Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

verificare releu ford? cum se verifica un releu??


iovan_irinel

Postări Recomandate

am un releu numerotat astfel -1 si2 , bobina releului3 si4 intrerupatorul inchis .deschis-am alimentat bobina si se auzea un ticait...si cand am verificat cu un multimetru continuitatea intre inchis-deschis imi arata 0 , e releu defect?sau trebuie sa masor cu un ohmmetru?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • iovan_irinel

    3

  • doru3160

    2

  • MoshuLeo

    1

  • asyx

    1

Top autori în acest subiect

Leaga la pinii 3 si 4 un ohmmetru (daca are buzzer ilpui pe aceasta trapta) si cind aplica la pinii 1 si 2tensiunea de alimentare buzerul va suna(0 ohm)si cind ei alimentarea buzerul nu mai suna(sau pe ohm-metru infinit).Foarte simplu.Bafta.

Link spre comentariu

cu un multimetru se poate verifica sau multimetru si ohmmetru sunt accelasi lucru?la multimetru pun comutatorul pe pozitia DCA 20 . si pun pe pinii releului , inchis si deschis , si daca imi indica 0 este defect? si cat trebui sa imi indice daca e functional?sunt cam nou in chestii de electronica!!!Astepe..!!

Link spre comentariu

pai atinge firele de la aparat intre ele si vezi ce face .singur vei invata trb sa apara ZERO.le idepartezi si tot asa pana te PRINZI cum sta treaba.apoi incerci releul si vei afla cum trebuie masurat.BAFTA

Link spre comentariu

nu intelegeti!! eu stiu sa masor cu multimetru , deci dau multimetru pe pozitia DCA 20 adica sa masoare pana la 20 v , e ok pana aici-alimentez bobina releului ,-si dupaia pun pe pinii inchis deschis daca imi indica 0 este defect , si daca imi indica peste 10 sau chiar 10 este functional-cand ating fisele la multimetru intre ele imi indica 0 , cand le desprind tot 0este bn asa , cum am explicat eu?? atat vreau sa stiu este bn

Link spre comentariu

am un releu numerotat astfel -1 si2 , bobina releului3 si4 intrerupatorul inchis .deschis-am alimentat bobina si se auzea un ticait...si cand am verificat cu un multimetru continuitatea intre inchis-deschis imi arata 0 , e releu defect?sau trebuie sa masor cu un ohmmetru?

DA trebuie sa masori cu ohmetrul.Multimetru se numeste acel aparat care masoara Curent, tensiune, rezistenta, etc.pentru tensiune se foloseste Voltmertulpentru rezistenta se foloseste OHMETRULDaca ai un multimetru care are baterie interna ai cu siguranta si ohmetrul.te sfatuiesc sa citesti manualul de utilizare al multimetrului. gandeste-te la contactele releului (3 si 4) ca la un intrerupator. Bobina este de fapt un electromagnet care comanda intrerupatorul respectiv si are numai legatura mecanica cu contactele respective.Iti recomand ca pe langa verificarea cu ohmetrul sa desfaci si acel releu (daca ai posibilitatea) sa verifici vizual contactele.Succes!!!
Link spre comentariu

nu intelegeti!! eu stiu sa masor cu multimetru , deci dau multimetru pe pozitia DCA 20 adica sa masoare pana la 20 v , e ok pana aici-alimentez bobina releului ,-si dupaia pun pe pinii inchis deschis daca imi indica 0 este defect , si daca imi indica peste 10 sau chiar 10 este functional-cand ating fisele la multimetru intre ele imi indica 0 , cand le desprind tot 0este bn asa , cum am explicat eu?? atat vreau sa stiu este bn

Nu te supara,nu e ok de loc,stiu ca stii sa masori ,numai ca te exprimi mai greu.Ca sa masori rezistenta nu ai nici o treaba cu domeniul DCA,deci,ca sa fii cel mai castigat,nu te astepta la un raspuns mura in gura,ca te fentezi singur,si o sa ai probleme in continuare.Adresa pe care ti-am indicat-o mai sus iti oferea un material informativ pe care daca te incumetai sa-l lecturezi(nu sa inveti ce e acolo,ca deja e prea mult)iti lua fix cateva minute,si dupa aia aveai sa-ti dai seama ca nu stii inca nimic,dar cu bunavointa,poti invata.Tot acolo iti spune ca pt a masura rezistente sau continuitate circuit,comuti aparatul de masura pe domeniul ohmetru,nici vorba de DCA sau ce mai vrei tu sa spui. Inchipuie-ti ca acele contacte odata facute,sunt ca o sarma...ia si tu o sarma si incearca sa o masori pe domeniul de care iti spuneam,si vezi ce se intampla pe afisajul aparatului,dupa aia incearca si cu releul alimentat si nealimentat.
Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
Vizitator Costi23

Salutare si bine v-am gasit!Apropo de releu , sunt relee (in special la masini auto) care au alta funcie inafara de cea standard , adica de un intrerupator automat si din ce cauze se pot defecta/arde ?

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări