Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modul pornire motor


DarkAngel_Bv

Postări Recomandate

Salutare, am o alarma Ungo ce stie si de chestii auxiliare (2 iesiri auxiliare). Una o folosesc momentan pentru blocare usi fara activarea alarmei, pe a 2-a vreau sa o folosesc pentru pornirea motorului din telecomanda dimineata.Deoarece am un proiect pentru masina cu Atmega ma gandesc sa ma folosesc de acelasi uC, sau de altul pentru a comanda pornirea motorului.Insa nu stiu cam ce timpi sunt necesari pentru pornire.M-am gandit la mai multe variante.1. Numar impulsurile de la arborele cotit si cand trece peste o valoare, sa zicem 600 rpm sa intrerupa alimentarea electromotorului (cu siguranta nu invarte electromotorul cu o asemenea viteza, poate 3-400 rpm maximum.).2. Masor tensiunea pe alternator, si in momentul in care depaseste 13V sa opreasca comanda electromotorului.3. Vad daca exista vreo setare a alarmei sa actioneze comanda atata timp cat tin apasat butonul.4. Tin actionat electromotorul un timp predefinit, gen 3 secunde dupa care opresc comanda.In ordinea preferintelor am scris optiunile.Are cineva o schema reala a unui modul de pornire din telecomanda?P.S. Masina este un Audi S3 1.8 Turbo, deci benzinarP.S.2 Nu imi spuneti sa cumpar modulul pentru ca nu vreau lucrul asta, vreau sa-l fac eu.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • DarkAngel_Bv

    8

  • Big

    3

  • worker

    2

  • Ashky

    1

Top autori în acest subiect

ok, sa zicem ca realizezi modulul de pornire si il legi pe un canal auxiliar,dar cu cipul din cheie cum faci? la alarmele mai destepte ce folosesc can-ul masinii ai si un modul in care montezi cipul din cheie sau chiar cheia cu totul(dupa caz).la viper 5901v comfirmarea de motor pornit se da de pe firul de turometru, iar electromotorul este actionat un timp (1-2-4 secunde) setat de catre programator/utilizator. vara are nevoie de timp mai scurt decat iarna.

Link spre comentariu

ma interesa sa stiu cum fac modulele de pornire motor din alarma, cele comerciale.Si care ar fi o turatie ok pentru decuplat demarorul (as putea face un test, sa imi dau curent de la o alta masina, sa fie 14V pe acumulator si sa scot mufele de la injectoare. In felul asta vad cu cate rpm invarte demarorul si peste valoarea asta motorul sa fie "pornit").

Link spre comentariu

Pai fie rescriu eeprom-ul din ECU si din bord si ii fac IMMO OFF, fie pun una dintre cheile de service un cochilia bordului sau il lipesc cu banda dublu adeziva de acea cochilie cand stiu ca urmeaza sa o pornesc din telecomanda (asta in special dimineata m-ar ajuta, cand plec la munca si sunt - tzaspe grade afara).Sau ar mai fi varianta expusa de colegul big_inu, cu comunicare prin CAN, dar nu ma atrage, trebuie sa modific prea multe in instalatia masinii, asa ma leg direct de firul de +12V, +12V pe contact, + demaror si firul de tacho din ceasurile de bord.Totul se va rezuma la un Atmega8 (Dinastea am cateva, nu are rost sa iau altele) SMD, un IRFZ44N (pentru actionarea demarorului), un releu "sanatos" (care sa puna "contactul") si niste senzori REED sau HALL pe maneta schimbatorului de viteze, ca circuitul sa se activeze doar daca masina este "pe liber" si cu frana de mana trasa macar un dinte. Pe langa astea, niste rezistente un LM7505, ceva condensatori, etc. Chestii banale.Atmega va fi alimentat de la alarma cat timp nu este pis contactul. In momentul cand contactul este pus, alimentarea vine de pe +12V de pe contact.

Link spre comentariu

interesant proiectul avand in vedere ca se folosesc si senzori pentru a porni cand maneta de viteze este in punctul mort. Este destul de greu de reglat acel (acei) senzor(i).frana de mana trebuie trasa total pentru a nu avea surprize neplacute.timpul de pornire (actionarea demarorului) ar trebui sa fie reglabil «iarna nu`i ca vara» sau pot aparea mici defectiuni ale masinii si nu va porni din prima.in cazul in care nu porneste din prima trebuie luata in calcul si aceasta varianta.

Link spre comentariu

Pai o sa fie un timer setat. daca nu porneste in 5 secunde sa renunte. La o noua apasare mai incearca inca 5 secunde si tot asa. Daca o sa fac proiectul public probabil ma voi folosi de un port ADC pentru a regla timpul maxim de pornire cat si turatia la care modulul sa considere motorul pornit si sa se dezactiveze.

Link spre comentariu

ca sa-i dai seama de turatie direct din mecanica ai putea sa pui un senzor hall pe vreun arbore. o alta varianta destul de precisa ar fi frecventa tensiunii alterative cat e proaspat iesita din alternator. tensiunea continua poate fi influentata de mai multi factori si nu e la fel de liniara relatia ca si in cazul celor doua variante spuse de mine.

Link spre comentariu

Pai ma folosesc direct de turatia citita de ECU. Oricum am nevoie de turatia data de ECU pentru celalalt proiect (Ceas/CB avansat cu ecran color de telefon sau unul dedicat in locul ceasului original din bord). Pe acel ecran o sa afisez Boost Pressure, Maf, Amestec sarac/Bogat, eventual mai pun un push button care atunci cand e apasat sa se conecteze pe OBD II si sa citeasca eventualele erori.

Link spre comentariu

Multumesc @worker.O alta idee pentru citirea turatiei la benzinare / diesel common rail ar fi un tranzistor plasat pe una din mufele injectoarelor. sau pentru masinile mai vechi, pe bobina de inductie (fie de pe bobina direct fie de pe fisa centrala, cu o infasurare de 8-10 spire pe ea si bagate in baza unul tranzistor).Despre astea o sa vorbesc altadata, cand voi avea timp de acel proiect deoarece lucrez 14-16 ore pe zi(programator) si doar in weekend mai am ceva timp liber.Zilele astea o sa fac primul prototip de soft pentru modulul de pornire si o schema.

Link spre comentariu

Eu am o alarma cu pornire si are cam asa:pornire pe timp de vara setare actionare demaror 0.5-2spornire pe timp de iarna setar actionare demaror 1-3s,cu "pas" de 0.5 secunde,din niste jumperi;Asa cum spunea un coleg mai sus,are fir ce se leaga la frana de mana,si e bine sa fie legat tot acolo,fiindca e o masura de siguranta(in alte state e interzisa montarea acestor module pe masini cu transmisie manuala tocmai pentru a preveni eventuale accidente)Semnalul ca motorul e pornit il ia de pe alternator;practic,dupa ce actioneaza demarorul timpul prestabilit,lasa demarorul liber si daca simte tensiune peste 13.5v la alternator stie ca a pornit,daca nu,reia ciclul de 5 ori dupa care taie si contactul si se armeaza la loc(pentru pornire trebuie dezarmata,dar asta se face fara a descuia usile,e foarte important :d )Mai am un modul facut de un baiat de aici de pe forum,dintr-o alarma scorpion cred,la o apasare de buton pune contactul,iar la a doua actioneaza demarorul cam 1.5 secunde,iar daca apesi mai des pe buton il tine si mai mult,si din al doilea buton al telecomenzii taie alimentarea;si asta e la fel cu fir de frana de mana,in schimb nu stie cand e pornit motorul,deci e de folosit cand esti pe langa masina.Ce-as mai face eu in locul tau,as muta comenzile auxiliare pe ventilatie de exemplu,si pe ac ;)

Link spre comentariu

Am Climatronic pe masina. Deci trebuie doar sa las pe 26-28 grade si dezaburire inainte sa opresc motorul si isi face treaba singur la pornirea motorului. Ca idee, climatronicul "pleaca" dupa 5-6 secunde cu contactul pus, suficient timp sa porneasca motorul inaintea lui.Pai un auxiliar il pun pe inchiderea centralizata. Cand vreau sa pornesc motorul imi dezactivez alarma din telecomanda, activez aux 1 sa incuie usile dupa care pornesc motorul.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări