Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

                                                                A T E N T I E

 

 

 

 

 

Fiarele creeaza dependenta,eu sunt produsul lor...   666

 

by bibanu47

 

 

 

 

Cea mai mare inventie in domeniul mecanicii a fost surubul,fara el nu se putea ansambla nimic.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Introducere

 

 

 

Salut,

Deschid acest topic in vederea ajutarii colegilor de forum cu diverse probleme in domeniul mecanicii auto indiferent de tipul autoturismului detinut sau de anul de fabricatie.
Lucrez in bransa de minim 25 de ani,timp in care mi-au trecut prin maini multe generatii de motoare si cutii de viteze.
Ca sa nu se creeze confuzii vreau sa va comunic de la inceput ca nu detin cunostinte de tinichigerie,vopsitorie sau electronica deci ne vom limita strict numai la domeniul mecanic si sa facem si cateva precizari ca sa va fie mai usor.

Deci vom discuta despre:

-motoare,
-cutii de viteze manuale,
-directii cu tot ce implica adica caseta si includem si pompa de servo,
-articulatii,
-sistem franare,
-in electrica ne implicam numai pana la un anumit punct si daca subiectul ma depaseste va comunic,
-pentru doritorii care vor punerea la punct a anumitor motoare,fac referire la schema distributiei.

As dori sa ne respectam intre noi intr-o anumita limita si sa pastram o conduita si aici nu fac referire la genul de a ne exprima cu "dumneavoastra" sau etc ci doar sa fie o corelare de idei fara ca unul sa faca misto de celalat ca ar fi mai initiat decat el.

Cu acestea fiind spuse va multumesc pentru ca m-ati citit :) si in functie de timpul disponibil sa trecem la treaba.


Atentie,acest topic nu are rolul de a va incuraja sa va reparati singuri autoturismele si nu raspund de eventualele accidente de munca provocate din lipsa de pregatire in domeniu,el are doar caracter informativ

 

 

 

 

RECONDITIONEZ URMATOARELE :

 

 

-orice tip de motor indiferent de anul de fabricatie si tipul autovehiculului,

-orice tip de cutie de viteze dar numai manuale,

-rectificare si pasuire chiulase cu supapele indoite in urma ruperii distributiei,

-casete de servodirectie,

-pompe de servodirectie,

-pompe de apa,

-pompe de vacuum,

-pompe de frana,

-pompe de ambreiaj,

-delcouri

-alternatoare,

-electromotoare,

-ventilatoare,

-compresoare,

-orice tip de motorase capsulate,

-degripare etriere de frana,

-repar si reconditionez inclusiv piese provenite de la utilaje agricole sau industriale.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Salut, am o dacie 1310 si are ceva probleme cu pornirea. Cand ii dau la automat nu porneste doar dupa cateva secunde. Am schimbat bujiile, platinile, condensatorul, fisele, poma de benzina , bobina. Ce poate sa aiba?

Link spre comentariu

Salut philips,Deci verifici urmatoarele:-1 daca in interiorul capacului de la delcou mai exista carbunele care face transferul de scanteie de la fisa centrala la distribuitor,-2 daca furtunul cu duza este cumva copt/fisurat de temperatura acolo unde intra sub carburator in galeria de evacuare,Daca acestea doua sunt in regula iei un fir de vreo 70 cm,il legi intre plusul bobinei si plusul bateriei apoi dai asa la automat si vezi daca porneste mai repede.Daca porneste inseamna ca ai probleme la partea electrica a contactului si nu mai mentine tensiunea pe bobina de inductie cand tu dai la automat si porneste abia cand dai drumul la cheie.Vreau sa mai stiu daca avansul e reglat, sa nu fie mic?Astept sa testezi si sa revii cu informatii.

Link spre comentariu

O sa testez maine partea cu bobina. Avansul este reglat, vreau sa mai specific ca motorul nu dezvolta putere cand plec din intersectie si se opreste, si atunci trebuie sa dau la automat intre 5-10 sec, poate si mai mult.

Link spre comentariu

In acele momonete porneste mai usor cu acceleratia la maxim, precizez ca poma de benzina care am schimbat-o nu a fost noua, mi-a dat-o un vecin care o avea mai de demult. Am incercat si cu un cablu de la borna + a bateriei la borna plus a bobinei, dar nu da nici un semn de mai bine,.

Link spre comentariu

Salut philips,Daca porneste mai usor cu acceleratia "in blana" asta inseamna ca se ineaca nicidecum ca nu se alimenteaza si vreau sa vezi daca atunci cand opresti motorul nu cumva "ciocul de papagal" curge?Nivelul in carburator l-ai reglat?Trebuie sa intre filtrul de la o tigara intre plutitor si capacul carburatorului atunci cand nivelul este ok.

Link spre comentariu

astazi am schimbat pompa de benzina cu una buna, si tot asa merge. Si bobina care am avut era veche si neprobata si am pus o bobina care stiu sigur ca este buna deoarece am luat-o de pe masina, si acuma porneste si in intersectie nu mai face figuri masina. Maine o sa ma uit la nivelul in carburator, si daca nu e bine o sa o reglez. Sper sa fi fost bobina, o sa vad maine cand e rece cum porneste.

Link spre comentariu

Sa ai mare grija ca multi nu tin cont de polaritatea bobinei si o monteaza gresit,deci in functie de bobina daca e din aceea cu + si - trebuie sa motezi firul cu tensiunea din contact la + iar minusul duce la platina iar daca ai modelul de bobina cu cifre adica 1 si 15 ,firul cu tensiune din contact legi la 15 iar 1 merge la platina.Spor la treaba.

Link spre comentariu

am pus bobina cea buna si a pornit usor , dar a trebuit sa o duc la om si am pus-o pe a mea, cu care a pornit la fel de usor, dar masina si cand sta la relantiu si cand merge are o intrerupere, pe care cred ca am depistat-o : erau platinele, cu toate ca erau noi, le-am smirgluit unpic si nu mai are intreruperea. Sper sa fi fost asta. Ce zici se poate din cauza asta?

Link spre comentariu

Salut ,

 

Impuscarea unui contact platinat nou poate sa provina in urmatoarele cazuri:

 

-folosirea unei bobine de la un auto care are aprindere eletronica si in loc sa lucreze in 14.000V lucreaza in 27.000V,

 

-folosirea unui condensator de aprindere de proasta calitate si iti recomand condensatorii englezesti produsi de firma Lucas care se pot gasi la orice magazin de piese auto Dacia,

 

-datorita alternatorului care din diverse motive incarca peste 15V,deci recomand sa vezi cat iti incarca alternatorul.

Link spre comentariu

-2 daca furtunul cu duza este cumva copt/fisurat de temperatura acolo unde intra sub carburator in galeria de evacuare,

 

Furtunul despre care vorbesti stiu ca intra in stutul care se afla pe galeria de admisie nu in galeria de evacuare.

 

philips,ca sa nu mai ai probleme cu platina si cu aprinderea in general, i-ti recomand o aprindere electronica fabricata la Tg. Mures care are si un senzor care inlocuieste platina.Eu am la dacia mea o astfel de aprindere care functioneaza fara probleme.La orice magazin de piese auto gasesti astfel de aprinderi la un pret destul de bun.

Link spre comentariu

Salut GEO,Da,ai dreptate,mea culpa :) acum am observat ,varsta e de vina :) in admisie este.

daca furtunul cu duza este cumva copt/fisurat de temperatura acolo unde intra sub carburator in galeria de evacuare,

Link spre comentariu

Asa este Geo si e logic sa fie asa deoarece daca acel racord ar veni din evacuare toata explozia din galerie s-ar auzi in carburator nu mai discutam ca ar lua foc. :)Nu vreau sa ma laud dar de Dacie discut din amintiri deoarece din 1991 am pierdut legatura cu ea.Daca dai o simpla cautare pe google cu subiectul "bibanu47" o sa intelegi mai multe.Lasa ca este bine asa sa colaboram,eu fac textul tu vii si il bagi la corectat si in felul asta ajutam colegii de forum.Critica constructiva este intotdeauna binevenita. :)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări