blue Postat Februarie 18, 2012 Partajează Postat Februarie 18, 2012 Oare de ce acest tub este considerat atit de bun, se poate justifica d.p.d.v. tehnic superioritatea lui fata de 811, OT 100 sau alte triode asemanatoare ? Chestia cu sunetul distinct al acestui tub nu prea ma convinge dar recunosc ca nu am ascultat vreun amplificator echipat cu 300B si de acea rog pe cei ce au avut ocazia sa asculte sau sa testeze tubul sa incerce o pledorie pro sau contra cit de cit obiectiva, multumesc Link spre comentariu
RockDok Postat Februarie 18, 2012 Partajează Postat Februarie 18, 2012 Dupa parerea mea unul dintre factorii care ar inclina balanta catre 300B este faptul ca nu lucreaza cu curenti de grila, OT100 partial iar 811 doar cu curenti de grila. Link spre comentariu
tm07uxo Postat Februarie 18, 2012 Partajează Postat Februarie 18, 2012 Oare de ce acest tub este considerat atit de bun, se poate justifica d.p.d.v. tehnic superioritatea lui fata de 811, OT 100 sau alte triode asemanatoare ? Chestia cu sunetul distinct al acestui tub nu prea ma convinge dar recunosc ca nu am ascultat vreun amplificator echipat cu 300B si de acea rog pe cei ce au avut ocazia sa asculte sau sa testeze tubul sa incerce o pledorie pro sau contra cit de cit obiectiva, multumescBuna seara . De ce este considerat bun ? In primul rind trebuie acceptat idea pentru care profesionisti acum m-ar lua de beregata.. ca tuburile au o caracteristica CE NU SE POATE FI MASURAT cu nici un instrument de masura ... trebuie ascultat. Tubul 300b dar sint si altele au aceasta caracteristica putin mai pronuntata. Sunetul pe medii foarte transparenta ce da impresia unei prezentze a instrumentelor, dar nici joasele si nici inaltele nu sint numai de decor sau de fundal. Sunetul este foarte echilibrat. Din punct de vedere technic care tub lucreaza la o tensiune relativ joasa la 300b max. 400V si la un curent relativ mare de 80mA. Poate cel mai mare avantaj dpv. constructiv este traf. de iesire care e de numai 3,5 K deci usor de facut spire putine comparativ cu 211, 845, OT100 care merg cu Ua 1250V si au traf. pe undeva la 10k. Cine a bobinat traf. de 10k poate confirma cosmarul. Si acum vreau sa va mai spun ca atunci cind cineva face anuntul pe forum ca a construit ceva useri .. se reped de a pune prima intrebare ..ce putere are ? numai atit ? pai daca nu legai in trioda mai cistigai 2 wati etc. As vrea sa anuntz de fapt un postulat ca SUNETUL MAGIG este dat de un amplif SE trioda cu incalzire directa in clasa A fara reactie globala la o putere de 1,5-2 Wati si atentzie distorsiune de 2 la suta masurata. Este cazul si tubului 300B si totusi e magic. Dar sa nu facem ca Popa care bea vin si predica apa am onoarea pe aceasta cale sa va invit la o auditzie sa nu va ginditzi de doua ori numai odata si urcatzi in masina miine duminica ptr.ca TM nu e departe de Arad si acum avetzi si autoban intr-o ora sintetzi aici. Aducetzi muzica DVS. pe care a-tzi ascultat-o de 100ori pe sistemul Dvs si cunoastetzi fiecare nota. Rugamintea mea este daca venitzi sa nu venitzi mai multzi de 2 persoane stau in ap. de bloc si nu avem loc rog intzelegere. Link spre comentariu
adigh Postat Februarie 18, 2012 Partajează Postat Februarie 18, 2012 Si acum vreau sa va mai spun ca atunci cind cineva face anuntul pe forum ca a construit ceva useri .. se reped de a pune prima intrebare ..ce putere are ? numai atit ? pai daca nu legai in trioda mai cistigai 2 wati etc. As vrea sa anuntz de fapt un postulat ca SUNETUL MAGIG este dat de un amplif SE trioda cu incalzire directa in clasa A fara reactie globala la o putere de 1,5-2 Wati si atentzie distorsiune de 2 la suta masurata. Este cazul si tubului 300B si totusi e magic.Exista si amatori de puteri mici. Doar cei care fac amplificatoare pentru spectacole au nevoie de amplificatoare de 100W, acasa nu ai ce face cu asa puteri.Multi nu accepta asa distorsiuni mari pentru ca asta inseamna ca amplificatorul sa modifice semnalul original iar asta, nu-i asa, nu e voie. Si totusi e posibil ca un amplificator cu distorsiuni mai mari sa sune mai bine ca un amplificator cu distorsiuni mici care teoretic reda muzica mai fidel. Link spre comentariu
VTP Postat Februarie 18, 2012 Partajează Postat Februarie 18, 2012 Un mit??? DA!Dar sa vedem pe ce se bazeaza un mit in domeniul AUDIO! Indiferent daca ne referim la o componenta oarecare sau la un intreg aparat, fie el o sursa de semnal, un amplificator sau o incinta oarecare, mitul in audio se bazeaza pe STATISTICA in primul si in ultimul rand, pentru ca se iau in calcul parerile profesionistilor si ale utilizatorilor despre CALITATILE ACUSTICE ale respectivei componente sau aparat. Cine urmareste de mult timp evolutia acestei piete audio, si, incearca sa separe marketingul de parerile serioase, descopera si asa zisele mituri care au la baza cele de mentionate mai sus. Partea tehnica este relativa si datorita faptului ca utilizand aceleasi componente, se poate construi un aparat care reprezinta (statistic ) o reusita sau un produs de duzina.Dupa cum am mai spus si cu alte ocazii, si in domeniul tuburilor exista o ierarhizare a calitatilor acustice ale tuburilor, bazata pe aprecierile produselor dotate cu un tip sau altul de tuburi. Cel putin topologia echipamentelor cu tuburi este mai restransa decat in cazul tranzistorilor si, ca atare, o ierarhizare este mai aproape de adevar.Se poate spune ca se poate utiliza in audio orice tub, dar, unele au intrunit aprecieri care le diferentiaza.Triodele cu incalzire directa 300B si 2A3 sunt considerate ca avand calitati acustice superioare altor tuburi de acelasi tip.Am ascultat mai multe amplificatoare cu aceste tuburi si cred ca sunt bine cotate din considerente clare: claritate, transparenta si sunet deosebit de placut, complementate cu transformatoare de iesire bine construite.La tuburile cu incalzire indirecta, aprecieri superioare au 6550, EL34, 6L6, EL84, 6P6S, 6F6S, 6P3S ( si echivalentele lor, la ambele categorii ).Am ascultat si amplificatoare cu alte finale care, acustic vorbind puteau fi citate la superlativ. Pana la urma, fiecare cu gustul sau, nu trebuie privite lucrurile doar prin prisma unor ierarhizari statistice. Link spre comentariu
danzup Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Aceasta discutie se repeta odata la cativa ani asa ca revin si eu cu parerea mea pe care am tot spus-o de fiecare data la fel :pentru mine trioda 300B in SE corect implementat suna la fel ca pentoda 6P3S in SE corect implementat (adica fara reactie negativa ) la circa 2...3 W pe boxe bune si imediat dupa ele vine 6p14p tot in SE . Eu am ascultat 3 amplificatoare cu 300b la dealeri in Bucuresti iar 6p3s in mai mult de 5 amplificatoare nu numai acasa la mine dar si la alti useri de acest forum (pe boxe triangle) si au un sunet asemanator (doar mici diferente care pentru mine personal m-au facut sa-mi placa mai mult sunetul de pentoda 6p3s). Repet : in cazul unei scheme SE eu nu dau 6p3s pentoda pe 300b trioda dar e doar pararea mea. In alta ordine de idei : este pe internet unul Romy the Cat care considera ca 6C33C este cea mai cea mai buna trioda din lume si ca nu este nimic mai bun decat aceasta lampa 6C33C ! Deci dupa cum vedem e chestiune de gust personal asa cum a subliniat maestrul VTP caruia ii transmit salutari ( si ii spun ca topul meu personal la lampi cu incalzire indirecta este in ordinea asta : 6P3S ,6F6S,6P6S,EL84,6L6, EL34,6550 .) Link spre comentariu
adigh Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Asta spunea si VTP, ca e un clasament (concluzie) bazat pe statistica. 300B si 2A3 sunt cele mai bune pentru cei mai multi, nu pentru toti.Cine locuieste in Arad sau prin apropiere poate da curs invitatiei lui tm07uxo si sa asculte acel amplificator. Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Daca privim familia de caracteristici a tubului 300b, observam distantele egale intre curbe chiar si la negativari mari. http://tubedata.milbert.com/sheets/084/3/300B.pdf Acest lucru e rar intilnit in lumea tuburilor si arata o oarecare superioritate cind facem comparatie cu alte lampi. De asemenea, puterea care poate fi obtinuta cu o lampa (6-7W) e cit de cit suficienta pentru auditie. Aceste aspecte, absolut masurabile o fac deosebita, nu faptul ca e cu incalzire directa. Faptul ca a ajuns un mit se vede din pretul ei comparativ cu alte lampi "mari" care se fabrica acum. Nu am nici un motiv sa cred ca pretul de fabricatie al lampii 300b sa fie de 3 ori mai mare decit al unei KT66 de exemplu. Acum, daca privesc pragmatic, pe mine nu m-a impresionat sunetul auzit la citeva amplificatoare scumpe cu 300b. Totusi, am apreciat faptul ca am auzit acest tub. E ok, e bun e frumos dar nu am cum sa ridic in slavi un amplificator de 6-7W indiferent cit de angelic ar fi sunetul. Probabil ca daca as fi din Timisoara m-as duce sa ascult amplificatorul colegului care a lansat invitatia tinind cont ca am mai auzit 300b, chiar daca putin sunt dezamagit de faptul ca are doar 2W. Faptul ca cineva afirma ca e nemaipomenita auditia la 2W imi creaza mari indoieli asupra capacitatii de a aprecia corect un sunet. Ce mare scofala poti auzii la 2W ? Ce dinamica poate sa aiba auditia? Vreo 10-12dB maxim? Sa inteleg ca ascult la 0.5W pentru ca virfurile care "sar" cu 6dB sa ajunga la 2W? Sau ascult "plat" la 2W si virfurile intra in clipping? Bine, e vorba de acel clipping mai putin deranjant pe care il au toate se-urile. Practic am observat ca in modul asta asculta iubitorii de se cu putere mica, situatie in care amplificatorul se comporta ca un compresor (cu 300b). Link spre comentariu
pusttiu Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 sa-mi dau si eu cu parerea.... 300b e o lampa f scumpa in comparatie cu el34 sau 6p3s sau 6c33c...sau orice alta lampa doriti....daca mai e si nos atunci sare de 1000usd asa ca e un fel de ferarri pentru lampi. daca pui lampi scumpe, socluri scumpe trafuri si mai scumpe,,,,,clar ca iese un amp bun...dupa lozinca ce e scump e si bun si nu pot multi sa cumpere.....iese si mirajul lui 300b. suna la fel ca gm70 care e si ea destul de scumpa.... si e tot trioda. e bn de lucrat cu ea ca e simplu de facut traf de iesire...de aici si preturile la trafuri de cite 500-600euroa bucata. se poate face un traf f bun si pt el34 sau o alta lampa cu ra apropiat...dar trioda suna cel mai bine. clasa a suna si mai bn si daca pui si trioda e si mai bn daca are si incalzire directa e si mai bine.... ca e mai simplu de facut. e un mit bazat pe marketing si pe nevoia unora de a da bani multi pe lucuri marunte. de aiai sunt unii care dau 500euro pe o pereche de ecc83 de exp. ca oricum multi din ei nu aud nimic diferit in amp dar au lampi de bani multi. si e doar parerea mea. Link spre comentariu
adigh Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 E adevarat ca cu piese (tuburi) scumpe te poti autosugestiona ca suna bine chiar si daca nu e asa dar nici sa cadem in extrema cealalta nu e bine adica sa spunem ca strugurii nu sunt cine stie ce dulci daca sunt mai inaccesibili. Cred ca putem depasi tipul asta de subiectivisme si sa raminem doar cu subiectivismele inevitabile datorate modului de perceptie a sunetului, un pic diferit de la om la om. Sigur ca exista si marketing dar exista ceva real sau e doar un mit? De fapt cred ca raspunsul a fost dat deja. Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Ar mai fi un aspect. 300b originala, fabricata de WE in 1950 sa zicem, are incontestabil caracteristicile specificate in catalog. Oare cele fabricate acum mai au aceste caracteristici? Pina nu raspundem la aceasta intrebare nu prea mai avem ce sa zicem pentru ca e foarte putin probabil sa gasim sau sa cumparam originale. Eu in mod cert nu am sa cumpar o lampa de fabricatie recenta doar pentru ca sa-i ridic graficele. Poate are cineva si are si chef sa faca asta...Ar fi o informatie foarte utila si pragmatica.Am ajuns sa nu cred multe din specificatiile date de producatorii moderni de lampi, mai ales cind e vorba de "mari specialitati".Faptul ca "suna" sau "nu suna" e discutabil si depinde de prea multe conditii. Graficul depinde numai de lampa asa ca inainte de sunet, acesta trebuie sa fie corect. Adica sa cumperi ce ai vrut sa cumperi nu doar o denumire scrisa pe un balon de sticla. Eu consider ca daca cumpar 300b, cumpar acea trioda care are distante egale intre caracteristici, nu legenda unui tub. Link spre comentariu
blue Postat Februarie 19, 2012 Autor Partajează Postat Februarie 19, 2012 De regula amplificatoarele cu 300B beneficiaza de transformatoare destul de scumpe si cum in acest caz pretul reflecta calitatea ( in cele mai multe cazuri) ma gindesc ca tubul are un atu din start. Oare un EL36 care legat ca trioda cum suna cu acelasi transformator mai ales ca Ra si Ua sint apropiate dar Ri diferit iar caracteristicile lui sint extrem de paralele, ce ziceti ? Link spre comentariu
fcon Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Recunosc faptul ca, deocamdata, nu am avut ocazia sa ascult un amplificator cu aceasta lampa.Din putinii ani de cand lucrez cu tuburi, pot spune, insa cateva lucruri:- niciodata nu pot spune ca un amplificator suna bine sau rau numai din schema, aspect sau pret!- intotdeauna un amplificator suna bine sau mai putin bine NUMAI considerat impreuna cu traductorul acustic. Este vorba de un sistem, in care intra neaparat si camera de auditie, sursa si... ascultatorul. - niciodata caracteristicile masurate, indiferent cat de amanuntite, nu vor putea da vreodata vreo idee despre sunetul acelui amplificator, deoarece nu poti lua in considerare numai amplificatorul (vezi pct. anterior)!- eu nu voi putea in veci (si nici nu voi incerca) sa apreciez cum suna o lampa/un amplificator prin studierea unor grafice/linii;- faptul ca cineva s-a oferit sa puna la dispozitie apartamentul, timpul si aparatele sale pentru a impartasi calitatile sistemului sau este minunat si imi pare rau ca nu pot participa la o asemenea intalnire! Trebuie, numai, sa va reamintesc ca veti asculta un SISTEM, si nu un amplificator!Cei care au ascultat un amplificator in setupuri si conditii diferite stiu bine toate aceste lucruri.Amintiti-va cum se chinuie unii dealeri sa puna in evidenta sistemele lor in afara show-room-urilor.Reamintiti-va spusele prietenilor si cunostintelor care si-au cumparat un aparat dupa sunetul ascultat in show-room si, ajunsi acasa, au constatat cu totul altceva. Acesta este si unul dintre motivele celor care sunt intr-un upgrade permanent...Nu incerc decat sa subliniez importanta sistemului, in care toate aparatele + camera de auditie + auditoriul concura la sunetul respectiv, imposibil de egalat in alte conditii.... asa incat il cred fara rezerve pe colegul nostru, care este vrajit de sunetul amplificatorului sau cu 300B! Cei care puteti merge acolo veti putea aprecia acest lucru. Succes si astept impresiile voastre! Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Blue, eu intotdeauna am fost adeptul auditiilor comparative. Sigur, ar fi foarte interesanta o comparatie.Referitor la EL36, nu e suficient sa fie paralele. Trebuie sa fie si la aceeasi distanta intre ele pentru aceeasi "pas" al tensiunii de grila. In cazul EL36 daca tensiunea in grila variaza de la -10 la-5V avem o anumita variatie a curentului anodic iar daca tensiunea de grila variaza de la -35 la -30 (acelasi deltaV) avem o variatie mult mai mica a curentului anodic.In cazul 300B situatia asta nu se intimpla decit in foarte mica masura. Asta o face mai deosebita si foarte apreciata in SE. Acum vorba lui fcon sunetul e important dar asta nu poti descrie. Totusi unele aspecte se observa si din grafice si masuratori. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Daca ramanem doar la configuratia SE si scoatem din discutie configuratia PP atunci misa a scris clar: Daca privim familia de caracteristici a tubului 300b, observam distantele egale intre curbe chiar si la negativari mari.http://tubedata.milbert.com/sheets/084/3/300B.pdf Acest lucru e rar intilnit in lumea tuburilor si arata o oarecare superioritate cind facem comparatie cu alte lampi. + Referitor la EL36, nu e suficient sa fie paralele. Trebuie sa fie si la aceeasi distanta intre ele pentru aceeasi "pas" al tensiunii de grila.In cazul EL36 daca tensiunea in grila variaza de la -10 la-5V avem o anumita variatie a curentului anodic iar daca tensiunea de grila variaza de la -35 la -30 (acelasi deltaV) avem o variatie mult mai mica a curentului anodic. + Ar mai fi un aspect. 300b originala, fabricata de WE in 1950 sa zicem, are incontestabil caracteristicile specificate in catalog. Oare cele fabricate acum mai au aceste caracteristici? Pina nu raspundem la aceasta intrebare nu prea mai avem ce sa zicem pentru ca e foarte putin probabil sa gasim sau sa cumparam originale. Deci studierea graficelor a doua lampi (in cazul confuguratiei SE) poate oferi raspunsul care din cele doua lampi are sanse sa sune cat mai CORECT (doar asta se cauta in fond nu?). Oricum eu personal ma indoiesc ca lampile 300B fabricate mai recent au aceleasi caracteristici cu lampile 300B originale. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum