Vizitator dragman Postat Februarie 10, 2012 Partajează Postat Februarie 10, 2012 Salut!Are cineva idee cum ar arata o schema pentru stopuri cu led-uri "american style"...adica acelasi stop(rosu) sa se aprinda pe pozitie(intensitate redusa),pe frana dar sa lumineze si intermitent la semnalizare?...stiu ca e o schema cu releu sau cu tranzistori... Link spre comentariu
alfabit Postat Februarie 10, 2012 Partajează Postat Februarie 10, 2012 Salut!Are cineva idee cum ar arata o schema pentru stopuri cu led-uri "american style"...adica acelasi stop(rosu) sa se aprinda pe pozitie(intensitate redusa),pe frana dar sa lumineze si intermitent la semnalizare?...stiu ca e o schema cu releu sau cu tranzistori...Hai ca asta e simpla schema, sa faca stopu cum vrei tu, dar o " schema " cum o sa faci tu cu politia rutiera cind o sa-ti ridice talonu pentru modificari nepermise la sistemul de iluminare - semnalizare nu cunosc.Mai citeste si tu codul rutier, poate l-ai uitat ( daca l-a stiut vreodata )Sa nu zici ca nu ai fost informat ! Link spre comentariu
Vizitator dragman Postat Februarie 10, 2012 Partajează Postat Februarie 10, 2012 Nu am uitat codul rutier,il stiu foarte bine.Eu aici am intrebat de o schema,daca are cineva si ma poate ajuta.Multumesc. Link spre comentariu
srdjan Postat Februarie 10, 2012 Partajează Postat Februarie 10, 2012 deci eu iti explic de cum se conduce ceea ce vrei tu iar de schema lasam pe altii. eu as folosi doua semnale: unul pentru intensitate luminoasa si unul pentru intermitenta. semnalul pentru intensitatea luminoasa este un tren de impulsuri dreptunghiulare de curent cu perioada de 20ms sa spunem si cu 2 valori posibile la factorul de umplere (50% pentru pozitie si 100% pentru frana). acest semnal este validat de un semnal de intermitenta. "0" = stins, "1"=aprins. pozitie:-|--++|--++|--++|--++|--++|--++|--++|--++|_+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++...frana:-|++++|++++|++++|++++|++++|++++|++++|++++|_+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++...semnalizare:-|++++|++++|++++|++++|++++|++++|++++|++++|_+++++++++++++++--------------------|+++++... cu un MCU se face foarte usor. discret s-ar putea face folosind 2x555 si un AND Link spre comentariu
Vizitator dragman Postat Februarie 10, 2012 Partajează Postat Februarie 10, 2012 Merci mult de info!ma apuc de cercetat.Intre timp daca are cineva o schema,va rog sa o puneti,mi-ar fi de mare folos.Multumesc! Link spre comentariu
alfabit Postat Februarie 10, 2012 Partajează Postat Februarie 10, 2012 Cu un PIC16F84, vreo 2-3 rezistente si condensatori, 1-2 tranzistoare si eventual un releu, asta e tot.P.S. Firmware-ul pt PIC ti-l scrii singur daca stii C. Link spre comentariu
alfabit Postat Februarie 11, 2012 Partajează Postat Februarie 11, 2012 Si uite ca sa scapi de problema cu programarea PIC-ului, cu toate ca nu ti-ar strica sa inveti si ceva interesant adica asta cu C-ul, iti dau alta solutie.Folosesti sa zicem un numar " n " de leduri, pe care le grupezi in doua grupuri, fiecare de n/2 leduri. La aprinderea luminilor de pozitie se aprinde in singur grup ( de n/2 leduri ), la stop pe frina se aprind ambele grupuri - deci toate cele n leduri - asa apare diferenta de intensitate a luminii intre stop pe frina si luminile de pozitie, si la semnalizare se aprind intermitent toate cele n leduri.Montajul asta se poate realiza foarte simplu cu niste diode si eventual un releu, poti sa ti-l desenezi si singur.Ramine insa problema cu politia rutiera si cu soferii care vor avea nesansa sa mearga in spatele masinii tale cu luminile mesterite si care sigur nu vor aprecia " inventia " asta... asa ca poti sa te astepti la ... Link spre comentariu
srdjan Postat Februarie 11, 2012 Partajează Postat Februarie 11, 2012 Ramine insa problema cu politia rutiera si cu soferii care vor avea nesansa sa mearga in spatele masinii tale cu luminile mesterite si care sigur nu vor aprecia " inventia " asta... asa ca poti sa te astepti la ... nu e inventia lui. eu am intalnit in trafic de multe ori astfel de stop-uri si mi se par sincer mai inteligente si aspectuoase ca ale noastre iar din punct de vedere al sigurantei in trafic nu mi se par a avea neajunsuri. pentru mine semnalele au fost limpezi si cand am zarit prima oara in viata mea acel stop.e adevarat ca daca da de un prostalau de agent care are ambitii de mare legiuitor al decretului o sa-l taxeze... poate ii palmeaza si talonul. dar din pct de vedere tehnic nu are dreptate. ca nu e mai desptept agentul ala decat inginerii de la general motors. Link spre comentariu
alfabit Postat Februarie 11, 2012 Partajează Postat Februarie 11, 2012 e adevarat ca daca da de un prostalau de agent care are ambitii de mare legiuitor al decretului o sa-l taxeze... poate ii palmeaza si talonul. dar din pct de vedere tehnic nu are dreptate. ca nu e mai desptept agentul ala decat inginerii de la general motors.Ok, de acord cu tine, dar gindeste-te poate ai in spate o " mami la volan " care nu prea le are pe astea cu sofatul si nu intelege semnificatia la luminile astea modificate si intra in tine ! Cine e vinovat ? Ghici ghicitoarea mea ? Crezi ca RCA- ul va acoperi daunele ? Si daca o avea " mami " vreo-un Q7 platesti toata viata !Iti umfla astia talonul pentru Xenoane dar pentru stopuri modificate ? 100% sigur. Si acum fie vorba intre noi, cred ca nici nu face rau ! Link spre comentariu
srdjan Postat Februarie 11, 2012 Partajează Postat Februarie 11, 2012 tocmai... ca la mamica o sa-i dea agentu dreptate...dar sincer cred ca acea mamica nu a pastrat distanta si/sau nu a respectat viteza regulamentara. sau poate pur si simplu nu era atenta la trafic vorbind la telefon cu prietena ei despre ce detergent sa cumpere sa spele sosetele lu ala micu.tre sa fii neghiob rau sa spui ca s-a aprins un bec rosu intens in fata ta asa ca m-am gandit sa accelerez. sau sa vezi o lumina intermitenta la o masina si sa presupui ca urmeaza a fi rapita de extraterestrii Link spre comentariu
Vizitator dragman Postat Februarie 11, 2012 Partajează Postat Februarie 11, 2012 Multumesc tuturor pentru ajutor...am reusit sa pun la punct o schema mai rudimentara si mai simplu de facut cu 2 rele...Cat despre faza cu politia...eh...in mod normal in Romanica nu ai voie sa faci niciun fel de modificare la masina...ea trebuie sa fie exact cum a facut-o fabrica...cam asta spune RAR-ul...dar facem si noi ce putem...Oricum,in alta ordine de idei,led-urile sunt mult mai vizibile si daca nu le pui nesimtit de puternice sa deranjeze,chiar nu fac probleme...desi la cati mi-au intrat in spate,as pune xenon in loc de frane... Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 12, 2012 Partajează Postat Februarie 12, 2012 ...in mod normal in Romanica nu ai voie sa faci niciun fel de modificare la masina...Ba ai voie sa faci tot ce-ti trasneste prin cap,doar ca ceea ce faci trebuie omologat RAR in asa fel incat sa nu fie loc de interpretare,sa nu se zica (,) ca ar fi vorba de o improvizatie.Eu am avut o discutie puternica cu cei de la ITP care sunt tot reprezentanti RAR cand am pus pe batrana dacie,sigurante fuzibile tip cutit,cum se folosesc la toate masinile in ziua de azi...cine a avut dacie stie cat de proaste erau acele panouri,mai ales pe circuitele de forta,si oricat le-am cositorit niturile din alama pe lamela,oricat le-am intretinut de curate,iarna tot aveam necazuri pe circuitul de aeroterma,pe cei din statie de la verificari,i-am induplecat cumva,dar la un ITP mi-a blocat RAR-ul masina pe stand,si individul a trecut pe foaie "improvizatie la panoul de sigurante"...degeaba i-am explicat ca merg cu acea improvizatie de 4 ani fara probleme,degeaba i-am explicat ca un panou nou nu tine mai mult de 2-3 luni,asa ca am montat panoul original,am trecut de capriciile individului,si pe urma mi l-am montat pe cel bricolat de mine,care era fix in aceeasi forma si configuratie doar ca fuzibilele erau de alt tip,si contactele mai ferme,ca dovada am dat masina si tot cu acel panou merge si in ziua de azi,de vreo 6 ani.Ca sa intru in legalitate,trebuia sa fac omologare,si asta costa mai mult decat puteam lua eu pe masina cu tot cu panou de sigurante,dar daca vrei sa-ti faci damblaua,se poate...tu dai bani si ei iti dau voie Link spre comentariu
alfabit Postat Februarie 12, 2012 Partajează Postat Februarie 12, 2012 Ba ai voie sa faci tot ce-ti trasneste prin cap,doar ca ceea ce faci trebuie omologat RAR in asa fel incat sa nu fie loc de interpretare,sa nu se zica (,) ca ar fi vorba de o improvizatie....De acord cu tot ce-ai spus, dar RAR-ul nu poate face omologari cum vrea el. In problema cu sistemul de iluminare exista norme EUROPENE ( reglementate prin directive ale Comisiei Europene ), si normele RAR sint conforme cu aceste directive, nu poate omologa asa la intimplare tot felul de " inventii " oricit de bune s-ar dovedi - mai ales ca sintem membri ai Comunitatii Europene.Fiind un sistem copiat de la americani, slabe ( daca nu chiar zero ) sanse sa fie vreodata admisa omologarea acestuia in Romania. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 12, 2012 Partajează Postat Februarie 12, 2012 Cand am spus ca trebuie omologat,am crezut ca se subintelege ca trebuie sa si corespunda normelor in vigoare,altfel se trezeste un cocalar plin de bani ca vrea sa-si monteze pe cupola o galeata de proiectoare...sau cine stie ce minuni,dar chestia cu stopul copiat de la alte modele care au acelasi sistem cu LED-uri,se poate omologa daca te tin balamalele.In exemplul dat de mine,practic schimbasem doar suportul de siguranta si sigurantele,cu unele tot omologate,dar nu pt acel tip de auto,deci era posibil,doar ca nu merita deranjul,ca si in cazul de fata. Link spre comentariu
DarkAngel_Bv Postat Februarie 13, 2012 Partajează Postat Februarie 13, 2012 Dar ce faci in cazul in care pui frana si in acelasi timp semnalizezi? se mai intrerupe semnalul sau o ia razna si iti raman led-urile aprinde la maxim? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum