tiristor Postat Aprilie 2, 2006 Partajează Postat Aprilie 2, 2006 Am o masina automata de spalat STUTTGART1000 si nu merge turatia mare[stoarcerea],are cineva schema de comande a masini? Comanda turatiilor e electronica. Link spre comentariu
Vizitator iulian_01 Postat Aprilie 12, 2006 Partajează Postat Aprilie 12, 2006 Daca zici ca turatia este controlata electronic, sa inteleg ca motorul este cu rotorul bobinat. Ai incercat motorul separat, sa vezi daca el este bun?Iulian. Link spre comentariu
one Postat Aprilie 12, 2006 Partajează Postat Aprilie 12, 2006 Motoarele de la masinile de spalat sunt cu rotor in scurtcircuit. Variatia turatiei se face prin schimbarea infasurarilor (nr. de poli) sau prin schimbarea frecventei curentului. Sunt curios cum arata bobinajele unui astfel de motor. Din cate am vazut, au cam 5 borne. Stiu ca prin combinarea acestora se obtin vitezele, dar e important ca se schimba si sensul de rotatie, in special la viteza mica. http://www.aosmithmotors.com/html/motor ... -speed.htm Link spre comentariu
Vizitator iulian_01 Postat Aprilie 12, 2006 Partajează Postat Aprilie 12, 2006 Este adevarat ca la motorul asincron asa se variaza turatia (intre turatia de spalare si turatia de stoarcere), prin schimbarea alimentarii infasurarilor sau prin modificarea frecventei retelei. Iar la masini de spalat, ca sa nu mai puna alte circuite pentru frecventa, le-a fost mai usor sa schimbe, din programator, infasurarile de alimentare.Si inca ceva: la masinile de spalat nu se folosesc doar motoarele cu rotorul in scrut circuit!Lucrez de cativa ani de zile in masini de spalat si am intalnit cateva tipuri de motoare.Cu rotorul in scrutcircuitAu doar statorul bobinat.La masinile de spalat romanesti de exemplu, se foloseste motorul asincron, care este cu rotorul in scrutcircuit, si au nevoie de condensator. Acestea sunt cu 5 borne - 1 comun, 2 infasurarile de spalare (stanga / dreapta) si 2 infasurarile de stoarcere (infasurarea de stoarcere si infasurarea auxiliara).Cu rotorul bobinatAu si rotorul si statorul bobinat, nu au condesator ci folosesc o placa electronica pentru comanda motorului si stabilirea vitezei de stoarcere. La stoarcere avansul vitezei este in succesiv (in trepte) comandat de triace, prin unghiul de comanda pe triac, care ii da motorului o anumita tensiune (45, 50, 70, 110 (volti), etc). Pot sa aiba 6-7 borne, dar si numai 5.HibrideCombina in structura lor cele doua tipuri de mai sus. Adica, au si rotorul si statorul bobniat, dar nu folosesc placa electronica, ci doar condensator (si atunci, bineinteles, ca la stoarcere, viteza nu mai este in trepte). Au avantajul ca obtin o turatie mai mare la stoarcere fata de cele asincrone. La turatia de spalare se scrutcircuiteaza infasurarea rotorului (prin programator) si se da tensiune pe infasurarea statorului, si astfel motorul este ca si cel asincron (cu rotorul in scrutcircuit), iar la stoarcere, se inseriaza rotorul (prin perii) cu statorul, se da 220V din retea si se obtine viteza maxima (care, tinde la infinit, dar este mentinuta in limite datorita sarcinii de la arbore).Sa vedem ce zice tiristor, de care este motorul lui. Dar, daca zice ca turatiile sunt "comandate electronic", ma astept sa aibe rotorul bobinat. Sau, depinde, la ce se refera el cand spune "comandat electronic". Link spre comentariu
tiristor Postat Aprilie 12, 2006 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2006 Motorul meu e cu perii colectoare Link spre comentariu
tiristor Postat Aprilie 12, 2006 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2006 PS. exista motoare care scgimbarea sensului se face mecanic,la fel si la stoarcere turatia. :yawinkle: Link spre comentariu
Vizitator iulian_01 Postat Aprilie 12, 2006 Partajează Postat Aprilie 12, 2006 La ce te referi ca schimbarea sensului la alte motoare se face "mecanic"? Da, sunt tot felul de variante concepute.Cu schema pe care ai incercat sa o refaci, ai incercat sa pui motorul in fucntionare, pe el, separat de schema masinii? Merge? Esti sigur ca motorul este bun? Mai intai sa te asiguri de asta, si apoi sa treci la partea de cablaj.Dar, ca sa nu te complici cu scheme, incearca-l motorul simplu, Fa-i legaturile care-i trebuie, prin rotor si stator, cu firele lui, si pune-l asa la tensiune, de preferat mai mica de 220, daca ai ceva transformator, daca nu, e bine si direct la priza, dar o ia la goana de numa. Si daca asa merge bine, inseamna ca motorul e bun.De descifrat programatorul, este dificil, pt ca trebuie sa gadesti ce a gandit cel care a proiectat asa ceva, si ma indoiesc de asta.Ce mai poti face, este sa schimbi calbajul masinii de la o alta (nu neaparat aceeasi firma, dar care sa aiba motorul identic si sa fie comandat prin placa si sa si mearga - asta in cazul in care ajungi la concluzia ca este ceva ce nu se poate repara - dar este o varianta care sa fie ultima de pe lista, pt ca-i munca multa si nu stiu cat de mult se merita practic). Totusi, incearca mai inati motorul singur, fara alte circuite si apoi mai vedem. Link spre comentariu
tiristor Postat Aprilie 13, 2006 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2006 Motorul e bun,l-am verificat,doart bobinez motoare.Problema e comanda la triac cind face stoarcerea,voi cauta sa gasesc daca vine comanda la placa pt stoarcere sau nu si stoarcerea are doua turatii600 si 1000. Link spre comentariu
danb1974 Postat Aprilie 13, 2006 Partajează Postat Aprilie 13, 2006 FWIW: Singurul modul de comanda care l-am avut in mina era cu un integrat specializat (cred) si un triac. Modulul asta se putea da jos fara sa "violezi" programatorul mecanic. Link spre comentariu
traianpop Postat Aprilie 14, 2006 Partajează Postat Aprilie 14, 2006 Buna!Totusi,verifica si periile de la motor!Am intalnit situatii cand din cauza lor (uzate)nu mergea stoarcerea.Triacul e bun?PS: Nu are cumva si buton de anulare a stoarcerii?(Poate l-au apasat copiii,sau nevasta :rolleyes: ) Link spre comentariu
tiristor Postat Aprilie 14, 2006 Autor Partajează Postat Aprilie 14, 2006 Nu! Nu are buton de anulare a stoarceri,totul e din program,la stoarcere apare o tensiune de o anumita valoare pe poarta triacului ,stoarcerea are doar un sens.Ramine sa scot schema cablajului sa vad cum e facutacomanda stoarceri. Link spre comentariu
alex mm Postat Aprilie 23, 2006 Partajează Postat Aprilie 23, 2006 ....ce mai, poate ca ai rezolvat problema pana acuma , ce pot e sa arat o poza, cu un modul , de la o mashina de spalat , seamana cu ce ai tu ?daca da , pot sa-tzi trimit modulul cu totul, eu nu am ce face cu el. :smt006 Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 23, 2006 Partajează Postat Aprilie 23, 2006 dak mainsa de spalat nu este complet electronica se procedeaza astfel.motorul are mai multe infasuri cum urmeaza:viteza 1 o infasurarevit 2: o alta infassurarevit3: cele 2 infasurari(1 si 2) adunatesi asta se reazlizeaza printr-un simplu comutator, cu relee, oricum nu cu triacechestia este sigura deoarece am aflat de la un reparator de masini de spalat si la stoarcere se alimenteaza doar prima infasurare turatie mica la amestecare a doua infasurare iar la stoarcerea puternica se alimenteaza cele 2 infasurari, pt ca altfel te complici cu triace(disipare de caldura) sau alte chestii cu care te complici prea multsucces mult Link spre comentariu
Vizitator nicji Postat Octombrie 2, 2010 Partajează Postat Octombrie 2, 2010 verifica si senzorul tahometric , daca nu s-a miscat de la loc , daca nu a crapat magnetul fixat pe axul motorului, sau daca nu e intrerupta bobina, trebuie sa aiba intre 15 si 70 ohmi functie de tipul masinii. Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 2, 2010 Partajează Postat Octombrie 2, 2010 Ai vazut cind era in discutie acest topic? Dum 23 Apr, 2006 10:33 pm Crezi ca il mai intereseaza subiectul, dupa 4 ani si jumatate? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum