Vizitator alf79 Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 salutare cineva vreo schema sau o idee pt a dezgheta parbrizul automobilului?merci Link spre comentariu
__farad__ Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 Apa fiarta. Aruncata cu galeata. era o gluma, nu incerca!!! Banuiesc ca vrei sa dezgheti parbrizul inainte ca motorul sa se incalzeasca si sa-si faca treaba dezaburirea proprie autoturismului. O idee ar fi montarea unei rezistente din nichelina, de putere redusa si dimensionata la o tensiune mai mare de 12V (ca sa se incalzeasca la un max. 60*C) sub fantele de iesire aer spre parbriz. Cred ca una de 50W ar fi suficienta, pe care o deconectezi cand motorul atinge regimul de temperatura. Singura problema ar fi ca trebuie sa o folosesti doar cu motorul pornit (bineinteles ca si conectarea ei o faci dupa ce ai pornit motorul). Si la montare trebuie sa ai grija sa previi orice posibilitate ca rezistenta sa atinga partile de plastic (izolatori-suporti din ceramica). Link spre comentariu
Vizitator alf79 Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 salutideea este buna , aceasi metoda o foloseste si incalzitorul pentru parbriz, dar mi se pare destul de scumpa pt o rezistenta 140 ron. modelul vezi poza merci Link spre comentariu
__farad__ Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 Aia e vrajeala cu crengi dupa parerea mea. Eu m-am referit la ceva asemanator dar facut cu mana ta. Masoara lungimea totala a fantelor de ventilatie. Asa ai idee cat de lunga sa fie rezistenta. Apoi o sa calculam rezistenta electrica a nichelinei de care avem nevoie. Apoi cauti nichelina si iti faci o rezistenta, pe care o montezi sub fantele de ventilatie. Eventual ii adaugi o mica automatizare care sa nu ii dea voie sa depaseasca o anumita temperatura, cuplare automata la pornirea motorului daca afara sunt minim 0*C, etc.O alta varianta este montarea rezistentelor in fata ventilatorului de climatizare (ai avantajul ca nu trebuie sa cauti rezistente de 1 metru lungime), dimensionate corespunzator.Analizeaza ambele idei si adopta una, in functia de cum este mai usor de executat (depinde si de autoturism, la unele trebuie sa demontezi tot bordul ca sa ajungi in spatele fantelor, deci prima varianta cade). Link spre comentariu
Vizitator alf79 Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 si cum as putea calcula rezistenta? dimensiunea fantei este de aproximativ 30 cm cu latime de 5 cm (ovala). Link spre comentariu
molioa Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 Am cumparat anul trecut, de la Selgros, o aeroterma la 12 v. Se alimenteaza de la priza bricheta. A costat 40 lei. Link spre comentariu
__farad__ Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 Uite o idee in imagini. Scuze de schitarea in graba.Un conductor ( in cazul nostru din nichelina) este caracterizat de o rezistivitate pe metru. Pe care o impunem, stiind lungimea de fir de care avem nevoie. Apoi se cauta nichelina cu rezistivitatea respectiva. De exemplu daca vrem o resitenta de 0.5metri, bobinata, alimentata la 12V si cu puterea de 60W. Stim ca lungimea totala a firului cu care bobinam rezistenta va fi 2 metri. Si avemP=UxI ->60W=12VxI ->I=60/12=5AU=RxI ->R=U/I ->R=12/5=2.4ohmi2.4ohmi la 2 metri de fir reprezinta o rezistenta a firului de 1.2 ohmi pe metru. Calculul este teoretic, ca exemplu dar se aplica la orice lungime sau tensiune sau putere necesara. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 Problema mare (atat timp cat nu folosesti combustibili ) este alimentarea cu energie electrica. Energia electrica pentru alimentarea unei rezistente se face din baterie. In ce stadiu este bateria la minim -10 grade ? Dupa ce s-a dezghetat geamul (presupunand prin absurd ca s-a dezghetat), masina mai porneste ? alf79, vezi ca DEZGETARE se scrie mai nou cu GHE alf79 de ce vrei sa folosesti un alt sistem de degivrare decat al masinii?\ OFF TOPIC : Link spre comentariu
molioa Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 Problema mare (atat timp cat nu folosesti combustibili ) este alimentarea cu energie electrica. Energia electrica pentru alimentarea unei rezistente se face din baterie. In ce stadiu este bateria la minim -10 grade ? Dupa ce s-a dezghetat geamul (presupunand prin absurd ca s-a dezghetat), masina mai porneste ? Pai nu pornesti prima data motorul? Link spre comentariu
yo9hnf Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 Pai nu pornesti prima data motorul? Eu stiu la ce se gandeste initiatorul subiectului ?! Link spre comentariu
Vizitator alf79 Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 oricum pornesc motorul prima data, era vorba sa pot dezgheta mai repede parbrizul, asa trebuie sa stau 20 min cu motorul pornit sa se dezghete parbrizul si tinand cont ca pana la servici am de mers doar 3,3km , mai mult consum pe stationare cu motorul pornit. ideea cu rezistenta si ventilatorul e buna , sa vad cum fac rost de rezistenta.merci pt. idee Link spre comentariu
yo9hnf Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 Ok. Vezi ca poti bricola un astfel de incalzitor dintr-un uscator de par. Trebuie sa faci ceva teste cu dimensionarea nichelinei si trebuie inlocuit ventilatorul cu unul de 12v. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Am citit ce s-a scris pe aici si trebuie sa recunosc,m-am amuzat destul de tare mai ales cand am vazut pozele postate Pt tarile nordice cu probleme fix ca ale noastre mai tot timpul anului,se fabrica masini dotate suplimentar cu ceva facilitati pt incalzirea rapida a motorului sau degivrare parbriz.Stiu ca solutia parbrizului cu degivrare electrica,aproape la fel ca la luneta e scumpa(trebuie inlocuit parbrizul),dar trebuie sa recunoastem e eleganta.O lasam pt perioada cand vom fi la acelasi nivel de trai cu "ceilalti"... Pt incalzirea mai rapida a motorului,pe circuitul de lichid racire,se intercaleaza un mic bazin metalic,cu 3 bujii incandescente,ce sunt cuplate dupa pornirea motorului.In functie de necesitati se pot cupla pe rand. O alta metoda,ar fi intercalarea in instalatia de climatizare a unui element PTC,imediat dupa filtrul polen(se poate si cu element rezistiv,dar trebuie o monitorizare a temperaturii maxime atinse),unele modele au chiar si locul prevazut,doar ca nu au fost echipate,de 150-600W,care incalzeste aerul suflat pe parbriz.La toate metodele trebuie avut in vedere incarcarea instalatiei,eventual schimbat alternatorul cu unul mai batos,si dimensionate conexiunile f bine,pericolul de a lua foc si de a incalzi masina de tot e mare. Personal nu as sfatui pe nimeni sa se apuce sa "imprastie" niste fir de nichelina pe sub grila bordului si sa se astepte si la rezultate spectaculoase... Gluma aia tehnica la 40 lei din nu stiu ce magazin,e buna,dar face mai mult zgomot decat caldura,iar pata calda pe parbriz e mai mica de o palma dupa cateva minute de functionare,asa ca pana o muti si dezgheti tot parbrizul,numai bine se incalzeste si motorul. Personal am sa optez pt metoda cu bujii incandescente pe circuitul lichidului de racire,pt ca ajuta si motorul sa intre in regim mai repede,deci si caldura apare mai repede,dar asta la vara,acum e cam tarziu sa te apuci de asa ceva daca vrei o treaba gospodareasca. Link spre comentariu
SirRoger Postat Februarie 4, 2012 Partajează Postat Februarie 4, 2012 Interesanta metoda cu bujiile descrisa de Doru.Pana pe 12-13.02 cand temperaturile reci ne parasesc (dupa spusele specialistilor), recomand folosirea spray-urilor pentru dezghetare rapida. Eu am luat unul de la dedeman (300ml pret 7RON) si chiar face treaba. Plus ca protejeaza si la inghet ulterior o perioada..... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum