Dr.L Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Dr.L nu-i asa simplu am aratat mai sus cutia nu suporta cuplu mare al turbinei.Si atunci cum rezista pe masina? Cutia de viteze e cmpusa din niste roti amarate,n-au ele treaba de genul care invarte pe care,din moment ce pierderile sunt de 5%Ai facut o analogie cu un traf...pai traful il poti lega cum vrei tu. Primarul e cu 10% mai mare decat secundarul (ca randamentul e pe la 90%). Deci daca-l alimentezi prin secundar,in primar vei obtine tot 90% din puterea trafului alimentat prin primar. Iar daca traful e de 3 ori mai mare decat e cazul...mai conteaza? Link spre comentariu
avolocaru Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Eu am alte intrebari, am gasit pe net ca un motor de 37 Kw ar cantari undeva pe la 400 Kg, Motorul de care vorbiti are doar 200 Kg? Si mai sunt curios cum veti modifica rotorul. Trebuie sa-i adaugati niste perii, suportul de bobinaj etc. Link spre comentariu
Vizitator Morgoth Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Filozof Puterea generata de eoliene se masoara in KWh. Motorul trebuie sa atinga aproximativ 3000 de ture/minut deci cu aproximatie 50 ture / secunda. Ori toate motoarele dizel sau benzina ating lejer aceasta turatie. Axul cu pale va avea o turatie de aproximativ 60RPM sau 1 tura pe secunda. Link spre comentariu
verde Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 pt MORGOTH daca ai atitea resurse [bani] dece nu faci un turn de apa la vreo10-12m inaltime de vreo10000l si jos un bazin de aceeasi capacitate iti cumperi ,sau faci o turbina cu generator direct la 220-380 la o putere egala cu cea care o da eoliana cuplata la o pompa de apa dimensionata corect ,care o montezi sus pe turn ,si care va urca apa inapoi in turn din bazinul de jos dupa ce a trecut prin turbina care are o clapeta ce regleaza debitul in functie de turatie care trebuie sa fie constanta indiferent de consumul de curent. Asa scapi de multe piese in miscare ,uzuri, intretinere,si cel mai important pierderile prin frecari ,turnul va fi pe post de acumulator.si ai si piscina. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 @Morgoth puterea se masoara in kWEnergia se masoara in kWh. Energia = putere * timpAbsolut incontestabil! Link spre comentariu
Vizitator Morgoth Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Utilizator Cum ai pus tu problema ar fi un acumulator de energie nu un generator. Rotorul motorului are deja strunjit in el niste canale prin care este bagata sarma de cupru in format colivie, cand primeste camp magnetic rotitor acele spire produc energie electrica, dar fiind niste spire inchise sunt spire in scurt circuit, astfel devenint un fel de antimagneti. Oricum scot acele spire si infasor propriile spire care face din rotor un electromagnet. Normal ca vor veni niste perii pentru a alimenta electromagnetu, dar este loc in capul rororului pentru niste perii cu carbuni, deoarece si in bobina de excitatie trebuie injectat un curent destul de mare. Am gasit un motor de 37KW si lam intrebat pe detinator care a spus ca are cam 200KG, dar 200 sau 400KG cam tot aia e Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Filozof Puterea generata de eoliene se masoara in KWh. Motorul trebuie sa atinga aproximativ 3000 de ture/minut deci cu aproximatie 50 ture / secunda. Ori toate motoarele dizel sau benzina ating lejer aceasta turatie. Axul cu pale va avea o turatie de aproximativ 60RPM sau 1 tura pe secunda. Nu, aici gresesti. Puterea la orice se masoara in KW. Energia la orice se masoara in KWh. Nu are importanta tipul de generator. Daca vrei mai putem discuta sau nu. Discutam doar in limitele fizicii. Daca gasesti doar un singur articol stiintific pe netul asta mare care sa confirme timpenia sustinuta de tine ESTI MARE!Oricum, nu trebuie sa cauti, e suficient doar sa gindesti sau sa consulti manualele de fizica de liceu. Mai in gluma, mai in serios, vezi ca gresesti. Pacat. Vezi ca confunzi numele cu rangul. Pe acest forum, ca si pe toate altele, fiecare utilizator are un nume si un rang. De exemplu TU ai numele "Morgoth" si rangul "Nou venit". Vezi ca toti au aceeasi situatie si e bine sa te exprimi cu numele. Uita-te putin la "casuta ta". De fapt sti ceva: Fa tu eoliana ta de "35KWh " si fi multumit. LA revedere. Cineva care nu are nici cunostinte elmentare de electricitate nu va putea face un generator eolian. Cu atit mai mult cineva care nici nu vrea sa invete. Treaba e moarta, nu va face nimic. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Curentul din rotor e sub 10% din curentul din stator!Vezi,poate gasesti un motor sincron si ai scapat de balamuc,ca sincronul are rotorul bobinat si alimentat din exterior!Sau un asincron,dar cu rotorul bobinat si cu perii! Link spre comentariu
verde Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Dr.L,tot respectul, tocmai asta spun ca trebuie sa fie mai mare tot dispozitivul asta sustin cu inversunare , incearca sa invirti un angrenaj cu melc pe post de multiplicator fara sarcina sa vezi poti?multiplicarea trebuie facuta in mai multe trepte nu este ca la reducere.apropo am un motor trifazic 4kw,si 3000rpm. de la ceva utilaj, cu reductor cu tot cu turatie variabila montat pe el care la iesire poate varia intre 190si 1000rpm.[axul are diametru de vreo40mm] am incercat sa il invirt de ax cu un mox mare foarte greu l-am miscat. fara nici o sarcina la iesire daca intra o frunza la ventilator nu-l mai puteam misca, eu nu vorbesc din auzite sau din calcule cu integrale ,ci din experienta practica crede-ma. Link spre comentariu
verde Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 pt Morgoth, vezi ca exista generatoare trifazice de 30-40kw cele montate pe motoarele de tractor,[grup electrogen ] cauta unu ca are totul pe el ,.Rotorul tau nu este strunjit, ci frezat, unde este colivia de aluminiu. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Pai reductorul melc e un caz special,care poate fi invartit doar de catre melc! Cutia de viteze e cu roti dintate,nu cu melciE si normal sa se invarta greu! Ai uitat?:cu cat scade turatia,cu atat creste momentul,deci opune mai multa rezistenta!Daca nu tii cont de anumite chestii,concluziile pot fi oricand eronate.Teoria e bazata pe practica,doar din aplicarea ei incorecta rezulta diferente! Link spre comentariu
verde Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Dr.L,reductorul melc nu este un caz special neaparat, este un angrenaj prea direct si de mici dimensiuni cu un raport mare de transformare .si de aceea nu poate fi folosit invers ,dar acelasi raport se poate obtine si invers ,cu mai multe trepte de transformare si implicit un dispozitiv mult mai voluminos. Imagineaza-ti o masina care are in loc de motor cuplat pe cutie un generator de 37kw bag-o in treapta 1 si trage-o cu tractoru incit generatorul sa aibe turatia specificata pe eticheta lui, si apoi pune-i o sarcina de 30kw sa zicem, ce crezi ca se intimpla,crede-ma ca se macina tot in cutie.Mediteaza adinc la ce am scris aici......Numai bine. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Melcul nu poate fi folosit invers,indiferent de raport!Cand rotesti iesirea melcului,practic impingi melcul,nu-l rotesti :nebunrau:Si oricum,melcul nu are cine stie ce raport. Aceelasi raport se poate obtine fara probleme si din roti dintate.Insa caracteristica de blocare a sarcinii rtotii dintate e importanta in reductorul melc!Vrei practica? Am un motor micut de cc,cu reductor melc de plastic. Se aplica fix ce am zis si mai sus!N-o sa se macine nimic in cutie,cuplurile vor fi la fel,indiferent ca pui un motor in loc de generator!E chiar asa de greu de inteles chestii atat de elementare? Gata,am zis si demonstrat ce a fost cazul,am plecat si nu mai revin pe tema asta! Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 37 kW? In primul rand as vrea sa calculezi cam ce dimensiuni ar avea un asemenea mastodont.Vezi ca exista formula de calcul al puterii.Ia in considerare Cp(randamentul de transfer putere vant->putere elice) de 0,1-0,15.Eu te-as sfatui sa incepi cu ceva mai mic, sa nu arunci banii aiurea "in vant".Cauta pe youtube "Eoliana Straja" si inspira-te de acolo. Link spre comentariu
Vizitator Morgoth Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 Am observat ca dezbaterea a inceput sa se mute pe: putere, energie, e prea mare, e mastodont e ...., e ... .Deci , problema mea este multiplicatorul, nu investitia, ca investitia ma va ajunge pe undeva pe la 1000-1200 euro poate ceva mai mult, 500 euro motorul, 100-200 euro modificarea motorului, 100-200 euro cutia de viteze si restul cornier, teava, tabla etc, partea electrica o fac eu.Ca principiu nu va atinge nici macar 1/10 din pretul uneia din comert la 10KW.Nici gabaritul nu e problema.De functionat sigur va functiona, dar ma intereseaza sa il fac in asa fel incat sa fie de lunga durata si cu un randament cat mai mare.Motorul inca nu lam cumparat, deci mai am timp sa caut poate un motor sincron, desi nu stiu pe unde las gasi la un pret rezonabil sh preferabil ca alea de pe timpul lui ceausescu si romanesti sunt net mai rezistente fata de panaramele fabricate in ziua de azi.Daca imi poate cineva da niste linkuri de unde as putea cumpara un motor sincron ias fi foarte recunoscator. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum