avolocaru Postat Februarie 14, 2012 Partajează Postat Februarie 14, 2012 Auzisem de subiect, dar nu am studiat nimic. Foarte interesant si celor care tot sunt specialisti in dificulati le-as propune sa vina cu chestii clare, cum ar fi ceva de genul: "este greu pt ca iti trebuie motorul x care costa suma y si care se gaseste doar in locul z" Este clar ca subiectul este realizabil.Eu as propune sa va ganditi mai bine la un Trabant, este mai usor din cate stiu, 600Kg gol si evident este ceva mai spatios. Sa nu o mai aburim cu frane ce recupereaza energia de franare. Cand eram la facultate au venit unii cu o Solenta electrica. Zicea unu' din echipa ca s-au chinuit putin sa faca motorul, mai exact sa obtina un intrefier cat mai mic. Reusisera sa faca acel proiect pe niste strunguri obisnuite. Deci, se poate.Poate cineva sa sugereze un motor? Link spre comentariu
one Postat Februarie 15, 2012 Partajează Postat Februarie 15, 2012 Eu am sugerat motoare de bicicleta. Unul are 250W deci daca pui 4 roti cu 4 motoare ai 1kW. Masinutele de golf au motoare electrice. Modificarea uneia pentru a o adapta la strada ar fi o idee. http://www.golfcartcityonline.com/golf- ... /electric/ http://www.ddmotorsystems.com/GolfCartMotorPage.php http://www.cartszone.com/golf-cart-electric-motors.html Pe un strung obisnuit cred ca nu e greu de obtinut un rotor destul de precis. Mai greu cred ca ar fi de echilibrat acel motor dar nici asta nu ar trebui sa fie imposibil. Pe yotube am vazut temerari care au bobinat singuri motoare. O problema ar fi ca in general nu se dispune de toate uneltele sau masinile de prelucrare si atunci unele piese trebuiesc cumparate. Nu oricine are un strung in garaj. Treaba aceasta insa renteaza daca faci mai multe masini. Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975 Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 domnilor, va rog sa nu mai bateti campii cu motoare de bicicleta sau cu alte aberatii. Am precizat destul de clar ca se vor folosi motoare proiectate de mine + cei care vor mai dori sa participe la acest proiect.In afara de asta, Matizul a fost ales tocmai datorita caroseriei usoare si pretului (inca) accesibil. ideea de la care am plecat a fost utilizarea combinata a tehnologiei de management superior al energiei (Tesla Swich), precum si a teh ologiilor de compensare. tehnologia existe ta pe piata la momentul actual privind motoarele eletrice este nesatisfacatoare si scumpa Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975 Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Era cit pe ce sa uit! Pretul acumulatorilor LiFePO4 insemnind 20 de acumulatori de 200 ah [email protected] V fiecare, cu tot cu transport dar fara taxe sau tva, este de 3700$. Se poate obtine si un pret mai bun daca comandam pe tru mai multe masini odata. Intrebarea nr 1 acum este: cit cintareste efectiv caroseria de Matiz?Iar intrebarea nr 2 este: ce coeficient aerodinamic are aceasta masina? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Ai 12Kwh in bateriile alea.Asta inseamna aprox cantitatea de energie datade un diesel cu aprox 3,5Kg de motorina , cam 4l motorina .Grig Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975 Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Da, echivalentul energetic se apropie de aceasta valoare. Dar sa nu uitam ca randamentul unui motor diesel se apropie de 25% in timp ce motorul electric se apropie de 99%. La aceasta se adauga faptul ca masina fara motor, fara cutie, fara radiator, fara tevaraie si fara rezervor cantareste cu cel putin 250 de kg mai putin, in conditiile in care acumulatorii specificati anterior cantaresc 120 kg. Daca inlocuim rotile grele de fier cu roti de aliaj (si va fi obligatoriu sa o facem pe tru a elimina atenuarile campului magnetic pe rotorul motorului care va fi insasi janta ), atunci vom mentine in cel mai nefericit caz greutatea masinii cu cel putin 100 de kg fata de greutatea de fabrica a masinii complet goale. Ceea ce conduce la o putere utila necesara mai mica, de aproximativ 25 kw. In realitate, puterea necesara este chiar mai mica daca "umblam" la calitatile masinii, adica daca reducem viteza maxima la sa zicem 110 km/h. Aceasta reducere ne asigura o autonomie mai mare a autovehiculului, mai ales ca in mars vom folosi in mod normal 2 motoare, celelalte 2 fiind folosite cu precadere la plecarea de pe loc sau atunci cand situatia o impune. De aceea este neaparat sa cunoastem greutatea masinii in conditiile specificate si coeficientul aerodinamic. Cunoscand aceste 2 lucruri, putem sa determinam teoretic calitatile noului autovehicul. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 A fost o data randamentul la diesele de 25% acuma e mai bun.Oricum calculul a fost facut luind eficienta energetica a unui diesel destul de slabut , aprox 300g/Kwh in timp ce astea moderne sint pe la 225g/Kwh.Grig Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Februarie 29, 2012 Partajează Postat Februarie 29, 2012 corect,randamentul a fost odata 25 asta prin secolul al18lea , acum se apropie si la 40 http://www.referatele.com/referate/fizi ... cuarea.php Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975 Postat Februarie 29, 2012 Partajează Postat Februarie 29, 2012 Nu contest faptul ca exista pe piata motoare diesel a caror eficienta este apropiata de cea specificata de domnul Ion Bumbu. Ideea este ca daca un motor diesel pe o caroserie de Matiz poate in conditiile unui consum de 4 L sa asigure o distanta parcursa de aproximativ 100 Km sau un consum de 5,3 L de benzina asigura aceeasi deplasare, considerand masina cu plinul facut si 5 pasageri la viteza economica si pe cit posibil cu viteza constanta (cam asa se fac in general calculele), putem sa speculam ca masina cintarind mai putin si avind un randament energetic net superior oricarui motor cu ardere interna posibil, va avea implicit si o autonomie de drum mai buna decat cea raportata la acelasi potential energetic pe motoare cu ardere interna. De aceea, rog pe toti cititorii acestui topic sa incerce sa gaseasca raspunsul la cele 2 intrebari de mai sus. Personal, cred ca puterea necesara pentru a deplasa aceasta masina cu 100 km/h pe teren drept in conditii de calm plat, avind la bord 5 pasageri, este pe undeva in jur de 15 Kw, dar asta este doar o speculatie. Pina nu vom avea date exacte, nu vom putea spune cu certitudine care vor fi calitatile masinii. Pentru a nu irosi inutil bani si resurse, voi incerca sa fac un model la scara mica pe care sa il testez, dar va asigur ca va fi o sarcina dificila si va dura ceva timp. Indiferent de rezultate, voi face publice toate rezultatele cercetarilor, fiindca numai asa putem invata si putem progresa. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Februarie 29, 2012 Partajează Postat Februarie 29, 2012 Vă propun să facem un calcul estimativ foarte simplu.Conform datelor vehiculate în acest topic să presupunem un cost de 5000 de euro pentru bateria de acumulatoare.Consider perfect posibil un număr de 1000 de cicluri de încărcare-descărcare şi o autonomie de 100 Km/ciclu (e o ipoteză optimistă, pentru simplificare !). Deci cu acea baterie vom putea parcurge circa 100.000 de Km, însă reîncărcând-o în tot acest timp de 1000 de ori.La preţul actual al motorinei, 5000 de euro înseamnă aproximativ 3570 de litri cu care se pot parcurge circa 90.000 de Km cu un autovehicul al cărui consum este cel amintit.Diferenţa este relativ mică.Costul energiei electrice necesare încărcarii se poate calcula usor, nu este deloc de neglijat şi se adaugă la capitolul cheltuieli generale.Dar dacă autonomia/ciclu este de numai 60 Km şi numarul real al ciclurilor de încărcare-descărcare este de 600, atunci oare în ce parte se va înclina balanţa ?Desigur că se poate invoca drept argument creşterea continuă a preţului carburanţilor.Însă în cazul extinderii automobilelor electrice şi implicit a exploziei cererii de energie electrică, oare ce credeţi că se va întâmpla cu preţul acesteia din urmă ? Link spre comentariu
luk68 Postat Februarie 29, 2012 Partajează Postat Februarie 29, 2012 Imi pare rau ca nu esti din Ploiesti.Te ajutam cu placere. Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Februarie 29, 2012 Partajează Postat Februarie 29, 2012 salut , Bakty , ar fi bine sa cauti pe net teste pe diverse masini , consumu la masina nu se testeza cu 5 pasageri , totusi ar fi bine sa cauti asta : 1989-Firma Lucas stabileste noul record mondial de economie la consumul de motorina cu Citroen AX diesel (2.5l/100 km) . deci sare din schema cei 4l la 100km. Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975 Postat Martie 5, 2012 Partajează Postat Martie 5, 2012 1. Nici o masina nu foloseste motorul la putere maxima decit pentru momente scurte de timp, pentru a raspunde in general la suprasolicitari. In majoritatea timpului, orice masina foloseste motorul la o capacitate de pina la 75%.2. La aceelasi potential energetic, datorita randamentului superior al motoarelor electrice, distanta parcursa in conditii identice de drum, este semnificativ mai mare decit pentru motoarele cu ardere interna. Astfel, daca Matizul consuma undeva in jur de 5,3 l/100 Km, putem sa speculam fara sa ne inselam prea tare ca utilizind un potential energetic apropiat de acesta (in speta potentialul energetic propus anterior) distanta parcursa va fi cel putin egala, in conditii de drum identice. 3. Daca masa masinii va fi cu cel putin 100 Kg mai mica, consumul echivalent va scade si mai mult; in general, consumul depinde destul de mult si de viteza, asa ca trebuie studiata curba consumului in functie de viteza, utilizind noii parametri.4. Cele 4 motoare pe care intentionez sa le utilizez la acest proiect nu vor fi utilizate permanent, ci vor functiona toate la plecarea de pe loc, la sprint, sau atunci cind situatia o impune; in rest, masina va rula utilizand doar 2 motoare; fireste, in functie de configuratia terenului autonomia masinii va fi mai mica sau mai mare.5. Aceasta discutie se afla in topicul "energii regenerabile" fiindca imi propun sa minimizez pe cat posibil costurile cu incarcarea acumulatorilor din sursa externa si sa exploatez experienta celor care au construit deja in regim "home made" panouri fotoelectrice si eoliene. Daca benzina nu putem sa ne producem singuri iar biocombustibilul prezinta inconveniente si tehnologia este inca mult prea scumpa, electricitate ne putem produce singuri cu investii nu foarte mari. Link spre comentariu
avolocaru Postat Martie 5, 2012 Partajează Postat Martie 5, 2012 Motoarele de care vor fi? Link spre comentariu
Vizitator Bakty1975 Postat Martie 8, 2012 Partajează Postat Martie 8, 2012 Vom proiecta ceva asemanator cu: http://www.pmlflightlink.com/?page_id=158&post=229 Fireste, vom dimensiona mortorul in functie de cerintele noastre; un motor de acel tip e pentru masini puternice, de tip sedan sau chiar van. Deasemnea, ma gindesc sa lucrez pe curenti mai mici si tensiuni mai mari; convertoarele de curent mai mic sunt mai ieftine si mai usor de reprodus decat cele pe curenti mari. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum