Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Adaptare lant drujba la flex


c_anicai

Postări Recomandate

Ineteresanta dracia,felicitari,dar cat de sigura este in exploatare?in afara de obositoare ca asta e normal? :da am si eu o drujba micuta sthill care este praf,si cel mai probabil de la care as putea folosi lama+lantul pentru un asemenea divaisCa si o sugestie,nu merge trecut uleiul printr-o conducta subtire prin capul flexului?caci acela se incalzeste cat sa mai subtieze uleiul...P.s. ce ulei ati folosit pentru ungere?majoritatea drujbarilor am vazut ca folosesc cu succes ulei ars filtrat,si n-au probleme...ma gandesc ca daca ati folosit ulei bun,e destul de vascos fata de un ulei ars...

Link spre comentariu

am fost atent la taiere si nu mi s-a parut ca ar fi pericole plus ca am adaptat si o aparatoare din tabla in caz de se rupe lantul sa nu sara spre mine.flexul folosit de 2400 wati este tare, nu s-a poticnit deloc in lemn si nu s-a incalzit deloc (dar pe vremea asta e si normal) dar este si lent, numai 6500 rpmla cat de frig a fost azi afara nici capul cu pinioane nu s-a incalzit. Daca o sa mai folosesc pe viitor dracia de flex pe post de drujba o sa adaptez o pompa de ulei cu roti dintate pentru ungerea lantului actionata de la alt motor mic amplasat in rezervorul de ulei cred.

Link spre comentariu

Mai ramane intrebarea,ca si cheltuiala pentru a taia lemnele pe unde ar iesi flexul drujba fata de o drujba clasica?ca si pret de taiat cca 3mcubi de lemne ar fi un 40-50 de lei cu drujba clasica,cel putin pe aici la mine asa se invarte pretul

Link spre comentariu

eu nu ma gandes acum cat ar costa cu flexul drujba, cert e mai lent si lantul trebuie sa fie ascutit calumea pentru a avea cat de cat randament, chestia ca adaptarile nu m-au costat nimic, lama steluta si lantul provenind de la drujba pe benzina defecta. Principala modificare ce ar fi urgent .... trebuie un maner mai ergonomic asemanator ca la drujbele clasice.eu am prins steluta de antrenare a lantului intre doua saibe de carton gros eventual sa cedeze daca aparte o blocare a lantului accidentala, ca de nu zboara flexul din mana la cat de fortos e.

Link spre comentariu

...minerul ala e prins de carcasa de aluminiu (de fapt cred ca e antimoniu...

Este aluminiu, nu antimoniu, insa este intr-adevar o solutie mai mult decat riscanta.@c_anicai: Ar fi bine sa folosesti si cele doua bosaje cu gauri filetate. Unele flexuri au chiar trei astfel de gauri filetate, situate in doua plane perpendiculare.
Link spre comentariu

da stiu ca e o urgenta schimbarea manerului, si am sa incerc in plus si prinderea pe partea opusa. Deocamdata mi-am facut treaba si nu am a mai pune mana pe flex pana cumpar alte lemne, probabil iarna care vine.Totusi cred ca in caz de blocare smunceste in fata si atunci ii dau drumu la utilaj sa se duca, doar nu o sa ma tin de manerele flexului.

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...

o sa te rog sa pui o fotografie cu modul de fixare a pinionului care angreneaza lantul . zici ca ai folosit ceva distantiere de carton ? presupun ca e vorba de modelul de pinion cu dantura "la interior" .

Link spre comentariu

...Daca o sa mai folosesc pe viitor dracia de flex pe post de drujba o sa adaptez o pompa de ulei cu roti dintate pentru ungerea lantului actionata de la alt motor mic amplasat in rezervorul de ulei cred.

Poti improviza o pompa cu membrana, dintr-o pompa de alimentare DACIA, actionata de un electromagnet si sa realizezi o ungere in impulsuri, temporizata. Nu este necesara ungerea permanenta.

...pret de taiat cca 3mcubi de lemne ar fi un 40-50 de lei cu drujba clasica...

Stati bine cu pretul. Pe aici, o caruta de lemne (cca 1 mc) se taie cu 30 lei.
Link spre comentariu

Ar face fata pompa de alimentare de dacie la ulei ? Chiar si ars uleiul are o vascozitate cu mult peste cea a benzinei . Ma gandesc ca ar ceda membrana ca si asa sunt prost facute . Pentru fixarea pompei pe flex de bine de rau s-ar gasi solutii . As fi curios la cum ar trebui sa arate sistemul de actionare de care vorbiti . E clar ca trebuie imaginatie si la alegerea electromagnetului - ma gandesc acum la ca cel folosit la electrovalvele instalatiilor GPL sau ceva asemanator dar mai puternic . Daca cineva poate sa prezinte o idee inclusiv cu temporizarea il rog sa o faca pentru ca deja m-am apuicat de convertit flexul in drujba. Dar oare nu ar fi mai rapid si ieftin sa gesesc o drujba electrica cu motorul stricat si sa adaptez doar flexul pe cadrul drujbei care deja are sistemul propriu de ungere ? O drujba electrica stricata sau obosita e aproape 30 lei in talcioc.

Link spre comentariu

drujbele electrice (modelele ieftine, eu din asta am demontat si am vazut) au pompa de ulei foarte micaun piston cu diametrul cam de 2 mm si cursa de 6-7 mm.pistonul e actionat de o cama din corpul rotii dintate care actioneaza lantul, la fiecare rotatie a rotii dintate (care are mai multe rotatii pe lungimea lantului, deci lantul se unge in mai multe puncte, cu cantitati mici de ulei)

Link spre comentariu

Ar face fata pompa de alimentare de dacie la ulei ? Chiar si ars uleiul are o vascozitate cu mult peste cea a benzinei...

Din cate stiu eu, drujba se unge cu un amestec din benzina si ulei. Apoi, chiar daca ar fi doar uleiul, un impuls la 3 secunde de exemplu, sub o presiune de cateva zecimi de barr (0,2...0,4 barr) nu pune probleme niciunui echipaj mobil.
Link spre comentariu

la o drujba amestecul de benzina cu ulei este pentru ungerea pistonului, pentru lant are rezervor separat! eu recomand clientilor mei sa amestece uleiul cu motorina 1/1 mai ales iarna! am vrut si eu o data sa adaptez un lant la flex dar mi-a picat un debitator de metal gco14 si am adaptat un flex de 2500W pe care am pus un disc de 400mm, la traversa de cale ferata nu scadea turatia oricat as fi apasat pe maner si taierea era instantanee! intradevar era cam inspaimantator sa tai cu el... mi l-au furat :ras:

Link spre comentariu

o sa te rog sa pui o fotografie cu modul de fixare a pinionului care angreneaza lantul . zici ca ai folosit ceva distantiere de carton ? presupun ca e vorba de modelul de pinion cu dantura "la interior" .

pinionul da e cu dantura in interior, are joc pe surub dar niste tabla subtire a rezolvat problema, am sa revin cu poze. La mine constructia nu a mai progresat de anul trecut, sistemul de ungere a lantului inca nu e pus la punct. Am revenit pe topic mai mult ca sa se stie ca am ramas intreg in urma folosirii drujbei inprovizate. :da
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări