Yoshiro Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Domnilor, nu toti avem acelasi organ auditiv, nu toti avem aceeasi predispozitie pentru ceva anume, de aceea exista solutii pentru fiecare in parte. Discutia asta privind nivelul detaliilor imi aduce aminte de una asemanatoare la aparitia ecranelor HD cu rezolutii foarte mari. Acum nu prea se mai plang oamenii, probabil s-au obisnuit deja. In privinta oboselii, e greu de exprimat ceva cu precizie pentru ca e greu sa stii gradul de oboseala pe care il ai inainte de aculta. Tind sa cred insa ca nivelul sonor ridicat oboseste urechea mai usor ca nivelul detaliilor. Dupa mine are sens pentru ca solicita fizic urechea mai mult. Si e adevarat ca nu poti suporta o reprezentatie live prea mult timp la acelasi nivel de atentie. In fine, revenind la hornuri, arcgotic l-a intrebat pe colegul felixx de diferenta intre contururi in ceea ce priveste eficienta si distorsiunile. Banuiesc pentru ca s-a spus ca hiperbola e cea mai eficienta si cu cele mai mici distorsiuni. Este printre cele mai eficiente, dar la distorsiuni nu sta asa bine. Trebuie insa sa tinem cont ca asa zice teoria, dar in realitate depinde foarte mult de modul de folosire. In ceea ce priveste eficienta, depinde foarte mult de domeniul de utilizare parerea mea. Hiperbola are avantajul ca asigura o sarcina corespunzatoare la frecvente aflate mai in stanga spectrului, de aceea e folosita des in hornurile de bass. Sectiunea insa are o crestere lenta care reprezinta un dezavantaj pentru frecvente inalte si favorizeaza cresterea distorsiunilor. Aceste lucruri insa nu sunt independente, sunt in stransa legatura cu marimea si geometria gatului si sursa de presiune. Conteaza foarte mult cum e gandit sistemul. Ca tot s-a vorbit de GOTO, ei folosesc hornuri hiperbolice pentru joase, medii-joase si medii-inalte. Avantajul este ca le ofera acea extensie in banda ce permite in primul rand utilizarea filtrelor de ord 1 pentru separarea cailor. Inclusiv unitatea de crossover GOTO este cu 6db/octava. Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 ahegyes - Nimic nu ma impiedica a fac o auditie: bookshelf Vifa (probabil 88 dB, 16 cm, 60 w) vs "goarne" 95 dB, 33 cm (sunt BLH nu FLH - nu vad goarna, dar ma rog) cu John Coltrane, John Lee Hooker, Stevie Ray Vaughan si Jimi Hendrix. Deja prevad ca dau hornurile afara (si asa ocupa loc), imi bag bookshelf-urile in biblioteca pe veci si iau WinISD si mai clonez citeva perechi. Te tin la curent!Fiecare face ce vrea, dar numai unii fac ce si cum trebuie. Link spre comentariu
ahegyes Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Mai baiatule, eu nu te-am luat peste picior, chiar am vorbit serios, dar din pacate vad ca nu am cu cine. Sanatate si spor la goarne! Link spre comentariu
ahegyes Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Apropos de WinIsd - pt. ca vad ca iti place bascalia - face acelasi lucru pe care il face orice program de simulat incinte, si anume aplica niste formule pe care toata lumea le cunoaste. BasBox sau alte programe similare fac acelasi lucru doar ca au anumite optiuni in plus si sunt mai greu de utilizat. WinISD este suficient pt. a calcula o incinta Inchisa sau Reflex si e FREE !!! Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Din respect, pentru forum si implicit pentru toti userii, nu iau pe nimeni peste picior.Nimeni nu a zis nimic, de bookshelf-uri cu SPL mic ca sunt lazi cu difuzoare, dar dvs. spuneti "goarne" la hornuri.Ideea este ca ar fi mai elegant sa vorbim ce trebuie, asa cum este realitatea.Comparati mere cu pere: - mid-woofere de mici dimensiuni, de diametre mici si SPL mic cu difuzoare BL, de SPL mare si diametre mari,- comparam BR bookshelf, cu BLH sau FLH, - comparam WRT de 2x1x1m (aproximativ), cu bookshelf de biblioteca.Mai e putin si sonorizam cu bookshelf-uri, sufragerie de 50 mp, cu difuzor de 85 dB/60w, amplificator de 100 w si facem auditie in canapea la 10m, la nivel acustic real.Toti parametrii tehnici trebuie pastrati in contextul lor, acolo unde le e locul si unde exceleaza.Solutiile tehnice sunt perfecte intr-un anumit context.Nu iau WinISD la bascalie, uneori lucrez cu el si este ok. Link spre comentariu
VTP Postat Februarie 27, 2012 Autor Partajează Postat Februarie 27, 2012 Cred ca pana la urma se ajunge la concluzia ca trebuie sa ne impacam cu ideea de a alege din doua tipuri de incinte:- unele cu SPL mare, cu raspuns rapid, cu redarea microdetaliilor si imagine sonora ampla, preferate de melomani care fac auditie muzicala. In general aceste incinte sunt si ceva mai scumpe, indiferent daca sunt echipate cu un singur difuzor BL sau cu mai multe difuzoare.- incinte cu un SPL mai mic, cu avantajul de a nu obosi auditoriul. Redarea e in stilul muzicii ambientale, fara implicarea prea mare a audientei. Pentru un pic de dinamicitate este nevoie de amplificatoare puternice, cu rezerva de putere insemnata, atat pentru dinamica, dar si pentru protectia incintelor ( un amplificator de putere medie, impins peste cliping, risca sa influenteze negativ fiabilitatea traductoarelor incintei!)Precizarile sunt importante, mai ales cand se doreste achizitionarea unei perechi de incinte. E mai bine sa previi decat sa incerci sa remediezi situatia, caz in care cheltuielile sunt mult mai mari. Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Banuiesc pentru ca s-a spus ca hiperbola e cea mai eficienta si cu cele mai mici distorsiuni. Este printre cele mai eficiente, dar la distorsiuni nu sta asa bine. Trebuie insa sa tinem cont ca asa zice teoria, dar in realitate depinde foarte mult de modul de folosire.Un extras de aici http://www.positive-feedback.com/Issue4/edgarinterview.htm"At the low end, the response on any horn is limited by the throat reactance, which peaks at the flare frequency. The exponential horn is long enough that if you can put on a back chamber and resonate it with your loudspeaker at the flare frequency, you can partially cancel out that throat reactance. With a hyperbolic exponential horn, you can cancel it out exactly."Ai dreptate, cresterea hiperbolica, nu sta bine la distorsiuni http://yu-ra.tripod.com/horn.htm#contours dar pot fi si exceptii, in fn. de implementare. Link spre comentariu
arcgotic Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Excelent link Liviu! Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Cred ca pana la urma se ajunge la concluzia ca trebuie sa ne impacam cu ideea de a alege din doua tipuri de incinte:Din punctul meu de vedere, s-a conchis.Aseara am ascultat Diana Krall, iar cu doua seri inainte am ascultat Metallica... Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Pentru relaxare http://www.goto-unit.com/3.html http://www.audiovoice-acoustics.com/forum/showthread.php?t=932 http://www.theaudioeagle.com/columns/column03.html Link spre comentariu
Yoshiro Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 GOTO, am avut placerea sa-l cunosc personal pe Shinichi Tanaka de la Audio Laboratory Tanaka si sa ascult sistemul lui full horn realizat integral cu traductoare GOTO. Sistemul lui in 4 cai este filtrat activ si amplificat tot cu GOTO, clasa A, etaje finale cu tranzistori bipolari. Din cate tin minte taierile erau la 200Hz, 1kHz si 5kHz cu 6db/octava. Driverele de medii-inalte si inalte din sistemul d-lui Tanaka sunt versiunile cu diafragma din berilium si sunt si cele mai scumpe. Nu se mai fabrica insa din cauza dificultatii cu care se importa acest material. Ca alternativa insa s-a ales duraluminiu. Primele modele au avut diafragma din aluminiu dar nu erau suficient de rezistente si de usoare si s-a trecut la titan apoi berilium si apoi duraluminiu. Hornurile sunt din aluminiu si au turnat smoala la exterior. Sistemul asta este si va ramane probabil cel mai bun sistem pe care l-am ascultat vreodata. Felul in care Goto-san a gandit driverele reprezinta in opinia mea cel mai bun drum spre fidelitate. Motoare extraordinar de puternice, echipaj mobil cat mai usor, suspensia cat mai moale si ...foarte important.. utilizarea corespunzatoare. Din cate imi amintesc diametrele diafragmelor erau in felul urmator: ptr inalte 16mm, ptr medii-inalte: 33mm si ptr medii-joase: 50mm. Cateva imagini: GOTO System GOTO Left GOTO Right GOTO Mid-High1 GOTO Mid-High2 GOTO High1 GOTO High2 GOTO Low&Mid-low Eu si Tanaka-san Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Parese-ca ai fost in Japonia! Esti din club! Ai fost foarte norocos sa fii in preajma maestrului. Link spre comentariu
Yoshiro Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Asa este. Japonezii sunt cred cei mai mari audiofili. Numai la ei ai sa vezi hornuri uriase in camere miniscule, difuzoare de mii de euro bagate in cutii de mdf nefinisate etc. Sunetul primeaza si nu aspectul. La nici unul nu am vazut furnir de "conorongo" sau cabluri de 5000E. Poate ca ei au inteles unele chestii inaintea multora.Dar sa nu deraiem de la topic. In privinta FLH-urilor, al caror sunet il ador, se pare ca cea mai importanta sectiune este sectiunea gatului. Si prin asta ma refer la primii cm de la gat inclus cuplajul traductor/horn. Teoria hornurilor clasice impune folosirea unei surse de presiune cu anumite proprietati la gatul hornului. Mai recent s-au introdus anumite concepte imprumutate din domeniul telecomunicatiilor si anume din domeniul microundelor. Acest lucru este posibil pentru ca lungimile de unda cu care se lucreaza sunt asemanatoare. La hornurile de bass lucrurile sunt ceva mai simple in sensul ca lungimea de unda fiind de obicei mai mare ca dimensiunile hornului, unda nu vede forma ci simte doar aria de intrare, cea de iesire si distanta dintre intrare si iesire. Bineinteles asta pana la frecventa la care lambda e mai mare ca dimensiunile hornului.Un aspect important mai ales cand se folosesc compression drivers, desi probabil e stiuta treaba, hornul incepe cu phase plugul si nu de la iesirea driverului. Astfel sunt drivere care de la phaseplug la iesire au o crestere conica, un alt contur sau doar ca un simplu tub. Acest lucru trebuie luat in considerare pentru ca e foarte important in alegerea hornului care practic trebuie sa continue acea expansiune. Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Pentru a aduce lamurire la ceea ce ai zis tu atasez un material complet http://users.cms.caltech.edu/~ps/Horn1.pdf, http://users.cms.caltech.edu/~ps/Horn2.pdf unde alaturi de terminologia de baza, sunt prezentate, formulele diferitelor tipuri de hornuri si fenomenele care guverneaza functionarea lor. Link spre comentariu
arcgotic Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Yoshiro, cati mp aproximativ avea camera lui Tanaka? Era tratata acustic?Multumiri tuturor pentru informatii, de aur! Link spre comentariu
Postări Recomandate