Yoshiro Postat Martie 8, 2012 Partajează Postat Martie 8, 2012 Articolul din link e destul de detaliat in privinta rolului si modalitatii de functionare. Nu s-au mai folosit tocmai din cauza sau datorita indepartarii de la hornurile clasice. Dupa cum se vede si la hornurile JBL care erau echipate cu lentile raportul lungime/diametru gura este mare, Pe de alta parte, desi modul de implementare de la JBL a avut rezultate bune, cred sunt multe probleme de luat in calcul. Materialul, JBL folosea o tabla obisnuita si destul de subtire. Pe forumul heritage sunt ceva poze. Nu mai tin minte detalii dar stiu ca au fost care au facut lentile si din lemn.Un alt aspect, reprezinta chiar efectul fenomenului din spatele functionarii lentilelor, difractia. Sa o evitam sau sa o folosim?Multe hornuri de Constant Directivity folosesc difractia, gen Mantaray. Link spre comentariu
VTP Postat Martie 8, 2012 Autor Partajează Postat Martie 8, 2012 Articolul din link e destul de detaliat in privinta rolului si modalitatii de functionare. Nu s-au mai folosit tocmai din cauza sau datorita indepartarii de la hornurile clasice. Dupa cum se vede si la hornurile JBL care erau echipate cu lentile raportul lungime/diametru gura este mare, Pe de alta parte, desi modul de implementare de la JBL a avut rezultate bune, cred sunt multe probleme de luat in calcul. Materialul, JBL folosea o tabla obisnuita si destul de subtire. Pe forumul heritage sunt ceva poze. Nu mai tin minte detalii dar stiu ca au fost care au facut lentile si din lemn.Un alt aspect, reprezinta chiar efectul fenomenului din spatele functionarii lentilelor, difractia. Sa o evitam sau sa o folosim?Multe hornuri de Constant Directivity folosesc difractia, gen Mantaray.Din pacate, lentilele acustice sunt ceva deja fumat! Ma refer la utilizarea lor in domeniul hifi. In domeniul profesional se mai folosesc dar nu pe scala f.mare ca in trecut. La un moment dat, prin anii '70, cateva firme japoneze, mai mult pentru noutatea in domeniu decat pentru rezulate acustice, dotasera unele incinte cu astfel de lentile dispersoare de plastic. Si in Comturist aparusera astfel de incinte AKAI cu dispersoare de plastic cenusii sobolan. O calota de tweeter de azi are rezultate mai bune decat solutia asta. In plus, logica spune oricarui om normal ca e mai bine sa nu intervii in drumul undelor sonore pentru a nu creia modificari in propagare cu consecinte nedorite in final!In domeniul hifi, se pare ca doar ce a patentat Tannoy are minimum de efecte nedorite. Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Martie 8, 2012 Partajează Postat Martie 8, 2012 Brevetul Tannoy, trecut la curiozitati ;) http://www.44bx.com/tannoy/curiosities.html Clonat de Westrex Acoustilens http://www.audioasylum.com/forums/hug/messages/14/144307.html Variante moderne studiate prin modelare: http://www.moultonlabs.com/images/pdfs/new_loudspeaker_design.pdf si ceva poze: Elite speakers In Audi A8 In Q7 Beolab5 Dar sa nu ne indepartam de subiect. Link spre comentariu
VTP Postat Martie 8, 2012 Autor Partajează Postat Martie 8, 2012 Cracanator cum se poate auzi Gutza si Salam din aceste solutii tehnice in masini de > 100 k euro! Link spre comentariu
Yoshiro Postat Martie 9, 2012 Partajează Postat Martie 9, 2012 Leach - On the Specification of Moving-Coil Drivers for Low-Frequency Horn-Loaded Loudspeakers Leach - A two-port analogous circuit and SPICE model for Salmon's family of acoustic horns Link spre comentariu
VTP Postat Martie 9, 2012 Autor Partajează Postat Martie 9, 2012 Leach - A two-port analogous circuit and SPICE model for Salmon's family of acoustic hornsFoarte interesant pentru cei care sunt interesati de randamentul hornului si avantajul lui comparativ cu alte solutii.Se completeaa cu lucrarile lui Martin J. King. Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Martie 9, 2012 Partajează Postat Martie 9, 2012 Adaug documentatie si pentru driver, infinite bafle si BR, macar se pot compara circuitele electrice echivalente (se pot trage concluzii referitor la cum lucreaza diferitele tipuri de incinte) http://www.tymphany.com/files/resources/papers/AES122nd-Impedance.pdf http://www.aikenamps.com/speaker.pdf Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 12, 2012 Partajează Postat Martie 12, 2012 Foarte interesant : http://www.goodsoundclub.com/Forums/Sho ... ForumID=32 Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 12, 2012 Partajează Postat Martie 12, 2012 Aici aveti exemplul unui entuziast DIY ( ??? ) ......cu talent : http://forums.klipsch.com/forums/t/1538 ... ageIndex=1 Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 12, 2012 Partajează Postat Martie 12, 2012 Cateva date tehnice .......pentru amatorii genului : http://www.geocities.jp/arai401204/Down ... nload.html sau aici : http://www.passdiy.com/pdf/KleinHorn.pdf Link spre comentariu
VTP Postat Martie 12, 2012 Autor Partajează Postat Martie 12, 2012 Tabelul este educational si edificator pentru constructorii DIY, atat pentru cei care construiesc amplificatoare, cat si pentru cei care intentioneaza sa construiasca incinte. Ajuta si alegerea amplificatoarelor ce urmeaza sa fie utilizate cu incinte de sensibilitati diferite.Sigur ca datele din tabel sunt orientative, dar, constituie un bun suport in explicatia potrivit careia , anumite performante ale componentelor unui sistem, "imping" sistemul catre hi-end, sau catre derizoriu. Astfel, incintele cu sensibilitate scazuta, indiferent ca sunt floorstandere sau bookshelfuri sunt departe de a asigura posesorului altceva decat iluzia ca are un sistem de calitate.( Musical Fidelity este o firma britanica constructoare de amplificatoare devenita legenda in perioada de maxim avant a HI-FI-ului.) Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Martie 13, 2012 Partajează Postat Martie 13, 2012 Seamana cu ce am pus eu aici http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=4&t=103265&start=60#p957139, cu deosebirea ca eu am considerat SPL-ul sistemului stereo si headroom-ul amplificatorului zero. Cu headroom 3 dB se dubleaza (x1.995 in realitate) valorile din prima coloana. Ca tot vorbim de hornuri: audiofilii prefera aceste incinte si datorita SPL-ului ridicat care il poate oferi (cazuri obisnuite 98-99 dB) pentru a incerca atingerea SPL-ul dintr-o auditie live (asa cum asculti instrumentele intr-o situatie reala: concert, sala de auditie, strada etc.). De multe ori cu aceste boxe sunt asociate amplificatoare de 50-150W pentru a se asigura la virfurile cu peste 6dB-15dB din materialul sonor. Ex. difuzor de 98 dB pe incinta, la 4 m de incinte, pentru a atinge 106 dB - grand piano, headroom 3 dB, avem nevoie de amplificator de 100 - 120 W. Amplificatorul va sta cu volumul undeva intre 40-50%, dar vom fi siguri ca nu va sucomba la virfuri. Bineinteles difuzoarele trebuie sa reziste la aceasta putere. Cazul: Klipsch Klipschorn pentru 103db SPL este nevoie de o putere de 121 watts din amplificator. Nu este cazul muzicii ambientale unde 70-80 dB sunt arhisuficienti, iar un amplificator SE de putere mica (uzual 1-4 watts) se descurca. Link spre comentariu
VTP Postat Martie 13, 2012 Autor Partajează Postat Martie 13, 2012 Ideea mea este ca cei care sunt inglobati in DIY sa se poata orienta si gandi inainte de :- a cumpara difuzoare despre care nu stiu nimic;- a cumpara amplificatoare pe baze habarnistice;- a porni proiecte care nu le satisfac cerintele minimale;- care cred ca o incinta bookshelf cu difuzoare de "brand" pot realiza ceea ce nu poate realiza o incinta standfloor "monstru" cu woofere de 12 -15";- a crede ca un SPL de 85 dB/W/m poate asigura o auditie aproape de realitate cand nu poate face mai mult decat un radio cu tranzistori;- a crede ca legile acusticii sunt flexibile, daca dorim!In general, este evident ca multi se multumesc cu ce le place, cu ce pot avea, etc., dar, unii isi doresc mai mult si investesc munca si bani, si, ca sa se apropie de hi-fi, trebuie sa stie si putina fizica ( in particular:acustica!).PRACTICA ne omoara, DAR abordata FARA TEORIE, ne spulbera visurile! Link spre comentariu
ahegyes Postat Martie 13, 2012 Partajează Postat Martie 13, 2012 - a crede ca un SPL de 85 dB/W/m poate asigura o auditie aproape de realitate cand nu poate face mai mult decat un radio cu tranzistori; Da, de aceea - Rogers LS 3/5A BBC monitor - sunt printre cele mai titrate boxe din hifi. , pentru ca suna ca un radio cu tranzistori... Link spre comentariu
vlad_2770 Postat Martie 13, 2012 Partajează Postat Martie 13, 2012 @VTP: - care cred ca o incinta bookshelf cu difuzoare de "brand" pot realiza ceea ce nu poate realiza o incinta standfloor "monstru" cu woofere de 12 -15"; Eu nu zic ca boxa din link este de rahat, dar la capitolul bass nu va putea "zice" prea multe. Un link spre a se vedea totusi ca este muncita boxa respectiva: http://www.ls35a.com/ Link spre comentariu
Postări Recomandate