Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Proiect Matiz electric


Vizitator Bakty1975

Postări Recomandate

Iarna nu prea gasesti soare oricat de destept ai fi. :da

esti gica contra cumva ? mia lasa pesimismul , si gandeste pozitiv , asa nimeni nu ar mai monta panouri ca nu e soare iarna , tu vrei cam multe de la un amarat de panou , :nas: multumestete si cu mai putin , strange cureaua vb lui base . ce poti sai ceri unei masini electrice decat sa te duca de ici colo cativa km , maxim 20 . clar ca nu e rentabila la ora actuala si petrolul e la putere dar trebuie sa gandim pozitiv si sa gasim solutii. icon_jook
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 48
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • one

    12

  • vfp_mihai

    7

  • Ion_Bumbu

    4

  • gcom61

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Problema este ... OMOLOGAREA DE TIP .

Asa ca lasa motorul original si monteaza 2 motoare electrice pe rotile spate.

E hibrid , dar ...

Pai si in cazul asta cred ca trebuie omologare, ce veselie ar fi pe baietii destepti daca ar merge treaba asta, aduci o masina second din Germania, ii pui doua motorase pe rotile spate si o faci hibrida si conform listei pentru taxa de prima inmatriculare ai taxa zero pentru masina hibrida. :101
Link spre comentariu

esti gica contra cumva ? mia lasa pesimismul , si gandeste pozitiv

......

trebuie sa gandim pozitiv si sa gasim solutii.

icon_jook

 

In primul rand vreau sa port o discutie contructiva. Trebuie sa accepti ca exista si pareri contrare.

In posturile mele pe forum ofer la fel de multe solutii cat si critici.

Un proiect serios nu se face cu optimism, ci chiar cu un pesimism, mai ales daca nu ai bani de aruncat.

Ma gandesc mai ales la produsele comerciale unde siguranta persoanelor este importanta (de exemplu o centrala termica de apartament).

 

 

asa nimeni nu ar mai monta panouri ca nu e soare iarna

 

Pai pe o masina chiar nu a montat nimeni. Ma refer bineinteles la produsele de serie, nu la hidoseniile de la expozitii.

Daca ai panouri pe casa, da cat timp masina sta in garaj, o incarci dar cu 1mp pe masina nu faci mare lucru. Ideea era ca acel panou iti genereaza 200W cand e soare si 2W cand nu e.

Asa,ca idee, am vazut ca masinile electrice majoritatea se incarca de la o priza electrica de minim 16A (la 230V bineinteles).

 

ce poti sai ceri unei masini electrice decat sa te duca de ici colo cativa km , maxim 20 . clar ca nu e rentabila la ora actuala si petrolul e la putere dar trebuie sa gandim pozitiv si sa gasim solutii.

 

Cu ultima parte sunt de acord!

Dar sa stii ca eu fac zilnic 35km pana la serviciu si inapoi. Pana acum cea mai ieftina solutie a fost abonamentul la tren.

Iti spun sincer ca mi-as cumpara o masina electrica daca ar fi la acelasi pret cu una pe benzina.

Am inchiriat o masina electrica si m-am plimbat cu ea prin oras. Autonomia acesteia era de 40km noua. Cea pe care am condus-o eu era uzata, deci autonomia era cam 35-36km. Intamplarea a fost ca inainte sa o duc inapoi trebuia sa traversez un pod si a fost cat pe ce sa imping masina ca sa trec podul.

 

DA! Cer unei masini electrice o autonomie de minim 60km si sa coste cat o masina pe benzina.

Cativa km ii parcurg lejer cu bicicleta, nici nu e nevoie sa transform o masina care probabil merge si asa.

 

Am vrut sa cumpar un scooter electric. Am cautat modelul eVivacity de la Peugeot. Modelul pe benzina costa sub 2500 euro, cel electric 3500.

Zici sa strang cureaua si sa fiu optimist?

 

20km pe zi cu Matizul electric vor costa la fel de mult ca cel pe benzina, mai ales daca vei considera investitia initiala si schimbarea periodica a bateriilor.

Link spre comentariu

Daca tot sunt la capitolul pesimism am decis sa continui pe aceasta linie. :freaza: Sa nu visam la Fisker Karma.

propun utilizarea acumulatorilor LiFePO4, dispusi in doua sau mai multe ramuri paralele si utilizarea unei baterii de supercondensatori ca tampon de transfer....Propun deasemenea proiectarea unor motoare electrice pe principiul recuperarii dinamice a e energiei (tip Bedini/Cole), cu un randamet cit mai ridicat. Deasemenea, trebuie sa avem in vedere costuri cit mai mici posibile.

Domnule Bakty1975, puteti sa cuantizati cat inseamna exact "costuri cit mai mici posibile" ?Incep eu un calcul preliminar:1 bucata baterie LPF 36V 10Ah = 500€ cate baterii incap pe 2 randuri?controller motoare 5kW sa zicem cat? 500€Franare recuperativa? aici nu pot sa fac estimariMotoare tip Bedini/Cole - vinde cineva ? sau trebuiesc construite si astea?Omologare 1000€. (a zis cineva 600 dar sa fie o rezerva).Sugestia mea este urmatoarea:construiti un triciclu electric (elvetienii au facut unul) inchis cu o cabina din fibra de sticla, cu 2 locuri cu pedale (ca la hidro-bicicleta) pentru cazul in care se consuma bateriile. Ca baterii - plumb, sa iasa ieftin. 2 bucati motor electric 250W cu controller (le gasiti pe piata pieselor de schimb pentru biciclete). II puneti stergator de parbriz, faruri, stopuri etc. Il omologati ca bicicleta electrica (oare este nevoie? - oricum pe autostrada nu cred ca merge nimeni nici cu Matizul electric nu de alta dar nu are autonomie ca sa nu zic autostrada).
Link spre comentariu

Am gasit originalul.

Cam urat dar oricum se poate imbunatati. Ideea de baza este aici: 2 locuri.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Twike

 

Nu e rau 200km autonomie 85km/h viteza.

Dar criminal este pretul:

Normal pricing for a TWIKE is between 17.800 € to 32.200 €, depending on the model chosen.

Asa ceva se poate construi in casa cu cateva mii de euro.

Cu 18.000$ gasesti usor o masina cu 4 locuri si 4 usi.

Link spre comentariu

dl. ion. trocarice din alea am vazut eu pe afara , mai mult de 15 la ora nu prind , sunt destinate expre persoanelor cu dezabilitati in deplasare . deci nu se merita .

interesante vehicule one dar cam grele 695 kg , pentru mine e perfect un renault twizy postat la pagina anterioara , un minim 2 locuri ar fi ideal unul in spatele celuilalt ca la moto.

 

spor

 

modific : http://www.youtube.com/watch?v=sDyywi58COU uitativa la caracteristici

Link spre comentariu

Da, grele, dat Twike are jumatate din aceasta greutate si cam pe acolo probabil ar fi minim pentru 2 persoane, caci bateriile cantaresc vreo 100Kg cred.De aceea aveam rezerve la modificarea Matizului. Un vehicul proiectat de la zero ajunge la 600kg dar daca utilizezi un sasiu greu ajungi la 900kg.Primul link l-am pus doar pentru a face o idee cum arata o masina cu 3 roti.Am vazut ceva asemanator cu motor termic, dar nu imi amintesc marca. Era o "masina" scandinava, 2 locuri unul in spatele celuilalt, cum spui. In curbe se inclina. O sa incerc sa o caut si sa pun un link.O singura roata in spate ofera simplitatea tractiunii (nu ai diferentiale, cardane grele) si 2 roti in fata ofera stabilitate. Acelasi principiu este aplicat si la moto-sanii.EDIT: Am gasit: cautati pe internet "Carver car" sau "Venture One".Cred ca nu imi aminteam bine sau am vazut un alt model, acestea par a avea 2 roti in spate....

Link spre comentariu

Am aruncat o privire la Renault Twizy si la prima vedere pare foarte interesant. Pacat ca trebuie sa ma intorc iar la critica.Este bun pentru oras, pentru afara este putin cam slabut totusi. Ei spun 80km/h viteza maxima (probabil pentru modelul mai scump 8000euro) dar observ 25km/h in oras si 40km/h in afara. Daca e o strada cu o banda pe sens cam te injura cei care stau la coada in spatele tau. Un asemenea vehicul nu poate circula pe drumurile nationale, ci numai in oras (nu se poate omologa). Probabil aceeasi problema ar fi si pentru Matizul electrificat.Pretul pare a fi in jur de 7000-8000 euro si 50 euro/luna chiria bateriei. Pare cam mult pentru o masina din plastic, fara usi. Nu zic ca trebuie sa aiba aer conditionat, dar nici sa te bata vantul si ploaia... Ideea unei masini este de a fi independent de orarul mijloacelor de transport in comun si de a economisi timp. De a inlocui inghesuiala cu libertatea. Daca inlocuiesti tremuratul in statia de autobuz cu tremuratul in masina nu ai facut prea mult.Cred ca daca faci putini km pretul chiriei bateriei devine considerabil (este o masina de oras totusi).Dupa parerea mea aceasta masina trebuia sa coste maxim 4000euro pentru a fi interesanta, altfel cumperi lejer o motoreta daca iti place sa te racoresti. Vorbim bineinteles de un produs de serie, nu de un unicat, cum e cazul acestui topic.La 8000 trebuia sa arate ca un Ford Fiesta macar si cu o caroserie stralucitoare. Fibra de sticla poti sa o vopsesti sa arate super. Nu poti lasa plasticurile asa la vedere.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări