Vizitator bogdan_2012 Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 salut sunt nou aici pe forum si recunos k nu ma pricep la electroniaca de aceea va intreb daca ma puteti ajuta in legatura cu un incarcator de leptop de 15 v si 5 A. As vrea sa stiu daca pot face din el redresor si cam ce mai mi-ar trebui sa il fac daca merge. multumesc Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 Daca incarcatorul este functional, ai deja un redresor de 15V/5A care, culmea, mai este si stabilizat.De la iesirea lui poti alimenta consumatori de tensiune continua care au un consum maxim de 5A si pot fi alimentati cu 15Vcc. Link spre comentariu
Vizitator bogdan_2012 Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 deci il pot folosi fara probleme la o baterie mai mica fara sa ii mai fac modificari.multumesc pt raspuns poate sa ii fac o cutiuta si sa ii pun niste borne Link spre comentariu
tranzistor Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 vezi sa nu incarci acumulatori mai mici de 12V ! Link spre comentariu
Vizitator bogdan_2012 Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 vezi sa nu incarci acumulatori mai mici de 12V !Da ma gandeam la amperaj mai mic cam 55 Ah Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 Nu stiu daca este tocmai indicat sa incarci acumulatori auto de 12V cu el. Se poate defecta incarcatorul. Eventual, inseriaza un bec de far de 12V (cu cele doua faze legate in paralel) pe unul din firele de legatura intre generator si acumulator. Link spre comentariu
ovidiu grigore Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 incarcarea unui acumulator cu un bec legat in serie cu redresorul este cea mai sigura incarcare ,am invatat-o si eu de la un batrin de la Calea Ferata nici acumulatorul nu are de suferit nici redresorul (cind becul are puterea corespunzatoare la inceput se aprinde tare la incarcarea, apoi se aprinde slab) remus de aceea mai traieste CFR-ul,sa mai cumparam si acumulatori Link spre comentariu
radusa Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 La incercarea de a incarca un acumulator cu un alimentator de laptop 15V/5A pot sa apara doua 'minore' situatii (probleme):1. la inceperea incarcarii acumulatorul tinde sa absoarba un curent mult mai mare decat 1/10 din capacitatea nominala. Daca becul (folosit aici ca limitare de curent) nu este perfect dimensionat, atunci ori se va depasi valoarea de 5A si in cel mai bun caz alimentatorul se autoprotejeaza prin blocare. In cel mai rau caz, se arde. Ori curentul va fi prea mic, implicit si tensiunea, ceea ce va duce la sulfatare.2. Sa spunem ca am trecut de faza asta si am ajuns la faza finala in care acumulatorul incepe sa traga din ce in ce mai putin curent. Atunci caderea de tensiune pe rezistenta de limitare (bec) scade, crecand in schimb tensiunea pe iesire. Acumulatorul va fi incarcat la ~15V si poate sa fiarba. Unii acumulatori suporta si peste 14.4V dar deja 15 este cam mult si trebuie tinut cont si de faptul ca fara sarcina aceste alimentatoare pot avea si peste 15V. In rest...succes Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 Toti acumulatorii cu placi de plumb si electrolit acid sulfuric se considera 100% incarcati pe redresor atunci cind tensiunea pe fiecare element este de 2,75V si curentul de incarcare este stabil timp de 2...3 ore fara sa mai scada (bineinteles la o valoare minima); curentul de incarcare poate sa fie mic fara nici o problema, in acest caz crescind timpul in care acumulatorul se va incarca. Link spre comentariu
radusa Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 Daca ii dai 2.75V/element, adica 16.5V/baterie de la inceput, o a iti fiarba bateria. Tensiunea de 16-16.5V se da doar la final ca egalizare, cand curentul pe care il cere bateria a scazut sub 1/50 din C-nominal. si incarcare cu tensiune mai mica decat 14.4V sau curent sub 1/10 duce cu timpul la sulfatare.Daca ai vreun document care sa sustina ce spui tu, mai ales partea cu 16.5V, as fi curios sa-l citesc.Multumesc Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 Citeste prospectul oricarui acumulator. De asemenea se gasesc destule carti care trateaza acest aspect. Cind incepi incarcarea si curentul nu depaseste 1/10 Cn, tensiunea pe acumulator nu creste brusc, ci pe masura incarcarii lui... daca tensiunea a crescut brusc la inceputul incarcarii, curentul de incarcare nedepasind 1/10Cn, inseamna ca nu mai este suficienta pasta pe elementi si acumulatorul se poate arunca. http://facultate.regielive.ro/cursuri/m ... 18924.html Link spre comentariu
bogdan_ Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 Eu vad o problema aici: rezistenta la rece a becurilor se poate sa fie prea mica. Daca accu e descarcat curentul o sa depaseasc 5A si alimentatorul intra in protectie. Apoi incearca sa porneasca dupa un timp suficient de lung si iar intra in protectie...etc Si circuitul nu porneste niciodata. Cele doua becuri in paralel s-ar putea sa aiba vreo 0.1 - 0.2 ohmi la rece. Desigur, asta depinde de cum e reglat incarcatorul. Poate ar fi mai bine sa incerce cu un singur bec(filament). Link spre comentariu
radusa Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 Sunt perfect de acord cu ce spui (@remus68), ca tensiunea va creste treptat pana la valoarea de 14.4V (sau 16.5V, cum spui tu), dar odata ajunsa acolo, daca nu o limitezi, tendinta va fi sa creasca in continuare, pana la valoarea care o da redresorul. Din ce am observat eu, la 16.5V cu curent de 1/10, acumulatorul incepe sa fiarba. In alta ordine de idei, daca tu iti incarci si iti exploatezi acumulatorii dupa acel document, atunci e treaba ta. Eu personal consider documentul extrem de vechi si plin de tampenii, asa cum de altfel erau f multe carti si articole scrise la vremea aia, numai pt a avea portofoliu. Imi bazez afirmatia printre altele de aceste trei randuri extrase de acolo, care mi se par o tampenie. Dar asta e doar parerea mea. "- tensiune pe element, care indica starea de descarcare .... max 1,35 V; - tensiunea pe element masurata cu furca voltmetrica dupa încarcarea bateriei 2,6 ... 2,75 V; - tensiunea nominala, pe element în exploatare 1,8 ... 1,85 V;" Prima afirmatie e ca starea de descarcare este indicata de o tensiune de 1.35Vx6=8.1V.Pai daca o baterie ajunge la 8.1V, se alege praful de ea. Poate nu de prima data, dar daca se repeta de mai multe ori, cu siguranta da. A doua afirmatie este cea cu 16.5V (2.75x6) pe care o susti tu, dar cu care eu nu sunt de acord. Iar a treia afirmatie este ca in exploatare, deci atunci cand eu am un consumator pe ea, bateria are tensiunea nominala de 1.8Vx6=10.8V. Din nou, eu personal nu sunt de acord cu afirmatia. La 10.8V decuplezi consumatorul ca altfel ai ramas fara baterie. Cred ca cel care a scris acest curs sau articol sau ce o fi el, a citit totul in vreo carte straina, dar saracu' nu prea le avea cu limbile straine. Eu m-am mai informat si de aici (dar nu numai) http://batteryuniversity.com/learn/arti ... id_battery Dar, in sfarsit, am mai spus-o si cu alte ocazii aici pe forum, fiecare isi incarca bateria cum crede el ca e mai bine. Link spre comentariu
bogdan_ Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 Solutia e simpla. Se mai pune o dioda dupa iesirea alimentatorului, tensiunea ajunge la 14.3V. Mai sus nu poate creste daca alimentatorul o sa scoata 15V. Ceva documente cu curbele de incarcare/descarcare: http://www.scubaengineer.com/documents/ ... graphs.pdf Link spre comentariu
radusa Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 In mare curbele sunt corecte, dar tinind totusi cont, ca testele si masuratorile s-au facut pe un"set of Trojan L-16W deep cycle lead-acid batteries". Caracteristicile de incarcare descarcare pt o baterie 'deep cycle' sunt un pic diferite decat pt o baterie de start, cea de auto.Problema cu un alimentator de laptop de 15V nu este pana la urma tensiunea, ci cum faci limitarea de curent, avand in vedere ca la depasirea curentului max dat de alimentator, acesta de regula intra in protectie. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum