Dr.L Postat Ianuarie 29, 2012 Partajează Postat Ianuarie 29, 2012 Integratele se pot scoate si intr-un mod mai barbar: le tai pinii,apoi dezlipesti pinii de pe cablaj,unul cate unul. Merge ok varianta asta. Doar ca,evident,nu mai poti refolosi integratelePoti sa le dezlipesti si cu o suflanta cu aer cald pt cositorit tevi,trebuie doar sa fi atent.Oricum,pune o folie de aluminiu (impaturita in 2) peste cablaj,care sa fie decupata doar in dreptul integratului Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Ianuarie 29, 2012 Partajează Postat Ianuarie 29, 2012 Si taiat merge.Tresa de decositorit poti obtine dintr-un cablu de alimentare (recomand de la TV Sony) ,curatata izolatia de plastic si litele presate cu letconul de o bucata de sacaz.19 lei e cam mult pt un tranzistor amarat de la TME , majoritatea pieselor sant facaturi. Link spre comentariu
Ticu Postat Ianuarie 29, 2012 Partajează Postat Ianuarie 29, 2012 diodele sunt 1N4007Sigur nu sunt diode rapide? Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 29, 2012 Partajează Postat Ianuarie 29, 2012 Nu prea au ce cauta 1N4007,acolo;dar daca totusi sunt,se explica cablajul incins in dreptul lor.Montajul nefiind prea complex,ar fi util de scos schema,poate merge optimizata. Link spre comentariu
Vizitator petrud Postat Ianuarie 29, 2012 Partajează Postat Ianuarie 29, 2012 dupa ce schimb toate piesele arse, voi incerca sa vad cat de mult se incing cele 3 diode si, functie de asta, le voi pune un radiator, sa vad ce gasesc. acest tip de lampi sunt destul de slabe ca rezistenta, in primele sapt iesind fum din majoritatea celor pe care le avem in folosinta, in general(din ce am vazut si eu), din acel LM358. este posibil sa se fi creat un "lant": diodele sa se fi incins, incalzind tranzistorul, care la randul lui sa aiba efect asupra termistorului care a pus in scurt integratul? sau termistorul nu lucreaza cum trebuie, au bubuit diodele, tranzistorul si dupa aceea integratul? mi se pare destul de ciudat faptul ca tot ce este in acea bucata a placii este pur si simplu prajit.... Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3 Postat Ianuarie 29, 2012 Partajează Postat Ianuarie 29, 2012 La cat spatiu liber a ramas pe placa, nu era nevoie de smd-uri, intra si un radiator cat de cat dar chinezii au sperat ca T-ul sa fie de fapt siguranta temporizata. N4007 am gasit folosite in loc de diode rapide in ionizatoare auto, erau 8x1N4007 in cascada, si 8x1n/2kV, traful osciland la cca. 30kHz. Daca ar fi una singura, as crede ca-i protectie pentru T... Cum sunt conectate? Au rol de divizor clasic de tensiune? Incearca sa faci o schema, sa vedem ce-i cu ele. Radiatorul e simplu de facut, cositoresti un pin pe placa, iar celalalt pe o tabla, pinul facand transferul termic. Poti folosi diode mai mari, seria N54** dupa ce identifici problema. Vezi daca referinta la 358 e ok, daca n-ai o valoare la limita. Un buck converter merge si cu B857. http://postimage.org/image/z85up8rmb/ Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Ianuarie 29, 2012 Partajează Postat Ianuarie 29, 2012 Chinezu' copiaza, daca modelul era cu smd-uri atunci... .Oricum smt e superiora tht.1N-urile sant pt separarea canalelor,doar nu vrei sa incarci accu de la 14,4. Astea 3 sant pt alte chestii ,aia din colt e de comutatie. Poate o dioda dintre alea 3 e UF 4007. Link spre comentariu
Ticu Postat Ianuarie 30, 2012 Partajează Postat Ianuarie 30, 2012 iesind fum din majoritatea celor pe care le avem in folosintaDaca mai exista o lampa buna ai putea sa o pui in functiune "pe masa" fara carcasa si dupa cateva minute sa identifici piesa cea mai fierbinte de la care porneste necazul.S-a remarcat vreo particularitate de utilizare la cele arse? (timp lung de functionare, alimentare la 7,2V etc.).1N4007 tine 1A, iar daca are terminalele scurtate nici atat; prin sarcina de 18W la 16V (LED-uri) trece ceva mai mult de 1A, iar din acumulatorul de 7,2V consuma vreo 2,5A. Depinde unde sunt puse diodele in schema. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Ianuarie 30, 2012 Partajează Postat Ianuarie 30, 2012 Piesele cele mai fierbinti sant ledurile...un control termic trebuie sa fie pe undeva ,dar prin supradimensionarea componenteor( diodelor )se rezolva. Diodele se gasesc si in capsula TO220 (capsula cum au tranzistoarele) si poti sa le montezi pe radiator;adaugi un ventilator si dai gaurele,cum a spus Ticu, problema cred ca e rezolvata. Un ventilator de 24V alimentat inaintea Rsens e ok. La 17V nici nu o sa se auda. Pt dimmare trebuie sa ridici sch. Link spre comentariu
Vizitator petrud Postat Ianuarie 30, 2012 Partajează Postat Ianuarie 30, 2012 ledurile sunt montate pe radiator mare, iar de racire nu se pune problema, pentru ca toata partea din spate, cea unde intra placa este formata din fante de racire( nu cred ca m-am exprimat corect, dar sper ca intelegeti). nu am vazut pana acum un astfel de tip de diode, ma voi interesa. puteti cumva sa imi dati niste coduri? nu de alta, dar daca ma duc la conex sau la vitacom sa le cer diode in capsula respectiva, am toate sansele sa rada tot magazinul de mine... Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 Nu ai sanse sa te faci de cacao...diode redresoare sant in TO220,cacalau. Trebuie sa le identifici corect si sa ridici sch.,adica sa faci schema dupa placa. Alea cu 3 pini sant diode duble, doua intr-o capsula si au catodul(sau anodul) comun.Diodele ultrafast(UF) sant cu timp de raspuns mic;de asemenea si diodele schottky. O dioda redresoare(normala) nu poate comuta la fel de rapid ca si UF si montajul nu functioneaza. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 @petrud,se poate discuta la infinit despre diode si inlocuirea lor;atata timp cat nimeni nu are habar ce fac ele in montajul ala,sunt doar discutii.Asa cum s-a mai spus,este nevoie de schema alimentatorului respectiv,mai simplu nu stiu cum sa spun.... Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3 Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 Exact! Si apoi, de ce sa carpesti o schema care pe undeva scartaie? Th-ul ala a ramas intreg protejand ce? Poti schimba toate piesele, e anevoios cata vreme ai montaj dubluplacat, iar traseele de la D-uri sunt compromise din ce se vede-n poza. Incearca mai intai pe o placa de test, CI pe socluri. N-ai precizat la ce distanta de radiator e pcb-ul; daca e f aproape, se explica moartea D+T. Alta varianta e sa iei o sursa pt leduri made in romania, sunt destui care fac, alimentari variate, curenti pana-n 5A, compacte, si ai garantia cuiva care, nefiind "anonim" ca in cazul chinezoilor, nu se risca. Pana acum am auzit de zeci de invertoare >500W(chinezesti) carora le crapa cam tot ce e FET in ele si le fierb socurile subdimensionate. Schema poate fi insa la fel de buna cu cea a unui variator cu triac: ala-ti merge bine bagat in doza din perete, dar daca-l pui in carcasa unui proiector cu halogen, iti moare saracu. Verifica eficienta montajului in mediu deschis, apoi vezi daca merita sa inlocuiesti piese. Operationalele-s inca ieftine ca braga, piesele te costa max.10lei (parca am dat 4 lei pe-un IRF540). Mult spor! Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3 Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 http://www.opensourcepartners.nl/~costar/leddimmer/ vezi si descrierea Link spre comentariu
Vizitator petrud Postat Ianuarie 31, 2012 Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 va multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutor. abia in cateva zile voi apuca sa ma ocup de aceasta problema, am cam toate piesele si le voi schimba... functie de rezultate, voi sti ce trebuie sa fac mai departe. in oricecaz, va tin la curent cu ce am reusit sa fac si ce solutie finala( functionala) am adoptat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum