Vizitator cristisgm Postat Februarie 16, 2012 Partajează Postat Februarie 16, 2012 Salutare ,Dupa aprox 10ani (de fuctionare ireprosabila in conditii de spalat la 2-3 zile) nu a mai pornit , acum vreo 5 zile...Ii selectam programul , isi bloca hubloul si....nimic , nu tu alimentare cu apa , nu tu cuva invartita...Chem meseriasul , vine , identifica : "infasurare stator dusa !!!!" ... naspa trebuie schimbat motorul ( dar scap mai ieftin decat cu modulul de comanda).Cand sa plece ii spun cu un glas timid "mi se pare ca nu ati masurat statorul ci carbunii !!!!" .Mai arunca un ochi specializat peste motor si...."aoleu ce m-am pacalit !!!!aveti dreptate , sunt carbunii !!!".Ii schimba ,platesc, pleaca si am terminat repriza comica.Acum urmeaza durerea.....la prima spalare dupa inlocuirea carbunilor miros puternic de incins (nu plastic ars , nu ebonita incinsa ...mai greu de descris mirosul ) dupa 15-20 de minute de functionare.Am proasta inspiratie sa pun mana pe motor ,jaleeeeeeeee motorul fierbea (eu stiu ca unde e frecare e si caldura dar nu in halul asta ) ....axul motorului la fel, incins in draci.Ma gandesc ca nu s-au asezat carbunii , nu s-au format inca dupa colector , etc.Mai bagam o tura de rufe , acelasi miros , aceleasi temperaturi solare pe motor.Dau jos motorul , verific carbunii (ce naiba sa vad la ei ? ...doi carbuni noi !!!) , curat colectorul cu spray de contacte , pun totul la loc...acelasi rezultat....miros puternic de motor incins si evident....motorul incins.L-am rechemat pe meserias , vine maine , desi nu stiu ce poate sa-i faca....Ceea ce imi face creierii sa fiarba este : cum dupa o banala schimbare de carbuni sa apara astfel de efecte ??????Poate sa aiba o asa mare importanta calitatea carbunilor? Pur si simplu DOAR s-au inlocuit carbunii !!!!!Ce credeti ? Cam care sa fie buba?Cand am dat eu jos motorul ,l-am invartit usor cu mana si parca am sesizat un f.f. usor zornait(zumzait , fluierat ,suierat) care parea sa provina de la rulmentul din "fata" motorului ( partea axului unde se pune cureaua) desi nu are joc deloc si nici zgomotul nu era de "rulment dus"...sa fie oare o asa mare coincidenta? Terminarea carbunilor si bulirea rulmentului ? Si daca e rulmentul...un inceput usor de uzura a acestuia poate genera asemenea temperaturi?...hai ca am scris un roman aproape , dar am vrut sa ofer cat mai multe informatii .Astept parerile voastre si de ce nu , chiar raspunsuri concrete ,daca e posibil.Stima all. Link spre comentariu
mihai1979 Postat Februarie 16, 2012 Partajează Postat Februarie 16, 2012 ceea ce zici tu e cu adevarat ciudat. sa inteleg ca programele le face cum trebuie, nu?? ai observat cumva o scadere de turatie?? era sa te intreb daca nu vezi scantei (greseala mea ca e totul inchis la masina). ar fi o "esplicatie" : o fi stresat meseriasul motorul deranjand un pic emailul de pe sirma si cand motorul functioneaza intra statorul in scurt[de unde ar trebui sa scada turatia (asa am eu o bormasina )sau sa intre pe avarie masina]. mai poate fi inca o chestie : poate e prea intinsa cureaua si forteaza motorul (are cumva sistem de reglaj la fixare??)(parerea mea) .poate aduce meseriasul un motor si faci o proba sa te convingi. cam astea sint ideiile mele. succes!! Link spre comentariu
Vizitator cristisgm Postat Februarie 16, 2012 Partajează Postat Februarie 16, 2012 Totul functioneaza normal .Cureua e ok , nu exista intinzatoare sau alte dispozitive intre axul motorului si fulia tamburului.Nu am sesizat scaderi ale turatiei...e modelul cu 1400rpm si stiu cum tremura baia la turatie maxima !!!Nu am inteles unde sa fi zgariat meseriasul emailul?!? Nu s-a atins de stator ...a masurat folosind pinii din mufa de cuplare....probabil de aici si confuzia.Asadar am o masina care functioneaza normal ....deocamdata (spala , stoarce ,incalzeste , clateste , evacueaza !!!!) doar ca se incinge motorul ca naiba de cand are carbuni noi !!! .Probabil daca mai duc de cateva ori motorul-n temperaturile acelea va crapa ceva-n el si nu-mi doresc. Link spre comentariu
mihai1979 Postat Februarie 16, 2012 Partajează Postat Februarie 16, 2012 mda. ciudata chestie ! oricum cred ca a avut motorul pe mana cind a schimbat carbunii. la faptul cu izolatia ma refeream la izolatia firului din care e facut statorul motorului. in timp cu virsta si caldura aceasta devine casanta si mai sare , dar daca tu ai zis ca merge in parametri normali ( viteza si altele ) atunci sint chiar in ceata. acum astept si eu sa vad ce zice nenea meseriasul. bafta !! Link spre comentariu
raileanu florin Postat Februarie 16, 2012 Partajează Postat Februarie 16, 2012 Totul functioneaza normal .Cureua e ok , nu exista intinzatoare sau alte dispozitive intre axul motorului si fulia tamburului.Nu am sesizat scaderi ale turatiei...e modelul cu 1400rpm si stiu cum tremura baia la turatie maxima !!!Nu am inteles unde sa fi zgariat meseriasul emailul?!? Nu s-a atins de stator ...a masurat folosind pinii din mufa de cuplare....probabil de aici si confuzia.Asadar am o masina care functioneaza normal ....deocamdata (spala , stoarce ,incalzeste , clateste , evacueaza !!!!) doar ca se incinge motorul ca naiba de cand are carbuni noi !!! .Probabil daca mai duc de cateva ori motorul-n temperaturile acelea va crapa ceva-n el si nu-mi doresc.cine va inlocuit carbuni acolo e o tactica de a pune acei carbuni nu se pun asa in dorul leni daia se incinge motorasul Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 16, 2012 Partajează Postat Februarie 16, 2012 Salut ,carbunii au fost pasuiti bine(cu smirghel fin) pe colector dupa schimbare?Deconectati motorul din mufa ,puneti Ohmmetrul pe infasurarea colector (carbuni)si invititi rotorul=trebuie sa dea o valoare constanta pe orice pozitie a rotorului cind e asezat bine pe lamelele colectorului(astfel o valoare mica implica defect rotor). Trecerea acestei probe cu rezultat bun implica trecerea la verificarea lagarelor(aici e treaba de mecanic meserias,asculta si da verdictul). Link spre comentariu
raileanu florin Postat Februarie 16, 2012 Partajează Postat Februarie 16, 2012 motor decedat daca nu sa curatat rotorul in nainte sa se puna carbuni ala se va incinge pina va loa foc Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 16, 2012 Partajează Postat Februarie 16, 2012 Sa nu speriem titularul mesajului,pina la proba contrarie.Avem rabdare pina la concluzia finala. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 17, 2012 Partajează Postat Februarie 17, 2012 Carbunii originali au in compozitie si pulbere de Cu(sunt rosiatici la aspect).Evident ca daca a montat niste carbuni care nu contin acea pulbere,colectorul se va incinge foarte puternic deoarece rezistenta electrica a unui carbune fara pulbere de Cu este mai mare decat a unuia cu pulbere de Cu.Chiar daca dimensional se potrivesc perfect nu inseamna ca in regula asa. Link spre comentariu
Vizitator cristisgm Postat Februarie 17, 2012 Partajează Postat Februarie 17, 2012 Salut ,carbunii au fost pasuiti bine(cu smirghel fin) pe colector dupa schimbare?Deconectati motorul din mufa ,puneti Ohmmetrul pe infasurarea colector (carbuni)si invititi rotorul=trebuie sa dea o valoare constanta pe orice pozitie a rotorului cind e asezat bine pe lamelele colectorului(astfel o valoare mica implica defect rotor). Trecerea acestei probe cu rezultat bun implica trecerea la verificarea lagarelor(aici e treaba de mecanic meserias,asculta si da verdictul).Carbunii nu au suferit nicio modificare (fizica,mecanica ,etc) de la scoaterea din ambalaj pana la montare.....Sa-l vad ce face azi (daca vine) si voi masura ,apoi, si rezistenta infasurarilor colector , prin carbuni , asa cum m-ati sfatuit.Cam care ar trebui sa fie valoarea ?cam 4-5-6 ohmi / infasurare?Cam cat costa o asemena pereche de carbuni?Dupa operatiune am gasit la locul faptei ( nevasta-mea) ambalajul carbunilor pe care scria 8 ron !!!! Sper ca era pretul pe bucata !!!!!Exista carbuni de calitati diferite ? Adica pot gasi si "originali " si "mai putin originali"?Am vazut pe net preturi de la 16 ron la 75 ron .......Dupa ce am citit raspunsurile dvs ma incapatanez sa cred ca nu sunt carbunii ok....... cred ca voi cauta eu niste carbuni mai buni ....dar care sunt aceia ? Daca stiti o sursa buna .... Multumesc tuturor pentru raspunsuri.Va tin la curent cu ...enigma.Stima all , trebuie sa o sterg la munca. Link spre comentariu
Vizitator cristisgm Postat Februarie 18, 2012 Partajează Postat Februarie 18, 2012 Salutare , am revenit .Eu . Meseriasul nu.Asadar aseara am inceput investigatia tip SRI cu oglinda sub masina dupa ceva scantei la carbuni. La ambii se produceau scantei mici , punctiforme pe toata latimea carbunelui (13,5 mm) , cu o culoare alb xenon....mi s-au parurt normale .Am pus ohmetrul la capetele exterioare ale carbunilor , am belit ochii la display si am invartit usor rotorul pt. ca fiecare fiecare pereche de contacte (18 perechi) sa ajunga sub carbunii .Valorile citite fiind 3,9 - 4,0 ohmi....Nu se poate sa fie toate scurcircuitate in acelasi punct !!!! Toate 18 !!!!Am curatat putin si cele 36 contacte cu un smirghel de 1400 (fin ca hartia) pana si-au schimbat culoarea din negru in culoarea cuprului .Am remasurat toate 18 perechi si ......3,2 -3,3 ohmi...la fel ,toate aceeasi rezistenta.Am masurat si cele 2 bobine ale statorului 2,8 - 2,9 ohmi ambele , zic eu bune .Am remontat motorul pe masina si i-am oferit un program de anduranta ( 90 min) ....parca nu a mai mirosit asa tare....si i-am luat temperatura la final (aici am gresit pt ca am observat ca se incinge la inceputul programului cand freaca rufele stanga-dreapta , tot pe loc , tot pe loc !!!! , stiti voi ) si era cald dar nu incins..probabil la turatiile mari (1400) de la stoarcere se si autoventileaza putin ...cred. Un week-end fain tuturor.Daca aveti ceva de spus , de completat ,de tras de urechi ...nu va sfiiti , chiar va rog.Stima all. Iar o tai la munca. Link spre comentariu
ste7 Postat Februarie 18, 2012 Partajează Postat Februarie 18, 2012 Salut cred ca ai facut treaba buna, meseriasul trebuia sa curete intre colectorii rotorului resturile de carbuni vechi ,trebuia sa verifice cu ohmetrul statorul si rotorul ,dar unii meseriasi mai practica din obligatii si nevoie de bani dar fara pasiune si daruinta ,bun simt. Link spre comentariu
Vizitator cristisgm Postat Februarie 20, 2012 Partajează Postat Februarie 20, 2012 Din pacate , cu toate cele descrise mai sus ...tot se incinge motorul.....si nu cred ca sunt rulmentii pt. ca ,repet , "febra" apare la prima parte a programului cand turatiile sunt foarte mici....Ce credeti ? Merita sa fac o incercare cu 2 carbuni "de origine'" la 120 ron , de la reprezentanta ? Sau sa incerc inca o pereche de 15-20 ron?Incepe sa ma enerveze chestiunea.....Chiar sa conteze asa mult calitatea carbunilor?Stima all. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 20, 2012 Partajează Postat Februarie 20, 2012 A-ti pasuit carbunii,apoi trebuie curatat colectorul(mai ales intre lamele sa fie curat santuletul).Carbunii sa culiseze usor in suport,pentru a se aseza bine pe colector.Verificati si contactele in mufa,la cuplare sa nu miste cel din interiorul papucului.Dupa toate astea daca la proba nu merge bine (cu o usoara incalzire a motorului)trebuie vazuta flama la colector (ce culoare are)apoi mai discutam.Observat care parte a motorului se incalzeste mai tare. Link spre comentariu
Vizitator cristisgm Postat Februarie 20, 2012 Partajează Postat Februarie 20, 2012 A-ti pasuit carbunii,apoi trebuie curatat colectorul(mai ales intre lamele sa fie curat santuletul).Carbunii sa culiseze usor in suport,pentru a se aseza bine pe colector.Verificati si contactele in mufa,la cuplare sa nu miste cel din interiorul papucului.Dupa toate astea daca la proba nu merge bine (cu o usoara incalzire a motorului)trebuie vazuta flama la colector (ce culoare are)apoi mai discutam.Observat care parte a motorului se incalzeste mai tare.Nu am pasuit carbunii si nu am curatat santuletele dintre placute.Carbunii culiseaza foarte bine in locase . Contactele din mufa (si mama si tata) sunt fixe si neoxidate....probabil ca un contact imperfect ar produce o incalzire a mufei ceea ce nu se intampla...azi pasuiesc carbunii si curat santurile , inca nu stiu ce ce dar voi gasi o solutie pt. santulete..Din ce mi-am dat seama axul se incalzeste primul....am verificat la 8-10 minute de la pornire ...axul era deja caldut iar carcasa rece.Flama pe care o are acum este punctiforma (punctulete mici-mici) pe toata latimea carbunelui , de culoare alb-xenon . Nu este vorba de cerc de scantei in jurul colectorului !!!!! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum