Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

TRAF DE IESIRE LMO LAZAROIU & 6P3C-E la 460V


Vizitator viobio

Postări Recomandate

6L6GC HALTRON este absolut 6n3C simplă rebotezată, baza aia sovietică se recunoaşte şi de pe lună. :rade:

 

Ar fi frumos să vedem şi înţelegere, nu numai contradicţii, prea e totul foarte românesc.

Link spre comentariu

. Chiar daca auziti pana la 15 KHz, ceea ce se intampla la frecvente mult mai inalte veti percepe auditiv ca pe un schimb de registru, ton .Ceea ce am scris aici sunt observatii personale care ,bineinteles, pot fi discutabile.

Toti stim ca frecvanta maxima audibila a unui semnal este undeva pe la 20Khz.Problema mare este ca se subintelege ca aceasta este sinusoidal.Prin urmare in mod normal se considera ca frecventa maxima a unui sistem audio este de 20-22 Khz.Problema interesanta este ca urechea simte diferenta intre un semnal sinusoidal si unul de alta forma. Experimentul interesant este sa luati un semnal de 15Khz sinusoidal si unu de 15Khz dreptunghiular cu factor de umplere 1/2. Auditia in casti de calitate buna.Se va simti clar deosebirea la "tonalitatea" semnalului.Deci clar urechea "sesizeaza" diferenta dintre un sinus si un dreptunghi la limita de audibilitate , 15Khz. Deoarece am folosit pentru semnalul dreptunghiular raport de umplere 1/2 inseamna ca el va avea in componenta fundamentala de 15Khz si doar armonice impare 3,5,7....Semnalul fiind o suma de sinusoide cu frecvente, 15 Khz ,45Khz, 75Khz, etc si amplitudini descrescatoare, conform seriilor Fourier.Asta de fapt inseamna ca pentru a face discriminarea unui semnal dreptungiular de 15Khz de unul sinusoidal de aceeasi amplitudine si frecventa la ureche trebuie sa ajunga si armonicele impare sau macar ceva din ele. Asta inseamna ca pentru a simti o deosebire intre cele 2 semnale trebuie ca lantul audio sa lase sa treaca macar armonica nr 3 , cea de 45Khz. Pentru a verifica si influenta armonicii a 5`a ar trebui facut un filtru si vazut daca se simte ceva cu si fara semnalul de 75Khz in cazul in care si lantul audio ajunge la 75Khz ( in speta castile la acest caz de test)Asta face ca banda de frecvente a unui lant audio sa fie mai mare decit cea pe care o luam ca default :20Hz-20Khz daca dorim ca auditia sa se apropie de ce aude urechea in realitate . Asta o simt cei cu urechea muzicala cind asculta muzica simfonica si sustin ca in cazul redarii ei prin lant audio se "pierd instrumente" . Se pare ca @ggg este printre acele persoane , din pacate eu nu.Toate astea ( descompunerea Fourier) se pot verifica ff usor cu un soft de analiza spectrala audio , gen SpectralabGrig
Link spre comentariu

Experienta asta e de fapt foarte interesanta si poate fi facuta si prin generarea semnalelor, cu un program specializat si cu o placa de sunet cu esantionare 192Ksample/s. (de exemplu M-Audio Revolution merge perfect liniar pina la 80KHz - pe testate) De exemplu sintetizezi 15KHz, bifezi armonica dorita si ii stabilesti nivelul, dupa care ENTER. Electric e foarte simplu...mecanic insa...ai o mare problema.Problema care am intimpinat-o eu e ca nu am gasit traductoare acustice care sa mearga liniar pina la 75KHz cu care sa produci sunetele care dupa aia sa le compari cu urechea. Un semnal dreptunghiular, bagat in casti, oricit de bune ar fi ele, nu va genera o unda mecanica dreptunghiulara, ci una grozav de strimba, care normal ca suna altfel ca una sinusoidala. Experimentul meu aici s-a oprit pentru ca nu sunt convins ca mecanic vorbind, unda generata nu contine si alte frecvente decit armonicele. (nici asta n-am putut masura pentru ca nu am asemenea microfoane) Traductoarele mecanice se comporta foarte interesant cind dau de fronturi abrupte si paliere.

Link spre comentariu

Testele le`am facut prin `80 .......Se poate merge si mai jos in frecventa daca nu ai incredere in traductoare.Ideea e ca daca "sinusul" de 15Khz e strimb are armonici de la 30Khz in sus chiar dacatraductorul pacaleste.Si de fapt ideea e ca e suficient si 45Khz sau daca alegi sa testezi cu 10Khz dreptunghiular atunci armonica 3`a e 30Khz care deja e acceptata de niste casti bune.Grig

Link spre comentariu

Asta o simt cei cu urechea muzicala cind asculta muzica simfonica si sustin ca in cazul redarii ei

prin lant audio se "pierd instrumente" .

Nu trebuie sa va faceti probleme. Va asigur ca indiferent de acuitatea timpanului , auzul se educa .

Sunt de acord cu dvs., urechea aude toate formele de semnal cu tot cu armonice. Hornul , de exemplu , produce numai armonice impare. Instrumentele cu corzi produc ambele tipuri de armonice .

Ca experiment eu va propun si altceva. Mixati doua semnale sinus , unul la 1 KHz si altul la o alta frecventa > 20 KHz. Dupa care modificati frecventa semnalului de frecventa superioara cam cu +/-20% fata de frecventa stabilita initial (sa zicem, 21Khz).Auditiv, prin frecventa care se aude pregnant, aceea de 1 KHz, veti constata si cum moduleaza semnalul de frecventa superioara. Daca testul il faceti cu semnale care sa contina si cateva armonince, testul devine si mai relevant pt ca deja veti obtine un sunet cu un timbru mai bogat.

 

Dar va dau un exemplu ce este provocator pt mine, in HiFi. Sa zicem ca avem 3 instrumente cu corzi : un violoncel, o vioara si o chitara acustica. Toate 3 canta aceeasi nota din aceeasi octava si cu aceeasi intensitate. Note de aceeasi inaltime. Un sistem HiFi trebuie sa redea suficiente armonice (in faza,fara distorsiuni) pt a sesiza diferenta de ton a celor 3 instrumente.Trebuie sa se auda distinct fiecare instrument in parte. Altfel se pot confunda intre ele.

Link spre comentariu

Poate nu am suficient de explicit si-mi cer scuze. In general , instrumentele muzicale (excludem cele sintetizate) produc sunete in sinus . Nu am vrut sa complic lucrurile si am dat exemplu cu doar trei surse de sunet care , captate prin traductori , produc semnale cu armonice diferite. Acustic, sunt timbre diferite.

Link spre comentariu

...

sarcina de 3ohmi ,pe iesirea de 4ohmi

traf de iesire Hammond 16650T

...

Poate in acest "fel" lamurim "ceva" (ȘARADA , in cazul Hammond-1650T etaj final 4 x 6L6GC Push-Pull).

Va intrebati de ce si Raa=1425Ω ?! , simplu-raportul de transformare 1650T 21,8 cind in secundar destinat 4Ω se afla sarcina de 4Ω ,cind in secundar destinat 4Ω se afla sarcina primarul devine 1425Ω (anod-anod).

post-18717-139829386388_thumb.jpg

post-18717-1398293864_thumb.jpg

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări