Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

legare ciudata bobine motor moonofazat 2,2Kw


RazvanTi

Postări Recomandate

v-as ruga sa ma scoateti si pe mine din ceatza cu legaturile la motorul asta.

am dat pe el 330 ron si nu as vrea sa-l ard...

l-am cumparat de nou si e foarte ciudat la legaturi... un fel de triunghi cu 2 condensatoare unul de 150uF(dreapta) si unul de 30 uF(stanga).

http://i713.photobucket.com/albums/ww13 ... IMG186.jpg

bobinajele sunt in imgine (deconectat totul si masurate) dupa cum urmeaza:

bobina1 intre suruburile stanga jos si dreapta mijloc

bobina2 intre suruburile stanga mijloc si dreapta sus

bobina3 intre suruburile stanga sus si dreapta jos.

 

dupa mine schema arata cam asa:

http://i713.photobucket.com/albums/ww13 ... IMG187.jpg

 

de aceea mi se pare foarte ciudat. sa fie oare doar legate la plesneala? sau cum?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Florin berdila

    10

  • validae

    5

  • RazvanTi

    4

  • costi002

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

pune pe desen si unde se aplica alimentarea, poate ne este mai clar. oricum, daca are 2 cond, sigur unul este de pornire. poate, centrifugal se decupleaza automat unul din ele.

Link spre comentariu

pai tocmai asta intreb: cum se leaga cele 2 fire la 220 Vcat despre centifugal nu cred sa se decupleze ceva ca nu masoara scurt ca de contact ca la un centrifugal (am si un motor de genul si stiu ce vorbesc)am numai bobinele undeva pe la 10 ohmi fiecaredin motor nu ies decat 6 fire:doua albe mai subtiri cam 1,5 sectiunedoua rosiidoua negreacestea 4 din urma mai groase cam 2,5 sectiune

Link spre comentariu

dupa mine se leaga 220 intre a si c de pe desenul tau. bobina 3 se va alimenta defazat prin cond-ul de 150uF. cat despre cond-ul de 30, nu stiu ce sa spun. niciodata nu am legat la un motor 2 cond-uri permanente.punctul c de la bobina 3 ar trebui legata la la b, sa formeze o configuratie stea.poate isi mai da careva cu parerea

Link spre comentariu

La un compresor facut de IOR am avut aceeasi problema, niste legaturi ciudate la placa de borne, dupa ce am demontat motorul, acesta avea pe ax un contact centrifugal care decupla una dintre bobine cu condensatorul aferent( am inteles ca ar fi o bobina de pornire). Cel mai bine desfaci motorul (in situatia in care nu se pierde garantia) si te asiguri ca nu ai acel contact.

Link spre comentariu

ceatza s-a mai ridicat un pic...

dupa desfacere m-am mai dumirit nitel... motorul este MONOFAZAT.

nu are decat 2 bobine.

intr-adevar in interior are comutator centrifugal normal inchis care imi tine in scurt una din bobine.

http://i713.photobucket.com/albums/ww13 ... IMG189.jpg

totusi dupa masuratori tot cu virgula imi da...

schema rezultata e cea desenata de mine:

http://i713.photobucket.com/albums/ww13 ... IMG190.jpg

acum intrebare: unde mama naibii pun firele de 220V?

ca oricum as da-o ceul de 150uF ramane in aer...

ciudatenia mare este ca mai am un motor monofazat de 1kW cu comutator centrifugal dar merge FARA condensatori. comutatorul doar cupleaza o a 2-a bobina (de la 24 la 52 ohmi)

de aici nedumerirea mea ...

si inca o intrebare si s-ar putea sa ma dumiresc:

condensatorul de pornire e cel de 30 uF sau cel de 150 uF ?

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
Vizitator dorutudj

de mare folos, m-am impiedicat si eu de un motor monofazic asortat frumos cu 2 condensatori, daca nu gaseam aceasta schema aveam treaba multa, eventual simplificam schema si ramaneam la un condensator insa avand in vedere ca e un motor de 3kv pornirea ar fi fost greoaie. Alimentarea s-a facut pe bornele Z2-U2, in schema alimentarea era pe Z2-U1 pt ca puntile era puse altfel insa rezulta acelasi lucru. Multumiri.

post-7400-139829618333_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
Vizitator anadore67

M-am procopsit si eu cu ceva asemanator acum cateva zile,problema in curs de rezolvare. Multumiri userului cu schema.

Poti te rog sa ma ajuti si pe mine cu schema?Multumesc!

Link spre comentariu
  • 6 ani mai târziu...

domnilor am un motor cu doi condesatori unul de 150 uf si unul de 30uf ,,ce nu inteleg eu cum se deconecteaza cel de 150uf dupa ce motorul ajunge la turatiA optima,,??

Link spre comentariu

este o moara de urluiala nu are nici o stanta pe motor sau vreo tablita

 

 

si apropo domnule Validae ,,am un compresor si are si el un cond de 150 uf la 350vsi unul de 45 uf la 450v,pe cel de 150 nu gasesc la 350v pot pune unul tott de 150 uf dar de 450v asa am

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări