iulidan2 Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Cert ramane ca transformatorul LMO functioneaza excelent, adica asa cum a spus si @viobio, nu mai intereseaza altceva, ca utilizator; cine vrea sa construiasca, are la ce se gandi.Simplul fapt ca avem posibilitatea sa apelam la oameni care se pricep sa faca transformatoare de iesire in Romania, ramane un mare avantaj al acestui forum. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Cand discuti despre un trafo iesire audio corect e sa dai Raa ce reiese din raportul de transformare ... nu cine stie ce masurari , aproximari , constante de pierderi , etc , ca atunci nimeni nu mai intelege nimic Ra si Za sunt acelasi lucru pentru audio mai ales la frecventa de 1KHz de test , asta ca sa fie lamuriti unii Link spre comentariu
ggg Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Cand discuti despre un trafo iesire audio corect e sa dai Raa ce reiese din raportul de transformare ...Este foarte corect. Domn'Lazaroiu a scris ce reiese din socoteli ,chiar daca cifrele sunt un pic aproximate. Si in plus a dat si exemplu cu OT-ul de Dynacord . Ra si Za sunt acelasi lucru pentru audio mai ales la frecventa de 1KHz de test , asta ca sa fie lamuriti uniiAha.Atunci daca ma aflu in confuzie , inseamna ca ai raspunsul pt Domn'Vali si poti sa explici si din ce cauza ,la OT-ul Dynacord, iese raportul de transformare cca. 21:1 pt 8 Ohm,spre exemplu . Explicatie care ar lamuri si dilema care planeaza asupra trafului lui Domn'Lazaroiu.P.S.Tocmai ce ziceam mai devreme.Cand spui , nu este bine.Cand nu spui este tot asa. Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Cert ramane ca transformatorul LMO functioneaza excelent, adica asa cum a spus si @viobio, nu mai intereseaza altceva, ca utilizator; cine vrea sa construiasca, are la ce se gandi.Simplul fapt ca avem posibilitatea sa apelam la oameni care se pricep sa faca transformatoare de iesire in Romania, ramane un mare avantaj al acestui forum.Faptul ca "functioneaza excelent si nu ma intereseaza altceva" e o parere care se potriveste pentru "forumul consumatorilor" nu pentru forumul electronistilor. Nu te mira daca cineva intreaba "de ce functioneaza" sau "OK, OK, excelent, Dar cum? "Am mai multi prieteni chitaristi. Parerea lor e ca poate sa fie si un rahat in cutia aia daca suna bine. Asta e o parere justificata pentru cei ce fac muzica. Pentru cei ce fac "sculele" care le folosesc ei, nu e cea mai buna parere, si aici viobio sigur stie la ce ma refer.Oricum, nu gasesc nici o ofensa in faptul ca cineva a observat o inadvertenta si a comentat. Care e problema? Nu pentru discutii a fost pusa problema pe forum? Daca era ceva secret, nu trebuia pus pe forum, dar daca tot a ajuns, e normal sa fie comentata de bine, de rau sau constructiv. Am mai vazut diverse subiecte interesante, in care autorul a cerut stergerea comentariilor pentru ca, vezi Doamne, nu erau de aceeasi parere. In modul asta, sa-si faca fiecare cont pe Facebook si sa scrie numai ce vrea el, eventual sa dea voie sa scrie numai celor care il lauda, eventualele comentarii neplacute sa le stearga sau sa le faca placute prin editare.Eu tot nu inteleg, Care-i problema? De ce exista tabere? De ce nu comenteaza fiecare in limitele cunostintelor lui? Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Transformatoarele de iesire pt instrument personalizeaza prin caracteristicile lor de sunet(si raspuns in frecventa) fiecare marca in parte asta inseamna ca niciodata un fender nu va suna ca un marshall sau peavey ori messa boggie deci exclus trafo de iesire HI-FI .... daca vrei sa-i dai o personalitate aparte (si care desigur sa si placa....) e ca motorul unei masini ....fiecare masina are un alt sunet :band .In final ai un head care suna bine/prost sau asemanator cu....x,y.z...marca. Link spre comentariu
zbodeoc Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Pai daca tot (aflu ca) sintem pe forum de electronisti eu cred ca s-a mers pina la limita de "disclosure". Mai mult de ce s-a spus pina acuma mai ramine: a) izolatiile folosite, b) aranjamentul bobinelor corespunzator numarului de spire si c) diametrul sirmelor (chestie pe care Viobio probabil ca o stie deja). Eu nu sint curios, ca daca am de gestionat benzi de frecventa prefer sa-mi fac singur scenariile... sau macar sa incerc, ca de aia sint Minitehnicus Link spre comentariu
adrian_pic Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Sunt printre cei care citesc cu interes acest topic. viobio nu are rost sa ceri sa se stearga acest topic. Deja este mult mai consistent in ceea ce priveste informatia reala (si utila multora) provenita din masuratori decat multe alte topicuri care sunt de minim 10 ori mai mari si mai "sterile". S-au adus date provenite din masuratori pentru un traf DYNACORD, HAMMOND si LMO (aici era bine daca tot asa se folosea sarcina de 4 ohmi ca sa fie un numitor comun la toate, pentru ca 1 ohm poate trece neobservat dar fata de 4 ohmi este totusi o modificare de 25%). Ar mai fi interesant de masurat si alte trafuri de iesire de la alte firme (un LUNDAHL nu are cineva? sau deja visez prea sus ). BAIETII MARI nu se supara ei cu una cu doua. Si ar fi bine sa se hotarasca o aceeasi "procedura" de masurare. (cu secundarul in gol sau nu, tensiunea din primar la 50Hz sau la 1KHz , etc.) Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Viobio, eu cred c-ai inceput topicul asta deoarece: am conectat etajul final la o incinta si am bagat semnal din calculator in etajul finalUIMIREEEEEEEEEE traful reda si muzica perfect ,am ramas MASCA si ma intrebam " bai frate eu am comandat 45hz-12khz si traful asta e bun si de hi-fi?? sunetul erea perfect,cu bas frumos,rotund si inalte sclipitoareCa mod de abordare, mi se pare mult mai natural si mai sanatos sa proiectezi un transformator de HI-FI care va functiona pe instrument, decit sa proiectezi un transformator de instrument care va functiona pe HI-FI. Zic si eu, ca asa as face, chit ca nu stiu ce presupune instrumentatia, dincolo de calitatea de "consumator"...nu toate trafurile de hi-fi pot folosite la instrumentHammond din seria 1650 este o intimplare fericitaeu am incercat si alte modele de trafuri hi-fi ,puse pe ampuri de instrument,unele au sunet prea basos,altele au o medie stridenta,etc.un compromis destul de bun se obtine cu trafuri recuperate din aparatele radio ,pentru puteri mici de 3w..10wma refer strict la trafuri cu care se poate incerca construirea unui amp de chitaramai depinde si de gustul celui care foloseste ampul,unuia place sunetul final altuia nu Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 niste foi de catalog originale http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/fran ... 6/6P3S.pdf - 6P3C http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/fran ... 6P3S-E.pdf 6P3C-E http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/fran ... /6L6GC.pdf 6L6GC ce reiese din aceste foi 6L6GC are un anod mai fortos,disipa mai mult ca 6P3C sau 6P3C-E ,dupa datele de catalog 6L6GC suporta tensiuni mult mai mari pe anod si g2,dupa datele de catalog la 6P3C-E gasim date mult mai putine ca la 6P3C daca este sa ne luam dupa datele de catalog ,scrise de rusi,tubul acesta se ducea dracu la 460v..500v,totusi rezista cu brio si la 500v mie mi se par cam ciudate si dubioase datele scrise de rusi acolo fiind un tub militar,probabil ca rusii nu au vrut sa " dea tot din casa" asta este parerea la care am ajuns eu NU MA INTERESEAZA PAREREA ALTORA,atita timp cit rusii in foile originale dau mai putine date, despre 6P3C-E decit 6P3C constructiv 6P3C ,se vede ca este mai anemic decit 6L6GC privind un 6P3C-E se vede destul de clar ca este ALTCEVA,numai privind anoda putem trage concluzia ca este un tub care disipa o putere mai mare si rezista si la tensiuni mai mari deci ,pentru mine 6P3C-E este echivalent cu 6L6GC nu vreau ca toata lumea sa fie de acord cu mine,nu vreau sa conving pe nimeni ca eu am dreptate,sunt doar concluziile mele,daca eu sunt nebun e treaba mea miine ma duc la atelier si fac urmatorul lucru scot finalele4X 6L6GC J&J ( GC scrie doar pe cutie,pe tub nu am observat sa scrie GC ,dubios dar acele tuburi au fost cumparate de proprietarul ampului) de la un amplificator alimentat la 500v anodica o sa pun 4X 6P3C-E,o sa pastrez acelasi curent de repaus ,cum este reglat acum la 25mA prin fiecare tub o sa pun poze o sa masor intii puterea cu 6L6GC si apoi cu 6P3C-E ,la 1000hz,semnal introdus direct in etajul final,pe sarcina de 3 ohmi ,sarcina pe infasurarea de 4ohmi a trafului de iesire nu am sarcina de 4 sau 8 ohmi daca se duc tuburile nu e bai sa mai am citeva sute,traful de iesire nu are cum sa se arda ca am sigurante in anozii finalelor si nu este singurul amp care a rezistat cu 6P3C-E la 500v cine are acasa 6P3C-E sa o compare cu asta http://www.tube-town.net/ttstore/produc ... ching.html parca seamana leit,este doar alt culot,de fapt 6P3C-E nu are culot,pinii ies prin acel strat de bakelita sau ce o fi icon_jook Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Din pacate eu nu am lucrat cu 6p3s-e, varianta fiabilizata a tubului.A aparut ceva mai tirziu , am vazut asa ceva pe la sistemele de curenti purtatori rusesti insa in acel moment pentru mine nu mai era un tub interesant,aveam deja ceva ma bun. In echipamentele militare tuburile sint folosite cu o rezerva mare la tot parametrii, ex: gu50 era alimentat pe la 500Vdc maxim si cred ca pe la o putere absorbita de 50W. Pentru putere utila 50W se utilizau 2 bucati.Tot ce am scris se refera la Rf.Acolo am folosit tuburi. In audio pt mine nimic nu a egalat o casca buna cu un amplif cu complementare .Fiind vorba de audio vad ca se tot impart domeniile de frecventa si am si eu o intrebare, acum aud cam pe la 12,5Khz frecventa maxima, deci cam ce banda de frecvanta ar trebui sa aiba un amplif de audio pt a asculta la nivel Hi Fi ?GrigDupa atitia ani m`am uitat pe caractreisticile lor din nou.La 6p3ce sint 2 rubrici , la 500h si la 5000hla 500h curentul de catod e de 90mA si 80mA pt 5000h.La 6p3c , lampa de 500h curentul e de 80mA Din asta apare ca cel putin catodul e mai robust la se. Link spre comentariu
zal Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Exact asta susţin şi eu, cele două lămpi ruseşti sînt puţin diferite, fiind clone ale unor lămpi diferite fizic, deşi absolut înrudite, din familia mare a 6L6. Să mai torn şi eu puţin gaz pe foc. De la alţii mai informaţi decît mine am aflat că 6n3C e clasica 6L6/6L6G (19-21W/2,5-2,75W), oferită licenţă ca ajutor de război de către americani sovieticilor, ulterior aceşia au copiat şi variantele mai puternice 6L6WGC/5881 (23-26W/3W), apropiate şi de KT66 (25W/3,5W), pe care le-au denumit 6n3C-E, în rest e vorba de aceeaşi familie de lămpi. Unele 5881 originale chiar aveau aspectul ciudat al 6n3C-E, cu baza aceea subţire, fără margini. În ultimii ani ruşii şi alţii au rebotezat aceste lămpi cu codurile occidentale.Unele din ele văd că au într-adevăr puterea mai mare, 30W/5W, cum ar fi 6L6GC Mazda Belvu, RCA, Tung-Sol, GE... cele vechi, nu copiile dubioase actuale. Alte 6L6GC, cum ar fi Ei au tot 19W/2,5W ca şi 6L6 simple şi tot se pot scoate 47W cu ele în ct, deci nu văd de ce şi cu sărăciile astea ruseşti nu s-ar putea scoate un chintal de waţi. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Din pacate eu nu am lucrat cu 6p3s-e, varianta fiabilizata a tubului.A aparut ceva mai tirziu , am vazut asa ceva pe la sistemele de curenti purtatori rusesti insa in acel moment pentru mine nu mai era un tub interesant,aveam deja ceva ma bun. In echipamentele militare tuburile sint folosite cu o rezerva mare la tot parametrii, ex: gu50 era alimentat pe la 500Vdc maxim si cred ca pe la o putere absorbita de 50W. Pentru putere utila 50W se utilizau 2 bucati.Tot ce am scris se refera la Rf.Acolo am folosit tuburi. In audio pt mine nimic nu a egalat o casca buna cu un amplif cu complementare .Fiind vorba de audio vad ca se tot impart domeniile de frecventa si am si eu o intrebare, acum aud cam pe la 12,5Khz frecventa maxima, deci cam ce banda de frecvanta ar trebui sa aiba un amplif de audio pt a asculta la nivel Hi Fi ?Grignivel HI-FI 20hz-20khzdaca aveti difuzoare sa redea aceste frecventedaca auziti tiuitul de la tv ,de la trafo linii 15625hz,e bineincercati cu un generator de frecventa,amplificati inaltele,incepind cu 5000hz si observati pina la cit auzitimulti oameni nu ajung la 11000..12000hz ,in special cei mai in virsta sau cei care lucreaza in zgomot mare Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 cine are acasa 6P3C-E sa o compare cu asta http://www.tube-town.net/ttstore/produc ... ching.html Domnule viobio TUNG-SOL 6L6GC-STR http://www.dougstubes.com/6l6gstr-tungsol.pdf nu se compara cu 6P3S-E (priviti numai diferenta de disipatie...). 1.6L6GC-STR poate lucra bine mersi in clasaAB1 cind poate livra in sarcina 55W(doua tuburi finale 6L6GC-STR). 2.6P3S-E poate lucra deasemani bine mersi in clasaAB1 dar nu poate livra in sarcina 55W(doua tuburi finale 6P3S-E) clasaAB1. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Da, asa e cu virsta , e mai mare si cam pe acolo ma situez si eu cu frecventele, poate au mai ajutat si castile......Totusi, eu ascultind in casca am observat ca daca ascult un semnal de 10-12Khz simt daca e dreptunghiular sau sunusoidal.Bineinteles nu`s singurul , cu toti cei cu care am mai disutat simt asta si se poate teste simplu.In cazul asta cum mai e?Grig Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 cine are acasa 6P3C-E sa o compare cu asta http://www.tube-town.net/ttstore/produc ... ching.html Domnule viobio TUNG-SOL 6L6GC-STR http://www.dougstubes.com/6l6gstr-tungsol.pdf nu se compara cu 6P3S-E (priviti numai diferenta de disipatie...). 1.6L6GC-STR poate lucra bine mersi in clasaAB1 cind poate livra in sarcina 55W(doua tuburi finale 6L6GC-STR). 2.6P3S-E poate lucra deasemani bine mersi in clasaAB1 dar nu poate livra in sarcina 55W(doua tuburi finale 6P3S-E) clasaAB1. am pus linkul nu pentru date ci pentru a compara tuburile vizualdeci dam la o parte datele publicate va rog sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare de ce rusii nu publica pentru 6P3C-E tensiunea maxima acceptata de anod si g2?la 6P3C fac acest lucru ,la 6P3C-E nu nu vi se pare dubios? sunt pagini scanate dupa foile care se gasesc in cutiile tuburilor astea http://www.tube-town.net/ttstore/produc ... ching.html sunt acum in amplificatorul pe care fac miine probele scrie si CG pe ele,totusi nu se compara cu cele rusesti Link spre comentariu
Postări Recomandate