Vizitator vali123 Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Am un aparat sudura facut acasa si m-am gandit sa il introduc intr-un recipient metalic cu ulei de trafo in el pentru racire .Ce pareri aveti de aceasta solutie? Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Si dupa asta trebuie sa racesti uleiul ,mai degraba lacuieste-l bine de tot si dupa asta intr-o cutie cu ventilatie fortata si gata. Link spre comentariu
Vizitator vali123 Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Si dupa asta trebuie sa racesti uleiul ,mai degraba lacuieste-l bine de tot si dupa asta intr-o cutie cu ventilatie fortata si gata.uleiul nu permite o incalzire locala puternica ,se incalzeste si transmite (cedeaza)caldura recipientului metalic care e expus aerului cedind caldura rezultata mediului incanjurator,cred ca e o protectie a circuitului primar si se poate suda mai mult timp. Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Si dupa asta trebuie sa racesti uleiul ,mai degraba lacuieste-l bine de tot si dupa asta intr-o cutie cu ventilatie fortata si gata.uleiul nu permite o incalzire locala puternica ,se incalzeste si transmite (cedeaza)caldura recipientului metalic care e expus aerului cedind caldura rezultata mediului incanjurator,cred ca e o protectie a circuitului primar si se poate suda mai mult timp.Teoretic da dar are nevoie de racire suplimentara pentru ca transformatorul si cu cutia plina de ulei are alta masa termica decat un transformator simplu (odata incalzit se raceste foarte greu),de ce crezica toate transfomatoarele in ulei au si tevi si radiatoare de racire suplimentara ?,suprafata de racire a cutiei este mica raportat la masa care trebuie racita.Prin ani 80 am avut un traf bobinat cu sarma izolata cu bumbac in primar si cu cablu de 16 mm in secundar izolat cu banda alba de bobinaj,totul era bagat in ulei .Mergea bina dar cand se incalzea stateam o multime pana se racea.Dupa ani am refacut bobinajul cu conductor emailat si am dat gauri de racire in cutie si am montat si un ventilator de aeroterma auto.Comparativ cu primul traf in ulei asta acum mergea mai bine si statea mai rece (a fost vandut si nu mai stiu nimic de el). Link spre comentariu
Vizitator vali123 Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 da,e adevarat, inertia termica e mai mare se incalzeste mai greu dar se si raceste mai greu dar e si o protectie suplimentare la arderea circuitului primar in cazul in care arcul electric la electrod e de mai lunga durata .Racirea recipientului se poate face cu un ventilator eventual chiar cu montarea unui radiator pe acesta .Zic asta ca avand in vedere izolatia trafului primar trebuie sa reziste la cel putin 80 grade ceea ce nu se prea intampla de cele mai multe ori ducind la topirea izolatiei si de aici la un scurt e doar un pas!!! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 Solutia imersarii trafului in ulei conduce ,in principal, la imbunatarirea racirii. Asa cum s-a spus,peretii cuvei devin suprafata de racire,iar temperatura creste pana se atinge un echilibru.Daca se constata ca temperatura de echilibru e prea ridicata,in prima faza se poate adauga un agitator.Urmatoarea etapa.daca nu se ajunge la rezultatul scontat, e adaugarea unei pompe care impinge uleiul printr-o serpentina asezata in fata unui ventilator. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum