Vizitator cristisgm Postat Februarie 21, 2012 Partajează Postat Februarie 21, 2012 Din pacate nu am rezolvat nimic nici cu pasuirea si curatarea santurilor...aceleasi temperaturi ridicate si acelasi miros de incins.Dupa cateva verificari suplimentare am constatat ca rotorul se incalzeste mult mai putin decat carcasa...Deocamdata ma gandesc sa apelez la o pereche de carbuni "originali" cu aprox 120 ron !!!!Stima all. Link spre comentariu
romica-b Postat Februarie 21, 2012 Partajează Postat Februarie 21, 2012 Nu arunca banii pe fereastra,cumparand perii atat de scumpe. Defectul care cauzeaza incalzirea excesiva a motorului a fost, intr-adevar ,montarea de perii necorespunzatoare ca material si in special ca geometrie(lucru pe care nu aveai cum sa nu-l remarci,daca invarteai cu mana rotorul, s-ar fi auzit un sunet asemanator unui clichet pe un pinion danturatl)Din cauza geometriei necorespunzatoare suprafata de contact dintre perie si colectorul motorului a fost foarte mica(implicit rezistenta de contact mare) cea ce a dus la incalzirea excesiva a colectorului si de aici mai departe la restul motorului.Nu te poti baza pe masuratori cu ohmetru ptr ca rezistenta electrica a infasurarilor este foarte mica,de ordinul ohmilor,iar daca dua spire sunt in scurtcircuit nu ai de unde stii in urma masurarii cu un multimetru obisnuitPune o poza cu motorul in cauza,si-ti trimit unul in perfecta stare, la pretul periilor pe care vrei sa le cumperi.Toata stima! Link spre comentariu
Vizitator cristisgm Postat Februarie 21, 2012 Partajează Postat Februarie 21, 2012 Nu arunca banii pe fereastra,cumparand perii atat de scumpe. Defectul care cauzeaza incalzirea excesiva a motorului a fost, intr-adevar ,montarea de perii necorespunzatoare ca material si in special ca geometrie(lucru pe care nu aveai cum sa nu-l remarci,daca invarteai cu mana rotorul, s-ar fi auzit un sunet asemanator unui clichet pe un pinion danturatl)Din cauza geometriei necorespunzatoare suprafata de contact dintre perie si colectorul motorului a fost foarte mica(implicit rezistenta de contact mare) cea ce a dus la incalzirea excesiva a colectorului si de aici mai departe la restul motorului.Nu te poti baza pe masuratori cu ohmetru ptr ca rezistenta electrica a infasurarilor este foarte mica,de ordinul ohmilor,iar daca dua spire sunt in scurtcircuit nu ai de unde stii in urma masurarii cu un multimetru obisnuitPune o poza cu motorul in cauza,si-ti trimit unul in perfecta stare, la pretul periilor pe care vrei sa le cumperi.Toata stima!Sugerezi faptul ca exista posibilitatea ca meseriasul sa-mi fi bulit motorul ? Perii de kkt --->incalzire rotor ----> topire izolaj spire ----> scurt ? Hmmm cam nasol ...Asta inseamna ca nici cu cele mai bune perii nu rezolv problema.In alta ordine de idei , cu siguranta ai dreptate in legatura cu gradul de precizie al aparatului meu de masura care probabil nu detecteaza un scurt intre doar 2 spire , dar ....un asemenea scurt (practic se scurteaza bobina cu 4-5-6 cm) poate produce o asemenea incalzire a motorului?Daca zici ca exista astfel de motoare functionale la 120 ron parca ma tenteaza oferta ta(daca ai EXACT acelasi tip de motor !!!)......desi n-am gasit sub 500 ron , nou bineinteles !!!!Codul motorului este c00074251 Link spre comentariu
blazeu Postat Februarie 22, 2012 Partajează Postat Februarie 22, 2012 Sunteti sigur ca motorul NU se incalzea asa si inainte? Poate asta-i temperatura la care lucreaza el dintotdeauna.Cand ati descris defectul, m-am gandit la un scurtcircuit intre spirele rotorului. Daca sunt si numai 2-3 spire, nu se "vede" pe ohmetru, insa apar pierderi mari care incalzesc puternic (si cresterea curentului v-a "mancat" accelerat carbunii originali).Un test oarecum concludent ar fi sa cititi pe placuta motorului curentul nominal la o tensiune cunoscuta si sa incercati sa-l masurati (atentie, la pornire ia un curent de cateva ori mai mare decat ala nominal! Varianta sigura ar fi un cleste pe unul din firele de alimentare la 220 V (motoarele au aceasta tensiune pentru turatiile maxime)Incalzirea puternica la turatii joase se mai explica si prin pierderile datorate armonicilor produse de "decuparea" semisinusoidelor de circuitul de control a tensiunii cu triac.Personal am avut pe mana un motor monofazat de 1,9kW/220 (1900/220=8,63 amperi care "lua" 17 amperi in gol (deci departe de regimul de putere nominala). Nu cred ca e nevoie sa va spun ca dupa 1 minut prajeai pe el...Eu nu cred ca aveti un defect, totusi, altfel crapa dupa cateva spalari.Spor!PS OOPS! S-ar parea ca nu am citit postarile de pe a doua pagina!Totusi unele "indicatii" sunt aiurea (de ce s-ar incalzi motorul daca ai avea contact slab intre cablu si lamela conectorului?) si nu cred ca se incinge chiar asa rau colectorul de la carbuni ne-rodati cu forma colectorului (in asemenea situatie zburau lamelele colectorului pana sa se incalzeasca rotorul! si pe-asta am patit-o, la motorul unui fierastrau cu lant!)PPS Am marit si poza placutei; nu ti s-a parut bizar ca la spalare (washing) ai 4 (patru!) amperi, desi ai numai 85W, in timp ce la stoarcere (spin) ai 2 (doi) amperi la 320W? (2A x 220 V=440VA); pentru spalare sigur ai tensiunea (medie) mult mai mica dar si tensiunea contraelectromotoare, proportionala cu turatia, mult mai mica => pierderi mult mai mari => incalzire...Idem. Link spre comentariu
Vizitator cristisgm Postat Februarie 22, 2012 Partajează Postat Februarie 22, 2012 Sunteti sigur ca motorul NU se incalzea asa si inainte? Poate asta-i temperatura la care lucreaza el dintotdeauna.Cand ati descris defectul, m-am gandit la un scurtcircuit intre spirele rotorului. Daca sunt si numai 2-3 spire, nu se "vede" pe ohmetru, insa apar pierderi mari care incalzesc puternic (si cresterea curentului v-a "mancat" accelerat carbunii originali).Un test oarecum concludent ar fi sa cititi pe placuta motorului curentul nominal la o tensiune cunoscuta si sa incercati sa-l masurati (atentie, la pornire ia un curent de cateva ori mai mare decat ala nominal! Varianta sigura ar fi un cleste pe unul din firele de alimentare la 220 V (motoarele au aceasta tensiune pentru turatiile maxime)Incalzirea puternica la turatii joase se mai explica si prin pierderile datorate armonicilor produse de "decuparea" semisinusoidelor de circuitul de control a tensiunii cu triac.Personal am avut pe mana un motor monofazat de 1,9kW/220 (1900/220=8,63 amperi care "lua" 17 amperi in gol (deci departe de regimul de putere nominala). Nu cred ca e nevoie sa va spun ca dupa 1 minut prajeai pe el...Eu nu cred ca aveti un defect, totusi, altfel crapa dupa cateva spalari.Spor!Va multumesc pt. raspuns si sa stiti ca apreciez sincer faptul ca la ora asta tarzie incercati sa ma ajutati !Nu stiu daca pana acum motorul s-a incins asa tare , ceea ce stiu sigur este ca de cand am masina (10 ani ) nu a mirosit niciodata asa ....a metal incins...mirosul a aparut doar dupa schimbarea carbunilor acum 8-10 zile si evident am cautat sursa incepand cu motorul pt. ca la el se umblase....si am pretentia de la mine ca pot face diferenta intre un motor cald si unul incins ...care mai si miroase.Carbunii schimbati acum sunt (au fost) cei originali , au tinut 10 ani , nu stiu daca e mult sau putin....Cel mai tare m-as oftica sa ajung la concluzia ca acest meserias , prin schimbarea carbunilor , a bulit motorul !!!! Va spun sincer ca nici nu auzeam motorul dupa atatia ani de spalat cam la 2-3 zile cu stoarcere la 1400 rotatii !!!!Mor de ciuda !!!Sa spal in continuare cu speranta ca se vor "aranja singuri" noii carbuni in e frica....nu prea l-as mai incinge!!!Nu stiu ce sa fac...am vorbit la niste ateliere de reboinat in Bv. nu se baga nimeni .Ma gandeam sa iau o pereche de carbuni "originali" ..dar daca e motorul dus inseamna ca mai arunc 120 ron (plus 70 deja la meserias ) ...mai pun 250 ron si iau unul nou care ,probabil , ma mai tine 6-7 ani !!!!Mi-a promis un coleg de forum ca face niste sapaturi dupa un asemenea motor ...folosit dar functional.Astept sa vad ce rezolva.Sunt plin de draci !!!!! Asa fain mergea....Stima all. Link spre comentariu
realconstruct Postat Februarie 23, 2012 Partajează Postat Februarie 23, 2012 Motoul il verifici daca este in scurt astfel: masori curentul absorbit ( sau dupa zgomot - pentru cei cu experienta) . In functionare normala trebuie sa ia sub 1 amper. Ai posibilitatea masurarii bobinajelor de pe rotor + stator. Au valori de ordinul ohmilor. Link spre comentariu
Vizitator cristisgm Postat Februarie 25, 2012 Partajează Postat Februarie 25, 2012 Buna seara tuturor ,Din pacate (pt. mine) vestile sunt proaste , in sensul ca nu am rezolvat nimic....motorul tot se incinge ...Am decis sa nu mai fac nicio investitie in masina , sa folosesc motorul cat se mai poate , iar cand o sa crape cumpar unul nou ; am gasit la 470 ron .Am discutat si cu tehnicianul firmei autorizate pt. indesit si mi-a spus "sa mai astept pana se formeaza noii carbuni".....Intre timp am decis sa incerc racirea "bolnavului" cu un ventilator montat in carcasa masinii (lateral.....probabil veti rade putin de mine !!!) , desi nu cred ca ventilatorul va reusi sa-l raceasca prea mult.Multumesc inca odata tuturor pentru sfaturile si ideile furnizate.....desi nu am rezolvat problema , cu siguranta am invatat cate ceva.Stima all. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum