radhoo Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Salut, Ma apropiu de final cu un nou proiect, si ma gandeam sa vi-l arat si voua. Orice sugestii de inbunatatire sunt binevenite. YKXdRrv1fr8 Aparatul e un dispozitiv de sudura in puncte si de taiere. E construit in jurul microprocesorului Atmega16, dar se poate folosi si un microprocesor mai slab, de exemplu Atmega8. Partea logica e compusa din microprocesor, un afisaj digital (HD44780 cu 2 linii sau cu 4 linii), butoane pentru setarea diversilor parametri. Partea de putere e compusa dintr-un bloc capacitiv, care ideal ar trebui sa aiba 1Farad . Probabil voi ajunge sa achizitionez un condensator de masina (audio). Deocamdata am facut primele teste cu ce am avut la indemana, mai multi condensatori insumand 60,000uF . Daca cineva are condensatori de capacitate mare, si minim 24V, rog sa ma contacteze. Blocul capacitiv e comandat de o serie de 5 IRFP2907 (75V 209A), pentru descarcare in pulsuri, in doi electrozi care se tin in mana. Pulsurile sunt calculate de catre microcontroller si se pot configura, valorile alese fiind afisate convenabil pe LCD. Se configureaza si tensiunea de incarcare a condensatorilor, iar LCD-ul afiseaza si tensiunea sursei de alimentare, tensiunea dorita pe condensatori si tensiunea existenta pe condensatori. Electrodul pozitiv are un mic contact, care comanda inceperea pulsurilor de descarcare. Pentru sudura in puncte se procedeaza astfel: - se aleg parametrii pulsului. Sudura in puncte se face cu o secventa de doua pulsuri. Primul puls, o pauza, si un al doilea puls. Primul strapunge materialul si provoaca topire, al doilea consolideaza lipitura. - se pun bucatile metalice una peste alta, avand grija sa se intersecteze zona care trebuie sudata. - se pune electrodul negativ pe bucata de dedesubt - se apasa electrodul pozitiv pe bucata de deasupra si se actioneaza butonul de activare Pentru taiere , care se vede si in filmul atasat, am procedat asa: - aleg parametrii pulsurilor, in cazul taierii acestea sunt scurte, cu frecventa mare. Primul puls l-am undeva la 170-200microsecunde, o pauza de 20-30microsecunde si un ultim puls (care ajuta la dezlipirea electrodului de materialul taiat) foarte scurt, de 2-5microsecunde. - se pune electrodul negativ pe obiectul metalic de taiat - se pune electrodul pozitiv , se apasa butonul de pornire, si se misca in directie taieturii dorite An3LB9F9U7I In curand sper sa pot posta schema, designul pt PCB-uri, si mai ales codul sursa pt microcontroller. Mai intai trebuie sa vad ce fac cu condensatorii, si mai am cateva teste sa ma asigur ca merge totul bine. Detalii aici sau pe blogul meu: http://www.pocketmagic.net/?p=2518 Link spre comentariu
costyy86 Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Super...Bravo... Banui ca se pot suda si celule pentru acumulatori de laptop.... Link spre comentariu
radhoo Postat Februarie 9, 2012 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2012 Super...Bravo... Banui ca se pot suda si celule pentru acumulatori de laptop....multumesc. da se pot, o sa fac un filmulet si cu asta. Link spre comentariu
avolocaru Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Nu vreau sa va descurajez, dar filmultetele nu sunt in avantajul dumneavoastra. Taierea este destul de slaba calitativ si nu-i vad utilitatea. Va propun sa puneti filmulet cu sudura unor acumulatori, si cu siguranta veti starni mai mult interes. Link spre comentariu
radhoo Postat Februarie 9, 2012 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2012 Nu vreau sa va descurajez, dar filmultetele nu sunt in avantajul dumneavoastra. Taierea este destul de slaba calitativ si nu-i vad utilitatea. Va propun sa puneti filmulet cu sudura unor acumulatori, si cu siguranta veti starni mai mult interes.Urmeaza si asta, cum ziceam in descriere filmele prezinta primele teste. Lucrez cu un condensator mic fata de cel necesar: 60.000uF in loc de 1F , dar il voi "upgrada" cat de repede. Link spre comentariu
manolo Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Taierea este slab calitativa,o simpla lama de bonfaier sa nu mai zic de un circular proxonn intrece net acest sistem,poate la o sudura in puncte a unor piese mici ar fi mai interesant. Link spre comentariu
bogdan_ Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Daca va creste capacitatea si tensiunea se pot obtine rezultate foarte bune. mai jos unul cu 1 farad: Proiectul aici: http://ultrakeet.com.au/index.php?id=ar ... e=cdWelder Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 O chestie ok.O noua metoda de prelucrare (cel putin pt mine).Varful de contact poate fi un electrod de la WIG prins pe un CNC si sa vezi atunci cum se scrie ... (era o emisiune pe Discovery in care scria asta) . Am facut o piesa pe un CNC pe cabluri,scula era un arzator oxiacetilenic. A iesit extra. Si era placa de OL de 8mm.Si avionul lui Vuia a luat foc,dar nemti l-au perfectionat si era sa o ia la barbison aliatii.Acum am vazut ca original se da varf de tunsgram si wolframul e pe acolo. Poate intr-o atmosfera protectoare poate decupa si tabla mai groasa. Link spre comentariu
radhoo Postat Februarie 9, 2012 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2012 Taierea este slab calitativa,o simpla lama de bonfaier sa nu mai zic de un circular proxonn intrece net acest sistem,poate la o sudura in puncte a unor piese mici ar fi mai interesant.Nu se compara cu lama de bonfaier si nici atat cu un circular , e complet alta tehnica de taiere.Si vis-a-vis de "taiere slab calitativa" chiar nu stiu la ce va asteptati de la o masina de taiat cu arc, manevrata cu mana, si cu piesa de taiat flotanta, adica in aer, ca daca o puneam in menghina si miscam electrozii cu un brat robotic, sau macar de-a lungul unei rigle, banuiesc ca v-ar fi placut mai mult La modul cel mai serios, taietura decurge ok, chiar fluid, avand in vedere ca filmul prezinta primele teste. Asa cum am mai spus , problema e condensatorii folositi, care au capacitatea sub nivelul necesar. Tratati montajul ca atare, eg. sistem DIY/homemade/ prototip care asteapta imbunatatiri.Sunt aplicatii destule, se poate manevra usor, nu bagi flexul unde poti strecura cei doi electrozi, asta e foarte clar. Iar de bonfaier nu mai zic nimic.Genul acesta de aparat poate fi montat ca si cap de taiere pe un sistem CNC, plotter, pentru decupare de forme foarte exacte. Trebuie sa rezolv problema aderarii electrozilor la material, ca sa nu se mai impiedice de piesa taiata in timpul functionarii, si va fi si mai bine.Bogdan_, din pacate nu cred ca o sa pot ridica tensiunea prea mult. Taierea devine prea "violenta" la voltaj mare. Dar sistemul asa cum l-am conceput (divizorii de masurat diversele tensiuni, regulatoarele de tensiune, etc) permit o tensiune de pana la 30V, asa ca voi incerca si asta.Prioritatea nr.1 e sa fac rost de un condensator de 1Farad. Am primit niste sugestii foarte bune, va multumesc la toti pentru ele, si astept in continuare orice idei de imbunatatire, sau idei de moduri de lucru (ex. pulsuri nu stiu de care care fac nu stiu ce, etc).Varful de contact poate fi un electrod de la WIG prins pe un CNC si sa vezi atunci cum se scrie ... (era o emisiune pe Discovery in care scria asta) .Am facut o piesa pe un CNC pe cabluri,scula era un arzator oxiacetilenic. A iesit extra. Si era placa de OL de 8mm.Si eu m-am gandit la un sistem cu plotter, ar fi foarte interesant, si un mare avantaj ar fi pozitionarea foarte exacta a electrozilor: nu ar mai zabovi in material (ardere prea puternica), nu s-ar apropia prea tare (intepenire / lipirea electrodului de material / etc). E clar ca am nevoie de mai multa putere in sistem. Cei 5 IRFP2907 abia asteapta sa se incalzeasca si ei un pic. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Frumos Eu taiam folie de aluminiu cu doar o sursa de laborator de 28V si 1,2A (cu limitare de curent).Ca electrod (consumabil),cel mai bine mergea o litza subtire de cupru. Odata ce incepea acrul electric,cu greu se bloca in aluminiuLa fel taiam si carcase de zinc,de la baterii (aici se bloca mai des)Ca electrod neconsumabil am mai folosit sarma de sudura (de la aparatele cu pistol),dar nu mai stiu ce efect avea... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Si avionul lui Vuia a luat foc,dar nemti l-au perfectionat si era sa o ia la barbison aliatii.Mai repede a lui Coanda!A lui Vuia chiar mergea cu foc deschis. Grig Link spre comentariu
radhoo Postat Februarie 9, 2012 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2012 Frumos Eu taiam folie de aluminiu cu doar o sursa de laborator de 28V si 1,2A (cu limitare de curent).Ca electrod (consumabil),cel mai bine mergea o litza subtire de cupru. Odata ce incepea acrul electric,cu greu se bloca in aluminiuLa fel taiam si carcase de zinc,de la baterii (aici se bloca mai des)Ca electrod neconsumabil am mai folosit sarma de sudura (de la aparatele cu pistol),dar nu mai stiu ce efect avea...Da , ceva asemanator mi-am amintit si eu, aveam cand eram in generala o sursa de 48V de CC, la care i-am pus o bobina cu miez de fier in serie si ma minunam ce arcuri frumoase face. Ce am taiat in film nu e folia subtire de aluminiu din bucatarie. E o folie mai groasa, folosita pe vremuri pentru confectionarea capacelor la sticlele de lapte . Am o rola, primita de undeva, de pe vremuri.Cu upgrade la condensator sper sa pot taia tabla subtire, cum e cea din carcasele de surse ATX ieftine.Ca electrod nu cred ca pot folosi lita de cupru, s-ar topi imediat. Am incercat sa pun in varful electrodului un burghiu de otel, de 0.8mm , si s-a inrosit si s-a indoit instant. Pe cat era el de zdravan si , ma gandeam eu, neaderent la materialul de taiat. Link spre comentariu
lorik199 Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Intervin si eu cu o idee: folosirea unui acumulator auto in locul condensatorilorEu am obtinut un rezultat asemanator ca cel din filmuletul lui radhoo cu un acumulator auto legat directO sa fac maine un filmulet Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Electrodul trebuie sa fie un material conductor,iar otelul nu e nici pe departe potrivit. Link spre comentariu
radhoo Postat Februarie 10, 2012 Autor Partajează Postat Februarie 10, 2012 Electrodul trebuie sa fie un material conductor,iar otelul nu e nici pe departe potrivit.Da, am stricat un burghiu degeaba. Mai bine dadeam 30 de gauri in PCB cu el Intervin si eu cu o idee: folosirea unui acumulator auto in locul condensatorilor Eu am obtinut un rezultat asemanator ca cel din filmuletul lui radhoo cu un acumulator auto legat direct O sa fac maine un filmulet Interesanta idea, nu vad de ce nu ar merge, chiar mi-am adus in casa bateria de masina, ca pe frigul asta numa o chinuiam, as putea sa incerc. Dar legat direct, fara montajul care l-am facut, probabil ar merge la taiat folie, dar nu tabla mai groasa, si nici atat sudura in puncte. E deci necesar montajul asta de control a descarcarii, intr-adevar bateria ar putea sa elimine nevoia super-condensatorului. Totusi aparatul ar fi atat de greu, ca de abia l-as cara de colo colo Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum