Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Ce kit-uri de ambreiaj considerati a fi cele mai bune calitativ (din cele aftermarket)?Am vazut cel LUK in ultimul post si de aceea intreb.Eu prefer Valeo pentru Renault fiind producatorul preferat de constructorul din hexagon cand vine vorba de multe piese. Pentru Volvo as alege in continuare BOSCH daca s-ar fabrica tot in Germania.

Link spre comentariu

De la ''tehnologie pe(pentru )o viata ,cum era sloganul unei firme,am ajuns la tehnologie pentru...perioada de ...garantie si daca se poate facuta in china pe spinarea saracilor.

Ati rezumat perfect realitatea!Un exemplu este Philips, care pana in anii '90 producea unitatile audio (inclusiv radio casetofoanele auto) in Franta. :n1 In prezent toate produsele Philips sunt fabricate in China. :sparge: Pacat...mare pacat de ceea ce a fost (si produs) Philips o data. :bataie
Link spre comentariu

Acum, data tot am starnit discutii (interesante si constructive, parerea mea) despre distributie, as dori sa va mai "chinui" cu o intrebare:La loganul de 1.6, 8V, benzinar, care ar fi avariile in caz de rupere a curelei de distributie? Intreb asta pentru ca, de-a lungul timpului, am avut in Mitsubishi Colt (an fabr. 1978), la care, cu ocazia schimbarii curelei de distributie, am vrut sa vad daca poate sa loveasca in supape. Nu lovea, deci, in caz de doamne fereste nu pateai nimic decat ca luai masina la cravata. Si schimbai doar distributia, fara supape, ghiduri de supape sau altele. A fost cineva curios sa faca acest test?

Link spre comentariu

Daca tot a venit vorba despre distributii, aveti idee daca supapele scapa neindoite dupa ruperea curelei de distributie, in cazul urmatoarelor motoare:- J8S (Renault 25);- F3N (Renault 21);- B200K (Volvo 240)

Link spre comentariu

Buna ziua,

 

Vad ca mi-ai dat lucrare de control ca sa-mi verifici cunostintele in domeniul mecanic. :rade:

Sper sa fac de un 5 macar de trecere :jytuiyu

 

Hai sa vedem :

 

Motorul J8S (Renault 25)

 

Idoaie intre 2-6 supape si rupe chiar axul cu came uneori,depinde de impact.

Il cunosc destul de binisor motorul deoarece am avut ocazia sa repar cateva bucati bune deoarece a fost echipat pe o multitudine de caroserii avand alt indicativ,inclusiv cutii de viteze am reparat,cad intr-o veselie la viteza a-5-a din cauza ungerii proaste.

Tipul asta de motor are ca punct slab,pompa de vacuum la care se uzeaza sistemul de cuplaj al celor doua came (vezi poza).

A fost echipat pe :

 

Renault: 18-19-21-25-Espace-Trafic-Master

 

Peugeot : 406-605-806-J7-J9

 

Citroen : Xantia-XM-Synergie(similar Espace)-Jumpy(nu Jumper).

 

Fiat : 242

 

Motorul F3N (Renault 21)

 

Indoaie sigur supapele.

Am lucrat asa ceva si l-am gasit montat inclusiv pe un Volvo la un amic de-al meu care facea taximetrie dar l-a vandut acum vreo 2 ani si si cumparat Logan.

A fost echipat pe:

 

Renault : 5-9-11-19-21-Trafic

 

Motorul B200K (Volvo 240)

 

Aici m-ai prins,nu stiu . :jytuiyu

Sa fie vrei minim 10 ani de cand am facut reparatie capitala la un sigur motor din acesta,echipat pe un Volvo,al carui propietar din pacate nu se mai afla printre noi. :cry:

 

Stiu decat ca avea tacheti mecanici si din cate retin eu avea camera cam mare,deci este posibil sa nu indoaie dar avand in vedere ca nu este o certitudine,nu imi permit sa ma exprim.

 

In poze mai avem o cutie de viteze pe care am facut-o din 3 cutii .

Avea omul mai multe acasa si am luat de la fiecare cate ceva ca sa-i repar una.

 

Sper sa ma gratiezi cu motorul de Volvo si sa-mi dai un 5 cu indulgenta la Renault. :freaza:

 

 

Renault Trafic 2.1D an 1987,cutia de viteze

post-44314-13982979636_thumb.jpg

post-44314-139829796611_thumb.jpg

post-44314-139829796616_thumb.jpg

post-44314-139829796622_thumb.jpg

post-44314-139829796629_thumb.jpg

post-44314-139829796634_thumb.jpg

post-44314-139829796641_thumb.jpg

post-44314-139829796645_thumb.jpg

post-44314-139829796649_thumb.jpg

Link spre comentariu

Buna ziua!Sunt posesorul unui Volkswagen Golf 5 1.4 MPI 75CP din 2004, cod motor BCA si v-as ramane recunoscator daca ati putea sa-mi expuneti parerea d-voastra despre aceasta masina, despre motor si cutia de viteze. Daca aveti timp sa-mi spuneti si punctele slabe ale acestui motor precum si ceva sfaturi legate de intretinere si exploatare la aceasta masina. Va multumesc anticipat.Mentionez ca am 29 de ani si sunt de profesie inginer electronist si in consecinta nu am prea mari tangente cu mecanica auto, cel putin nu la nivelul d-voastra (de exemplu va spun sincer ca mi-ar fi frica sa-mi schimb singur distributia la motor, desi nu este atat de complicat). In schimb ma pasioneaza electronica auto, diagnozele si tot ce tine de instalatia electrica a masinii(computere, senzori etc). De asemeni mi-ar fi placut sa am pe cineva ca dvoastra aici in zona mea sa pot invata mecanica adevarata si asta doar asa de amorul artei si nu neaparat in scopuri financiare.Va multumesc!Buna ziua,Imi cer scuze dar cautam ceva si am gasit acest mesaj la care nu am raspuns. :jytuiyu Atat motoarele cat si cutiile de viteze sunt foarte reusine dar atentie mare la regulatorul alternatorului deoarece are prostul obicei sa sara de 15 V si cad bobinele de inductie,presupun ca stiti ca motorul are bobina de inductie pe fiecare piston in parte,deci sunt 4 bobine,nu una singura ca la majoritatea motoarelor. Pornirea motorului se face in felul urmator,pun contactul si nu dau la automat pana cand nu se opreste pompa de benzina.Ideea este urmatoarea,pompa umple rampa de benzina la presiunea necesara dupa care se opreste,dar daca noi dam la automat imediat,rampa nu este presurizata si ne miram de ce nu porneste.Mai trebuie acordata mare atentie benzinei folosite deoarece daca este de proasta calitatate,poate da rateuri si sparge galeria de admisie.

post-74672-139829797928_thumb.jpg

post-74672-139829797931_thumb.jpg

post-74672-139829797944_thumb.jpg

post-74672-139829797956_thumb.jpg

post-74672-139829797969_thumb.jpg

Link spre comentariu

va salut,vin si eu cu o intrebare catre d voastra (sau lucrare de control,cum vreti sa i spuneti :rade: ) am luat de curand un FORD ESCORT TD din 2000 la care e schimbat contactul si s a ''manarit'' solenoidul ca sa poata porni.problema mea este insa dimineata,cand e rece,bujiile incandescente nu primesc 12v pe borna comuna,trebuie sa pun eu un fir din plusul bateriei(destul de incomod,facut zilnic asta),tinut cateva secunde,si ''pleaca'' la sfert dupa ce fac asta. intrebarea mea este: circuitul de pornire cu bujii e comandat de ECU sau e ceva defect pe alimentarea respectiva? mentionez ca dupa un anumit timp de functionare apare in bord martorul bujiilor respective,fara a afecta nimic din functionarea masinii..multumesc !

Link spre comentariu

Buna ziua,Imi pare foarte rau dar nu posed cunostinte in acest domeniu,de fapt am si specificat in prima pagina a acestui topic ca vom discuta numai despre mecanica deoarece nu m-a interesat niciodata partea de soft-diagnoza auto.Am cunostinte cat de cat despre lucruri elementare,adica stiu sa fac de exemplu instalatia unui releu de protectie pentru faruri,termocupla radiator,releu de bujii,sa testez bobine,senzori si alte minuni dar nu cunosc instalatiile electrice si conexiunile fiecarui auto.Releul de bujii si incarcarea alternatorului mai mult ca sigur sunt asistate de ECU.

Link spre comentariu

Am o problema cu franele fata la astra f.Am schimbat garniturile si curatat si spalat etrierii, schimbat lichid, placute noi bosch, discuri noi brembo, aerisire facuta ca la carte si tot nu se trag destul pistoanele fata cand iau piciorul de pe pedala, astfel ca rotile fata raman semi-infranate si consumul creste .Care este problema si cum se poate remedia?

Link spre comentariu

Buna ziua,Nu este de la ansamblul de franare al rotilor ci din pompa de frana.Pompa de frana are la interior doua pistonase iar unul dintre ele ramane putin atacat,motiv pentru care compartimentul respectiv nu se descarca ca sa poata atrage cantitatea de lichid dislocata.Rezolvarea este demontarea pompei de frana,iar motivul pentru care nu revine complet,este de obicei deformarea unei garnituri care nu mai da voie sa faca cursa completa dar si depunera care se face din cauza neschimbarii lichidului la timp sau folosirea unui lichid de slaba factura.Vei folosi lichid DOT 4 sau vezi ca a aparut chiar si DOT5.Iti recomand schibarea lichidului din toata instalatia de franare.

Link spre comentariu

Buna ziua,

 

Vad ca mi-ai dat lucrare de control ca sa-mi verifici cunostintele in domeniul mecanic. :rade:

Sper sa fac de un 5 macar de trecere :jytuiyu

 

Hai sa vedem :

 

Motorul J8S (Renault 25)

 

[...]

 

Motorul F3N (Renault 21)

 

[...]

 

Motorul B200K (Volvo 240)

 

[...]

 

In poze mai avem o cutie de viteze pe care am facut-o din 3 cutii .

Avea omul mai multe acasa si am luat de la fiecare cate ceva ca sa-i repar una.

 

Sper sa ma gratiezi cu motorul de Volvo si sa-mi dai un 5 cu indulgenta la Renault. :freaza:

Apreciez promptitudinea si detalierea raspunsului.

Eram curios de anvergura pagubelor in cazul in care se rupe cureaua de distributie la unul din ele. :speriat

Din fericire, inlocuind kit-ul de distributie la fiecare motor, din 4 in 4 ani, ne ruland cu nici una 60 000km/an, imi place sa cred ca nu voi avea asemenea ghinion :speriat

 

Tot respectul pentru reusita cu cutia de viteze.

Nu sunt multi mecanicii auto care repara si cutii de viteze.

Link spre comentariu

Land Rover Freelander 20D din 2004,cutia de viteze

 

Buna ziua,

 

O cutie de viteze este mult mai complicata in constructie si reparatie fata de un motor.

Am avut ocazia sa repar anul trecut o cutie de viteze de Land Rover Freelander din anul 2004.

Din ce an am scris ca nu am fost atent?

Din 2004 ??? :rade:

Cutia de viteze era a unei doamne din Bucuresti care a mers cu masina la o reprezentanta,oamenii i-au demontat cutia de pe masina dupa care i-au comunicat ca ei nu repara cutii de viteze ci decat daca doreste sa-i aduca alta SH,la comanda in 6 zile si costa cat jumatate din masina. :speriat

Femeia cautand pe net cutie de viteze,a dat peste anuntul meu ca repar orice tip de cutie si m-a contactat dar faza tare a fost cand a auzit pretul reparatiei,pentru ca in momentul in care i-am spus ca o costa 500 lei,i s-a parut atat de rezonabila suma incat m-a reintrebat de inca 3 ori care este pretul iar dupa ce a luat sfarsit convorbirea,m-am trezit cu doi masculi la poarta care imi adusesera deja cutia sa o repar. :limb:

 

Modelul asta de cutie nu mai reparasem,fiind rare si mai ales la mine intr-un orasel de provincie chiar ca nu stiu vreo masina similara cu a ei.

M-am apucat sa o demontez si am gasit in ea una dintre noile inovatii proaste cum se practica in toata industria auto dupa anul 2000,furcile confectionate din tabla de 4 mm pentru ca au murit aia care le turnau din bronz :bataie iar capetele furcilor,in zona unde se cupleaza cu inelul sincron erau turnate niste pastile de plastic(duramid) care sa elimine frecarea dar nu s-au gandit ca in timp alea se sparg din cauza socurilor primite,lucru care l-am si gasit,una din furci nu mai avea pastilele de plastic,le-am gasit macinate de pinioane si cazute prin cutie.

Am luat furca cu pricina si am dus-o undeva,loc in care a fost incarcata pe capete cu o compozitie similara furcilor clasice de viteze.

Am remontat furca,am probat cuplarea tuturor pinioanelor dupa care am montat totul la loc.

Eu am reparat cutia in 5 zile deoarece am stat dupa cei care au prelucrat furca iar dupa ce a luat cutia de viteze de la mine,au tinut-o aia la reprezentanta doua saptamani cu masina demontata,motivand ca nu au timp.

 

 

l4DMUvJXoc8

post-44314-139829797048_thumb.jpg

post-44314-139829797058_thumb.jpg

post-44314-139829797068_thumb.jpg

post-44314-139829797079_thumb.jpg

post-44314-139829797095_thumb.jpg

post-44314-13982979711_thumb.jpg

post-44314-139829797125_thumb.jpg

post-44314-139829797139_thumb.jpg

post-44314-139829797152_thumb.jpg

post-44314-139829797164_thumb.jpg

post-44314-139829797179_thumb.jpg

post-44314-139829797193_thumb.jpg

post-44314-139829797204_thumb.jpg

post-44314-139829797213_thumb.jpg

post-44314-139829797224_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări