Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Fara sa vreau sa contrazic pe cineva, intreb de ce nu e bine sa pornesti impins?La o adica daca invarte electromotorul nu tot acelasi lucru il face?Daca pornesc impins/la vale ridicand usor ambreajul de ce ar fi o problema?Oricum de pornit se porneste cu a 3-a, deci nu se ajunge la turatii mari dintr-o data.De ce nu s-ar forta distributia la accelerari bruste sau la tranzitii intre frana de motor si accelerare brusca? Sau daca esti incepator si ineci motorul?Repet, nu vreau sa contrazic pe cineva, vreau doar sa inteleg ce dauneaza.

Link spre comentariu

Buna seara,Este vorba de socul care il suporta cureaua de distributie la debraiere,daca facem raportul dintre nr. de dinti al bendixului si al coroanei,impactul este foarte mic,cutia de viteze nu poate avea acest raport si oricat de usor ai debraia,la cuplarea placii de presiune cu discul de ambreiaj,tot se formeaza acel soc.Nu poate fi in cutia de viteze un pinion cu 9 dinti si altul cu peste 100.In timp mi-au venit multe masini cu supapele indoite datorita faptului ca au fost pornite trase sau impinse si cand demontam capacul la culbutori,gaseam dinti din dantura curelei cazuti in capacul inferior iar zona curelei care apuca pe pinionul de pe vilbrochen,nu mai avea dantura.Niciodata nu rupe dantura curelei in zonele pinioanelor cu diametre mari cum ar fi axul cu came sau pompa de injectie,ci numai portiunea de pe pinionul vilbrochenului deoarece fiind mic,are un nr. de dinti redus si cedeaza imediat.

Link spre comentariu

Masina lui Mr. Bean

 

 

Acum vreo 5 ani,adica prin 2009,am avut ocazia de a efectua unele reparatii la o masina similara cu cea a lui mr. Bean :limb:

 

Propietarul este roman dar lucreaza de ani buni in India ca profesor de educatie fizica si auzind de mine,a decis sa efectueze ceva reparatii la atelierul meu dar din anumite considerente nu va pot prezenta interventiile mecanice avute asupra autoturismului.

 

Ar fi de mentionat ca radiatorul de racire al motorului este montat pe partea soferului si cu fata spre aripa din stanga,fara a beneficia de presiunea de aer care apare din fata autoturismului atunci cand se afla in mers,se poate observa clar in poza in care masina are capota ridicata.

O alta particularitate ar mai fi ca,cutia de viteze este de fapt baia de ulei a motorului,acesta fiind monobloc si se unge cu acelasi ulei atat in cutie cat si in motor,similar cu Peugeot 504 si etc.

Este dotata cu trapa electrica,jenti pe 12 dar hai sa vedem ce ne spune proprietarul:

 

Citez:

 

Masina este un Mini facuta de Rover in 94, editie speciala "Bitish open classic", este unicat in Romania dupa ce m-au informat cei de la RAR. are totul original, asa cum a fost construita, singurul lucru este ca a fost lovita in partea din spate stanga, a fost reparata si-i mai trebuie stopul care a fost comandat.

motorul, este unul pe injectie de 1300 cm2, cu 53 cp ( are un zgomot superb), 4 viteze plus 1 cutia de viteze este dispusa in baia de ulei a motorului. suspensii pe bara de torsiune, servo frana, directie mecanica (foarte grea pe loc insa la viteza super buna). pe cartea tehnica spune ca atinge viteza de 143 km.

 

Incheiat citatul.

post-44314-139829793259_thumb.jpg

post-44314-139829793267_thumb.jpg

post-44314-139829793271_thumb.jpg

post-44314-139829793276_thumb.jpg

post-44314-139829793282_thumb.jpg

post-44314-139829793287_thumb.jpg

post-44314-139829793294_thumb.jpg

post-44314-139829793303_thumb.jpg

post-44314-139829793309_thumb.jpg

post-44314-139829793316_thumb.jpg

post-44314-139829793322_thumb.jpg

post-44314-139829793327_thumb.jpg

post-44314-139829793332_thumb.jpg

post-44314-139829793337_thumb.jpg

post-44314-139829793345_thumb.jpg

post-44314-139829793354_thumb.jpg

post-44314-139829793361_thumb.jpg

post-44314-139829793368_thumb.jpg

post-44314-139829793373_thumb.jpg

post-44314-13982979338_thumb.jpg

post-44314-139829793384_thumb.jpg

post-44314-139829793389_thumb.jpg

post-44314-139829793396_thumb.jpg

post-44314-139829794599_thumb.jpg

post-44314-139829794602_thumb.jpg

Link spre comentariu

Buna seara,Este vorba de socul care il suporta cureaua de distributie la debraiere,daca facem raportul dintre nr. de dinti al bendixului si al coroanei,impactul este foarte mic,cutia de viteze nu poate avea acest raport si oricat de usor ai debraia,la cuplarea placii de presiune cu discul de ambreiaj,tot se formeaza acel soc.Nu poate fi in cutia de viteze un pinion cu 9 dinti si altul cu peste 100....

Dati-mi voie sa fiu putin rezervat fata de cele spuse de dvs.Socul provocat de tragerea unei masini cuplate in viteza a 2-a sau a 3-a este mai mic decat cel provocat de electromotorul unui auto.Si spun asta in cazul unui electromotor si baterie in stare buna si nu obosite. Se stie ca in cazul electromotoarelor pt benzinare ,turatia minima de pornire trebuie sa fie mai mare de 200-250 rot/min,iar in cazul unui diesel turatia imprimata motorului trebuie sa fie peste 300-350 rot/min.In cazul debraierii usoare turatia motorului nu are cum sa ajunga la o asemenea turatie ,decat daca cel care tracteaza [prinde viteza],insa si in acest caz in cazul debraierii lente nu vad absolut nici o diferenta intre socul produs in acest caz si acceleratia [violenta].Este adevarat ca in cutia de viteza nu gasim pinioane cu raport de 9/peste 100dinti insa nu trebuie uitat grupul conic care are un raport de acest gen.Eu sunt gata sa fac cate porniri doriti dvs.tras cu orice viteza si folosind nu treapta 2,3 ci treapta 1.Eu ce am intalnit cu probleme de genul celor enumerate de dvs,majoritatea aveau cureaua de distributie cu peste 60k km si cu probleme mari la intinderea acesteia.Este foarte adevarat ca [folclorul] asta s-a incetatenit odata cu aparitia curelelor dintate la distributie si toata lumea da o eventuala vina pe pornirile trase.Inca nu am vazut o tensionare a curelei facuta corect intr-un service(chiar si reprezentante).Nu vi se pare cel putin curios faptul ca ,curelele montate in fabrica duc lejer 70-90k km si cele montate de service-uri sunt schimbate,aproape majoritatea in jurul a 50k km?...folosind acelasi tip/marca de curele...
Link spre comentariu

Masina lui Mr. Bean

 

 

Acum vreo 5 ani,adica prin 2009,am avut ocazia de a efectua unele reparatii la o masina similara cu cea a lui mr. Bean :limb:

 

 

Superb exemplar. :da

Clasic.

 

Motorul din fotografiile atasate arata foarte bine dupa reconditionare.

Link spre comentariu
Buna seara,

 

Este vorba de socul care il suporta cureaua de distributie la debraiere,daca facem raportul dintre nr. de dinti al bendixului si al coroanei,impactul este foarte mic,cutia de viteze nu poate avea acest raport si oricat de usor ai debraia,la cuplarea placii de presiune cu discul de ambreiaj,tot se formeaza acel soc.

Nu poate fi in cutia de viteze un pinion cu 9 dinti si altul cu peste 100.

...

Dati-mi voie sa fiu putin rezervat fata de cele spuse de dvs.

Socul provocat de tragerea unei masini cuplate in viteza a 2-a sau a 3-a este mai mic decat cel provocat de electromotorul unui auto.Si spun asta in cazul unui electromotor si baterie in stare buna si nu obosite. Se stie ca in cazul electromotoarelor pt benzinare ,turatia minima de pornire trebuie sa fie mai mare de 200-250 rot/min,iar in cazul unui diesel turatia imprimata motorului trebuie sa fie peste 300-350 rot/min.

In cazul debraierii usoare turatia motorului nu are cum sa ajunga la o asemenea turatie ,decat daca cel care tracteaza [prinde viteza],insa si in acest caz in cazul debraierii lente nu vad absolut nici o diferenta intre socul produs in acest caz si acceleratia [violenta].Este adevarat ca in cutia de viteza nu gasim pinioane cu raport de 9/peste 100dinti insa nu trebuie uitat grupul conic care are un raport de acest gen.

Eu sunt gata sa fac cate porniri doriti dvs.tras cu orice viteza si folosind nu treapta 2,3 ci treapta 1.

Eu ce am intalnit cu probleme de genul celor enumerate de dvs,majoritatea aveau cureaua de distributie cu peste 60k km si cu probleme mari la intinderea acesteia.

Este foarte adevarat ca [folclorul] asta s-a incetatenit odata cu aparitia curelelor dintate la distributie si toata lumea da o eventuala vina pe pornirile trase.

Inca nu am vazut o tensionare a curelei facuta corect intr-un service(chiar si reprezentante).

Nu vi se pare cel putin curios faptul ca ,curelele montate in fabrica duc lejer 70-90k km si cele montate de service-uri sunt schimbate,aproape majoritatea in jurul a 50k km?...folosind acelasi tip/marca de curele...

 

 

Buna ziua,

 

Voi cita paragrafele si voi raspunde punctual la fiecare problema enuntata de dvs. dar va rog sa-mi permiteti o mica introducere inainte de toate.

 

Dati-mi voie sa fiu putin rezervat fata de cele spuse de dvs.

 

Aveti tot dreptul sa fiti rezervat,fiecare are dreptul la o opinie personala dar in momentul cand sunt solicitat intr-o dezbare imi place sa stiu despre interlocutor,macar atat cat poate sti el despre mine,in traducere la mine se poate verifica varsta si profesia pe care o am dar din pacate eu nu cunosc datele dvs. si presupun ca ori sunteti inginer auto,ori o persoana care lucreaza in domeniul respectiv,deoarece nu as dori sa ma adresez cuiva care citeste o turatie dintr-o carte de profil sau consulta internetul si vrea sa-mi atraga atentia ca fac afirmatii eronate,bazat numai pe faptul ca este de locatie din Giurgiu.

Trec cu greu peste acest detaliu si in semn de respect imi continui pledoaria.

Tin sa mentinonez ca toate afirmatiile care le fac pe acest topic,sunt bazate si constatate pe parcursul a vreo 30 de ani dedicati acestei profesii si nu ma intereseaza chiar deloc ce scrie in "literatura de specialitate" si in afara de o simpla "Autodata" care o am instalata pe PC,in care ma documentez doar ce cantitati de lichide si ce tolerante de reglaj au la tacheti diverse motoare,chiar nu am si nici nu doresc sa am documentatii in acest profil.

Nu sunt genul care pune distributia pe semne dupa manual si daca nu gaseste semnele da telefoane pe la prieteni sa ceara indicatii,atunci cand cunostii pricipiul de functionare al unui motor,nu te intereseaza nici semnele,nici cate pistoane are,daca tragi pistonul 1 sus(PMS) si pui camele de pe el in forfecare(pe neatacat) iar scanteia o pui pe pistonul respectiv (motoare Otto) sau pompa de injectie (motoare Diesel),motorul nu are voie sa nu porneasca.

In manual arata semnele,dar ce fac in coditiile in care la un motor gasesc facute 10 semne pe pinioane,de 10 "meseriasi"?

Dupa care semne ma orientez?

In 1990,imediat dupa revolutie,eu am deschis primul atelier de reparatii auto in oraselul meu si pe timpul acela habar nu avea cineva de diagnoza auto computerizata,Autodata sau alte minuni care iti dau mura in gura absolut totul si multi aduceau din afara tot felul de masini straine,se defectau si de multe ori demontau cutiile de viteze pe acasa iar dupa aceea constatau ca nu mai sunt in stare sa puna pinioanele la loc ca sa mai si functioneze si cand ajungeau intr-un tarziu la concluzia asta,le puneau gramada in sac si veneau fuguta cu ele la mine sa le montez.

Intreb din nou,dupa ce documentatie tehnica le puteam monta daca nu dispuneam de asa ceva?

Cum trebuia sa procedez?

Ma apuca dimineata punand pinion cu pinion ajutat de putina logica,pana cand cutia era perfect functionala,cam asta faceam,de unde net si alte vise la acel moment?

Legile sunt facute ca sa fie incalcate si nu eu am decis asta.

Aud pe cate unul care imi da telefon de pe diferite forumuri:

-Nene Gabi zi-mi si mie cum pun distributia la Ford Focus 1.6 16 V ca am demontat cureaua la un prieten si nu gasesc semnele iar eu am lucrat in service numai motoare de Dacie si la astea straine nu ma pricep. :rade:

Ce as putea sa-i mai zic?

Apropo de Ford,in cartea de service si prin reprezentante toti recomanda sa se foloseasca ulei Formula Ford,ulei de care multi se vaieta ca este prost calitativ si dispare din motor iar cei care au trecut la Castrol Magnatec cu acelasi indicativ,spun ca este mult mai bun si nu mai il consuma motorul.

Sa inteleg ca se defecteaza motorul deoarece nu respect documentatia?

Dupa cine ma iau in acest caz?

Dupa carte ca sa-si vanda fabricantul uleiul sau pun uleiul care practica imi demonstreaza ca este superior si compatibil cu lubrifierea motorului?

Oare daca iau un acumulator pe care scrie ca este facut cu dedicatie pentru BMW si il pun pe Audi,nu porneste motorul deoarece vede ca scrie pe el BMW?

Sunt satul de "tratate din astea stiintifice" pe care practica le doboara.

 

Sa revenim la dezbaterea noastra.

 

In cazul debraierii usoare turatia motorului nu are cum sa ajunga la o asemenea turatie ,decat daca cel care tracteaza [prinde viteza],insa si in acest caz in cazul debraierii lente nu vad absolut nici o diferenta intre socul produs in acest caz si acceleratia [violenta]
.

 

Este logic ca cel care tracteaza trebuie sa prinda viteza si deabia apoi debraiezi,adica cel putin asa stiam eu legile mecanicii,ca sa nu ai posibilitatea sa-i "moara" motorul celui care tracteaza.

Ati vazut dvs. pe cine sa traga la ralanti ca sa-i dea "suturi" in cuplaj?

 

Este adevarat ca in cutia de viteza nu gasim pinioane cu raport de 9/peste 100 dinti insa nu trebuie uitat grupul conic care are un raport de acest gen.

 

Va reamintesc o fraza de inceput a dvs care suna astfel:

 

Dati-mi voie sa fiu putin rezervat fata de cele spuse de dvs.

 

E acum,este momentul sa va cer si eu acelasi lucru si sa va spun din ce cauza.

Am intrat pe net si am gasit diferite grupuri conice incepand de la Mercedes si BMW pana la Loganul nostru si chiar ARO si surprizaaaaaaa,am gasit numai grupuri care au intre 30 si 60 de dinti pe coroana.

Deci despre care 100 vorbiti?

 

Eu sunt gata sa fac cate porniri doriti dvs.tras cu orice viteza si folosind nu treapta 2,3 ci treapta 1

 

Afirmatia mea se bazeaza pe faptul ca procentul motoarelor care mi-au venit cu supapele indoite datorita ruperii distribuitei in timp de masina era impinsa sau trasa fata de cele carora distributia a cedat in momentul cand s-a data la automat,este de 100 de ori mai mare iar faptul ca vreti sa porniti masina personala cu viteza 1 in timp ce sunteti remorcat de o alta masina care are o viteza suficient de mare,ma lasa rece si nu vreau sa mai ma gandesc la pregatirea profesionala de care doriti sa dati dovada si evit sa mai intru in amanunte ce se poate intampla in acel moment al debraierii.

Eu sper ca totusi sa nu discut cu o persoana de 18 ani care face drift-uri si punct.

 

Eu ce am intalnit cu probleme de genul celor enumerate de dvs,majoritatea aveau cureaua de distributie cu peste 60k km si cu probleme mari la intinderea acesteia.

Este foarte adevarat ca [folclorul] asta s-a incetatenit odata cu aparitia curelelor dintate la distributie si toata lumea da o eventuala vina pe pornirile trase.

Inca nu am vazut o tensionare a curelei facuta corect intr-un service(chiar si reprezentante).

 

Iar ma faceti sa repet fraza aia a dvs cu rezervatul :rade:

La care intindere defectuoasa faceti referire si in care documentatie ati vazut?

Va rog sa imi permiteti onoarea de a va aduce la cunostinta ca toate motoarele fabricate cam dupa 1995 au numai role elastice bazate pe arc,acestea osciland in functie de flutuatiile de turatie ale motorului.

Deci,nefiind vorba de o rola fixa,a carei curse poate fi reglata si fixata numai intr-o anumita pozitie prin strangerea unui surub,cum puteti spune ca o curea de distributie poate fi intinsa defectuos de catre cel care o monteaza?

Nici macar cureaua de la accesorii nu mai este intinsa de rola fixa,ci si in acest caz este folosita tot rola elastica.

Vreti parerea mea?

Pentru benzina de calitate indoielnica si hotia de la noi din tara,unde soferul de pe cisterna vinde pe drum 10 canistre de benzina si in locul acesteia copleteaza cu apa ca la descarcarea in statie sa iasa la litraj,rola elastica este o mare prostie.

Din ce cauza?

Pentru ca am avut ocazia sa vad cateva distributii sarite in momentul in care soferul a ajuns la destinatie si a oprit motorul iar in acel timp datorita combustibilului prost,motorul a facut autoaprindere si distributia a sarit 1 dinte sau chiar 2,iar apoi omul se mira cum se poate sa opresca motorul functionand perfect si la urmatoarea pornire are distributia sarita si nu mai porneste.

La rolele fixe,cum erau la vechile tipuri de motoare,cureau de distributie se intindea in asa fel incat daca o apasam cu degetul la jumatate,sa faca "burta" 1 cm fata de linia planului drept in care se afla cureaua inainte de apasare.

 

Nu vi se pare cel putin curios faptul ca ,curelele montate in fabrica duc lejer 70-90k km si cele montate de service-uri sunt schimbate,aproape majoritatea in jurul a 50k km?...folosind acelasi tip/marca de curele...

 

Iar imi ridicati mingea la fileu. :rade:

 

Trebuie sa intelegem ca,niciodata nu vom gasi in comert,piesele cu care echipeaza fabrica si puteti sa ma contraziceti cat doriti,raman la parerea mea.

Distributiile echipate in fabrica sunt garantate pana la 120.000km iar unele chiar pana la 150.000km deoarece sunt piese de origine si va dau exemplu:

 

-cumparatii bujii Bosch dar priviti la fabricant ca nu mai sunt "made in Germany" ci "made in Spain sau Turki" si in loc sa tina 5 ani,ne trezim ca nu tin nici macar 1 an si in prima iarna capituleaza,

 

-cumparati releu de incarcare alternator Bosh dar nu mai este fabricat in Germany ci in Spain sau Mexic si in loc sa incarce intre 14,3V-14,5V ,se blocheaza pe la 13,8V max. 14V si ne miram de ce se "galbejesc" luminile seara la intersectii,dupa ce am montat releu nou.

 

-am schimbat acum vreo 2 saptamani distributia la un Ford Focus 1.6 TDCI si clientul a venit cu kit de distributie Contitech,firma consacrata in asa ceva si apreciata de multi,iar in timp ce ma uitam la sensul de montare al curelei,am ramas masca,pe curea scria Contitech,made in Romania.

 

Deci despre ce discutam?

 

Acestea sunt motivele pentru care dupa inlocuirea distributie montata de fabrica,schimbam urmatoarea distributie la fiecare 60.000 km .

 

Are rost sa mai discutam despre mizeria si praful de pe "autostrazile" noastre,in comparatie cu ordinea de dincolo unde intradevar lucreaza serviciile cu adevarat,nu decat iau banii de pe curatenie si apoi trec pe marginea carosabilului la o bere rece sau la o tuica,in functie de anotimp ...

 

Ma repet,tot ce scriu aici este bazat pe practica de-a lungul anilor,nu pe teorie si legi.

 

Doctorul cand iti spune sa te lasi de fumat,el este cu tigara in gura si hai sa va mai dau un fapt concret cu toate ca nu as dori sa mi-l amintesc.

Am avut o cunostinta care toata viata lui a fost vegetarian,nu a pus tigara in gura,nu era alcoolic,era de o calmitate iesita din comun,niciodata nu l-am vazut nervos,facea yoga,mergeam la el acasa in vizita iar el statea jos direct pe parchet cu picioarele incrucisate tipic yoghinilor si sta asa cate 6 ore uneori,timp in care eu amorteam pe canapeaua din sufragerie in care ma afundam in ea datorita faptului cat era de relaxanta si ce credeti ca s-a intamplat cu el?

A decedat acum 2 ani de cancer,avea doar 35 de ani :cry:

Eu am fumat o viata intreaga,dar nu am baut alcool si uneori cand mergeam la pescuit,desfaceam si al 3 lea pachet de tigari iar acum 5 ani,m-au gasit ca am inima atrofiata jumatate,plus ca am coxartroza si alte multe minuni si am ajuns de bine de rau la 52 de ani.

Deci unde sunt legile medicinei si marii nutritionisti care au ajuns vedete la tv?

 

Inchei cu sentimentul ca interlocutorul meu nu s-a suparat pentru faptul ca am mentionat lipsa datelor elementare ale persoanei sale,dar niciodata nu am inteles de ce trebuie sa-mi ascund identitatea atata timp cat sunt un om vertical si nu am nimic de ascuns.

Am mai observat si o tendinta a barbatilor de asi ascunde varsta precum reprezentantele sexului frumos,lucru care iarasi nu sunt capabil sa-l inteleg.

Stiam ca in viata trebuie sa-ti fie rusine doar atunci cand furi,in rest nu prea vad legatura...

 

Va rog ca in final sa-mi permiteti si mie o umila intrebare dar care nu figureaza in cartile de specialitate si nici pe net.

 

Care e fost cea mai mare inovatie in domeniul mecanicii,inovatie indispensabila?

 

Sper sa ma onorati cu un raspuns,oricare ar fi acesta.

 

Multumesc anticipat.

post-44314-139829794095_thumb.jpg

post-44314-139829794106_thumb.jpeg

post-44314-139829794109_thumb.jpg

post-44314-13982979411_thumb.jpg

post-44314-139829794114_thumb.jpg

post-44314-139829794116_thumb.jpg

post-44314-13982979412_thumb.jpg

post-44314-139829794124_thumb.jpg

post-44314-139829794131_thumb.jpg

Link spre comentariu

Da...anul asta fac 53ani,nu sunt mecanic de profesie ,ci am doar o pasiune pentru mecanica.Argumentele dvs sunt indreptatite,eu nu am o statistica a problemelor cauzate de porniri trase,insa dati-mi voie sa fiu totusi rezervat fata de cauza clara a ruperii curelei la porniri trase.Cat despre rola de intindere,am vazut si eu cateva motoare de dupa '90 si toate aveau rola fixa de intindere(sau poate pentru ca erau toate diesel?!).Referitor la afirmatia cu raportul 9 la peste 100 dinti(in cazul electromotorului)si in cazul cutiei de viteze ,putem lua in calcul un raport asemanator (un raport de3,5 x 3-5 la grup).O zi buna va doresc

Link spre comentariu

Buna seara,

 

Multi inainte va doresc,fara nicio reparatie si ma bucur ca suntem cam din aceeasi generatie :)

Nu mi-ati raspuns la intrebarea pusa :

 

-Care e fost cea mai mare inovatie in domeniul mecanicii,inovatie indispensabila?

 

Raspunsul este : surubul si era strategic deoarece fara el nu se putea monta absolut nimic. :)

 

Ma deranjeaza multe prostii facute in mecanica dupa 1995-2000 si aici faca referire la urmatoarele :

 

-renuntarea la ghidurile de blocare a cuzinetilor si cand segmentez motoare de Ford Focus 1.6 16 V,mai mereu gasesc cate o biela cu cuzinetii rasuciti in ea,

 

-renuntarea la penele de blocare a pinioanelor pe ax,cum ar fi de exemplu pinionul de distributie cara sta fixat pe vilbrochen numai prin simpla strangere a surubului de fixare a fuliei de la accesorii, fara a se bloca pe conicitate sau alt sistem deoarece cota vilbrochenului este cilindrica iar pinionul se roteste fara probleme pe el,

 

-confectionarea pinioanelor de distributie de pe axele cu came,din textolit (duramid) si fara canal de pana si am avut ocazia sa vad asemenea pinioane care au inceput sa se fisureze sau au cedat din strangerea surubului central si astfel a sarit distributia si respectiv a dus la indoirea supapelor,

 

-galerii de admisie din plastic care din cauza unui "rateu" se pot sparge sau in timp se fisureaza din cauza temperaturii degajate de motor,

 

-turnarea din plastic a corpurilor in care sunt montate termostatele si care din cauza temperaturilor mari a lichidului de racire,se sparg brusc si te trezesti cu tot antigelul sub motor in timpul mersului iar cand mergi la magazin si intrebi cat costa acel corp care are vreo 10 cm si ti se raspunde ca ajunge la 700 lei,faci comotie cerebrala instantaneu.

post-44314-139829794523_thumb.jpg

post-44314-139829794538_thumb.jpg

post-44314-139829794553_thumb.jpg

post-44314-139829794562_thumb.jpg

post-44314-139829794574_thumb.jpg

post-44314-139829794586_thumb.jpg

Link spre comentariu

De corpurile din plastic in care sunt montate termostatele am auzit si eu, inclusiv la BMW E34 produs pt piata americana. :rade: Se pare ca producatorilor nu le pasa prea mult de durabilitatea motoarelor, mai ales in cazul modelelor produse dupa 1990. :speriat Norocul celor care utilizeaza si in prezent masini fabricate inainte de '95 ('straine'). :limb:

Link spre comentariu

Norocul celor care utilizeaza si in prezent masini fabricate inainte de '95 ('straine'). :limb:

Stii pe cineva? :rade: Eu am inteles perfect ca nu mai trebuie fabricate masini care sa tina in timp cate 30 de ani,deoarece ar fi dat industria auto faliment,dar si cand vad masini de 8-9 ani pline de rugina pe la chesoane la portiere si raze la aripi,ma apuca groaza. :sparge:
Link spre comentariu

:ras:

 

Mai sunt inca, cativa mohicani care se incapataneaza sa duca mai departe niste modele cel putin reusite. :limb:

 

Aceasta e problema: unii producatori auto (si nu numai) au trecut de la o extrema la cealalta: pana acum 14 de ani produceau masini care rezistau pana la 30 de ani si din 2000 incoace nu mai rezista nici o treime din cat 'tineau' pe vremuri. :rade:

Link spre comentariu

De la ''tehnologie pe(pentru )o viata ,cum era sloganul unei firme,am ajuns la tehnologie pentru...perioada de ...garantie si daca se poate facuta in china pe spinarea saracilor.

Link spre comentariu

LEgat de distributie, iarasi fara nici un motiv de cearta, vreau sa comentez.Masina mea are la 120km/h aproape 3000 ture, inseamna ca la 20km/h va avea 500 ture/minut, asta in viteza a 5-a.Metoda e simpla, printr-o metoda sau alta prind 15-20 la ora, ridic ambreajul asa cum l-as ridica la o pornire lina de pe loc. Dupa ce tuseste de vreo 3-4 ori apas la loc ambreajul si motorul este pornit. In viteza 5-a motorul face ce ii se spune. Treptele inferioare nu sunt bune, socurile date de motor sunt transmise in toata caroseria si masina se zgaltaie din toate incheieturile.E drept ca in viteza 1 sau 2 dupa ce ai pornit ai avantajul ca o poti lasa cuplata, dar de aia esti sofer sa lucrezi cu pedalele, nu sa dormi la volan.Eu locuiesc pe deal iar masina o las in panta. Daca nu e circulatie mai fac dinastea.Ce mi se pare mie periculos e ca in momentul pornirii nu ai presiune de ulei, dar stresul e mai mare decat pornirea cu demaror, deoarece e cuplata toata masina.In alta ordine de idei.Pana la urma fratele meu e posesorul unui ford focus 1.6tdci 80mii km reali, revizii in reprezentante, luati de la un prieteni de familie, maisina cumparata de noua din tara.Din pacate masina a umblat preponderent in oras. Avea pe bord ceva de genul 17km/h vit medie, 10% consum mediu, in ultimii 400km facuti.Ca norocul masina nu fumega, nici la pornire dimineata, nici la porniri bruste, nici la subturat cu pedala la podea.Am testat in fel si chip, gen urcat de borduri cu a doua, pornit in panta, inclusiv mers dupa masina cu masina mea dand indicatii la telefon.Ce ulei recomanzi si ce recomanzi sa ii mai fac/verific, asa preventiv. Actualul ulei are doar 6mii km, dar probabil la 10mii va urma un schimb.Pana acum schimburile s-au facut tot la 15000, sper ca intervalul sa nu fie prea mare. Nu cred ca ar fi o problema de bani daca schimburile s-ar efectua mai des, doar in ideea mentinerii unui motor mai curat.Eventual sa ma uit in furtunul ulei de turbo, daca e plin de depuneri/jeg? Sa nu am surprize. E o operatie simpla? Se poate face in regim de amator, sau mai bine sa ma duc la service?Distributia am inteles ca se face la 120mii sau la 10 ani, deci mai duce.Filtrul de motorina, placute si discuri fata au fost schimbate acu 2 ani/22mii km.Fetele usilor din spate sunt simplu de dat jos? Am o mica problema cu un difuzor si as vrea sa vad daca o pot remedia.Legat de problema injectoarelor care se de-etanseaza: in caz ca saiba de Cu se slabeste, e nevoie sa schimb si garnitura de cauciuc de sus? -ajunge sa inlocuiesc doar saiba de Cu si restul sa il las la fel? pe principiul ca oricum pe acolo motorul sufla, nu trage.-sau mai bine inlocuiesc tot pt ca s-ar putea ca dejectiile respective sa atace garnitura si apoi sa intre jeg in motor-merita inlocuite preventiv? sau le tin asa pana cand dau semne de oboseala si doar apoi trec la inlocuiri?Merci.Nu e graba cu raspunsul, cand ai timp si pe scurt, nu e nevoie sa dai detalii, spune doar ce recomanzi.

Link spre comentariu

Buna ziua,Iti voi prezenta cateva particularitati ale motorului 1.6 TDCI.In pozele de mai jos iti prezint distributia,ambreiajul,oringurile de la injectoare,admisie si un racord metalic de la turbo,care se fisureaza.Eu nu ma apuc sa va fac recomandare la un ulei anume care sa-l folositi deoarece iar nastem controverse pe aici si ne intindem pe 10 pagini discutand despre ulei vs.alt ulei. :rade: dar in schimb va pot spune ca eu merg pe Aral si il schimb undeva intre 10.000-12.000 km.Referitor la ambreiaj,ai grija ca ai volanta cu masa dubla si daca m-ai faci diferite testari cu ea s-ar putea sa afli cat costa cand se rupe :speriat Daca nu iti apar vapori de ulei pe la imbinarile racordurilor,nu iti recomand sa umbli la turbo si evita sa tragi cu mana de paleti ca sa vezi daca are joc pe ax,cum fac foarte multe persoane "inteligente ",deoarece sunt foarte sensibile si se pot dezechilibra axial.Cand auzi un "suierat" la motor,care pana in acel moment nu l-ai avut,nu cauta degeaba sa vezi daca rasufla pe la imbinari ci verifica teava metalica de la turbo,prezentata de mine in poza.Nu are rost sa umbli la inelele originale de fabrica ale injectoarelor,atata timp cat nu sufla pe la ele iar cand o sa vina vremea sa le inlocuiesti,origurile noi de cupru trebuie sa le insiri pe o sarma dupa care le inrosesti la aragaz si apoi le bagi brusc sub apa rece pentru a deveni maleabile si se vor face caramizii la culoare.Daca nu faci acesta operatie si le montezi asa cum vin,dupa maxim 2-3 saptamani vor sufla din nou.Oringurile de cauciuc de la admisie nu este nevoie sa le inlocuiesti daca nu sunt deformate din cauza vaporilor de ulei,ci decat le stergi cu o carpa si putin benzina dupa care le refolosesti.

post-44314-139829795105_thumb.jpg

post-44314-139829795124_thumb.jpg

post-44314-139829795128_thumb.jpg

post-44314-139829795135_thumb.jpg

post-44314-139829795144_thumb.jpg

post-44314-13982979515_thumb.jpg

post-44314-139829795157_thumb.jpg

post-44314-139829795163_thumb.jpg

post-44314-139829795419_thumb.jpg

post-44314-139829795423_thumb.jpg

post-44314-139829795429_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări