Vizitator alcoolistu21 Postat Ianuarie 25, 2012 Partajează Postat Ianuarie 25, 2012 Salut! Stie cineva unde as putea gasi o dioda F10U60DN? Sau daca aveti careva o asemenea dioda... De vanzare sau de imprumutat pe veci... :P Eu am gasit-o pe partea de comanda a unui motor de curent continuu la o banda de alergat, era arsa si as vrea sa o inlocuiesc. Sau daca stiti ceva dioda echivalenta?Sau inca o intrebare: Stiti ca o asemenea dioda are 3 picioruse si este formata din doua diode inseriate cu catodul comun. Ei bine, la mine in circuit este facuta o punte si intre anozi, deci dioda mea ar arata ca doua diode legate in paralel. Masurand-o am constatat ca este arsa o singura parte din capsula F10U60DN, deci o singura dioda din cele doua legate in paralel. Intrebarea este: daca as elimina anodul de la partea defecta, circuitul ar functiona la fel? Reamintesc ca am eliminat o singura dioda din cele doua legate in paralel.Multumesc anticipat! Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 25, 2012 Partajează Postat Ianuarie 25, 2012 http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... 0U60DN.pdf E o dioda rapida de 10A. Probabil ca cele doua diode din capsula au fost conectate in paralel tinind cont de consumul pe bara respectiva; ar functiona si cu o singura dioda cu conditia ca intensitatea curentului din circuit sa nu depaseasca 10A si capsula sa aibe o racire corespunzatoare. Se gasesc de cumparat si diode mai "fortoase", cum ar fi RURP3060 http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... 220_DS.pdf Link spre comentariu
Vizitator alcoolistu21 Postat Ianuarie 26, 2012 Partajează Postat Ianuarie 26, 2012 Ok, multumesc, deci ar functiona perfect cu o dioda RURP3060? Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 26, 2012 Partajează Postat Ianuarie 26, 2012 Am postat foile de catalog ale celor doua componente. Compara-le. Link spre comentariu
Vizitator alcoolistu21 Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 Deci, vreau sa spun ca am montat jumatatea buna din dioda F10U60DN si banda a functionat cam doua zile binisor, dar la o putere mai scazuta dupa care s-a ars si jumatatea asta a diodei. Nu am gasit in apropiere altfel de dioda de curent mare decat DSEP30-06BR: http://ixdev.ixys.com/DataSheet/l185.pdf Este o dioda de 30 de amperi. Cu ea, la pornirea motorului se ardea siguranta de 5A de pe placuta de comanda. Am inlocuit siguranta de 5A cu una de 8A, asta tinea dar banda isi lua zborul la viteza de doar 0,8 km/s. Care ar fi explicatia acestui fenomen? P.S.: Acum am comandat o dioda ca cea originala, F10U60DN, chiar daca trebuie sa astept aproape 2 saptamani dupa ea Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 In mod cert mai ai si alte defectiuni in afara de dioda. Verifica motorul daca se roteste liber in gol si sa nu fie ceva blocaje in transmisie. Ce tip de motor este? Eventual o poza. Link spre comentariu
Vizitator alcoolistu21 Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 Motorul este unul de curent continuu de 1500w, 180v, 4600rpm, momentan nu am o poza. Nu este blocat, am scris mai sus ca ardea siguranta de 5A dar pornea cu cea de 8A numai ca banda mergea prea repede, si cu jumatate din vechea dioda, banda a functionat 2 zile (normal, pt ca jumatate din dioda transporta doar 10A in loc de 20) . Este posibil ca din cauza ca dioda care am pus-o permite trecerea unui curent mai mare sa se intample cele intamplate? Sau se poate ca in circuit sa se tina cont si de alti parametrii ai diodei pe care eu nu i-am luat in considerare cand am pus-o pe cea noua? Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 1, 2012 Partajează Postat Februarie 1, 2012 Daca dioda are If=30A nu inseamna ca prin ea trec acum 30A. Ala este curentul nominal la care rezista dioda in anumite conditii. Arderea diodei originale a fost cauzata de ceva. Functionarea defectuoasa dupa inlocuirea diodei nu este din cauza acestei diode nou montate. Trebuie sa gasesti ce anume este defect. Link spre comentariu
ARICIU2009 Postat Iulie 18, 2012 Partajează Postat Iulie 18, 2012 verifica igbtul si motorul .daca face scintei la perii i-ati adio de la el. Link spre comentariu
Vizitator alcoolistu21 Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 Chiar daca am deschis de mult subiectul, inca nu am rezolvat problema . Am inlocuit si IGBT-ul care era ars si tot la fel. Cand pornesc banda, motorul se invarte ca nebunu si daca o las mai mult timp pornita imi arde IGBT-ul. La motoare nu ma pricep dar l-am verificat impreuna cu cineva care pretindea ca se pricepe si cica e bun. Plus ca am legat in loc de motor un bec (ca sa am sarcina) si cand am modificat viteza benzii de alergat, becul ramanea la aceeasi intensitate luminoasa iar tensiunea pe bec nu se modifica. Deci cred ca e din controller asa ca ma dau batut. Daca nu vine careva din voi cu o idee.Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 modulul de comanda dus la un meserias ar fi o solutie?daca este detasabil/transportabil Link spre comentariu
ARICIU2009 Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 in poarta igbt ai o comanda proasta .cum se prezinta igbtul ars?verifica cu un osciloscop impulsurile pwm din poarta igbt si vezi daca isi modifica durata...ce integrat pwm ai?cum se numeste banda?motorul scoate scintei la perii?pune si tu niste poze. Link spre comentariu
danb1974 Postat Iulie 21, 2012 Partajează Postat Iulie 21, 2012 igbt-ul ala de multe ori cind se arde ia cu el si comanda. Intii se depaneaza comanda, si dupa ce impulsurile din grila sint bune (pe osciloscop) se pune la loc igbt-ul. Al tau probabil e deschis continuu de aia merge motorul la viteza maxima. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum