H Robert Postat Februarie 4, 2012 Partajează Postat Februarie 4, 2012 Credeti ca functioneaza ? Link spre comentariu
yo7lhe Postat Februarie 4, 2012 Partajează Postat Februarie 4, 2012 Banda aviatica e pe undeva pe la 120-138 MHz si foloseste modul de lucru AM.Sa modifici un receptor comercial FM sa o receptioneze nu e mare lucru.Dar trebuie sa stai pe langa aeroport(se vede si din filmulet) pentru ca sensibilitatea unui receptor comercial e de cam 100 de ori mai mica fata de unul dedicat Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 4, 2012 Partajează Postat Februarie 4, 2012 Cand l-am vazut cu ditamai surubelnita de metal in acele circuite.. :cry: :cry: . Link spre comentariu
Flor Postat Februarie 4, 2012 Partajează Postat Februarie 4, 2012 Sa ma lamureasca si pe mine cine intelege, pt ca sincer nu pricep. Ce placere poti avea auzind " sunt zborul cutare, salut,sunt turnul, intrati pe pista , aveti vant din dreapta...""Singura chestie "utila" e cand mai cade un avion si ai inregistrarea accidentului. Si daca esti hoitar normal ca poti vinde caseta unei cocini de televiziune.E drept ca banii nu au miros si unora nu le pute sa faca avere pe cadavre. Normal, obrazul nu crapa .. Link spre comentariu
cirip Postat Februarie 4, 2012 Partajează Postat Februarie 4, 2012 Credeti ca functioneaza ? Nu. Sunt o gramada de chestii care nu se leaga.1)Tipul craceste bobina, inductanta scade, frecventa creste. Ca sa prinzi acelasi post FM, ar trebui sa dai la frecventa mai joasa pe scala. Tipul face exact invers.2)Nu ai niciun motiv sa umbli in bobinele de frecventa intermediara, adica patratelul metalic cu gaura ptr surubelnita.3)Largimea de banda a transmisiei MA de aviatie este de 6KHz. Largimea unui canal MF este de aprox 300KHz; e prea larg.4)Purtatoarea MA va aduce in limitare amplificatorul de FI MF si o sa dispara fasaitul, dar modulatia nu o vei auzi sau o vei auzi distorsionat si neinteligibil datorita modulatiei de frecventa parazite a emitatorului.In concluzie, nu umbla la aparat, ca il strici. Cred ca ai mai mult succes sa receptionezi banda de aviatie cu un receptor cu superreactie (superregenerative in engl., daca vrei sa gugalezi) cu un singur tranzistor.Si mai e solutia cea mai simpla si la indemana: http://www.liveatc.net/feedindex.phpSpor! Link spre comentariu
florinnn22 Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 sau statii de emisie receptie care au inclusa si banda de aviatie precum yaesu sau alinco, iar mai nou spatiul intre canale in aviatie este de 8.33khz Link spre comentariu
yo9how Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 Haideti sa incercam sa nu mai recomandam cu atata usurinta "statii de emisie", care pot transmite prin diverse frecvente, unde cu siguranta nu este autorizat sa o faca... Daca initiatorul intreba cu ce asculta 88-108Mhz ii recomandati un FT-857? De ce nu i-ati recomandat direct un VXA-150/300 , sa poata vorbi direct cu pilotii si apoi stie Flor o povestioara, pe care tot o spune celor care emit asa pe unde apuca Singura modalitate legala prin care poate asculta banda aero si cu o jucarie industriala este un scaner radio. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 Singura modalitate legala prin care poate asculta banda aero si cu o jucarie industriala este un scaner radio.Adica daca il receptioneaza cu un aparat cu tuburi nu este legal?Musai sa cumpere scaner? Observ ca obsesia legalitatii face prozeliti... Link spre comentariu
yo7lhe Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 Orice receptie e legala, daca e ceva confidential,e treaba celui ce emite sa codeze informatia. Vrei sa asculti marina, radioamatorii sau radio Pakistan? E vorba de gusturi, si de aceea omenirea e minunata. Daca vrea sa o faca modificand ceva sau construind, nu doar platind, e amirabil si trebuie incurajat si ajutat.Despre modificarea unui receptor FM casnic pentru banda aero:-va dura mai mult ca in filmulet, rezultatele sunt cel mult modeste dar e posibila - se preteaza doar receptoare mai vechi care au circuitul de intrare pe bobina - unele au filtru ceramic de 88-108MHz si nu se pot modifica.Gasesti in targ cu cativa lei.Urmezi in mare pasii din filmulet:- te asezi in iarba langa turnul de control - obligatoriu pentru ca ai nevoie de semnal foarte puternic- departezi putin cate putin spirele bobinei oscilatorului local pana auzi turnul. Butonul de acord sa fie pe la 100MHz, pentru ca trebuie sa ridici destul de mult frecventa - reacordezi bobina DISCRIMINATORULUI pentru un semnal inteligibil. Da, zapacind discriminatorul, un receptor FM va receptiona inteligibil emisiuni AM.- La final umbli in circuitul de intrare pentru sensibilitate maxima.Cel mai bine cu o surubelnita de plastic.E foarte posibil ca un incepator sa nu reusasca si sa faca praf radioul.Experienta insa e data de marimea gramezii de lucruri distruse! Link spre comentariu
adrianc Postat Februarie 6, 2012 Partajează Postat Februarie 6, 2012 Va salutDaca va intereseaza aveti un tabel cu frecventele aero pentru TWR (turnul de control) si APP (dirijarea in zona), VOLMET etc. Frecventele sunt extrase din revista Pilot Magazin73 de YO3HVV Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 6, 2012 Partajează Postat Februarie 6, 2012 Ok, sa zicem ca initiatorul topicului este nitr-adevar un om matur si serios (desi vad ca a aruncat "matza" si nu mai zice nimic in timp ce altii se strofoaca sa-i raspunda). Dar pe langa el, mai sunt inca 10 cocalari care au dar "searci" cu "goagalu" , isi iau un BaoFeng si se pun pe treaba, sa vorbeasca cu pilotii (Bine, din fericire astea ieftine sunt doar FM). Si sa vezi distractie pe statiile gonio sa localizeze idiotul cu portabila chinezeasca... Si eu cred ca trebuie sa fim mai rezervati in a pune la indemana neradioamatorilor frecventele acestea, care nu sunt secrete dar nici nu sunt "trambitate" pe toate gardurile. Cand o sa fie comunicate la TVR1 sau Radio ZU, nu mai conteaza daca le dam si noi, dar pana atunci cred ca avem totusi o responsabilitate morala in acest sens. Am auzit de atatea ori pe repetoare nebuni care chiuie, ce credeti ca ii va impiedica sa chiuie si pe frecventele aviatiei? Organele statului? Care organe? Ale carui stat? Link spre comentariu
yo9how Postat Februarie 6, 2012 Partajează Postat Februarie 6, 2012 Poate nu am ales cea mai fericita exprimare in ultima fraza: normal ca receptia, indiferent cu ce se face este legala, am vrut sa spun ca daca se vrea o "jucarie" industriala cel mai bun este un scaner si nu o statie de emisie receptie, la care de obicei esti tentat sa mai apesi si pe ptt sa vezi ce se intampla pe acolo Link spre comentariu
adrianc Postat Februarie 6, 2012 Partajează Postat Februarie 6, 2012 Va salutAsa cum am precizat frecventele sunt publice. Tabelul este extras din revista PILOT MAGAZIN care se gaseste la chioscurile de difuzare a presei si pe saitul revitei pe net. Poate fi consultat de toata lumea. Nu mai suntem un stat politienesc si dictatorial. Fiecare trebuie sa-si asume responsabilitatea pentru faptele sale.73 de YO3HVV Link spre comentariu
adrianc Postat Februarie 6, 2012 Partajează Postat Februarie 6, 2012 Pentru cei interesati de aviatie, fotografii de avioane, aeroporturi, comunicatii aero, etc exista si un forum public specializat http://romanian-spotters.forumer.ro/ 73 de YO3HVV Link spre comentariu
H Robert Postat Februarie 6, 2012 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2012 Ok, sa zicem ca initiatorul topicului este nitr-adevar un om matur si serios (desi vad ca a aruncat "matza" si nu mai zice nimic in timp ce altii se strofoaca sa-i raspunda). Dar pe langa el, mai sunt inca 10 cocalari care au dar "searci" cu "goagalu" , isi iau un BaoFeng si se pun pe treaba, sa vorbeasca cu pilotii (Bine, din fericire astea ieftine sunt doar FM). Si sa vezi distractie pe statiile gonio sa localizeze idiotul cu portabila chinezeasca... Si eu cred ca trebuie sa fim mai rezervati in a pune la indemana neradioamatorilor frecventele acestea, care nu sunt secrete dar nici nu sunt "trambitate" pe toate gardurile. Cand o sa fie comunicate la TVR1 sau Radio ZU, nu mai conteaza daca le dam si noi, dar pana atunci cred ca avem totusi o responsabilitate morala in acest sens. Am auzit de atatea ori pe repetoare nebuni care chiuie, ce credeti ca ii va impiedica sa chiuie si pe frecventele aviatiei? Organele statului? Care organe? Ale carui stat?De ce ma judecati pe mine?Cine va da dreptul sa ma faceti cocalar?Sa sti ca poate unii oameni au si alte treburi de rezolvat nu numai sa stea si sa raspunda la topicuri, am pus frumos o intrebare, nu cum sa ascult fecventa aviatiei etc. am cerut parerea unui radiamator, electronist, daca asa ceva ar fi posibil, si nu o porcarie care nu va merge niciodata pt ca internetul e plin de asa ceva,poate eu nu ma pricep la radioamatorism fiecare cu meseria lui,asta nu inseamna ca trebuie sa judeci omul doar ca a pus o intrebare, si tu daca intri pe acest forum si deschizi un topic de ex. o schema electrica si ceri pareri despre ea, insemana ca esti cocalar?Sau ca esti neelectronist si nu ai ce umbla cu astfel de scheme, sa lasam omul in treaba lui, si sa intervenim doar daca putem sa-l ajutam si sa nu mai jignim aiurea, foarte urat din partea dumneavoastra, asa ar trebui sa procedeze toata lumea cand vine cineva cu o intrebare sa-l judecam si sa-l jignim si sa-l facem cocalar.... 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum