Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Dioda F10U60DN


Vizitator alcoolistu21

Postări Recomandate

Vizitator alcoolistu21

Salut! Stie cineva unde as putea gasi o dioda F10U60DN? Sau daca aveti careva o asemenea dioda... De vanzare sau de imprumutat pe veci... :P Eu am gasit-o pe partea de comanda a unui motor de curent continuu la o banda de alergat, era arsa si as vrea sa o inlocuiesc. Sau daca stiti ceva dioda echivalenta?Sau inca o intrebare: Stiti ca o asemenea dioda are 3 picioruse si este formata din doua diode inseriate cu catodul comun. Ei bine, la mine in circuit este facuta o punte si intre anozi, deci dioda mea ar arata ca doua diode legate in paralel. Masurand-o am constatat ca este arsa o singura parte din capsula F10U60DN, deci o singura dioda din cele doua legate in paralel. Intrebarea este: daca as elimina anodul de la partea defecta, circuitul ar functiona la fel? Reamintesc ca am eliminat o singura dioda din cele doua legate in paralel.Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • remus68

    4

  • ARICIU2009

    2

  • danb1974

    1

http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... 0U60DN.pdf

E o dioda rapida de 10A.

Probabil ca cele doua diode din capsula au fost conectate in paralel tinind cont de consumul pe bara respectiva; ar functiona si cu o singura dioda cu conditia ca intensitatea curentului din circuit sa nu depaseasca 10A si capsula sa aibe o racire corespunzatoare.

Se gasesc de cumparat si diode mai "fortoase", cum ar fi RURP3060

http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... 220_DS.pdf

Link spre comentariu
Vizitator alcoolistu21

Deci, vreau sa spun ca am montat jumatatea buna din dioda F10U60DN si banda a functionat cam doua zile binisor, dar la o putere mai scazuta dupa care s-a ars si jumatatea asta a diodei. Nu am gasit in apropiere altfel de dioda de curent mare decat DSEP30-06BR: http://ixdev.ixys.com/DataSheet/l185.pdf Este o dioda de 30 de amperi. Cu ea, la pornirea motorului se ardea siguranta de 5A de pe placuta de comanda. Am inlocuit siguranta de 5A cu una de 8A, asta tinea dar banda isi lua zborul la viteza de doar 0,8 km/s. Care ar fi explicatia acestui fenomen?

 

P.S.: Acum am comandat o dioda ca cea originala, F10U60DN, chiar daca trebuie sa astept aproape 2 saptamani dupa ea :)

Link spre comentariu

In mod cert mai ai si alte defectiuni in afara de dioda. Verifica motorul daca se roteste liber in gol si sa nu fie ceva blocaje in transmisie. Ce tip de motor este? Eventual o poza.

Link spre comentariu
Vizitator alcoolistu21

Motorul este unul de curent continuu de 1500w, 180v, 4600rpm, momentan nu am o poza. Nu este blocat, am scris mai sus ca ardea siguranta de 5A dar pornea cu cea de 8A numai ca banda mergea prea repede, si cu jumatate din vechea dioda, banda a functionat 2 zile (normal, pt ca jumatate din dioda transporta doar 10A in loc de 20) :). Este posibil ca din cauza ca dioda care am pus-o permite trecerea unui curent mai mare sa se intample cele intamplate? Sau se poate ca in circuit sa se tina cont si de alti parametrii ai diodei pe care eu nu i-am luat in considerare cand am pus-o pe cea noua?

Link spre comentariu

Daca dioda are If=30A nu inseamna ca prin ea trec acum 30A. Ala este curentul nominal la care rezista dioda in anumite conditii. Arderea diodei originale a fost cauzata de ceva. Functionarea defectuoasa dupa inlocuirea diodei nu este din cauza acestei diode nou montate. Trebuie sa gasesti ce anume este defect.

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...
Vizitator alcoolistu21

Chiar daca am deschis de mult subiectul, inca nu am rezolvat problema :). Am inlocuit si IGBT-ul care era ars si tot la fel. Cand pornesc banda, motorul se invarte ca nebunu si daca o las mai mult timp pornita imi arde IGBT-ul. La motoare nu ma pricep dar l-am verificat impreuna cu cineva care pretindea ca se pricepe si cica e bun. Plus ca am legat in loc de motor un bec (ca sa am sarcina) si cand am modificat viteza benzii de alergat, becul ramanea la aceeasi intensitate luminoasa iar tensiunea pe bec nu se modifica. Deci cred ca e din controller asa ca ma dau batut. Daca nu vine careva din voi cu o idee.Multumesc.

Link spre comentariu

in poarta igbt ai o comanda proasta .cum se prezinta igbtul ars?verifica cu un osciloscop impulsurile pwm din poarta igbt si vezi daca isi modifica durata...ce integrat pwm ai?cum se numeste banda?motorul scoate scintei la perii?pune si tu niste poze.

Link spre comentariu

igbt-ul ala de multe ori cind se arde ia cu el si comanda. Intii se depaneaza comanda, si dupa ce impulsurile din grila sint bune (pe osciloscop) se pune la loc igbt-ul. Al tau probabil e deschis continuu de aia merge motorul la viteza maxima.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări