Vizitator claudiusighisoara Postat Februarie 6, 2012 Partajează Postat Februarie 6, 2012 Buna searaDe curand am primit un strung. Pe el este scris: IUPS Gheorgheni MCML 450 120. Strungul a venit fara motor, sunt doar vreo 5 fire care ies din strung. Pe o tablita a strungului este scris ca strungul avea un motor de 1,1 kw si 3000 de ture. Intrebarea mea este: Stie cineva acum se leaga motorul la acele fire? Un fir este verde, altul negru, iar restul, alb cu negru. Strungul are trei butoane. doua pentru sensul de rotatie si unul pt stop. Mult mai important... ce dimensiune trebuie sa aiba fulia motorului pentru a antrena corect strungul? Fulia de pe strung are 10 cm. Eu am pus un motor de 1,8 kw si 3000 de ture, insa acesta are o fulie de aprox 20 cm in diametru, ceea ce ma face sa cred ca e prea mare? Strungul are o viteza de te baga in depresie instant. Are cineva niste cutite pt acest strung?? Are cineva un manual pt el? Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator claudiusighisoara Postat Februarie 6, 2012 Partajează Postat Februarie 6, 2012 Forumul nu te lasa sa postezi alte imagini fara sa nu adaugi si un text. Asa ca asta este textul Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 6, 2012 Partajează Postat Februarie 6, 2012 Cred ca motorul original era monofazat si atunci e normal sa ai 5 fire,2 la infasurarea de lucru,2 la infasurarea de pornire si unul de inpamantare(pune ohmetrul la masa si vezi daca da cu vreun fir ) Link spre comentariu
daredan Postat Februarie 6, 2012 Partajează Postat Februarie 6, 2012 Despre fulie: daca motorul are fulia de 2 ori mai mare decat fulia de pe strung inseamna ca-ti dublezi turatia la axul universalului. Ca idee turatia maxima pentru unele universale este de 3500rot/min si regimurile de aschiere sunt pana in 3000rot/minut la strungurile normale. Foarte periculos sa-l pornesti in configuratia actuala. Cutite se gasesc in targuri sociale (asa zisele talciocuri) sau magazine on-line. Cel mai usor este sa incepi cu bare de otel rapid (HSS) ascutite/profilate pentru operati pe strung. Foarte interesant strungul. In legatura cu legarea motorului trebuie sa vezi ce tensiuni iti iese pe cele 5 fire si la ce comanda. In felul asta poti sa-ti faci o idee de configuratia din fabrica. Daca nu, o iei usor pe fire si vezi care cunde duce si incerci sa adaptezi motorul pe care-l ai. Incearca sa incorporezi si butonul de oprire de urgenta in noua instalatie(ciuperca aia rosie), o sa vezi ca este foarte folositor :)Din pozele atasate pare sa ai raport de 1/1 la transmisia dintre motor si strung, adica par egale ca diametru fuliile.Tinand cont ca trei fire sunt papucite la fel, poate a avut motor trifazic la origine. De asta poti sa-ti dai seama si singur accesand panoul electric al strungului. Link spre comentariu
en Postat Februarie 7, 2012 Partajează Postat Februarie 7, 2012 Eu am pus un motor de 1,8 kw si 3000 de ture, insa acesta are o fulie de aprox 20 cm in diametru, ceea ce ma face sa cred ca e prea mare?Poti sa calculezi usor turatia la universal.Iata aici:D1/D2 = N2/N1 in care,D1-diametrul fuliei la motorN1-turatia la axul motoruluiD2-diametrul fuliei la axul strunguluiN2-turatia la axul strungului pe care vrei s-o afli.N2 = N1 x D1/D2Din jocul de fulii, poti sa scoti o gama larga de turatii la axul strungului. Link spre comentariu
ndc74 Postat Februarie 8, 2012 Partajează Postat Februarie 8, 2012 Sa-l folosesti sanatos !Daca as avea eu un astfel de strungulet as incerca sa-i adaptez un variator de frecventa cu motor trifazat ca sa modific turatia si in cazul asta nu mai conteaza foarte mult raportul fuliilor. In caz actual nu mi-e clar cum poti modifica turatia universalului, fiindc modificarea turatiei e vitala. Ce face maneta aceea ? Cupleaza si decupleaza surubul principal sau e o cutie de viteze mecanica? Cate trepte ? Daca nu poti face rost de un variator de frecventa, poti face niste fulii in trepte ca sa schimba viteza prin pozitionarea curelei pe alt set de fulii.Eu am cumparat un astfel de variator din targ cu 150ron (e adevarat ca de 750W). Sper ca ai primit la pachet cu strungul si rotile dintate pentru filete, caci altfel este cam greu sa faci rost de ele.Port scula aia rotunda mi se pare putin mai ciudata. Probabil care o frezare in interior, caci altfel mi se pare ciudat sa prinzi cutitul pe rotund. Eu am vazut pana acum patrata.Cutite ieftine poti cauta in talciocuri. Trebuie sa masori inaltimea maxima a cutitului ce poate fi montat in portscula ta ca sa sti pana la ce inaltime maxima sa cauti.Si maneta pt deplasarea longitudinala mi se ciudat pozitionata acolo in lateral. Probbil ca nu e foarte lung, caci astfel nu le poti manevra simultan pe ambele (longitudinala si transversala) Link spre comentariu
bibanu47 Postat Februarie 8, 2012 Partajează Postat Februarie 8, 2012 Salut,Nu exista motor monofazic montat pe un asemenea utilaj deoarece nu are forta necesara pe 220 V.Mutorul 100 % a fost trifazic si ai asa:-3 fire pentru cele 3 faze R, S ,T-un fir pentru 0 adica nul de lucru-un fir de protectier,impamantare.Ca sa afli firele e simplu,te uiti in tabloul de comanda si vezi unde si care sunt R ,S , T si 0 si dupa legare daca se invarteste invers motorul e suficient sa permuti 2 faze intre ele indiferent care dintre cele 3 si sensul se schimba. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 8, 2012 Partajează Postat Februarie 8, 2012 Nu exista motor monofazic montat pe un asemenea utilaj deoarece nu are forta necesara pe 220 V.Mutorul 100 % a fost trifazicStrungul din imagine are un motor monofazat de 0,37 kW si nu am avut impresia ca nu are "forta". Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 8, 2012 Partajează Postat Februarie 8, 2012 Al meu are tot 370w si este monofazat si are suficienta putere ,si este tot romanesc. Link spre comentariu
andreigradu Postat Februarie 8, 2012 Partajează Postat Februarie 8, 2012 Ti-am dat o idee aici unde ai postat prima data, poate te ajuta. Verifica si cutia de borne unde sunt butoanele, poate gasesti vreo schema pe cutie, cum am eu. http://elforum.info/viewtopic.php?p=938982#p938982 Motorul meu are 750W 220V 1500rpm Apropo, ce scrie pe butoanele alea doua de langa cel rosu de oprire? cumva " stanga - dreapta" ? Editat de ola_nicolas: Am modificat adresa legaturii. Pe viitor, copiaza aceasta adresa dupa ce dai click dreapta pe pliculetul din postarea pe care o ai in vedere Link spre comentariu
radu cnc Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Daca exista trifazic nu merita folosit motor monofazic si fulii...Cel mai elegant este cum mai spunea cineva intr-o postare mai sus sa se foloseasca invertor si pe langa avantajul modificarii turatiei foarte usor si sensul se poate schimba usor. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Forumul nu te lasa sa postezi alte imagini fara sa nu adaugi si un text. Asa ca asta este textul Cand nu ai un text dedicat, foloseste niste emoticonuri (zambete) atatea cate sunt necesare (1...5) pentru realizarea unui minimum de caractere.Altminteri, foarte interesant la strungul tau, este port-cutitul obtinut prin strunjire. Este o ideie demna de retinut.Cutite si alte scule dedicate strunjirii, gasesti prin targurile saptamanale, care au sectoare pentru produse tehnice. Sau poti gasi (mai bune sau mai putin bune) pe la comerciantii ambulanti din R. Moldova.Ca sa-ti faci o ideie despre cum ar trebui legat motorul monofazat cu faza auxiliara, vezi schema electrica a strungului meu de banc, prezentata aici - al 3-lea atasament, in ordine. Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 9, 2012 Partajează Postat Februarie 9, 2012 Altminteri, foarte interesant la strungul tau, este port-cutitul obtinut prin strunjire. Este o ideie demna de retinut.Am mai vazut asa ceva si ma bate gandul sa-l incerc . Link spre comentariu
Vizitator claudiusighisoara Postat Februarie 11, 2012 Partajează Postat Februarie 11, 2012 Strungul original a avut un motor de 1,1 Kw si 3.000 turatii, la 220 V. Acestea sunt informatiile care se gasesc pe tablita din spatele butonoanelor ( alaturi de cateva tabele care au legatura cu pasii fileltelor). Strungul este din 1987. Cele doua butoane din stanga celui rosu, dupa cum arata semnele, sunt pentru inversarea sensului de rotatie, dar nu am reusit sa imi dau seama cum sa le leg la motor. Am facut cateva poze cu telefonul la cele trei butoane si la partea electrica care mi se pare surprinzator de voluminoasa. Ma asteptam sa nu gasesc nimic dedesubt, decat niste fire care duc la butoane. Am schimbat fulia mare, cu una mai mica, de aceeasi dimensiune ca cea a strungului. Acum strungul se misca mult mai bine. Pe partea cu fuliile este un surub cu cap in haxagon care odata desfacut decupleaza rotile din dreapta fuliei principale si antreneaza doar universalul. Cu ele cuplate, se poate actiona si maneta din fata strungului care face ca ansamblul cu cutitul sa se miste automat pentru a face filete. Firul verde, manunchiul de fire care iese din strung e impamantarea. Mai raman unul negru si trei alb cu negru. Cum le leg la motor? In motor sunt vreo 6 contacte. Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 11, 2012 Partajează Postat Februarie 11, 2012 Strungul original a avut un motor de 1,1 Kw si 3.000 turatii, la 220 V. Firul verde, manunchiul de fire care iese din strung e impamantarea. Mai raman unul negru si trei alb cu negru. Cum le leg la motor? In motor sunt vreo 6 contacte.Daca motorul este monofazat este normal sa aiba 4 fire (2 la infasurarea de lucru si 2 la cea de pornire).Daca motorul tau are 6 fire atunci este trifazat .Hotareste ce motor pui si dupa aia faci legaturile in functie de asta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum