elm Postat Iunie 7, 2012 Partajează Postat Iunie 7, 2012 Comportamentul dvs. (chiar daca aveti dreptate) este cel putin nerespectuos, ca sa nu zic jignitor față de mulți membri ai acestui forum... In ultima perioada va sustineti punctul de vedere intr-o maniera foarte agresiva, folosind cuvinte care nu va fac cinste nici dvs, nici elforum-ului, nici macar topicului de la care poate s-a divagat. Să-mi fie iertată această intervenție fără legătură cu standardul DIN45500, însă nici-un membru al forumului, cu atît mai mult un moderator al acestuia nu are justificare pentru un asemenea comportament birjăresc! PS: "Calificare am.......sa dau si la altii ! Dar nu diplomele sunt cele care spun totul ....sper . " Sper atunci că veți renunța la atitudinea arogantă și vă veți susține opinia elegant, așa cum un om cu o pregătire înaltă o poate face Link spre comentariu
hpavictor Postat Iunie 7, 2012 Partajează Postat Iunie 7, 2012 Da , aveți dreptate !Dar de ce nu luați atitudine împotriva celor care introduc dezordine si haos in orice secțiune a forumului ?Sper ca nu invitați la dezordine .... Link spre comentariu
adigh Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 Banda de frecventa e o parte a unei norme Hi-Fi. Din punctul de vedere al limitei benzii de frecventa cred ca problema trebuie separata in doua. Pe de o parte avem limita sursei de semnal care nu cred ca ar trebui sa contina prea multe infrasunete si ultrasunete iar pe de alta parte a limitei de frecventa a amplificatorului. Limitarea in frecventa ar trebui sa o avem la intrarea in amplificator si nu sa o faca amplificatorul datorita limitarii componentelor interne, adica OT si condensatoarelor. Un amplificator unde aplicam o reactie negativa ar trebui sa aibe un defazaj minim pentru a avea distorsiuni minime. De asta cred ca amplificatorul trebuie sa mearga mai mult decit e banda sonora a semnalului de intrare astfel incit pe intreaga banda audibila sa avem un defazaj cit mai mic al amplificatorului si deci sa introduca cit mai putine distorsiuni.Cum spuneam, avem chestiunea benzii sonore audibile si avem limitele benzii amplificatorului. Link spre comentariu
blue Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 Ca sa evaluezi corect un amplificator nu este suficienta declararea performantelor in banda de frecventa si THD+IMD, mai trebuie vazut si cum reactioneaza acesta la variatile impendantei de sarcina sau mai pe scurt orice amplificator ar trebui sa aibe specificat factorului de amortizare (dumping factor), automat se poate vedea adaptarea corecta a tubului pe sarcina sau cit de bine este confectionat transformatorul, plus capabilitatea sursei de a sustine cerintele energetice ale amplificatorului sau sintetizat, nu este suficient sa ai o schema buna, un tub ca 300B si un transformator Hashimoto iar transformatorul de retea si in general partea de alimentare sa fie o caricatura tehnica Link spre comentariu
hpavictor Postat Iunie 14, 2012 Partajează Postat Iunie 14, 2012 Aveți perfecta dreptate , acest parametru ( dumping factor ) nu prea a fost băgat in seama pana acum de colegii nostri ... Ar fi trebuit sa dezvoltam o discuție serioasa despre el !Părerea mea este ca este impetuos necesară o lamurire a problemei .... Link spre comentariu
zbodeoc Postat Iunie 14, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 14, 2012 Părerea mea este ca este impetuos necesară o lamurire a problemei ....Nu pot decit sa salut o gimnastica a limbii romane ca cea precedenta, asta lasa loc de mari dispobilitati audiofile, cu siguranta!!! Este cum ai zice ca un transformator in SE are de indeplinit o corvoada, acolo, doar ca noi sintem prea exigenti... si in rest mai e loc de diverse interpretari... Bine. Hai sa intreb cit de liniara arata curba de histerezis la un amarit de transformator in push-pull fata de un transformator in SE. Daca "protejatul si renegatul" meu Adigh poa' sa aiba un habar de feedback, macar o saminta de vorba, in acesta problema,... ar fi bine primit (pentru ca nu vaz un altul capabil sa aiba cuvinte pentru a iexplica - nici macar io ☺)PS. ... si totusi Victore, nu era "imperios"?!... Link spre comentariu
fcon Postat Iunie 14, 2012 Partajează Postat Iunie 14, 2012 Aveți perfecta dreptate , acest parametru ( dumping factor ) nu prea a fost băgat in seama pana acum de colegii nostri ... Ar fi trebuit sa dezvoltam o discuție serioasa despre el ! Părerea mea este ca este impetuos necesară o lamurire a problemei .... Chiar ar fi interesant sa aflam cum putem (daca putem) creste acest "dumping factor" (adica Damping factor) in cazul amplificatoarelor cu tuburi (in diferite clase de functionare si topologii), fara sa alteram sunetul. Amplificatoarele pe lampi au un damping factor scazut, de unde potrivirea slaba cu incintele acustice cu sensibilitate scazuta care predomina astazi (cca 86-88 dB/m). Tendinta reflexa este de a construi amplificatoare puternice (in general PP), in ideea ca, poate, vor duce anumite boxe mai pretentioase. Personal, ma multumesc cu mostenirea istorica a utilizarii incintelor acustice cu sensibilitate mare, insa subiectul este interesant. Victor, asa navalnic (sau impetuos) cum esti tu, probabil ca ai vrut sa scrii imperios. Chiar daca limba romana este macelarita in toate modurile posibile si peste tot, hai sa nu le promovam. Later edit= Victore... ce sa-ti fac? Te trezisi cu doua "apostroafe" unul dupa altul... Link spre comentariu
hpavictor Postat Iunie 14, 2012 Partajează Postat Iunie 14, 2012 Impetuos .... Este varianta castigatoare ! Voi caută câteva articole pe net sau aiurea despre " tratamentul " amplificatoarelor cu lampi pentru controlul dumping factor-ului ...sper sa mă sprijiniti cu o traducere de calitate , daca retin eu exact textul cu pricina era despre amplificatoare si audiofilie ( nu este o perversiune ... filie etc ) dar este in ungureste , din păcate pentru mine fiind o limba necunoscuta . Link spre comentariu
zbodeoc Postat Iunie 14, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 14, 2012 Florin, vorba aia: gind la gind cu bucurie...Ramine intrebarea MAJORA cu liniaritatea curbei de histerezis in SE fata de PP !!!? Nivele mici, primul Watt, ala care conteaza?!... ma rog, vorba vine...PS . Vorbesc de transformator de iesire Link spre comentariu
fcon Postat Iunie 14, 2012 Partajează Postat Iunie 14, 2012 ... tratamentul" amplificatoarelor cu lampi pentru controlul dumping factor-ului ...Ma bucur ca ai ramas la fel de navalnic, fara sa te superi; si, daca nu o faci, hai sa lamurim si cum este cu "dumping factorul"... Dumping factorul este senzatia/ pornirea care te face sa arunci/dai de-a azvarlita cu amplificatorul pe lampi, dupa ce ai vrut sa te lauzi cu el la prieteni, iar ei, smecherii, l-au pus la niste boxe cu SPL de 86 dB, iar aparatul tau avea un damping factor de numai 2... Nivele mici, primul Watt, ala care conteaza?!Pentru mine... da.Si, daca Victor a mai aruncat, in felul sau impetuos, o alta pastila [du/da-mping factorul], ma gandesc, dupa nivele mici de gandire, ca, daca este sa-l masuram considerand difuzorul numai din punct de vedere rezistiv, ramanem ancorati in teorie si jumatati de masura, deoarece in viata reala nu-i (chiar) asa. Iata un alt exemplu de "parametru" care nu iti da niciun indiciu despre sunet si este supraevaluat aiurea... Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iunie 14, 2012 Partajează Postat Iunie 14, 2012 Ce treaba are Damping Factor-ul cu SPL-ul boxelor??Plec de la ipoteza ca am doua difuzoare cu parametrii identici si unul are SPL de 95dB si unul de 85dB, cum schimba SPL-ul difuzorului Damping Factorul? Link spre comentariu
fcon Postat Iunie 14, 2012 Partajează Postat Iunie 14, 2012 to dump=a aruncato damp=a amortizaBiblia incearca sa ne arate ca, pentru a lamuri una sau mai multe persoane, cel mai bine este sa spui o poveste.Practica arata ca, uneori, nici povestea nu este suficienta pentru toata lumea... Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iunie 14, 2012 Partajează Postat Iunie 14, 2012 Si care este povestea cu Damping Factor si cu SPL? Link spre comentariu
zbodeoc Postat Iunie 15, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 15, 2012 Hai sa spun eu povestea... Sa presupunem ca tragi dupa tine o funie dar nu oricum ci intr-o decapotabila la 100km/h, pe autostrada. Sigur ca perfectionistul din tine ar vrea ca acea funie sa nu sara in toate partile ci sa urmeze exact traseul pe care l-ai imaginat ... cam asa si cu difuzorele si factorul de damping... Ce rol are SPL-ul in toata povestea? Ei bine, este direct proportional cu lungimea funiei si invers proportional cu grosimea acesteia. In rest, somn usor! Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iunie 15, 2012 Partajează Postat Iunie 15, 2012 Ca sa putem intelege ceva este bine sa nu adaugam cat mai multe necunoscute intr-o ecuatie ci sa eliminam pe cat posibil dintre acestea.Deci eu construiesc ecuatia: acelasi amplificator, aceleasi cabluri, doua difuzoare cu parametrii identici doar ca unul are SPL de 95dB si unul are SPL de 85dB, daca masor Damping Factor in "ecuatia" de mai sus obtin doua valori diferite?P.S. Nu intra in discutie ca vreau sa am aceeasi presiune sonora la o distanta de 1 metru de difuzoare! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum