Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

BMW E46 - Închidere portbagaj


high_voltage_tm

Postări Recomandate

Cine-mi spune și mie unde se află senzorul/microcontactul (sau ce o fi) care „vede” poziția portbagajului; am avertizare de ușă deschisă în bord și din cauza asta nu funcționează nici închiderea centralizată pe portbagaj.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • high_voltage_tm

    6

  • pop_ady44

    2

  • Razvan19razvy

    2

  • AV1000

    1

depinde de model vezi nu a-i ceva contacte care se inchid pe langa use in genul unor nituri pe care vin niste bolturi ?asa este la vw transporter la usa culisanta si posibil sa fie si la dumitale tot asa acolo poate sa fie mizerie praf/noroi sau pur si simplu sa fie rupte

Link spre comentariu

atunci ar fi posibil sa fie ca la un audi la care am gasit un releu red ce era actionat de un mic magnet dar l-am gasit dupa ce am dat aproape jumate usa jos ne ne-o trecut prin cap sa-i scoatem un capacel micut la bmw chiar nu am lucrat nici odata numai la vw opel audi si dacii

Link spre comentariu
Vizitator geoserban

E integrat in modulul de inchidere-deschidere (ca si la usi) - Piesa 13 de aici http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=41_1368&hg=41&fg=60.

Masoara-l sa vezi daca e de la el.

Demontare: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/36/12

Schema: http://wds.spaghetticoder.org/en/e46/Complete_vehicle/body

Poze:

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Verifica si firele care vin la capota (in mansonul de cauciuc) se mai rup; sau contactul la masa (e la una din lampile pt numar (stanga, cred...).

Cel mai bine cauti la dezmembrari un modul ca e capsat si nu prea ai ce-i face.

Asa am patit si eu la usa sofer.

Bafta!

Link spre comentariu

Merci! Modulul respectiv îl desfăcusem deja, crezând că e defect motorașul; apoi mi-am dat seama că trebuie să fie acel senzor, din moment ce avertizarea din bord rămâne tot timpul aprinsă.Am reușit să desfac destul de ușor acel modul însă nu l-am studiat în detaliu, văzând că motorașul și partea mecanică sunt ok.Mâine încerc să rezolv.

Link spre comentariu

Ala a fost primu lucru pe care l-am verificat.Totusi, am stat si m-am gandit... parca-mi aduc aminte ca am vazut in acel modul niste lamele, care erau actionate de o piesa mecanica antrenata de motorasul care invarte mecanismul incuietorii; tind sa cred ca acele contacte indica starea de "incuiat" sau "descuiat", dar pe mine ma intereseaza partea de citire a pozitiei capotei, adica "inchisa" sau "deschisa" (ridicata).

Link spre comentariu

Am rezolvat.

În modulul de închidere se află un mecanism care asigură încuierea portbagajului şi un microcontact care trimite către modulul central starea încuietorii (încuiat/descuiat respectiv capotă închisă/deschisă).

În poziția deschis, pârghia microcontactului nu este apăsată iar modulul central semnalizează în bord starea de ușă deschisă; în această situație, modulul de închidere nu răspunde la nicio comandă. Când capota portbagajului se închide, se eliberează o piedică și resortul trece automat mecanismul în poziția încuiat, microcontactul fiind acționat; în acestă situație, modulul central vede portbagajul ca fiind închis și încuiat; mai există o poziție, cea de blocat, când portbagajul nu poate fi deschis doar prin apăsarea butonului de deasupra numărului de înmatriculare.

La mine acel microcontact era defect și sistemul vedea tot timpul poziția de capotă deschisă, astfel că modulul de închidere nu putea fi acționat electric (mergea doar manual, cu cheia).

Am avut din întâmplare un contact asemănător, la care a trebuit doar să-i modific puțin pârghia.

Cu ocazia asta am observat altă problemă, care a trecut neobservată... poate din motiv că era veche și intrase în obișnuință - iluminatul portbagajului nu funcționa.

Lucrurile au fost puțin mai complicate, pentru că a trebuit să desfac mănunchiul de fire care vine pe acel manșon de cauciuc, către portbagaj. Am tăiat dea lungu' acel manșon și înăuntru surpriza... un fir întrerupt și multe altele cu izolația crăpată și lițe rupte; data trecută am desfăcut doar capeții manșonului și nu am putut vedea firele pe toată lungimea.

Am tăiat și lipit firele deteriorate, apoi am pus totul la loc; probabil că în timp vor mai fi probleme în acea zonă, din cauza calității slabe a cablajuljui și solicitării mecanice (firele îmi par prea lungi și se îndoaie prea tare cănd portbagajul este închis).

 

Posted Image Posted Image

 

Mulțumesc pentru ajutor. :dans:

Link spre comentariu
  • 10 ani mai târziu...
La 27.01.2012 la 15:22, high_voltage_tm a spus:

 

Am rezolvat.

În modulul de închidere se află un mecanism care asigură încuierea portbagajului şi un microcontact care trimite către modulul central starea încuietorii (încuiat/descuiat respectiv capotă închisă/deschisă).

În poziția deschis, pârghia microcontactului nu este apăsată iar modulul central semnalizează în bord starea de ușă deschisă; în această situație, modulul de închidere nu răspunde la nicio comandă. Când capota portbagajului se închide, se eliberează o piedică și resortul trece automat mecanismul în poziția încuiat, microcontactul fiind acționat; în acestă situație, modulul central vede portbagajul ca fiind închis și încuiat; mai există o poziție, cea de blocat, când portbagajul nu poate fi deschis doar prin apăsarea butonului de deasupra numărului de înmatriculare.

La mine acel microcontact era defect și sistemul vedea tot timpul poziția de capotă deschisă, astfel că modulul de închidere nu putea fi acționat electric (mergea doar manual, cu cheia).

Am avut din întâmplare un contact asemănător, la care a trebuit doar să-i modific puțin pârghia.

Cu ocazia asta am observat altă problemă, care a trecut neobservată... poate din motiv că era veche și intrase în obișnuință - iluminatul portbagajului nu funcționa.

Lucrurile au fost puțin mai complicate, pentru că a trebuit să desfac mănunchiul de fire care vine pe acel manșon de cauciuc, către portbagaj. Am tăiat dea lungu' acel manșon și înăuntru surpriza... un fir întrerupt și multe altele cu izolația crăpată și lițe rupte; data trecută am desfăcut doar capeții manșonului și nu am putut vedea firele pe toată lungimea.

Am tăiat și lipit firele deteriorate, apoi am pus totul la loc; probabil că în timp vor mai fi probleme în acea zonă, din cauza calității slabe a cablajuljui și solicitării mecanice (firele îmi par prea lungi și se îndoaie prea tare cănd portbagajul este închis).

 

http://s16.postimage.org/a4qhc48up/DSC01436.jpg http://s13.postimage.org/tnlvtzstv/DSC01437.jpg

 

Mulțumesc pentru ajutor. :dans:

Salut am aceeași problema doar ca mie îmi funcționează portbagjul am desfăcut tot manuchiul cu fire am schimbat firele și tot nu e problema acolo doar ca îmi arata martorul de portbagaj deschis și nu îmi merge închiderea Centralizat unde se afla mai exact acel senzor? Mersi 

Link spre comentariu

Trebuie să schimbi microcontactul care sesizează închiderea portbagajului.Acel microcontact se află montat chiar pe mecanism.Fără să dai jos mecanismul nu poţi avea acces la el.Am schimbat unui coleg microcontactele de la uşi, dădeau erori şi nu se putea folosi sistemul centralizat.Dar s-a ocupat el cu demontarea mecanismelor, eu i-am schimbat doar microcontactele.Care erau ceva de genul:

Micro switch Creality pentru Cr-5 Pro

Link spre comentariu
La 26.04.2022 la 22:14, validae a spus:

Trebuie să schimbi microcontactul care sesizează închiderea portbagajului.Acel microcontact se află montat chiar pe mecanism.Fără să dai jos mecanismul nu poţi avea acces la el.Am schimbat unui coleg microcontactele de la uşi, dădeau erori şi nu se putea folosi sistemul centralizat.Dar s-a ocupat el cu demontarea mecanismelor, eu i-am schimbat doar microcontactele.Care erau ceva de genul:

Micro switch Creality pentru Cr-5 Pro

Salut, dar am schimbat și motorașul cu tot cu broasca, ba chiar le am și desfăcut am curățat senzorul și tot dar degeaba tot asa îmi arata martorul dela portbagaj 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări