RazvanTi Postat Ianuarie 23, 2012 Partajează Postat Ianuarie 23, 2012 v-as ruga sa ma scoateti si pe mine din ceatza cu legaturile la motorul asta. am dat pe el 330 ron si nu as vrea sa-l ard... l-am cumparat de nou si e foarte ciudat la legaturi... un fel de triunghi cu 2 condensatoare unul de 150uF(dreapta) si unul de 30 uF(stanga). http://i713.photobucket.com/albums/ww13 ... IMG186.jpg bobinajele sunt in imgine (deconectat totul si masurate) dupa cum urmeaza: bobina1 intre suruburile stanga jos si dreapta mijloc bobina2 intre suruburile stanga mijloc si dreapta sus bobina3 intre suruburile stanga sus si dreapta jos. dupa mine schema arata cam asa: http://i713.photobucket.com/albums/ww13 ... IMG187.jpg de aceea mi se pare foarte ciudat. sa fie oare doar legate la plesneala? sau cum? Link spre comentariu
costi002 Postat Ianuarie 23, 2012 Partajează Postat Ianuarie 23, 2012 pune pe desen si unde se aplica alimentarea, poate ne este mai clar. oricum, daca are 2 cond, sigur unul este de pornire. poate, centrifugal se decupleaza automat unul din ele. Link spre comentariu
RazvanTi Postat Ianuarie 23, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2012 pai tocmai asta intreb: cum se leaga cele 2 fire la 220 Vcat despre centifugal nu cred sa se decupleze ceva ca nu masoara scurt ca de contact ca la un centrifugal (am si un motor de genul si stiu ce vorbesc)am numai bobinele undeva pe la 10 ohmi fiecaredin motor nu ies decat 6 fire:doua albe mai subtiri cam 1,5 sectiunedoua rosiidoua negreacestea 4 din urma mai groase cam 2,5 sectiune Link spre comentariu
costi002 Postat Ianuarie 23, 2012 Partajează Postat Ianuarie 23, 2012 dupa mine se leaga 220 intre a si c de pe desenul tau. bobina 3 se va alimenta defazat prin cond-ul de 150uF. cat despre cond-ul de 30, nu stiu ce sa spun. niciodata nu am legat la un motor 2 cond-uri permanente.punctul c de la bobina 3 ar trebui legata la la b, sa formeze o configuratie stea.poate isi mai da careva cu parerea Link spre comentariu
OmuGabi Postat Ianuarie 23, 2012 Partajează Postat Ianuarie 23, 2012 La un compresor facut de IOR am avut aceeasi problema, niste legaturi ciudate la placa de borne, dupa ce am demontat motorul, acesta avea pe ax un contact centrifugal care decupla una dintre bobine cu condensatorul aferent( am inteles ca ar fi o bobina de pornire). Cel mai bine desfaci motorul (in situatia in care nu se pierde garantia) si te asiguri ca nu ai acel contact. Link spre comentariu
RazvanTi Postat Ianuarie 24, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2012 ceatza s-a mai ridicat un pic... dupa desfacere m-am mai dumirit nitel... motorul este MONOFAZAT. nu are decat 2 bobine. intr-adevar in interior are comutator centrifugal normal inchis care imi tine in scurt una din bobine. http://i713.photobucket.com/albums/ww13 ... IMG189.jpg totusi dupa masuratori tot cu virgula imi da... schema rezultata e cea desenata de mine: http://i713.photobucket.com/albums/ww13 ... IMG190.jpg acum intrebare: unde mama naibii pun firele de 220V? ca oricum as da-o ceul de 150uF ramane in aer... ciudatenia mare este ca mai am un motor monofazat de 1kW cu comutator centrifugal dar merge FARA condensatori. comutatorul doar cupleaza o a 2-a bobina (de la 24 la 52 ohmi) de aici nedumerirea mea ... si inca o intrebare si s-ar putea sa ma dumiresc: condensatorul de pornire e cel de 30 uF sau cel de 150 uF ? Link spre comentariu
RazvanTi Postat Ianuarie 24, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2012 am descoperit: http://www.sculesiechipamente.ro/Docume ... ctrice.pdf a doua pozitie pagina 6. asta pentru cine o sa mai aiba aceeasi problema ca si mine Link spre comentariu
Vizitator dorutudj Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 de mare folos, m-am impiedicat si eu de un motor monofazic asortat frumos cu 2 condensatori, daca nu gaseam aceasta schema aveam treaba multa, eventual simplificam schema si ramaneam la un condensator insa avand in vedere ca e un motor de 3kv pornirea ar fi fost greoaie. Alimentarea s-a facut pe bornele Z2-U2, in schema alimentarea era pe Z2-U1 pt ca puntile era puse altfel insa rezulta acelasi lucru. Multumiri. Link spre comentariu
morocanosul Postat Aprilie 20, 2013 Partajează Postat Aprilie 20, 2013 M-am procopsit si eu cu ceva asemanator acum cateva zile,problema in curs de rezolvare. Multumiri userului cu schema. Link spre comentariu
Vizitator anadore67 Postat Aprilie 28, 2014 Partajează Postat Aprilie 28, 2014 Nu se deschide linkul,poate cineva sa-mi faciliteze si mie schema?Multumesc! Link spre comentariu
Vizitator anadore67 Postat Aprilie 29, 2014 Partajează Postat Aprilie 29, 2014 M-am procopsit si eu cu ceva asemanator acum cateva zile,problema in curs de rezolvare. Multumiri userului cu schema. Poti te rog sa ma ajuti si pe mine cu schema?Multumesc! Link spre comentariu
Florin berdila Postat Martie 6, 2021 Partajează Postat Martie 6, 2021 domnilor am un motor cu doi condesatori unul de 150 uf si unul de 30uf ,,ce nu inteleg eu cum se deconecteaza cel de 150uf dupa ce motorul ajunge la turatiA optima,,?? Link spre comentariu
adydep Postat Martie 6, 2021 Partajează Postat Martie 6, 2021 O avea contact centrifugal . Link spre comentariu
validae Postat Martie 6, 2021 Partajează Postat Martie 6, 2021 Dacă nu dai detalii, noi nu avem cum să ştim ce motor ai tu în faţă... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Martie 6, 2021 Partajează Postat Martie 6, 2021 este o moara de urluiala nu are nici o stanta pe motor sau vreo tablita si apropo domnule Validae ,,am un compresor si are si el un cond de 150 uf la 350vsi unul de 45 uf la 450v,pe cel de 150 nu gasesc la 350v pot pune unul tott de 150 uf dar de 450v asa am Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum