spinach Postat Martie 5, 2012 Autor Partajează Postat Martie 5, 2012 Cutia am cumparat-o din tirg , evident defecta , cu citiva lei . In cutie este bagat tot . Daca nu bagam traful in cutie , poate era mai bine .Tot din cauza de lipsa forta , nu am putut ajunge la un curent de 250mA .Am desfacut citeva incarcatoare autentice si aveau traful mult mai mic . Dupa parerea mea , cred ca merg max la 150mA cu o singura baterie .Acum , in alta ordine de idei , intreb : cit se permite incalzirea bateriei ? Am senzatia ca se incalzeste de la incarcator . Link spre comentariu
stefan_k Postat Martie 5, 2012 Partajează Postat Martie 5, 2012 Acum , in alta ordine de idei , intreb : cit se permite incalzirea bateriei ? Am senzatia ca se incalzeste de la incarcator .Depinde: se incalzeste de la incarcator, sau se incalzeste de la incarcare.Scoate fire inafara incarcatorului si vezi daca se mai incalzeste sau nu acumulatorul.Daca se incalzeste si inafara incarcatorului, incearca cu un termometru sa urmaresti variatia temperaturii. Daca se incalzeste cu 1gradC/minut (sau mai mult), atunci nu e bine.Daca se incalzeste doar de la incarcator (de la transformator, regulator, etc), si "e fierbinte", iar nu e bine. Daca e doar calda/calduta, nu are probleme.De fapt divers, la incarcarea rapida acumulatorii se pot incalzi destul de bine, fara stres prea mare. Nu ar trebui sa se incalzeasca in cazul incarcarii lente. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 5, 2012 Partajează Postat Martie 5, 2012 40C in orice circumstante ;eu vad problema asa:-se incalzeste de la incarcator ,e ceva in neregula cu el.-se incalzeste de la incarcare la peste 40grade, reduc curentul de incarcare -la 0A daca trebuie - pana se raceste acumulatorul ;aici se ma bifurca problema: poate e prea mare curentul sau stau de prea mult timp la incarcat sau poate e prea mare curentul pt capacitatea accu - cu timpul accu pierd capacitatea iar curentul normal cand accu era nou acum e prea mare.-se incalzeste de la surse externe (soare ,calorifer).La atingerea temperaturii de 40C se reduce curentul de incarcare. Link spre comentariu
spinach Postat Martie 5, 2012 Autor Partajează Postat Martie 5, 2012 Nu stiu prea bine ce temperatura au avut ; nu pot sa spun ca erau caldi asa cum se incalzesc cei de la masina de gaurit ; erau totusi calduti ; am observat ca spre sfirsitul incarcarii parca se mai racisera .Curentul a fost cam 0.09C si a stat la incarcat cumulat 18 h ; l-am intrerupt din cind in cind , la 4-5 hPoate este mai bun un incarcator cu o rezistenta , care sa nu se incalzesca asa . Am inteles ca cei cu NiMh sint mai sensibili la incalzire decit cei cu Nicd .Am studiat un incarcatotor rapid si ei declarau ca incarca cu 800 mA , cu studiu dV pentru oprire incarcare . Nu avea senzor termic ??? Avea insa functie de descarcare . La ce este buna descarcarea ? La cei cu nimh am inteles ca nu au pericol de memorie . Mai trebuie sa li se aplice descarcarea ? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 6, 2012 Partajează Postat Martie 6, 2012 Descarcarea e din doua motive:- rejuvenare;- reglarea pct de pornire.Incarcarea cu 0,1C dureaza 14h - o durata normala,oricum accu NiMH suporta fara probleme incarcarea excesiva (in timp ,conditia fiind 40C).Cauta pe Wikipedia ce e cu dV/dt si metode de incarcare rapida. Link spre comentariu
spinach Postat Martie 6, 2012 Autor Partajează Postat Martie 6, 2012 1.Dupa cum apare , descarcarea este ceva facultativ .Daca ar regla punct pornire incarcare , ar trebui sa nu mai aibe buton special de descarcare . 2.Inteleg 40C ca adunam tot ce se baga in baterie , inclusiv utilul. . Adica cei nimh sint mai putin sensibili la overcharging . Eu insa nu inteleg de ce se recomanda la incarcarea in regim 0.1C , o valoare de 1.4C ? Adica daca ajungem doar la 1C este insuficient . Daca analizam varianta rapida , evident nu vom depasii 1C .3. valoare de 0.3C intra deja in incarcarea rapida ? Link spre comentariu
stefan_k Postat Martie 6, 2012 Partajează Postat Martie 6, 2012 "Utilul" bagat in baterie nu se transforma in caldura, el se pastreaza ca energie.Daca acumulatorul se incalzeste de la incarcare, atunci inseamna ca trebuie sa absoarba mai multa energie decat va stoca. De aici timpul de 14h, care nu e cel minim recomandat pt incarcare, ci e cel maxim recomandat. Adica, sa iti aduci aminte sa il scoti din priza. Daca acumulatorul nu complet descarcat, nu e nevoie sa fie tinut 14h.0.3C nu e incarcare rapida. Se considera incarcare rapida intre 0.5C si 1C. Unii sar si de 1C. La incarcarea rapida te poti baza pe dV/dt sau pe dT/dt, in rest nu. Procesele sunt prea lente ca sa apuci sa le detectezi, practic nu ai cum sa stii cand s-a terminat incarcarea.Ca si completare, ca tot mi-am adus aminte.Metode de protectie a incarcatoarelor care se respecta: - tensiunea pe element a ajuns la 2.55V; acumulatorul absoarbe in continuare, dar o face degeaba, ca e plecat cu sorcova, bun de dus la tintirim. - timpul a depasit ... (calculat in functie de curentul de incarcare si capacitatea presupusa a bateriei, minus pierderile acceptate).Acestea sunt doar metode de protectie, utile cand incarci cu 1C ca altfel posibil sa imiti exemplul lui miticamy. Ele nu garanteaza terminarea incarcarii, ci mai degraba semnalizeaza un element defect. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 7, 2012 Partajează Postat Martie 7, 2012 pacat ca aceste postari nu sant citite de cei care se lovesc de aceste problemefiecare cand are nevoie sa-si incarce acumulatorii va deschide un nou topic si va primi alte sfaturi daca de exemplu @stefan_k va fi ocupat in acea perioadaar trebui niste locuri in care sa se faca un fel de sinteze pe tematici si nu s-ar mai pierde atata timp ca sa raspunzi fiecaruiasolicitantul sa fie intai directionat daca nu a reusit sa gaseasca singur si apoi sa se raspunda numai la ceea ce nu a inteles(nu santem toti egali)pentru mine stresul cel mai mare este cand vad aproape in fiecare zi intrebari despre sursa 11ak30 cand am scris despre functionarea ei cu lux de amanunte Link spre comentariu
stefan_k Postat Martie 7, 2012 Partajează Postat Martie 7, 2012 - tensiunea pe element a ajuns la 2.55V; acumulatorul absoarbe in continuare, dar o face degeaba, ca e plecat cu sorcova, bun de dus la tintirim.Imi cer scuze, era seara, eram obosit, acum am recitit si vad ca am gresit o cifra, mica dar importanta, in caz ca cineva vrea sa ia de buna ce se scrie aici. Mai exact e vorba de 1.55V (e normal, elementul are 1.25V nominal, nu o sa stai sa il incarci la nesfarsit, cand sari de 1.5V e semn ca e cazul sa te opresti). In rest, recomandarea mea e sa se citeasca datasheeturile producatorilor (o idee de search: "atmel charger" - are niste note de aplicatii cu explicatii destul de detaliate privind algoritmii de incarcare). Daca vreun moderator arunca ochii aici, il rog sa corecteze postul precedent (1.55V in loc de 2.55V) si sa il stearga pe acesta. Multumesc. Link spre comentariu
spinach Postat Martie 10, 2012 Autor Partajează Postat Martie 10, 2012 Am cumparat un incarcator tip "smart" . Pentru ca nu avea instructiuni , l-am desfacut si am studiat .a. incarca 2 sau 4 baterii , conectate in serie . Acuma si la masina bateria este conectata in serie si tine 5 ani !b. pe el scrie ca are curent de incarcare 800mA pentru AA , 300mA pt AAAc. are functie de descarcare , o rezistenta de 33 om care se conecteaza ; adica 80mA pentru 2 bat si 160 mA pentru 4 bat !!!d. este pilotat cu un mcu C9444 ; mcu sezizeaza dV si il trece in tricklee. curent de trickle 80 mA AA /30mA AAAf. comuta automat din starea de descarcare pe incarcare si apoi pe trickleg.are capac ca daca explodeaza , sa nu ne sara in ochi ; sau poate pentru echilibrare temperaturi acumulatori .h. merge si la masina i. a costat 20 lei L-am probat si functioneaza corect la prima vedere . Nu am putut sa masor curentul de incarcare ; pe 2 baterii de 2500mA , l-am pus sa descarce si apoi a incarcat in 3.5h . Se incalzeste un ceva , dar nu excesiv.Deci , se merita sau nu sa mai construim ? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 10, 2012 Partajează Postat Martie 10, 2012 Numai montaje inovatoare (si folositoare) pt aplicatii specifice;la 20 RON ,haide China! Link spre comentariu
spinach Postat Martie 10, 2012 Autor Partajează Postat Martie 10, 2012 Ce este rau ca se face ceva in china ? ai televizor ? ce scrie pe el ? ai calculator ? ce scrie pe el ? sin mai bune cele pe care scrie CE ? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 10, 2012 Partajează Postat Martie 10, 2012 Pe toate (aproape) toate electronicele scrie China /CE/PRC . Televizorul e din UE ,pe calc scrie ceva de Irlanda iar pe scule Proxxon. Da,monitorul e Acer si e facut pe undeva prin Ungaria/Turcia. Imprimantele :una e din Cehia ,alta din Franta si mai e una....probabil China.Trecand peste astea ,chinezi fac si produse bune -nu le gasesti pe pietele tarilor din lumea a 3 a . Aici preturile sant mici ,la fel cu calitatea. Link spre comentariu
spinach Postat Martie 10, 2012 Autor Partajează Postat Martie 10, 2012 Eu zic sa nu mai fim circotasi si sa esim din zona geografica .Obiectele amatoricesc manufacturate , au sanse mici de performanta. Link spre comentariu
Spitfire Postat Martie 11, 2012 Partajează Postat Martie 11, 2012 Obiectele amatoricesc manufacturate , au sanse mici de performanta.Asa e, de exemplu cele manufacturate de colegul nostru de pe forum, Dl. Iora.http://i44.tinypic.com/2mre4oj.jpg Sa nu mai vorbim de alte chestii "amatoricesc manufacturate" de colegul Felixx: http://i44.tinypic.com/33w8hll.jpg Greu, dom`le, cu electronica asta, mai ales cand vine vorba de un nenorocit de incarcator de acumulatori AA! Asa ceva nu se poate face in regim de amator, trebuie cumparat de la chineji, din piata. Sau din Carrefour, impreuna cu alte produse. Civilizatia produsului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum