Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Izolatie pereti interiori


salsa

Postări Recomandate

Nu exista nici o legatura intre condensul de pe suprafete, si garniturile tamplariei (decat daca ar lipsi cu desavarsire). Nici pe departe. 

 

Condensul pe suprafete, repet, desi am mai spus de 3 mii de ori si n-ar trebui, apare in anuminte conditii de temperatura ambianta, umiditate relativa si temperatura suprafetei in cauza.

O legatura cu garnitura ar fi daca as scoate-o definitiv, si mi s-ar ventila spatiul, scazand umiditatea in incapere. Ar fi absurd.

 

Ca sa scapi de condens, ai 3 variante. 

 

1. Cresti temperatura suprafetei cu probleme. Izolatie corespunzatoare, etc.

2. Scazi umiditatea din ambient. Actiuni profilactice... Ventilatie corespunzatoare, nu mai usuci rufe pe calorifer, scoti florile din incapere, nu lasi vase cu apa descoperite... 

3. Scazi temperatura ambianta. Aici e mai greu de convins pe cei care considera o temperatura ideala la 25-26 grade iarna. 

O temperatura ideala este un 21,5 grade. Pe de alta parte, o casa prost izolata care "trage", amplifica sentimentul de disconfort, de aici nevoia de a ridica temperatura. Dar, va garantez ca intr-o casa conceputa/construita corect, 21,5 sunt un vis. 

 

Acum, o casa construita corect n-ar trebui sa existe condens. Nici macar in baie, pe oglinda. S-ar fi gandit arhitectul sa conceapa degivrare si la acelea...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 58
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gica70

    4

  • salsa

    4

  • avolocaru

    3

  • marius75

    3

Top autori în acest subiect

Vizitator cypello

@ nomikos: multumesc mult de tot pt precizari/explicatii. Apreciez. 

 

Asadar, in concluzie:

 

1) - acel produs Aktivtherm dat eventual pe tavane, nu isi merita deloc banutii pt ca eficienta lui este zero la ceea ce intentionez eu sa realizez in casa pt reducerea volumului de caldura in timpul verilor, corect nu? :-) 

 

2) - eu am izolat doar peretii exteriori ai apartamentului (am folosit polistiren expandat de la AdePlast - 10cm si EPS de 80 - pt ca din tot ce am mai citit pe net, pe forumuri lumea recomanda minim 10cm grosime si densitate de 80) - tu zici ca nu va fi eficienta izolatia exterioara a peretilor in viitor, dat fiind faptul ca apartamentul este pozitionat spre nord? e prea subtire, sau de ce? 

 

- pe bloc nu am umblat cu nimic legat de termoizolare; este facuta doar hidroizolatia recent acum vreo 4-5 ani maxim (hidroizolatie cu membrana de cauciuc). 

 

3) - dar pe interior, in apartament, pe tavane se poate face ceva care sa actioneza ca o bariera termoizolatoare? Exista vreo solutie? Si care totodata sa imi opreasca aparitia unor eventuale infiltratii de apa pe viitor de pe bloc, cauzate de conditiile meteo? Si eventual sa nu am nici probleme cu condensul, igrasia, mucegaiul pe la colturi. 

 

Aici ma refer sa fac ceva ca un tavan fals pe interior care sa fie cumva construit din niste materiale ce sa actioneze ca o zona de tampon termic dar si hidro-protector pt a nu mai avea surprize sa ma trezesc cu pete pe tavan cauzate de infiltratiile din planseu.  

 

Si mai am o intrebare, daca nu e prea mare deranjul: eu la acel apartament pana acum l-am avut dat spre inchiriere. Termopanele din pct meu de vedere nu au fost alese ca fiind cele mai calitative cand au fost montate acum ceva ani in urma. Drept dovada, pe parcursul cat am mai avut chiriasi in ultimul timp, geamul de la bucatarie a mai prezentat mucegai pe sticla si chiar pe tamplaria de pvc, condens, curs apa pe el in interior, si la fel si pt geamul din sufragerie. Unii chiriasi au zis ca au simtit cum intra frigul pe la garnituri si au bagat ei de capul lor la garnitura dintre sticla si rama niste silicon acrilic cica sa estompeze patruderea curentului. Eu zic ca au compromis total in felul acesta geamul de la dormitor, tu ce zici?

 

Apoi, eu vreau sa fac open-space in dormitor si sa elimin peretele ce tine loc de delimitare a balconului/logiei cu camera si sa fac astfel camera mai mare fara sa mai am delimitari. In cazul acesta, eu transformand balconul practic intr-o extensie a dormitorului, nu voi pati oare aceleasi simptone si pt tamplaria pvc de la balcon - la fel ca si la celelalte geamuri din casa (mucegai, condens, geamuri ce curg) din moment ce nu voi mai avea perete despartitor intre camera si balcon, si va patrunde astfel caldura ambientala (care oricum nu va fi mai mare de 21,5 grade - de regula si la socrii unde stau acum tot pe la 21 grade o tinem iarna) in zona balconului, care pana acum nu era incalzit iarna???

 

Oare sa ma gandesc ca e cel mai bine sa schimb complet toata tamplaria pvc de la geamurile din casa? Sfatul tau care ar fi si in cazul acesta? 

 

Multumesc mult inca odata, si astept cu mare interes un semn de la tine. 

 

O zi faina,

Editat de cypello
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
@nomikos:
 
Apelez la tine deoarece apreciez raspunsurile pe care le-ai dat colegilor de pe forum pana acum pe acest subiect.
 
Problema mea pe scurt:
Locuiesc la etajul I al unei cladiri P+2+M constructie 2007 - 2009, am 3 pereti exteriori, de caramida de 25 cm izolata cu polistiren de 5cm, si unul comun cu casa scarii, tot din caramida (cred ca e doar de 10 sau 15 cm) dar neizolat, pe unde se face si accesul in apartament. Deasupra si sub mine nu sta nimeni, apartamentele fiind inca goale (le-a cumparat cineva pentru "investitie" prin 2008). In toata casa am izolat tavanul cu polistiren expandat de 3 cm, doar in baie am pus 5 cm de vata minerala intre tavan si un tavan fals facut din rigips rezistent la umezeala montat pe profile CD si UD (aprox 5 cm distanta dintre tavan si tavanul fals).
Iarna in baie este rece, cu toate ca am supradimensionat radiatorul, iar cand facem baie, peretii sunt mereu uzi, la sfarsit adun de pe jos si de pe pereti chiar si 20 litri de apa condensata (adevarul e ca ne place sa ne balacim, uneori depasim 2 ore :limb: ).
Deoarece m-am ssaturat sa ma cert cu vecinii sa inchida usa la intrarea in casa scarii, as dori sa izolez acel perete comun cu casa scarii, si cel mai la indemana mi-ar fi sa-l izolez pe exterior (adica in casa scarii), interiorul fiind imbracat in faianta pe toata inaltimea. Ca sa nu fur prea mult din spatiul din casa scarii, m-am gandit sa izolez peretele cu polistiren extrudat de 3 cm (doar din pct. de vedere al izolarii aprox. similara cu polistirenul expandat de 5 cm), peste care sa vina plasa, adeziv, glet si lavabila.
Dupa cum am mentionat, peretii baii sunt imbracati in faianta si oricum nu prea mai au permeabilitate la vapori.
 
Aici am nevoie de parerea ta avizata, pentru care iti multumesc anticipat, eu nu ma pricep si m-am saturat de "mesterii" care vin cu pareri originale.
Link spre comentariu

Cf. R=d/Lambda, daca nu exista diferenta mare in jos ca lambda in favoarea extrudatului, chestia asta cu 3 extrudat face cat 5 expandat, este falsa. Asta ca regula generala, pentru ca de obicei extrudatul poate cobora mai jos ca lambda. As folosi extrudat, doar daca se impune rezistenta mecanica, altfel, daca vorbim de un perete spre un spatiu interior neincalzit, un 50mm grafitat cu 0.032, este "suficient"... si nici nu te omoara la buget. In anumite conditii merge si Intherm sau Rigitherm, ca sa finisezi mai repede si mai curat.

 

In alta ordine de idei, nu cred ca scapi de condens in mod absolut... vei limita, dar in conditii de atmosfera saturata, faci condens si pe usile din lemn. La bai e foarte complicat, in oglinzi spre exemplu se folosesc sisteme de incalzire cu folii grafit, ca sa ridici temperatura suprafetei. Sunt solutii, dar costa...

 

Va recomand sa nu mai folositi pentru spalare apa mai calda de 37.5-38.5 grade celsius. Desi poate pentru unii pare rece, va garantez ca pe termen lung o sa-mi multumiti. Si limitati si condensul. Eu in baia mea n-am pomenit condens, pentru ca am setat centrala pe 38. Si stau destul in dus, cateodata...

Daca nu aveti centrala, si va vine de la distribuitor, exista baterii termostatate, sau termostate....

 

Posteaza te rog 2 poze, sa inteleg contextul clar...

Link spre comentariu

Rezolvarea este sa folositi apa calduta (asa cum a spus nomikos), altfel condensul se va forma repede pentru ca baia este "asfixiata" cu fainata pana sus...peretele nu respira. Eu am refuzat astfel de lucrari, vorba veche "clientul nostru, stapanul nostru" nu prea e valabila in constructii (macar pentru mine). Rezultatele ulterioare ale decizilor clientilor (uneori profani in contructii), pot fi uneori destul de neplacute...Cred ca intr-o baie acoperirea cu faianta a peretilor peste 50% este inutila si daunatoare in acelasi timp. Cateva poze din care sa intelegeti ideea (facute la mine in baie, fara pretentii de nekhermann :rade: ) Peretele cu usa (nu apare in poza) nu are nici un gram de faianta.

Ce e de facut in cazul dvs? Chemati un mester sa va dea jos din fainta, altfel D-l arhitect se va stradui (in zadar) sa va scape de condens...

Puteti placa zidul dinspre scara si cu vata minerala de juma de metru grosime, condens tot o sa aveti :91Posted Image

 

 

 

 

Posted Image

 

 

 

Posted Image

Editat de marius75
Link spre comentariu

Incorect :pereti acoperiti cu faianta  50% inseamna ca ceilalti 50% vor "suge" condensul si nimic nu este mai sexi decat niste pereti saturati cu vapori de apa ,,loc preferat pentru mucegai ""muschi ,licheni si alte balarii

Eu am baia 100%cu faianta si e foarte ok

Asta cu respiratul peretilor este pe vremea lui tata mare a lu" bunicu

Mai e si aia cu ""casa mea e din caramida (de ce sa o izolez)nene nu am probleme cu caldura""dupa care tipul asta si-a montat centrala si ........."""m-a bagat in disperare cat platesc """

De ce oare :rade:

Link spre comentariu

Mai oameni buni, voi faceti dus sau fierbeti oua in baie? Daca aveti o casa construita corect, si folositi apa la o temperatura corecta, recomandata chiar pentru mentinerea sanatatii, nu exista risc de condens... poate doar restrans in cel mai rau caz. Nu trebuie sa va insir probleme de disfunctie sexuala, sterilitate si afectiuni ale inimii, asociate cu dusuiala in "cazan"...

 

Casa aia, ca principiu, trebuie sa va asigure nu doar un banal acoperis deasupra capului... povestea este complexa si are multe aspecte. Terminati cu faianta aia si pe tavan, si hai sa discutam de aspecte practice si teoretice concrete...

 

Apa trebuie sa se simta pe corp, cu un grad peste temperatura interna. Nu ma credeti pe cuvant, masurati 38-38.5 la apa, faceti dus, si hai sa vorbim de condens...

CT-ul trebuie setat direct pe 38-39 la apa calda menajera. Apa nu se amesteca la CT, riscati s-o distrugeti...

 

 

Expresia"PERETELE RESPIRA" este INCORECTA!

Nu respira, a respira implica schimb de aer. Peretele este PERMEABIL LA VAPORI, asta e o alta poveste. Baile trebuie ventilate corect, in primul rand. Condens grav, critic, implica diferente uriase de temperatura a suprafetelor si a nivelului de umiditate, cu valorile normale.  A placa cu faianta toata baia nu e o solutie, nici tehnica si nici de arhitectura. Nu mai plachez integral baile clientilor, de ani buni... decat in cazuri extreme, unde mi se cere explicit.

Link spre comentariu

florinelll: Pe vremea cat se folosea var, in case exista mai putin mucegai dacat acum, cand se foloseste lavabila. Nu spun de mine, spun de locuinte unde am lucrat/renovat.

Acelasi lucru se intampla si in cazul in care se placheaza cu faianta "pana sus", vaporii de apa nu au pe unde sa iasa din camera...dar fiecare e liber sa faca asa cum doreste...pana la urma e vorba despre sanatatea lui. Exceptie ventilarea fortata.

 

nomikos: Am gresit un termen intr-adevar, cu toate ca daca analizam mai in detaliu avem asa: In prima faza, cand avem vapori de apa, peretele, (fiind permeabil cum ati spus) absoarbe o anumita cantitate din acei vapori. Faza doi: datorita acestor vapori umiditatea din perete creste pana la un anumit nivel. Faza 3: umiditatea din camera revine la normal (fara vapori de apa). Faza 4: Perete incepe sa revina la umiditatea initiala, iar prin asta elimina treptat apa acumulata in faza 1. Aceasta crestere a umiditatii din perete este de valori mici (sa zicem 1-2 %) dar daca facem calcul pe toata masa peretelui rezulta o cantitate destul de mare de apa absorbita de perete. Este un proces complex de crestere /scadere a umiditatii, insa fiind lent, nu afecteaza peretele.

Peretele (fie el si de beton, caramida) este permeabil la apa, nu doar la vapori. Se comporta ca un burete...doar ca absoarbe mai repede si reda mai lent umiditatea.

Editat de marius75
Link spre comentariu

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, in special lui nomikos.

Faianta e pe perete! Sigur n-o pot da jos decat cu riscuri enorme (sper ca intelegeti unde bat ... :rade: ).

Problma nu e doar apa condensata pe care trebuie s-o adun. Problema e ca e rece in baie, desi radiatorul e supradimensionat.

Noi nu prea facem dus decat vara, rar. La noi balaceala e la baza, (am o fetita care sta si o ora in cada), nu pot nici sa las apa prea rece pentru baie, dar cu siguranta nu depasim 39-40 de grade. Culmea e ca o las mai calda tocmai deoarece e rece in baie si se raceste repede si apa din cada. Altfel clar e mai confortabil pe la 38 de grade.

La un moment dat am avut o idee de a izola cada cu spuma poliuretanica pentru a pastra apa calda mai mult timp, dar la sfaturile voastre am renuntat la idee.

Ventilarea e ok, am uitat sa adaug ca am si o ferestra la baie catre exterior, de 45x45 cm.

Voi adauga si niste poze.

Deci ma intereseaza sa izolez peretele din casa scarii, atat termic cat si fonic!

Baia e lipita de dormitor si cand o dama pe tocuri coboara, parca-mi  calca direct pe creier. :91  :96  :rade:

 

Multumesc anticipat pentru ajutor.

Link spre comentariu

Se poate izola cu polistiren extrudat de 3cm pe casa scarii (este mai rezistent la coate si in acelasi timp ocupa mai putin din latimea scarilor)

In mod normal pierderile de temperatura vor fi mai mici, dar condensul tot va aparea, insa si el redus un pic din cauza cresterii temperaturii.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator Livia Adelutza

am si eu o problema si sper sa primesc rasunsuri de la colegii de forum.@nomikos te rog sa imi spui si parerea/ sfatul tau ca am vazut ca esti foarte documentat.deci:vreau sa izolez o mansarda (doua dormitoare, hol si baie) pe interior. peretii sunt realizati pe structura de lemn, cu vata de sticla si gipscarton (cel putin asa ne-a spus cel care ne-a vandut casa). la exterior exista izolatie cu polistiren de 5 cm. peste acoperis este pusa tabla tip lindab. problema este ca nu se poate locui acolo, vara fiind ingrozitor de cald si iarna frig.initial aveam de gand sa pun polistiren de 10 cm si la interior, insa nu vreau sa apara mucegai sau alte minuni, mai ales ca acelea vor fi camerele copiilor.mentionez ca incalzirea casei se face cu centrala termica pe gaz, deci vreau si facturi cat mai mici pe timp de iarna, dar si o temperatura acceptabila vara.acestea fiind datele, ce solutii as avea pentru izolatia mansardei?

Link spre comentariu

La acoperisuri am nevoie de detalii... As avea nevoie de doua-trei poze cu casa, facute pe aceiasi parte/latura/fatada, si interior si exterior, din care sa inteleg care-i situatia arhitecturala.

 

Este mansardat, semi-mansardat, etc...

 

Am nevoie sa stiu daca invelitoarea este montata pe sipci (caroiaj), si daca are ordinea; invelitoare, sipci orizontal, sipci vertical, folie, astereala, capriori. Daca gipscartonul este montat direct pe capriori, sau are structura proprie. Daca avem vata minerala bazaltica (rigida) sau minerala de sticla (rola, saltea).

 

Ideea este ca, data fiind situatia intalnita in care avem mansardat sau semi-mansardat, si gipscartonul este montat direct pe caprior, cu vata minerala de sticla, instabila ca grosime, si fara folie, fara caroiaj, la un caprior de 8-10cm, sunt probleme clare de termoizolatie, chiar grave...

 

In situatia asta se impune dezafectarea completa a structurii de gips a peretelui, si refacerea... vata minerala bazaltica in limitele a 130-150mm, structura metalica gipscarton, folie bariera de vapori, gipscarton dublu strat (ideal).

Am nevoie de niste poze generale, si pe cat posibil de raspunsurile de mai sus.

Link spre comentariu
Vizitator Livia Adelutza

pt nomikos:multumesc pt promptitudine.sa incerc sa-ti raspund la intrebari, in masura in care cunosc detalii:1.invelitoarea cred ca are ordinea mentionata de tine, dar nu sunt 100% sigura, pana nu fac o gaura sa vad exact (voi face asta in momentul in care ma voi apuca de lucrari)2.etajul este semimansardat, rigipsul fiind montat pe capriori, nu pe profile metalice, avand in spate vata de sticla, nu din cea bazaltica (cel putin asa spune vanzatorul)3.despre folie nu stiu, capriorii sper sa fie de 104. o sa revin si cu poze, in curandacum, solutia data de tine este cea ideala, dar impune si niste costuri destul de mari, de care nu dispun in prezent. exista si o alta varianta mai low cost, de compromis, pentru cativa ani, cand poate o sa reusesc sa strang sumele necesare efectuarii unei lucrari ca la carte? macar sa reusesc sa micsorez facturile de gaz?

Link spre comentariu

Ca principiu, lupta se da pentru grosimea termoizolatiei, evident si pentru corectitudinea detaliilor. Daca vrei sa cresti in eficienta energetica, n-o poti face decat asa... fizic, crestere in grosime.

Salteaua aia de vata e zdrente. Ea nu reprezinta nici macar jumatate din cei 10cm pe care-i ai acolo. Pot sa bag mana-n foc ca-i tasata...

 

Trebuie adus cu bazaltica (stabila dimensional), la macar 150mm... nu mai vorbesc ca daca ai detalii incorecte la acoperis................. grav.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări