mihaighe Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 de faptul ca este un trafo "de casa" (cu care sudam ocazional si cu electrozi de max. 2,5 mm), putem utiliza si miezuri E+I (depinde mult si de ciclul sudare/pauza). Parerea mea.Multe transformatoare din comert cu preturi de pana in 500 lei au un astfel de miez si merg in regim de amator dar cu pauze sau cu racire fortata.Personal am modificat un EINHELL dupa indicatiila de mai jos ,dar partea de variator nu a reusit (plaja de reglaj era prea scurta-desi am incercat si modificarea valorilor din schema), in schimb merge bine sudura in CC (arc continu si usor de amorsat).http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2012051401sauhttp://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2009121303In prezent am un PARKSIDE la modificat ca sa sudeze in CC si sa-i pun racire suplimentara(este transformatorul meu personal cumparat din targ la 150 lei) si care are tot miez cu coloana centrala (E+E) . Link spre comentariu
vera Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 Despre transformatoarele din comert nu am cuvinte (de bine). Au racire fortata, sarma cu care sunt bobinate este subdimensionata si unele mai au si un releu termic care deconecteaza primarul, cand iti e lumea mai draga (in acest timp tu stai si pomenesti rudele celui care l-a proiectat). Despre schemele postate:1-montajul este f interesant. Nu face altceva decat sa "filtreze" tensiunea cu care se sudeaza (debiteaza curent cand tensiunea prin circuitul principal incepe sa scada-umple golurile dintre semisinusoidele care acum sunt toate pozitive). Sudura facuta cu acest sistem este f buna;2-aici sunt mai multe scheme deoarece totul este automatizat:a-schema de variator este pt. sarcini inductive. A fost si la noi in comert, cu mici modificari (R1,R3=10k/3W);b-schema de "filtraj" este un pic mai altfel, dar tot prima imi place. Baiatul a utilizat un trafo cu reglaj magnetic, caruia i-a scos suntul (a facut-o ca sa poata regla curentul intr-o plaja mai mare). PS-la variatorul tau schimba C=100nF cu 68 nF Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 PS-la variatorul tau schimba C=100nF cu 68 nFEu nu fac cu variator ,las suntul magnetic bag 2 ventilatoare si partea de sudura in CC si gata il inchid si asa ramane.Am folosit mult un Einhell cam la fel dar cu electrod de 2 mm si cu ventilator si cat a stat la mine nu au fost problema cu incalzirea sau cu calitatea suduri(asta in limitele a ce se putea suda cu 2mm). Link spre comentariu
vera Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 Suntul magnetic regleaza curentul in anumite limite, nu afecteaza calitatea sudurii decat daca il reglezi pe curent prea mic pt. electrodul utilizat. Ventilatoarele, comanda-le functie de temperatura- nu are rost sa mearga non stop la turatie maxima (se uzeaza prematur). Poti pune senzori de temperatura pe traf si diode. Scheme se gasesc berechet cu senzori usor de gasit (diode, termistori etc.). Te rog, confirma-mi, daca are primarul bobinat cu 1,6 mm si secundarul cu 3 mm. Multumesc. SanatatePS-poti sa schimbi condensatorul, de amorul artei, sa vezi daca regleza cum trebuie. Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 15, 2013 Partajează Postat Iunie 15, 2013 Te rog, confirma-mi, daca are primarul bobinat cu 1,6 mm si secundarul cu 3 mm. Multumesc. SanatateCand l-am cumparat citisem articolul cu modificarea si special l-am desfacut sa vad cum e bobinat-primar sarma de Cu cu email de 2mm(cu tot cu grosimea lacului)-secundar bara de Al 2x4 mm izolata cu matase sau o banda care seamana alba(2x4 este exact dimansiunea barei fara izolatie)-din pacate am uitat sa masor si sectiunea mizului dar o fac cand il desfac sa ma apuc de modificare(acum este la un cumnat care sudeaza niste fier forjat la tara) Link spre comentariu
vera Postat Iunie 15, 2013 Partajează Postat Iunie 15, 2013 Salut. Eu am avut unul ars, la reparat, care era bobinat numai cu Cu, cu dimensiunile pe care le-am dat mai sus. Probabil era alt tip, nu stiu, la mine a ajuns doar traful, fara cutie.La tine, primarul este acceptabil, dar secundarul este subdimensionat (Al 4x2=8 mmp este echivalent cu 5,28 mmp Cu). Daca ai avea posibilitatea sa-i rebobinezi secundarul (asta daca nu-s sudate tolele, daca ai bara, loc si chef), cu bara de Cu de cel putin 12 mmp, ai face din el un trafo bun.Multumesc pt. datele transmise. Sanatate Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 15, 2013 Partajează Postat Iunie 15, 2013 Daca ai avea posibilitatea sa-i rebobinezi secundarul (asta daca nu-s sudate tolele, daca ai bara, loc si chef), cu bara de Cu de cel putin 12 mmp, ai face din el un trafo bun.Multumesc pt. datele transmise. SanatateTolele sant sudate ,iar pe carcasa este ramas putin loc liber(fereastra tolelor este cam mica) asa ca o sa ramana cum este si o sa-l folosesc cu 2 mm si mai rar cu 2,5 mm,ventilatorul pe care vreau sa-l montez inauntru este la 220v cu un debit mare,pe rulmenti si cred ca o sa-l ajute bine in regimul termic.Pe cutie are scris regimurile de sudare si de pauza:-cu electrod de 2 mm 116 secunde lucru si 1381 secunde pauza la curent de 55 A-cu electrod de 2,5mm 64 secunde lucru si 1351 secunde pauza la curent de 80 A Link spre comentariu
vera Postat Iunie 15, 2013 Partajează Postat Iunie 15, 2013 Pai acesta este orice altceva, numai traf de sudura nu. Cum adica, sudez 1-2 minute si stau aproape o jumatate de ora si ma uit la stele (daca sudez noaptea am la ce ma uita, dar ziua ?). Daca ii faci montajul pt. cc, o sa traga si mai mult curent din secundar. O sa ajungi sa sudezi cu el 10 secunde si sa astepti 1 ora (nici chiar asa). Dupa mine, acest trafo, nu merita investitia. Eu l-as desface si as rebobina secundarul, macar cu bara de Cu de 4x2 mm (daca bobinezi ingrijit s-ar putea sa incapa si de 12 mmp). Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 15, 2013 Partajează Postat Iunie 15, 2013 Cum adica, sudez 1-2 minute si stau aproape o jumatate de ora si ma uit la stele (daca sudez noaptea am la ce ma uita, dar ziua ?).Asta este regimul specificat la o temperatura ambianta de 40 grade C dar in realitate acum fara ventilator merg cam 5 electrozi de 2,5 si dupa asta da afara protectia termica,cu capacul scos ca sa se raceasca mergeau cam 8 electrozi si de aceia am hotarat sa-l folosesc cu 2 mm si sa-i fac ventilatie fortata. Link spre comentariu
vera Postat Iunie 15, 2013 Partajează Postat Iunie 15, 2013 Atunci iti propun urmatorii pasi:1-ii faci vetilare fortata;2-cu capacul pus vezi cam ce poate;3-functie de rezultate, hotarasti daca merita sau nu investitia, in redresor. Link spre comentariu
Vizitator marian_ariciuc Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 am un transformator de sudura care are probleme in primar. dadea la masa, cateodata curenta ca naiba si sambata dupa o utilizare mai indelungata a cedat, a facut scurt la tola infasurarea din primar.mentionez ca transformatorul a fost macelarit de neavizati pana s-a prins taica-miu ca tot el tre sa-si bage mana ca sa-i mai prelungeasca cu putin viata.Nu ca eu as fi priceput dar sigur sunt mai pregatit ca ''electrotehnicienii'' care si-au bagat mana in el inaintea raposatului meu tata.Asa ca in curand sper ca ma apuc de construit o locuinta, deci, acest aparat de sudura imi va fi bun pe langa casa, plus ca vreau mai mult sa-l readuc la viata in amintirea tatalui meu si, de ce nu, nu e neurochirurgie de rebobinat un transformator.deci: aparatul este pe doua juguri, U+I, aria sectiunii jugului este calculul: (12X5)cm adica 60cm patrati.fereastra actuala este de 13cm pe inaltime(adica un ax prin centrul bobinelor), lungimea nu am masurat-o;diametrul conductorului rotund din primar este de 2.5mm(fara izolatie), in secundar este bobinat cu bara cu dimensiunile: 3,5x9mm fara izolatie.avand in vedere datele preliminare, maine voi face niste calcule si le voi posta pe aici. din cate am citit pe aici, va fi modificat in totalitate din cauza ca: actual, traf-ul este boinat pe doua juguri, infasurarile primare sunt la jug, PESTE ele sunt bobinate infasurarile secundare. eu voi vrea sa fac bobinele separate, tot pe doua juguri insa separate(privind din lateral un jug bobinat, sus voi avea infasurarea secundara si jos cea primara pe jugul celalalt vreau invers: sus infasurarea primara jos cea secundara).din ce am citit pe aici plus alte pareri de la alti oameni cu vechime in domeniu, voi calcula cu constanta 45, si in secundar vreau sa am tot 45V, ploturile vor fi in primar(nu in secundar cum a fost pana acum).deci, va suferi o modificare capitala.referitor la tole, sunt putin neizolate intre ele asa ca ma gandeam sa le aplic un strat de lac pe-o parte... o fi bine, sau sa le las asa? Link spre comentariu
vera Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Propun urmatorii pasi, pt. recuperarea acestui transformator de sudura, de care aveti nevoie si care are o valoare sentimentala:1-desfaceti transformatorul si numarati spirele din primar si secundar;2-impartiti nr. de spire din primar si secundar la 2:3-bobinati 1/2P + 1/2P si 1/2S + 1/2S asa cum doriti dvs;4-utilizati aceeasi sarma (izolati suplimentar unde a avut loc defectul);5-nu interveniti asupra tolelor, care au fost izolate initial de fabrica si suplimentar de mama Natura. Pt. alte informatii putem discuta pe mp. Link spre comentariu
molioa Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Trebuie sa montez si eu un ventilator pe un aparat de sudura, cum este mai eficienta racirea, sa traga aerul din interior, sau sa-l bage spre traf? Link spre comentariu
Vizitator marian_ariciuc Postat Martie 4, 2014 Partajează Postat Martie 4, 2014 @moliola, parerea mea e ca nu vei reusi cinestie ce ventulatie daca bobinajul nu a fost prevazut cu ferestre de racire... Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 4, 2014 Partajează Postat Martie 4, 2014 Ventilatoarele de mici dimensiuni, au in capatul liber al arborelui o bila ghidata pe o gaura conica care este rezemata in capacul corespunzator. Aceasta bila are rolul sa preia fortele axiale datorate presiunii aerului pe elice si este echivalenta unui rulment axial din sistemele mai mari. Asadar elicea ventilatorului trebuie intotdeauna sa impinga aerul si nu sa il absoarba. Conteaza deci sensul de rotatie al ventilatorului. Jetul de aer impins de elice, trebuie dirijat catre obiectul ventilat, iar in spatele ventilatorului trebuiesc practicate gauri pentru aspiratia aerului proaspat. Pentru iesirea aerului, se mai practica un numar corespunzator de gauri in spatele obiectului ventilat, presupunand ca acesta este inchis intr-o caseta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum