TestPoint Postat Martie 21, 2014 Partajează Postat Martie 21, 2014 Da ,oricum eu o sa ma mai documentez asupra acestei situatii,si trb sa o rezolv cumva ca mai este un pic si vine vara.... Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 21, 2014 Autor Partajează Postat Martie 21, 2014 Continuare Ford Focus 1.8 TDCI,inlocuire kit ambreiaj de la pag. 21 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 22, 2014 Autor Partajează Postat Martie 22, 2014 Ford Fiesta 1.4 TDCI,inlocuit ambreiaj Rog posesorii de astfel de autoturisme sa nu se supere pe mine pentru propriile concluzii care vor urma si ar fi bine sa retineti ce ar trebui facut ca sa evitati eventualele probleme pe parcursul folosirii autoturismului. Fata de Focus,au facut unele greseli de fabricatie la Fiesta: -1.suportul de la baterie,pe care se monteaza si tamponul cutiei de viteze este sudat,nu mai este detasabil si din acest motiv(tampit),nu se poate scoate motorul si cutia de viteze decat daca demontezi faruri,spoiler,radiatoare,etc,ca sa se poata scoate motorul prin fata si nu direct in sus ca la orice autoturism. -2.tot pe acest suport sunt prinse 5 fire negre de legaturi de masa si in loc sa le monteze pe toate pe un singur surub,au montat 5 suruburi.Atentie mare ca acestea sunt ruginite si nu mai fac contact si o sa va mirati de ce aveti probleme la instalatia electrica.Recomand tuturor demontarea acestora,curatarea cu şmirgher cu granulatie mare,ungerea cu vaselina si montare la loc. -3.ca sa separi instalatia electrica dintre caroserie si motor,la Focus are 2 mufe multicontact care se decupleaza,dar la Fiesta au facut una singura si in rest demontezi papucii din tabloul de conexiuni iar calculatorul(ECU) si cate si mai cate relee de bujii si etc,raman sa atarne pe motor,in loc sa fi montate pe caroserie,puteti observa in poze. -4.cautatoarele de la cutia de viteze sunt montate in partea din fata jos,nu mai sunt deasupra cutiei si din acest motiv trebuie urmarit cand incepe sa se umezeazca capacul de plastic negru care este montat peste cablurile de viteze,ca se se schimbe simeringul la timp pentru a nu pierde uleiul de transmisie. -5.conducta de tur de la servodirectie,in loc sa fie trecuta frumos pe lonjeron pe sub cutia de viteze,este trecuta peste cutie si esti obligat sa dai drumul la lichid. -6.directia si planetarele sunt similare. -7.turbosuflanta e pusa foarte comod,pe fata motorului. Am incercat sa va fac si o scurta prezentare a subansamblelor si pe unde sunt montate fiecare,ca sa va fie mai usor de gasit filtru de ulei de exemplu. Se poate observa din poze cat de invinetita este volanta de la patinarea discului care a fost foarte uzat fizic. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 24, 2014 Autor Partajează Postat Martie 24, 2014 VW Passat 1.8 injectie benzina modificat pe carburatie Dacia Prezentare sumara Cu ceva timp in urma,am avut de inlocuit un motor de Passat 1.8 90 CP care era pe injectie multipunct dar era distrus setul motor iar chiulasa sparta si deoarece reparatia costa foarte mult,propietarul a decis sa-l inlocuiasca cu un motor similar dar pe carburatie si ulterior l-am modificat pe carburator de Dacia 1400. In pozele de mai jos se poate observa cat ulei exista in galeria de admisie datorita faptului ca scapa compresia in baie fiind sparte doua pistoane si apoi veti observa cat de simplu devine motorul in partea superioara la trecerea de la injectie la carburatie. Se mai poate vedea si lungimea axului de la electromotor deoarece majoritatea electromotoarelor VW/Audi nu au capac,centrarea axului fiind facuta in oala cutiei de viteze,acolo fiind montata bucsa frontala a electromotorului. Ce ar mai fi de precizat,ar fi faptul ca aceste motoare se duc lejer cu viteza a 2 a la 90 km/h si va spun din proprie experienta,deoarece cu ceva ani in urma an detinul un asemenea motor. In cele ce urmeaza va voi face un scurt istoric al acestui autoturism si sper ca cineva sa nu ma acuze ca ma laud,deoarece exista poze si detalii complete,deci povestea a decurs in felul urmator: Am fost sunat de acest client de pe forumul de la VW si mi-a spus ca a reparat motorul la atelierul unui prieten de-al lui din Bucuresti dar cu toate acestea merge foarte prost si curge si uleiul din el,fara a se simti nici o modificare.Am stabilit de comun acord sa vina la mine de la Bucuresti si cand ne-am intalnit,am vazut cu mirare reclama care o avea facuta pe luneta autoturismului si l-am intrebat daca nu cumva face misto de mine si are atelier de reparatii auto dar vrea sa ma puna la incercare,dar el a raspuns ca prietenul lui care ia reparat masina,l-a rugat sa-l lase sa-si faca reclama pe masina lui,culmea tupeului. Am introdus masina in atelier si in primele secunde am observat ca garnitura motorului este veche si in motor nu sa umblat,iar cand am dat racordul de la filtrul de aer jos m-am ingrozit vazand cat ulei putea sa aiba acolo.Ce sa mai zic,ambele radiatoare de la racire si AC atarnau pe jos si erau legate cu sarme,instalatia electrica facuta praf si in portbagaj 3-4 bidoane de 6 l cu apa deoarece motorul fierbea intr-o veselie. Am mai avut discutii prin diferite topicuri despre montarea carburatoarelor de Dacia cu mare succes pe diferite autoturisme,cu toate ca multi se vaieta ca nu merge bine dar conteaza foarte mult cum este montat. Am confectionat o flansa metalica care trebuie sa aiba intre 6/10 mm grosime pentru a nu se deforma,care la exterior are conformatia galeriei de VW si la centru are practicata o gaura cu diametrul de 32 mm,deoarece atat are difuzorul carburatorului de Dacia.Garniturile de etansare eu le confectionez din cutiile curelelor de distributie, (se observa in poze)care detin un carton de buna calitate care inainte de montare se ung cu un strat subtire de vaselina nu cu silastic. Este de mare importanta sa se monteze obligatoriu "pata calda",adica flansa de incalzire de sub carburator,chiar daca galeria de admisie este prevazuta cu preincalzire din fabricatie,deoarece pe timp mai rece se formeaza zapada in carburator si motorul se opreste din 3 in 3 km si nimeni nu stie care este cauza,acuzand pompa de alimentare,filtru sau alte minuni. Ca avantaje sau dezavantaje mentionez urmatoarele : -motor 1800 cm3,consum extern 7.5/8l % cu servodirectie si AC, -viteza,pana la 147 km/h,demareaza excelent apoi isi ia viteza mai in timp, -calculul este facut pe un jiclor de atac de 155, -ca inconveniente ar fi faptul ca trebuie montat cablu de soclu obligatoriu,pentru pornirea la rece. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 26, 2014 Autor Partajează Postat Martie 26, 2014 Ford Focus 1.6 16V,inlocuit pivoti si rulment fuzeta fata La demontare am gasit urmatoarele defectiuni: -pivotii deteriorati pe ambele parti, -rulmentul de la roata din stanga fata cu putin joc, -rulmentul de la roata din dreapta fata era vanat de incins si joc in cantitati industriale,sincer nu stiu cum nu s-a gripat, -caseta de directie avea joc destul de maricel pe cremaliera. Inlocuirea pivotilor originali Pentru inlocuirea pivotilor,fac referire aici la cei originali care sunt nituiti,cel mai indicat este sa se demonteze bascula deoarece aceste nituri trebuie polizate cu ajutorul unui flex si apoi batute pentru depresare,lucru care pe caroserie nu se poate face pentru faptul ca vibreaza si astfel ies inevitabil de greu,iar dupa aceasta operatie ei se fixeaza cu suruburi si la urmatoarea operatie de schimbare a pivotilor nu mai este necesara demontarea basculei de pe punte ci se desfac doar cele 3 suruburi si pivotul este liber. Inlocuirea rulmentilor cu sistem ABS Aici trebuie acordata mare atentie la montarea acestui rulment,daca il privim putin vom observa ca el este perfect simetric si se poate monta oricum,dar capacele care etanseaza vaselina pe laterale,difera la culoare,unul fiind de culoare rosie iar celalalt de culoare neagra. Cel de culoare neagra are in structura sa cititorul ABS-ului si daca acesta nu este montat spre partea unde intra planetara,ABS-ul nu va functiona. La demontarea portfuzetelor de pe autoturism se va da mare atentie la scoaterea senzorilor ABS,care fiind de plastic si foarte siubtiri,se pot deteriora foarte usor. Referitor la batai suspecte pe directie,trebuie sa avem grija deoarece unele pietre pot intra in bascule si datorita acestora se produc zgomote ciudate la denivelari,dar in momentul cand verificam directia este foarte ciudat deoarece totul pare ca este in regula si totusi ne punem intrebarea de ce troncane si de aceea am postat ceva poze ca sa observati fenomenul. Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 26, 2014 Partajează Postat Martie 26, 2014 ce intelegi prin suruburi speciale?Banuiesc ca sunt suruburi auto, din fier mai elastic, nu fier moale asa ca suruburile ordinare, ca s-ar rupe usor.Vin la pachet cu pivotul? Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 26, 2014 Autor Partajează Postat Martie 26, 2014 Salut,Ai descris perfect,sunt suruburi dintr-o grupa superioara iar piulitele sunt prevazute cu inel de teflon pentru siguranta.Exact cum ai mentionat,suruburile vin impreuna cu pivotul respectiv.Inclusiv si la "batrana" noastra Dacie,pivotii originali erau nituiti pe bascule. Link spre comentariu
briobit Postat Martie 26, 2014 Partajează Postat Martie 26, 2014 Deranjez si eu cu 2 intrebari si anume legate de un Cielo GLE an fabricatie 99 si anume:- se poate repara ceasul care indica viteza? (arata mai mult decat in realitate cu 20-30 km)- de ce cand e motorul cald nu porneste la "sfert" ca atunci cand e rece? ( il amesteca de 2-3 ori si dupa aia pleaca) Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 26, 2014 Autor Partajează Postat Martie 26, 2014 Salut,Arata mai mult din urmatoarele cauze:-folosesti cauciucuri sau jenti cu alte dimensiuni si diametrul desfasurat este cu totul altul,-este montata cutie GM de Opel si rapoartele nu sunt sincronizate cu etalonarea ceasului,-a umblat cineva la el si a pus indicatorul in cu totul alta pozitie.Se poate etalona dar asta presupune sa demontezi si sa remontezi cursorul de cateva ori pana cand iti indica aproape de adevar dar asta numai in conditiile in care atat ceasul cat si dimensiunile anvelopelor sunt cele ale autoturismului,pentru ca altfel corespunde numai pana la o anumita viteza iar apoi se detaloneaza si indicand eronat.Referitor la pornire,incearca sa mergi seara intr-un loc unde nu este lumina,ridica capota,porneste motorul si priveste cu atentie fisele de la bujii daca nu cumva "fura" curentul.Mai pot fi si injectoarele care nu mai inchid ca lumea si dupa oprirea motorului mai pica iar asta se poate rezolva cu tot felul de solutii care se introduc in rezervor la o anumita cantitate de combustibil. Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 26, 2014 Partajează Postat Martie 26, 2014 O alta intrebare pt specialistul Ford:Motorul 1.8TDCI e de incredere? Ma refer la varianta care echipeaza focus 2 din 2009. Care motor ar fi de preferat sa il ai pe Focus? Nu ma intereseaza performantele, pe primul loc e fiabilitatea.Eu din cate stiu 1.8 e singurul motor Ford. Restul sunt in combinatie cu Peugeot.1.6 am inteles ca strica usor turbinele daca intretinerea nu se face la timp. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 27, 2014 Autor Partajează Postat Martie 27, 2014 Buna dimineata,Multumesc pentru increderea acordata Daca tot te intereseaza acest tip de motor,hai sa facem putin istoricul lui:-acest motor apare pentru prima data in anul 1984 in varianta de 1.6 D,echipat cu distributie duala,avand in partea inferioara o distributie bazata pe 3 pinioane iar in partea superioara o a doua distributie pe curea danturata.Intre anii 1984-1988 a fost echipat pe Ford Escort,Fiesta,Orion.-in 1988 i se mareste capacitatea cilindrica astfel devine 1.8 D,(taticul celui din ziua de astazi)echipat cu distributie duala dar de aceasta data,in ambele distributii au fost folosite doua curele danturate,prima facand legatura dintre vilbrochen si pompa de injectie iar cea de-a doua transmitea miscarea dintre pompa de injectie si axul cu came.Acesta a fost echipat in continuare pe Ford Escort,Fiesta si Orion.-in 1990 se face trecerea pe turbosuflanta si este echipat si pe Ford Sierra iar cele doua distributii pe curele sunt pastrate in continuare.-in 1998 apare 1.8 TDDI montat pe primul Ford Focus dar se modifica distributiile cu acesta ocazie si astfel distributia inferioara este fabricata pe lant iar cea superioara ramane pe curea.-in 2001 se modifica sistemul de injectie si astfel apare 1.8 TDCI iar distributiile raman aceleasi ca si la TDDI.Daca am greseit cu ceva in cronologia motorului,imi cer scuze dar din cate retin eu asta a fost ordinea evolutie si mentionez ca nu am consultat niciun material tehnic.Pareri personaleIn 1990 imediat dupa revolutie cand altii zugraveau camera de la strada si spargeau zidul pentru a monta usa de la "pravalie" ca sa vanda suc si guma de mestecat,eu deschideam primul atelier de reparatii auto in Alexandria,sub incidenta decretului 54,ca activitate independenta iar primii 2 ani am lucrat sub cerul liber iar cand demontam un motor,chemam vreo 3 vecini sa ridicam la teava ca sa-l scoatem de pe masina. Am avut ocazia in de-a lungul timpului sa montez primul tip de motor,adica cel care la baza a fost de 1.6 D,pe caroserii de Ford pe care nu fusese montat niciodata de fabrica si aici fac referire la Ford Granada,Taunus si Scorpio.Am "iubit" acest motor inca de la inceput,dragoste la prima vedere :rade:Chiulasa de fonta care nu se sparge cu una cu doua si nu se deformeaza plan la temperaturi mari,datorita grosimii sale iar simplitatea motorului te incanta.Singura parere negativa o am legata de TDCI care foloseste o rampa de combustibil comuna si din acest motiv injectoarele sunt comandate electronic iar finetea si complexitatea lor dau multa bataie de cap cat si mari eforturi financiare detinatorilor,datorita motorinei proaste si "botezate" cu apa.La orice inlocuire de injector trebuie sa le rescrii pe cand la TDDI sunt injectoare cat se poate de simple si normale,care le poate curata si regla orice "pompagiu" de duzina.In concluzie,TDCI se bazeaza mult pe electronica si este mult mai scump ca intretinere pe cand TDDI este sfant.Masinile care au fost fabricate de la TDCI incoace,au fost executate la costuri minime si ansamblate cu piese fabricate te miri pe unde,in asa fel incat sa functioneze fara probleme in jur de 5 ani dupa care defectarea motoarelor si rugina care apare pe la paraguri si raze de aripi iar apoi costul reparatiilor sa te determine ca sa cumperi alta noua,in concluzie industria auto nu trebuie sa devina falimentara ca mai toate industriile apuse. Va voi prezenta in maxim o luna acest tip de motor,am avut ocazia sa "bag mana " cam in toate si o sa vezi axe cu came rupte in 3 bucati,supape indoite si alte minuni. :rade:O zi buna. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 27, 2014 Autor Partajează Postat Martie 27, 2014 Buna seara,Astazi am avut de reglat tachetii la un Ford Focus 1.8 TDDI si stiind ca nu am postat niciun fisier video cu acest subiect,am facut o scurta filmare din care sa reiasa operatia respectiva.Reglajul este valabil atat pentru motorul de 1.8 TDDI cat si pentru cel TDCI.Daca sunt neclaritati,astept intrebari.http://www.youtube.com/watch?v=dEozeo5PFgM Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 29, 2014 Autor Partajează Postat Martie 29, 2014 Prezentare electromotor VW Golf 3 echipat pe motorul de 1.4 i Majoritatea electromotoarelor cu care sunt dotate autoturismele VW,sunt produse de firma Bosch. Intotdeauna cand cumparam o anumita piesa care intra in componenta electromotorului sau a alternatorului trebuie sa cerem numai dupa codul respectiv care il au fiecare deoarece daca vom cumpara dupa datele autoturismului ne putem trezi cu o alta piesa care nu ne este de folos reparatiei noastre. La Bosch codul este alcatuit din 10 cifre si apare in felul urmator 0 000 000 000,deci avem prima cifra care este scrisa singura iar celelalte cifre sunt in grupuri de cate 3. Dupa cum se vede la electromotorul in cauza,codul este : 0 001 112 021 si in functie de acesta am comandat bendix si bucsile rotorului. Daca ar fi ceva de reprosat acestor electromotoare,ar fi faptul ca nu au bucsa montata pe capacul din fata ci acesta este montata in cutia de viteze si este foarte dificil de extras cea veche si presat cea noua datorita faptului ca nu ai prea mult acces pe motorul de 1.4 i,intrucat pe sub masina nu este posibil din cauza planetarei,suportilor,ansamblului de la viteze si coloanei de tobe iar pe deasupra vine tocmai pe partea din spate a motorului si in acel punct este montata galeria de admisie si nu vezi nimic din cauza ei decat cu ajutorul unei oglinzi si ajungi foarte greu chiar daca te intinzi peste motor si daca se intampla sa iti cada bucsa din mana,intra direct in carcasa cutiei si nu o mai poti recupera. Eu personal inca nu am patit rusinea asta dar inca nu a trecut timpul. la demontarea electromotorului am gasit in el foarte multa rugina impreuna cu praf rezultat de la uzura carbunilor. Totul se spala cu benzina dupa care se baga la presiune de apa,apoi se sufla cu aer comprimat dupa care bucsile,axul rotorului si interiorul bendixului se ung cu vaselina si se remonteaza totul la loc. Sculele folosite sunt urmatoarele: -surubelnita plata si cruce, -tubulare de 7 si de 13, -clichet,prelungitor lung si scurt, -patent pentru extras siguranta bendixului, -ciocan max.500 gr, -un dorn de 14 mm in diametru pentru depresarea si presarea noilor bucsi. Inainte de remontarea rotorului in stator,curatam zona unde lucreaza carbunii(colector)cu niste smirgher cu granulatie mai mica dar numai dupa ce il introducem in putina motorina pentru a evita zgarieturile colectorului care este foarte moale,intrucat este realizat din cupru. Avem si ceva poze dar imi cer scuze pentru calitatea lor,intrucat am lucrat aseara tarziu la lumina din atelier. Pentru a intelege mai usor,v-am definit fiecare piesa in cadrul pozelor. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 30, 2014 Autor Partajează Postat Martie 30, 2014 Renault Clio 1.4 i ,inlocuirea distributiei Distributia are in componenta: -o curea, -o rola intinzatoare, -pompa de apa,aceasta fiind antrenata tot de cureaua de distributie. La accesorii avem: -o curea 4PK, -o rola intinzatoare, -o rola fixa. Cureaua de accesorii antreneaza pompa de servodirectie,alternatotul si compresorul AC. La demontarea capacelor de protectie am gasit cureaua de distributie foarte slaba,aceasta avand ocazia ca la folosirea unei benzine de proasta calitate,la oprirea motorului sa faca autoaprindere si cureaua sa sara de la punct. As mai mentiona ca filtrul de ulei fiind foarte ingust,nu se poate demonta decat cu trusa speciala,aceasta putand fi vizionata in pozele mai jos. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 31, 2014 Autor Partajează Postat Martie 31, 2014 Inlocuirea discurilor si a placutelor de frana Pentru inceput,tragem frana de mana,slabim ambele roti,ridicam pe una dintre parti autoturismul cu ajutorul unui cric si obligatoriu asiguram masina cu orice avem la indemana,buturuga,2 jenti suprapuse,capra metalica,etc,nu se lasa cricul sub presiune,deoarece la orice miscare putem avea surpriza sa cada si mai ales avand in vedere ca se lucreaza cu capul sub aripa,este foarte riscant. Se demonteaza roata,cele 2 suruburi de la etrier,placutele de frina,cele 2 suruburi de la suportul etrierului si in ultima faza,discul de frana.Inainte de montarea discului nou,trebuie curatata foarte bine suprafata fuzetei,acolo unde ia contact cu discul,deoarece orice mica denivelere poate transmite discului o miscare aleatorie,manifestata prin vibratii in volan si mai departe in caroserie,mai ales la viteze mari.Curatatul se efectueaza cu ajutorul unei perii de sarma si smirgher cu granulatie mai mare.Exista unele discuri de frana care sunt imbracate pe suprafata de rulare a placutelor,cu o vopsea de conservare de culoare galbena sau albastra de obicei,care face protectia lor antiruginire,pana la stadiu de montare,acest strat se curata obligatoriu dupa acea suprafata. Remontam discul,suportul etrierului,placutele de frana si ajungem la etrier,dar pistonul acestuia trebuie presat mai in interior deoarece placutele noi sunt mai late si etrierul nu se poate monta.Cum putem face cea mai simpla presa, de comprimat acest piston? Luam o placuta de frana veche,o curatam de ferodoul ramas pe ea si in centru ei dam o gaura cu bormasina cu un spiral de 10 mm,operatia se face neaparat fixand placuta intr-o menghina deoarece fiind un spiral mai mare,ne-o poate smulge din mana si pot surveni multe accidente.Se cumpara din comert un surub de M10 filetat pana la capat care sa aiba o lungime de vreo 10 cm si o piulita pereche cu acest surub,dupa care piulita se sudeaza perfect aliniata pe gaura care am dat-o in placuta si apoi surubul se infileteaza in centrul acesteia. Cum folosim aceasta presa? Cu ajutorul unei placute vechi dispusa peste pistonul etrierului,impingem in aceasta cu surubul din centrul presei,presa care la randul ei se sprijina pe interiorul etrierului,in zona unde acesta e decupat in forma de "U". Inainte de a comprima pistonul,demontam capacul de la vasul de lichid al pompei de frana si urmarim daca in timpul presarii,lichidul trece peste marginea vasului si la nevoie mai golim din el cu ajutorul unei seringi. Niciodata la aceasta operatie de presare nu se slabeste surubul de aerisire deoarece introducem inutil aer in instalatie.Dupa presare remontam placutele noi,etrierul cu cele 2 suruburi de fixare si apoi roata. Operatia de schimbare a discurilor si placutelor este valabila atat pentru fata cat si pentru spate,bineinteles fac referire la turismele care nu sunt dotate cu saboti. Ce apare in plus la schimbarea placutelor pe spate? Dupa asigurarea autoturismului si demontarea rotii,slabim frana de mana altfel nu se poate demonta etrierul si singura operatie in plus fata de partea din fata,este faptul ca atunci cand presam pistonasul,il si rasucim in sensul acelor de ceasornic,deoarece acesta se infileteaza in interiorul lui pe un surub central care face reglajul si toleranta placutelor care asigura eficienta franei de mana. Nu incercati presarea pistonasului fara rasucire deoarece nu reusiti. Dupa lasarea autoturismului jos la terminarea lucrarii,obligatoriu actionam pedala la pompa de frana pana cand pedala se ridica si devine constanta.Nu este necesara aerisirea instalatiei decat atunci cand inlocuim garniturile de la etriere,atata timp cat instalatia nu are pierderi,nu are cum sa patrunda aer in ea.Daca totusi interveniti la garnituri,la umplerea instalatiei folositi lichid cu indicativul DOT 4 sau 5. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum