bibanu47 Postat Februarie 11, 2012 Partajează Postat Februarie 11, 2012 Salut,Sincer acum nu stiu de ce nu posteaza o poza cu legaturile din tablou si automat ne dam seama ce si cum in functie de conctactor,releu termic si etc. Link spre comentariu
andreigradu Postat Februarie 11, 2012 Partajează Postat Februarie 11, 2012 Intradevar, intai pune schemele.Apoi e simplu, acolo ai in ordine o schema clasica de automatizare.Buton de pornire ( cheia neagra )Sigurante de protectie, ( cele albe )Doua relee ce sunt folosite pentru inversarea directiei. Fiecare e comandat de cate unul din cele 2 butoane.O protectie termica dupa relee, cate fire intra si cate ies ???Butonul de urgenta e inseriat permanent cu cele 2 butoane. Daca are blocare la apasare si se deblocheaza prin rotire, nu e nevoie sa il actionezi. Daca revine dupa apasare, ca un buton de sonerie, atunci il vei apasa la fiecare oprire a motorului.Ma rog, sunt mai multe posibilitati de automatizare.Ma rog, nu gasesti la tine in oras nici un atelier de bobinaj????Oamenii aia te pot lamuri pe loc, ei bobineaza asa ceva, deci stiu sigur cum se leaga motorul.Imi amintesc ca atunci cand am rebobinat un motor monofazic de 1,8kw facut la Timisoara, electricianul mi-a aratat firele de alimentare, cele ale condensatorului si m-a atentionat sa nu schimb nimic pentru ca se va invarti invers. Banuiesc ca sensul se da din bobina de pornire, cea care are condensatorul cuplat la ea. Acum ce iti ramane tie de facut:Sa identifici pe cutia aia de borne numerotatia bornelor de la stanga la dreapta.Asta o faci citind schemele de pe capacele de protectie. Link spre comentariu
andreigradu Postat Februarie 12, 2012 Partajează Postat Februarie 12, 2012 Aici e un link interesant iti arata cum sa schimbi sensul la un motor monofazat http://www.chainganger.co.uk/Page1/PDF/Reverser.pdf Link spre comentariu
nelute8 Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 Eu n-am auzit de nul de lucru, la un motor trifazic. Motorul original, putea fi cu doua turatii (1500 si 3000), asa cum ar trebui. Schimbarea sensului la un motor monofazic, o faci inversand capetele bobinei de start, pa legatura celor de lucru, la retea.Asta e facuta deja in tabloul strungului tau, care sigur are cateva releie. Identificarea celor doua tipuri de bobine, o faci dupa grosimea sarmei sau cu aparatul de masura. Cea de lucru are sarma mai groasa si rezistenta mai mica, iar cea de ajutor, de start, are sarma mai subtire si rezistenta mai mare. Exemplu, bobina de lucru are 9 ohmi iar cea de ajutor 26 ohmi.Acum, inteleg ca ai motor trifazic, pe care il vei lega la monofazic. Asa am si eu la al meu, un motor trifazic de 900 de ture 1,1KW. Legat in triunghi, folosesc condensatori doar pentru pornire, intre faza si legatura ramasa goala. Pentru inversare, mut condensatorul pe nul. Foarte simplu. Am universal de 250, si motorul merge perfect si la diametrul unei jenti de 14-15 toli, strunjit discuri de frana si saboti... care au diametre destul de mari. Eu zic sa faci fulia mult mai mica, si chiar in doua trepte, cea mare sa fie la jumatate din a strungului, si sistem automat de intindere, pentru a permite mutarea rapida. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum