Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sfaturi strung


Vizitator claudiusighisoara

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mihaighe

    4

  • andreigradu

    3

  • bibanu47

    2

  • daredan

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Intradevar, intai pune schemele.Apoi e simplu, acolo ai in ordine o schema clasica de automatizare.Buton de pornire ( cheia neagra )Sigurante de protectie, ( cele albe )Doua relee ce sunt folosite pentru inversarea directiei. Fiecare e comandat de cate unul din cele 2 butoane.O protectie termica dupa relee, cate fire intra si cate ies ???Butonul de urgenta e inseriat permanent cu cele 2 butoane. Daca are blocare la apasare si se deblocheaza prin rotire, nu e nevoie sa il actionezi. Daca revine dupa apasare, ca un buton de sonerie, atunci il vei apasa la fiecare oprire a motorului.Ma rog, sunt mai multe posibilitati de automatizare.Ma rog, nu gasesti la tine in oras nici un atelier de bobinaj????Oamenii aia te pot lamuri pe loc, ei bobineaza asa ceva, deci stiu sigur cum se leaga motorul.Imi amintesc ca atunci cand am rebobinat un motor monofazic de 1,8kw facut la Timisoara, electricianul mi-a aratat firele de alimentare, cele ale condensatorului si m-a atentionat sa nu schimb nimic pentru ca se va invarti invers. Banuiesc ca sensul se da din bobina de pornire, cea care are condensatorul cuplat la ea. Acum ce iti ramane tie de facut:Sa identifici pe cutia aia de borne numerotatia bornelor de la stanga la dreapta.Asta o faci citind schemele de pe capacele de protectie.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Eu n-am auzit de nul de lucru, la un motor trifazic. Motorul original, putea fi cu doua turatii (1500 si 3000), asa cum ar trebui. Schimbarea sensului la un motor monofazic, o faci inversand capetele bobinei de start, pa legatura celor de lucru, la retea.Asta e facuta deja in tabloul strungului tau, care sigur are cateva releie. Identificarea celor doua tipuri de bobine, o faci dupa grosimea sarmei sau cu aparatul de masura. Cea de lucru are sarma mai groasa si rezistenta mai mica, iar cea de ajutor, de start, are sarma mai subtire si rezistenta mai mare. Exemplu, bobina de lucru are 9 ohmi iar cea de ajutor 26 ohmi.Acum, inteleg ca ai motor trifazic, pe care il vei lega la monofazic. Asa am si eu la al meu, un motor trifazic de 900 de ture 1,1KW. Legat in triunghi, folosesc condensatori doar pentru pornire, intre faza si legatura ramasa goala. Pentru inversare, mut condensatorul pe nul. Foarte simplu. Am universal de 250, si motorul merge perfect si la diametrul unei jenti de 14-15 toli, strunjit discuri de frana si saboti... care au diametre destul de mari. Eu zic sa faci fulia mult mai mica, si chiar in doua trepte, cea mare sa fie la jumatate din a strungului, si sistem automat de intindere, pentru a permite mutarea rapida.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări