electronic4you Postat Februarie 5, 2012 Autor Partajează Postat Februarie 5, 2012 Masoara cit ai intre nulul de lucru si impamintare.Daca frigiderul nu mai curenteaza cu pozitia stecherului schimbata, este o problema in aparat. Ce tip de frigider ai?Frigiderul este unul vechi de vreo 10 ani arctic dintre primele modele intre faza si impamantare am 229v si intre nul si impamantare nu arata nimic Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 Problema este in frigider; vreun fir dezizolat sau despris care atinge carcasa metalica - asta ar fi cea mai ieftina cauza. Curenteaza numai cind functioneaza compresorul sau tot timpul? Link spre comentariu
worker Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 Vad ca discutia e "aprinsa" cu masuratul impamintarii... dar cu frigiderul cum a ramas? Mai curenteaza daca ai inversat pozitia stecherului in priza?Nu frigiderul nu mai curenteaza, dar din ce cauza?Am Masurat priza intre faza si impamantare am 230Vfrigiderul nu este defect, eventual cablul de alimentare pe firul de impamantare are probleme.verificati sa nu aveti contact imperfect la legarura firuluila carcasa.fiind frigiderul vechi poate punctul de masa a ruginit sau oxidat.sau lamelele laterale ale stecherului nu fac contact ferm ce cele de la priza. Link spre comentariu
wally_gatter Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 remedoierea problemei: arunca-l si ia-ti unul nou.. o remediere dar doar partiala ar fi sa faci impamantarea sa fie valida , adica sa existe si sa functioneze , si a doua varianta ar fi sa afli acel contact eletric intre retea si carcasa.. daca nu-l gasesti du-l la "inginer" Link spre comentariu
25L91N11 Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 Daca esti sigur ca priza are impamantare (verifica cu un alt aparat electrocasnic).Urmareste cablul din stecher pana la compresor inclusiv continuitatea firului de nul(parca are un capac peste legaturi). Vezi sa fie curat in jurul contactelor la compresor si sa nu aiba mizeria aia uleioasa care se formeaza in timp. Unele frigidere vin din fabrica cu o tavita mica peste compresor in care picura apa cand intra in auto dezghetare (se evapora din cauza caldurii pe care o degaja compresorul), vezi sa fie intreaga in caz ca ai asa ceva.Daca nu te pricepi mai bine pune un covoras de cauciuc sub frigider sau cheama un "Dorel" sa se uite la el (in caz ca nu vrei sa chemi pe cineva autorizat).Succes Link spre comentariu
worker Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 remedoierea problemei: arunca-l si ia-ti unul nou.. o remediere dar doar partiala ar fi sa faci impamantarea sa fie valida , adica sa existe si sa functioneze , si a doua varianta ar fi sa afli acel contact eletric intre retea si carcasa.. daca nu-l gasesti du-l la "inginer" omul poate a citit si aici:viewtopic.php?f=51&t=103499&hilit=frigider#p937653sau prin alte locuri si a ajuns la concluzia ca este bun si cel vechi.sau din cauza bugetului. Cei care cauta solutii pe forumuri doresc in primul rand reducerea costurilor.eu am facut greseala anul trecut sa-mi schimb frigiderul.cel vechi este net superior celui nou (spun asta ca a ramas in familie si functioneaza perfect) Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 Ca este sau nu conectat aparatul la impamintare, tot nu ar trebui sa curenteze carcasa. Un fir sau o componenta din instalatia electrica a frigiderului atinge carcasa metalica. De-a lungul timpului am intilnit diverse situatii: de exemplu, cineva a intentionat sa scoata intrerupatorul luminii, nu a reusit decit partial si la reintrodus la loc; in timpul tentativei de scoatere a intrerupatorului a iesit unul dintre papuci si a facut contact cu carcasa, moment in care frigiderul a inceput sa curenteze. Remediat de moment cu inversarea stecherului in priza, cind m-a chemat sa vad de ce nu ii lumineaza becul ce il schimbase, am descoperit ce s-a intimplat.Daca @electronic4you ar fi avut tabloul electric cu disjunctor automat, ar fi ramas fara curent in toata casa atunci cind l-a scuturat, fara sa stie de ce. Link spre comentariu
zal Postat Februarie 6, 2012 Partajează Postat Februarie 6, 2012 Priza respectivă are împămîntare sau e pusă de frumuseţe? Link spre comentariu
wally_gatter Postat Februarie 6, 2012 Partajează Postat Februarie 6, 2012 poate are si paratraznet (gluma nevinovata) .. ca sa nu lugim degeaba o discutie il citez pe remus si intaresc cele spuse d el..ceva componenta sau cablu electric intra in contact cu carcasa.. descoperirea ei ar duce la remedierea aparatului.. (tare mi se pare ca am postat degeaba ) Link spre comentariu
Vizitator tlc Postat Mai 7, 2015 Partajează Postat Mai 7, 2015 (editat) Buna seara, Frigiderul meu Hotpoint Ariston MTP 1912, cumparat in 2008, a inceput de astazi sa dea curent in carcasa. Simptome: siguranta diferentiala a sarit la un moment dat, aceasta picand imediat la orice tentativa de a o repune pe pozitie.Iata ce operatiuni am facut si cu ce rezultate:- am deconectat firul galben-verde (impamantarea) de pe compresor- am introdus steckerul in priza***** frigiderul functioneaza, iar compresorul porneste dupa 8 minute conform cu manualul***** tensiunea dintre carcasa frigiderului si firul de impamantare galben-verde (deconectat) este de aprox. 220V- am inversat pozitia steckerului in priza***** frigiderul functioneaza, iar compresorul porneste dupa 8 minute conform cu manualul***** tensiunea masurata din nou intre carcasa frigiderului si firul de impamantare galben-verde (deconectat) a fost initial zero***** dupa 10-20 de minute de functionare incep masor din nou in mod repetitiv (o data la fiecare 1-2 minute) si gasesc valori intre 3 si 80V, tensiunea avand valori in aceasta plaja la fiecare masurare (ba in urcare, ba in coborare)- am facut masuratori pe pinii compresorului, versus specificatii (compresorul este ACC HYK12AA, http://www.the-acc-group.com/accdocs/401.pdf):***** rezistenta bobinaj principal (Main): 13.4 masurat, 12.6 cf specificatii***** rezistenta bobinaj ajutator (Start): 19 masurat, 17.7 cf specificatii***** (compresorul functioneaza corect)- am verificat vizual placa de comanda (aflata in spate intr-o cutie de plastic alba) -> totul ok (nimic innegrit, afumat, umflat etc, in poze este doar praf)Atasez cateva poze cu componentele.Se observa 2 pete maro pe lateralele carcasei de plastic a releului de comanda (se poate sa se fi prajit ceva in interior?) Ca solutie temporara, am reconectat impamantarea la carcasa compresorului (si implicit a intregului frigider) si am pus steckerul in pozitia a 2-a conform descrierii de mai sus (pozitia in care am tensiune de 3-80V, care se pare totusi ca e insuficienta pentru declansarea deconectarii sigurantei diferentiale). Acestea fiind datele problemei, ma puteti ajuta cu un diagnostic sau cu pasii pe care ar trebui sa-i urmez in continuare pentru a identifica si remedia cauza scurgerii de curent? multumesc frumos Editat Mai 7, 2015 de tlc Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 7, 2015 Partajează Postat Mai 7, 2015 In poza asta, unde am incercuit cu rosu trebuie un surub M4 cu saiba grower, iar firul galben-verde (impamintare), pus pe acel papuc sau direct strins cu surubul. Oficial nu acolo venea firul respectiv? Link spre comentariu
validae Postat Mai 8, 2015 Partajează Postat Mai 8, 2015 Verifică în primul rând rezistența de izolație a compresorului. Scoate releul de pornire de la bornele motorului și măsoară rezistența între oricare din cei trei pini (nu contează) și carcasă (împământare).Multimetrul să fie pe domeniul de 2MOhmi. Dacă rezistența de izolație a motorului e bună, multimetrul ar trebui să indice fie rezistență infinită(ideal), fie una de ordinul câtorva sute de kiloOhmi (acceptabil).Dacă indică mai puțin, nu e bine. Ideal ar fi ca măsurătoarea rezistenței de izolație să fie făcută cu un Megohmmetru specializat, care măsoară rezistența sub tensiunea de lucru a rețelei sau mai mare. Link spre comentariu
Vizitator tlc Postat Mai 8, 2015 Partajează Postat Mai 8, 2015 Masurasem, dar am uitat sa precizez Rezistenta intre fiecare dintre cei 3 pini ai compresorului si carcasa acestuia este infinita (1 pe afisajul multimetrului). Am folosit un multimetru Powerfix PDM 250 A2 (cumparat din Lidl anul trecut). multumesc Link spre comentariu
validae Postat Mai 8, 2015 Partajează Postat Mai 8, 2015 Atunci cel mai probabil aveți undeva izolația scăzută fie din cauza umezelii (condens - cel mai probabil ) fie un fir s-a frecat pe undeva din cauza vibrațiilor și are izolația afectată. Decuplați pe rând fiecare cablu și testați izolația. Nu în ultimul rând verificați traseul becului din interior....și acolo sunt 220V. Și mult condens posibil. Link spre comentariu
Vizitator tlc Postat Mai 9, 2015 Partajează Postat Mai 9, 2015 (editat) Multumesc pentru raspuns! Frigiderul este tip No Frost, deci n-ar trebui sa fie prea mare umezeala in interior, dar e totusi posibil ca aceasta sa fie cauza unui scurt. Ca sa identific un posibil scurt (dupa compresor si modulul de start al acestuia), ar fi suficient sa fac urmatoarea verificare?: - cu firele albastru, maro si negru (cele care fac legatura cu placa electronica), decuplate, verific cu aparatul de masura rezistenta dintre fiecare din cele 3 fire si masa, iar daca gasesc rezistenta zero (sau foarte mica) intre oricare din cele 3 fire si masa, asta inseamna ca exista un scurt pe traseu multumesc Editat Mai 9, 2015 de tlc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum