nu te mai scuzi degeaba si indrazneste,de aceea este deschis acest topic,am mentionat clar in prima pagina a lui.Deci,sunt convins ca vorbesti despre motorul de 1.8D care are doua curele la distributie si a fost echipat pe Ford Escort,Fiesta si Orion incepand cu anul 1984 daca nu ma insel. :limb: Nu este suficient faptul ca ii vine curent pe electrovalva deoarece exista posibilitatea ca miezul sa nu fie atras si in acest fel nu da drumul la motorina sa intre in capul hidraulic.Iei o cheie fixa de 24 si demontezi electrovalva dar din pacate locul este foarte redus si iti trebuia o cheie fixa de 24-27 curbata la 90 de grade ca sa poti desface usor.Dupa demontarea electrovalvei,ii scoti miezul metalic cu arculet cu tot dupa care o montezi la loc fara cele doua piese scoase si in acest caz nu mai te intereseaza daca ai sau nu tensiune pe firul ei.Atentie ca sub ea exista un oring de cauciuc,vezi sa nu-ti cada.De data aceasta o alimentezi pompa cu motorina dintr-o sticla neaparat nu borcan si iti spun de ce,dupa ce introduci furtunul in sticla,sufli in ea pe langa furtun ca sa se formeze presiune si motorina sa curga fortat spre pompa si in momentul in care iti scoate motorina pe unul din returul injectoarelor,atunci ii dai la automat ca sa vezi daca scoate capul hidraulic presiune.Pompa de alimentare este incorporata in pompa de injectie si daca nu o folosesti mult timp se gripeaza paletii si nu mai baga iar daca nu isi dau drumul asa cum ti-am spus eu,esti obligat sa mergi cu ea la un pompagiu sa ti-o curete iar acei paleti de degripeaza nu trebuie sa-i schimbi,se trag pe smirgher fin muiat in motorina si pus pe un geam ca sa fie suprafata perfect plana.Nu demonta tu capacul pompei pentru ca iti sare parghia la decompresor si nu o mai poti monta la loc chiar daca te invat ce sa faci si in afara de asta poti rupe capul hidraulic si iti iei adio de la ea.Eu am avut 3 buc. si le-am vandut ca painea calda cu cate 300 lei bucata dar nu se mai gasesc.Daca o rezolvi cu pompa vii aici sa discutam ce ai facut si ce probleme mai ai.Ai grija ca daca porneste fara miezul de la electrovalava nu o mai opresti nici daca arunci bateria de pe masina sau daca ii faci declaratii de dragoste :rade: O mai poti opri numai bagata in viteza 1 si cu piciorul pe frana pentru ca nu are cine sa-i "taie" motorina.Noi face proba asta ca sa vedem daca pompa este functionala sau nu.Atentie la poze si te rog sa nu cumva sa lucrezi fara capacul la distributie si sa-ti prinzi vreo mana pe acolo.

post-44314-139829798193_thumb.jpg

post-44314-139829798198_thumb.jpg

Link spre comentariu

Buna ziua,Nu este de la ansamblul de franare al rotilor ci din pompa de frana.Pompa de frana are la interior doua pistonase iar unul dintre ele ramane putin atacat,motiv pentru care compartimentul respectiv nu se descarca ca sa poata atrage cantitatea de lichid dislocata.Rezolvarea este demontarea pompei de frana,iar motivul pentru care nu revine complet,este de obicei deformarea unei garnituri care nu mai da voie sa faca cursa completa dar si depunera care se face din cauza neschimbarii lichidului la timp sau folosirea unui lichid de slaba factura.Vei folosi lichid DOT 4 sau vezi ca a aparut chiar si DOT5.Iti recomand schibarea lichidului din toata instalatia de franare.

Am desfacut pompa si schimbat garnituri.Am suflat cu aer comprimat prin toate gaurile.Am spalat cu alcool tehnic.Nu avea depuneri si desi pompa are multi ani de folosire nu arata rau.Montat tot la loc fara ssa zgarii sau sa distrug ceva.Am aerisit la toate rotile.Problema ramane....
Link spre comentariu

Fiind saptamana mare,litigiul dintre mine si colegul madcox s-a rezolvat pe cale amiabila...se pare ca a fost vorba doar de o interpretare gresita.

Problemele fiind rezolvate,fac curatenie in sectiune ca vin acum sarbatorile pascale si ma gasesc cu gunoiul dupa usa.

Link spre comentariu

Ford Fiesta 1.4 TDCI,demontare caseta de directie de pe caroserie

 

 

 

Faptul ca la o anumita perioada de timp nu verificam starea burdufelor care protejeaza cremaliera casetei,deteriorarea acestora si folosirea autoturismului pe termen indelungat fara a remedia defectiunea,poate duce la corodarea cremalierei si imposibilitatea de a mai fi reparata ci decat inlocuita.

 

Detaliez putin demontarea casetei de pe masina,operatiile necesare si sculele folosite:

 

-se suspenda si se asigura masina pe partea din fata.demontand ambele roti,

-pe sub aripa de pe partea soferului(stanga),cu ajutorul unei tubulare de M10 se demonteaza surubul care asigura cu o placa metalica,ambele conducte de ulei,tur si retur si se goleste instalatia miscand succesiv de volan stanga si apoi dreapta,operatia fiind repetata pana cand nu mai curge ulei,

-in interiorul masinii,jos intre pedalele de comanda se gaseste cuplajul casetei care este fixat cu un singur surub tot cu tubulara de M10,dupa demontare se extrage usor axul,

-caseta are fixat pe corpul ei conducta de retur cu ajutorul a doua suruburi care se demonteaza cu tubulara de M8,acestea sunt postate pe capetele casetei si daca nu sunt demontate conducta se poate rupe,

-caseta este fixata pe punte cu ajutorul a doua suruburi,acestea fiind postate aproape de capete si se demonteaza cu tubulara de M13,

-datorita faptului ca axul de la cuplajul casetei este prea lung,aceasta nu se poate scoate de pe caroserie decat daca demontam puntea si o coboram vreo 10 cm de partea din spate.

Puntea este fixata cu 8 suruburi,4 dintre ele se demonteaza cu tubulara de M18,2 cu tubulara de M15 si inca 2 cu tubulara de M13,dar nu trebuie sa uitam demontarea bratului anti-rasturnare care fixeaza motorul si cutia de punte,acesta fiind fixat la randul lui cu 2 suruburi cu tubulara de M15 si 3 cu tubulara de M13,

-puntea trebuie asigurata la demontare cu un cric hidraulic postat la jumatatea ei,

-dupa remontarea tuturor ansamblurilor,obligatoriu se va merge la orice statie de spalare auto,datorita faptului ca tot uleiul hidraulic curs pe punte,va deteriora tot ce se numeste cauciucarie,adica bucsi bascule,bucsi bara stabilizatoare ,etc.

 

Va rog sa dati atentie explicatiilor de la fiecare poza in parte:

post-44314-139829798746_thumb.jpg

post-44314-139829798751_thumb.jpg

post-44314-139829798756_thumb.jpg

post-44314-13982979876_thumb.jpg

post-44314-139829798764_thumb.jpg

post-44314-139829798769_thumb.jpg

post-44314-139829798774_thumb.jpg

post-44314-139829798778_thumb.jpg

post-44314-139829798783_thumb.jpg

post-44314-139829798816_thumb.jpg

post-44314-139829798822_thumb.jpg

Link spre comentariu

Fac asta deoarece simt o placere deosebita cand sunt injurat pentru ca le stric "afacerile" la multi din domeniul meu de actvitate. :101 :freaza: :dans:Nu numai aici pe forum sunt certat de "anonimi" ci si pe you tube,citeste comentariile de sub fisierul video, facute de un "inginer" care imi spune ca habar nu am de meserie :nas:

Link spre comentariu

Astazi este sarbatoare dar maine o sa ma apuc sa demontez electrovalva sa vad daca rezolv ceva. As schimba pompa de injectie cu una 100% buna care o am pe motorul pe care l-am dat jos de pe masina,cauza fiind distributie si ax cu came rupte, dar imi este frica pentru ca am inteles ca se regleaza greu si este si pe cureaua de distributie unde nu vreau sa intervin.

Nu stiam ca sunt asa scumpe pompele astea de ford,am una pe masina si inca doua de rezerva.

 

Poze cu motorul care l-am pus pe masina.

http://postimg.org/image/vp6zddr15/

http://postimg.org/image/3mj069jx5/

 

Poze cu motorul cu distributia rupta, care era inainte pe masina.

Piesa de plastic incercuita cu rosu lipseste de pe noul motor.

http://postimg.org/image/q2amfwoih/

http://postimg.org/image/o7xry61i1/

Link spre comentariu

Buna seara,E pacat sa stai cu pompa aia buna pe alt motor si tu sa te chinui cu alta compromisa.Daca ai de gand sa o schimbi,te invat eu cum sa pui distributia la punct si tot ce trebuie facut,nu este asa de greu.Eu ti-am raspuns la intrebari dar tu vad ca eviti sa-mi raspunzi la intrebare,daca ai vreun plan astept mesaj pe privat ca sa nu discutam aici despre telefoane.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări