dekor Postat Februarie 23, 2012 Partajează Postat Februarie 23, 2012 Salut,am folosit cu 20 ani in urma la niste aplicatii tiratroane.Erau centrale de semnalizare a aparitiei fumului sau flacarii in zone critice.Intradevar se comprta ca un tiristor in curent continuu. Trebuie sa intrrerupi tensiunea pentru a-l scoate din conductie.Intamplarea face sa fi lucrat intr-o termocentrala si sa cunosc la ce teste era supus uleiul de transformator. Avand in vedere ca vrei sa folosesti aceasta modificare intr-un aparat de testare a proprietatilor uleiului de transformator cred ca trebuie sa ramai la tiratron.Implicatiile unei analize necorespunzatoare pot fi catastrofale.Cum ar fi ca uleiul dintr-un transformator sa nu aiba tensiunea de strapungere corespunzatoare ?Poate genera in cel mai fericit caz declansarea diferitelor protectii.Se poate insa si mai rau...dekor Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 1, 2012 Partajează Postat Martie 1, 2012 Exista tiristor gate turn-off. Link spre comentariu
mircang9 Postat Martie 2, 2012 Autor Partajează Postat Martie 2, 2012 Mersi mult Valderama. Trebuia sa existe ceva care sa inlocuiasca aceste lampi de genul Z5823, ca doar electronica a mai evoluat si ce e vechi nu se mai gaseste decat scump.La fel ca si masinile: o masina veche cu 20-30 ani este mai scumpa decat una mai noua.Daca aceste lampi nu aveau inlocuitori, evident ca se mai fabricau si acum. Link spre comentariu
feri.visky Postat Martie 2, 2012 Partajează Postat Martie 2, 2012 Problema nu este ca exista acest tip de dispozitiv (oricum, NU substituie un tiratron) ci modul in care il integrezi in schema... modul in care vei adapta semnalul obtinut la startul de strapungere al uleiului, din circuitul existent la schema modificata cu tiristor, cu GTO, IGBT etc. , asta este provocarea... exista solutii dar trebuie sa stii ce este si ce vrei sa obtii. Restul este simplu... Link spre comentariu
mircang9 Postat Martie 3, 2012 Autor Partajează Postat Martie 3, 2012 Da asa este. Oricum deocamdata problema asta am lasat-o cam balta pentru ca are si alte incercatoare de ulei in alte locuri. Nu stiu daca acelea sunt tot cu lampi din astea. O sa revin ulterior daca chiar vrea sa devina functional acest incercator de ulei cu Z5823. Va multumesc mult pentru raspunsuri. Ulterior o sa postez mai mult din schema pe care am inceput s-o schitez mai sus. Probabil o sa-i fac o poza cu rezolutiecat mai mare. Link spre comentariu
TEDY Postat Iunie 28, 2012 Partajează Postat Iunie 28, 2012 Salut, eu lucrez cu aceste tuburi, am in intretinere freze care folosesc aceste tuburi.Daca te mai intereseaza ma contactezi. Bafta. Link spre comentariu
valeriu Postat Decembrie 9, 2019 Partajează Postat Decembrie 9, 2019 La 17.02.2012 la 11:35, mircang9 a spus: Multumesc Feri pentru raspuns.Atasez si o schema sumara a ceea ce este in schema totala. Am pus elementele care sunt legate de Z5823. Tiristorul este comandat in curent. Tiristorul din cate stiu este o dioda comandata care odata ce intra in conductie,prin poarta de comanda, ramane in conductie chiar daca tensiunea de la Anod scade si deci nu are conditie de iesire din conductie decat daca se aplica un curent invers prin poarta. La tranzistor chiar daca este in stare de conductie si primeste tensiune prin baza suficienta ca sa stea in conductie, daca scade mult tensiunea de polarizare din colector atunci iese din conductie. Z5823 ca de altfel majoritatea lampilor vechi comuta mana la 1 KHz pe cand un tranzistor de putereBF259 ( Vce = 300 Vcc ) sau BF258 ( Vce = 250 Vcc ) comuta la frecvente mai mari si deci poate comuta mai rapid decat Z5823. Ideea de a inlocui mai preferabil cu tranzistor decat cu tiristor nu e de la mine ci de la un coleg de munca despre care stiu ca lucreaza de zeci de ani in electronica adica areexperienta.Inconvenientul la solutia cu tiristor este ca el este comandat in curent pe cand tiratronul si tranzistorul sunt comandati in tensiune si astfel nu sunt necesare prea multe modificari in schema originala.Un pic despre schema: cele doua relee ( bobine ) d1 si d2 sunt conditionate adica intotdeauna una este alimentata in timp ce cealalta nu este alimentata.b2 este buton de crestere treptata a tensiunii de incercare. b4 este contactul de limitare a tensiunii de incercare. Pe masura ce tensiunea de incercare creste Z5823 intra in conductiesi d1 este alimentat. Cand uleiul se strapunge kilovoltmetrul ingheata la valoarea tensiunii de strapungere ( pentru citire ) si imediat Z5823 iese din conductie conducand instantaneula caderea tensiunii de incercare. S-ar putea sa fieinvers: cand tensiunea de incercare ajunge la valoarea de strapungere a uleiului Z5823 primeste comanda pentru intrare in conductie prin grila "St" si taie dintr-odata tensiunea de incercare in timp ce kilovoltmetrul ramane inghetat la valoarea tensiunii de strapungere ( pentru citire ), adica pe timpul cresterii treptate a tensiunii de incercare Z5823 este blocat iar cand se ajunge la tensiunea de strapungere intra in conductiepentru o scurta perioada de timp determinand scaderea tensiunii de incercare la zero dupa care intra din nou in starea blocat.Transformatorul U de sus din schema cred ca este un trafo ridicator de tensiune, in timp ce transformatorul m2 este folosit pentru alimentarea "automatizarii" alcatuite in principal din Z5823 si piesele din jurul sau.In concluzie cred ca Z5823 are rol de declansare a tensiunii de strapungere a uleiului.Sper ca nu am gresit ceva in descrierile de mai sus. Link spre comentariu
valeriu Postat Decembrie 9, 2019 Partajează Postat Decembrie 9, 2019 Am o Z5823, dar eu as fi vrut schema acelui tester de ulei; tocmai incerc sa repar unul fara documentatie, tip WPOT 025/60, fabricatie VEB Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum