Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Frigiderul curenteaza, Ce sa fac?


electronic4you

Postări Recomandate

Evident, trebuie verificat fiecare cablu față de carcasa frigiderului (borna de împământare). Dacă nu se găsește rezistență scăzută sub 2MOhmi la niciun cablu, e posibil ca tensiunea aceea să fie doar indusă capacitiv din cauza apropierii unui cablu de rețea de carcasa metalică pe o porțiune mai lungă.Pentru edificare, puneți un bec de 220V/10W între carcasa frigiderului și o împământare de calitate (carcasa frigiderului nefiind legată la împământare).Dacă becul nu se aprinde și tensiunea la bornele lui e de câțiva Volți doar, sigur e vorba de o tensiune indusă capacitiv (curent foarte mic, nepericulos).

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 41
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    7

  • electronic4you

    7

  • worker

    6

  • remus68

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator tlc

Bun, revin dupa ceva timp...

 

Frigiderul a functionat (cu stecarul intors in priza) inca vreo 8-9 zile. Apoi, treptat, in compartimentul frigider a inceput fie tot mai cald. In congelator mancarea era inghetata, insa temperatura masurata pe fundul congelatorului cu un aparat de masurat temperatura cu infrarosu, a aratat cam -10, -12 grade (congelatorul fiind setat pe -20 din panoul de control).

 

Am golit frigiderul si l-am lasat 1-2 zile oprit. Aprox. 1.2 litri de apa s-au acumulat in tot acest timp in recipientul de pe compresor.

Am asteptat pana s-a oprit picuratul, am golit recipientul de apa (intre timp incepuse sa curga pe la prea-plin, noroc ca am anticipat si am pus o cutie de plastic dedesubt), iar apoi m-am apucat de desfacut panourile din spatele congelatorului.

In spate totul arata ca nou (fara urme de innegreala de la vreun posibil scurt, fara cabluri dezizolate sau imbatranite).

Iata si cateva poze:

post-189167-0-24015600-1432400897_thumb.jpg

post-189167-0-77598300-1432400907_thumb.jpg

post-189167-0-02062300-1432400915_thumb.jpg

 

Singura chestie ciudata era o izolatie neagra, ca o smoala lipicioasa, care cursese si atingea pe radiatorul evaporatorului (am incercuit cu rosu in 2 din cele 3 poze). Nu se vede in poze, fiindca intre timp am luat "smoala" de pe evaporator si am infasurat-o in locul de unde plecase.

Conducta mai groasa de cupru este putin coclita in zona unde se imbina cu evaporatorul.

 

Am testat pe direct ventilatorul -> functioneaza ok.

Am testat rezistenta dintre fiecare din firele de alimentare a rezistentei de degivrare si masa -> rezistenta infinita (1).

Am conectat la loc ventilatorul si am bagat frigiderul in priza.

Surpriza: frigiderul functioneaza acum CU STECARUL IN AMBELE POZITII, fara sa mai sara siguranta diferentiala! Asadar nu mai exista scurtul la masa.

 

Sunt aproape sigur ca undeva este o problema, fie cu rezistenta de degivrare, fie cu termostatul care declanseaza degivrarea.

Spuneti-mi va rog, ce verificari pot face in continuare, daca tot e demontat interiorul congelatorului?

 

merci frumos,

Cristi

Link spre comentariu
Vizitator tlc

Dupa vreo 2.5 ore de functionare (repornit dupa repaos de 3 zile) cam asa arata instalatia din spatele congelatorului:

post-189167-0-71292200-1432407767_thumb.jpg

post-189167-0-88323500-1432407760_thumb.jpg

 

Intre timp am vazut cum se verifica rezistenta de degivrare; masurand rezistenta dintre bornele acesteia (pinii din mufa de alimentare) am gasit circuit intrerupt (multimetrul pus pe cea mai mica valoare sau pe beep, indica 1 si respectiv nu face beep).

 

Asadar se pare ca rezistenta de degivrare este dusa...

 

Dar daca rezistenta de degivrare este intrerupta, n-ar trebui sa am o alarma pe panoul de control? Dupa parerea mea electronica s-ar prinde imediat ca nu e ok, dupa consumul de curent in timpul degivrarii (care este zero cu rezistenta intrerupta).

Editat de tlc
Link spre comentariu

Dar pe alte domenii nu ai măsurat rezistența ? Foarte probabil are o valoare mult mai mare de 200 Ohmi, având în vedere că puterea ei e foarte mică, doar de câțiva Wați. 

Link spre comentariu
Vizitator tlc

O masor in 10 minute si revin cu valorile, multumesc de sfat. Eu urmarisem niste tutoriale in care ziceau sa faci masuratoare de continuitate (deci pe rezistenta minima sau eventual pe semnal acustic), dar e posibil sa se aplice la modele mai vechi, unde rezistenta se inrosea asadar se consuma mult curent. Asta a mea SIGUR nu se inroseste, de ce: fiindca este legata pe alocuri cu niste bride de plastic de traseul evaporatorului, bride care s-ar fi topit instant (se observa in pozele anterioare, in lateralele serpentinei). Mai mult, culoarea rezistentei este argintiu deschis, si nu negru cum ar fi fost in cazul functionarii acesteia la temperaturi inalte.

 

Intre timp mai pun cateva poze mai de aproape, cu circuitul de alimentare al rezistentei:

post-189167-0-56154900-1432413937_thumb.jpg post-189167-0-79947800-1432413945_thumb.jpg post-189167-0-75300800-1432413956_thumb.jpg

 

Pe cablul de alimentare scrie 220V 120W, sa inteleg ca asta e puterea "consumata" a rezistentei (120W)?

 

_________________

 

ps: am masurat rezistenta pe toate gradatiile (pana la 20Mohm), rezultat 1 pe linie (deci circuit intrerupt)...

In cazul asta, se confirma ca este rezistenta arsa? :)

Daca da, este complicata procedura de inlocuire? Necesita demontarea totala a evaporatorului, cu pierderea freonului?

 

multumesc mult

Editat de tlc
Link spre comentariu

Dacă puterea rezistenței de degivrare e de 120W, ar fi trebuit să aibă 400 Ohmi.....deci e sigur întreruptă, mai ales că ai măsurat pe toate domeniile de rezistență. Nu cred că schimbarea ei presupune pierdere de freon, ea e montată doar în contact termic cu agregatul, pentru a topi gheața formată pe exterior.Dacă tragi cu atenție de capătul ei, ar trebui să iasă din acel tub de aluminiu. sau tubul iese cu totul de radiatorul pe agregatului.E foarte probabil ca punerea la masă ce declanșa siguranța diferențială să fi fost provocată chiar de rezistență, în interiorul tubului de aluminiu....

Link spre comentariu
Vizitator tlc

Corect, probabil in prima faza rezistenta a intrat in scurt la masa, apoi am inversat stecherul, apoi la inceputul celor 7-8 zile aceasta s-a ars de tot (astfel incat acum nu mai am scurt la masa). Problema scurtului s-a rezolvat prin arderea rezistentei de degivrare :P

 

In consecinta ma pregatesc sa comand un C00174442 - ARISTON FRIDGE & FREEZER HEATING ELEMENT DRAIN DEFROST 450NF for MTP1912F/HA

Puteti recomanda pe PM vreun magazin, in Bucuresti/Ilfov? Eu am gasit vreo 2 pe net in Romania (pret aprox. 200 RON) si cateva prin UK sau Franta (inclusiv eBay), la pret cam de 2 ori mai mic decat in Ro. Problema este cat dureaza livrarea, nu merita sa stau cu frigiderul o zi in priza, o zi oprit, pana imi livreaza aia rezistenta...

 

Multumesc mult pentru ajutor!

Editat de tlc
Link spre comentariu
Vizitator tlc

Am inlocuit rezistenta cu una care are exact aceleasi specificatii (220 V 120 W, 400 ohm), si are aceeasi forma si aceleasi dimensiuni. Am luat de fapt un kit rezistenta + termofuzibil:

post-189167-0-02461700-1432643340_thumb.jpg

 

O singura adaptare a fost necesara: am re-sertizat pinii din mufa veche pe firele de alimentare (rezistenta noua a venit cu papuci) si am refolosit mufa veche.
post-189167-0-57827800-1432643655_thumb.jpg post-189167-0-40144400-1432643638_thumb.jpg
 
Lucrarea a iesit un pic mai bine decat ce a venit din fabrica :)
Inainte:
post-189167-0-12415700-1432643702_thumb.jpg
 
Dupa:
post-189167-0-44682200-1432643760_thumb.jpg
 
 
Acum tin frigiderul sub observatie, sper sa incep sa aud pocniturile specifice degivrarii (insa din pacate nu prea sunt pe acasa…)
 
Apropos: stiti cumva care este intervalul de timp la care este setat timer-ul pentru inceperea procesului de dezghetare, pentru acest model de frigider?
 
@validae: multumesc mult pentru sfaturi! aveati dreptate referitor la masurarea rezistentei, la 400 ohm trebuie folosita cel putin treapta a 2-a a ohm-metrului (initial m-am panicat, crezand ca si rezistenta noua e intrerupta...)
Editat de tlc
Link spre comentariu

Nu am idee, dar se poate pune un bec cu neon (de creion tensiune sau întrerupătoare cu lumină) și o rezistență de 470k la bornele rezistenței degivratoare, becul fiind montat undeva la loc vizibil.Se poate astfel monitoriza funcționarea rezistenței.Beculețul cu neon consumă un curent infim, mult sub un led obișnuit.

Link spre comentariu
Vizitator tlc

Prea complicat, avand in vedere ca am montat la loc plasticele :)

 

Intrebare: pe termofuzibilul nou din kit scrie 72°C; asta inseamna ca deschide circuitul la aceasta temperatura (oprind ciclul de degivrare)?

 

multumesc!

Link spre comentariu
Vizitator tlc

M-am lamurit, la 72°C se arde si intrerupe circuitul (asta in cazul in care incalzirea ramane blocata).

 

Veste buna: azi am gasit apa in vasul colector de pe compresor...

Asadar rezistenta noua functioneaza! :rgtrwgtre

 

multumesc inca o data pt. raspunsuri!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări