aygun Postat August 31, 2013 Partajează Postat August 31, 2013 @gica70 - ai dreptate insa daca ai casa bine izolata , termopane , izolatie atat la interior cat si la exterior ( cum e cazul meu ) sa vezi ca nu e chiar asa. Noi , iarna , facem focul odata pe zi in jurul orei 4 dupa amiaza si numai pe lemn . Nu carbuni , nu cocs sau alte asemenea treburi. Doar lemn . Link spre comentariu
gica70 Postat August 31, 2013 Partajează Postat August 31, 2013 Ma refeream la faptul ca nu poti avea o temperatura constanta (acel confort termic) si, atunci cand temperatura devine ceva mai mare, trebuie deschis geamul (deci si pierderi). Link spre comentariu
aygun Postat August 31, 2013 Partajează Postat August 31, 2013 Am participat la o aplicatie in care, la temperatura exterioara de -17*C, temperatura agentului termic era de 35*C. In zilele mai calduroase, in jurul valorilor de 0-5*C, temperatura agentului scadea pana pe la 26*C, insa tot consta in felul in care era izolata casa respectiva.Daca vorbim si de o centrala cu combustibil solid si IP, deja este cea mai eficient combinatie.La ce fel de incalzire te referi din moment ce specifici agent termic ?Incalzirea prin pardoseala ?Doar acolo poti avea asemenea valori mici de temperatura. La un calorifer trebuie undeva intre 50 si 70 grade in functie de ce temperatura doresti precum si suprafata de incalzit. Link spre comentariu
cheluakame Postat August 31, 2013 Partajează Postat August 31, 2013 @Gica, sobele de care pomenesc nu ating temperaturi la suprafata mai mari de 80*C.Temperatura in incapere este aproximativ constanta intre 21-24*C pe perioada a 12-24 ore (cei drept acest lucru depinde si de termoizolatia casei).@Aygun, situatia prezentata este intr-adevar pentru incalzire prin pardoseala. Aceleasi temperaturi le putem avea si la incalzirea prin pereti, ori cea prin tavan.In cazul caloriferelor, utilizarea temperaturilor mai mici de 50*C ar atrage dimensiuni prea mari a radiatoarelor. Link spre comentariu
aygun Postat August 31, 2013 Partajează Postat August 31, 2013 Eu din cate stiu , radiatoarele cu agent termic sunt plasate in dreptul ferestrelor la o lungime aproximativa cat acestea deoarece pe acolo se cedeaza caldura iar aerul rece tot pe acolo intra . La caloriferele din ziua de azi , care pot avea diverse tehnologii astfel incat sa fie extrem de subtiri , nu cred ca e vreo problema marimea . Cei de la intelliheat ( http://intelligentheat.co.uk/ ) au niste radiatoare electrice extrem de slim . Au si Panouri Radiante insa au si radiatoare electrice la propriu. nxPk6GNZCLU EL3omEMXBFs Ar mai fi asa ceva : http://www.designer-warmth-radiators.co ... ators.html Am vazut asemenea radiatoare in vila unui prieten doctor stomatolog. Un singur asemenea radiator in dormitor pus pe peretele de langa dressing. Sa fi avut temperatura la vreo 50 maxim 60 de grade lao camera de 4 x5 metri . Se poate si asa. ConteazaFoarte Mult cat de bine e izolata casa. Am zis si repet . Am casa izolata Exterior Si Interior . La interior polistiren extrudat de 3cm iar la exterior polistiren expandat de 5 cm. Tavanul e izolat cu vata minerala . Stau in sufragerie cu un convetor Bluntz pornind Doar o singura rezistenta. Chiar si la -15 grade . Daca intram toti trei acolo si e pornit si convctorul stai linistit la vreo 24 -25 de grade . Izolatia unei case conteaza foarte mult . Am uitat s amentionez ca usile si ferstrele sunt din profil PVC . Ferestrele au geam dublu stratificat ( asa zisele termopane ). Iata de ce , cand facem focul la orele 16 , pina la orele 22 cand intram la somn , doua camere plus un hol sunt incalzite cu o singura soba . Interesant ar fi asa ceva : Link spre comentariu
__farad__ Postat August 31, 2013 Partajează Postat August 31, 2013 Chiar nu vrea nimeni să vadă că se discută despre moduri diferite de încălzire?Încălzirea prin pardoseală NU are rolul de a încălzi încăperea ci de a oferi un plus de confort prin încălzirea unei zone care în mod normal este mai rece. Fiecare sistem are avantaje şî dezavantaje.Încălzirea electrică are dezavantajul unui cost mai ridicat decât cea pe gaz (nu datorita randamentului cât datorită preţurilor kWh vs. mc gaz). Situaţie testată 2 ierni la doua apartamente identice aflate în acelaşi imobil, în ambele se menţinea o temperatură aproximativ constantă, în jur de 18 grade, unul se încălzea cu convectoare electrice de 1800W celălalt cu centrală pe gaz de 18kW si calorifere clasice.In plus daca vorbim de putere calorică un metru cub de gaz are o putere net superioară unui kW.De aceea în proiectele de încalzire bine realizate se întâlnesc de obicei combinaţii ale tipurilor de încălzire. Este adevărat că în majoritatea cazurilor vorbim despre agent termic, care însă poate fi încălzit în mai multe moduri (electric, cu combustibil gazos, lichid sau solid, cu preîncălzire solară) de unde şi variaţia randamentului deşi este vorba despre aceeaşi instalaţie.Cu ceva timp în urmă am urmărit o prezentare a unui sistem de încălzire socotit a fi cel mai eficient (nu şi cel mai ieftin, a nu se confunda termenii). Sistemul avea patent american şi se baza pe efectul curenţilor de are cald ascendenţi (conform fizicii elementare aerul cald se ridică), fenomen utilizat de Henri Coandă la proiectarea motoarelor turbojet folosite azi de toate avioanele.Mai exact se înlocuia instalaţia clasică cu radiatoare din cupru care înlocuiau plinta de pardoseală, având dimensiuni relativ mici dar suprafaţă radiantă mare datorită numărului foarte mare de aripioare radiante. Ei bine, conform explicaţiilor, aerul cald urcă de-a lungul pereţilor şi realizează izolarea lor faţă de aerul din cameră. Şi totul se reduce apoi la bani: sistemul este realizat integral din cupru şi trebuie să înconjoare complet fiecare cameră (cu excepţia uşilor evident). Aşa că într-un final cel mai bun mod de încalzire este acela care are o factură pe care mi-o permit (atât la realizare cât şi la exploatare). Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 1, 2013 Partajează Postat Septembrie 1, 2013 @__farad__ - toata lumea intelege ca este vorba despre metode diferite de incalzire insa Principiile sunt aceleasi . Ceea ce nu agreez eu ca posesor de panou radiant este balaria cu care te aburesc vanzatorii si producatorii de asemenea panouri radiante , care suna cam asa " Panourile Radiante se preteaza la case neizolate termic deoarece doar acolo pot sa incalzeasca direct tavanul , peretii si obiectele din incapere . Acestea odata incalzite datorita radiatiei infrarosii degaja la randul lor caldura . " Repet , sunt curios sa vad cat de tare se incalzeste mobilierul meu si celelalate obiecte din camera sub actiunea undelor infrarosii. Infrarosii genereaza si soba de teracota , infrarosii genereaza Orice obiect care degaja caldura . Caldura in sine inseamna radiatie infrarosie iar radiatia infrarosie se afla in domeniul de lungime de unda 680-1000nm. Unii se lauda ca au creat corpuri de incalzit ( in speta Panouri radiante ) care emit in 10.000 nm. Eu consider ca cel mai corect s-ar putea trage o concluzie dupa o monitorizare cu o camera video termica . Ar fi cel mai bun etalon pentru a vedea cat si cum se inalzesc / cedeaza caldura obiectele. Chestia cu termometrul laser este irelevanta pentru mine. Cel mai bine poti sa Vezi cu asemenea camera termica. Link spre comentariu
mișa Postat Septembrie 1, 2013 Partajează Postat Septembrie 1, 2013 Referitor la ce zicea Cheluakame, hai sa va spun cum poti sa-ti dai seama daca un sistem incalzeste prin radiatie sau nu:Iei un termometru si ii invelesti partea sensibila cu un strat negru (hirtie neagra de exemplu) (foarte important).Il asezi la 1m (de exemplu) de sursa ce incalzire, iar intre el si sursa de caldura pui un paravan, de exemplu o carte, in asa fel incit termometrul sa nu "vada" sursa de caldura. Dupa stabilizare citim temperatura. Aceasta e temperatura aerului. (se lasa cel putin 30 minute)Acum inlaturam paravanul si asteptam din nou sa se stabilizeze termometrul. Daca temperatura citita e semnificativ mai mare, (peste 10 grade diferenta) sursa de caldura radiaza IR puternic. Stratul negru de pe termometru absoarbe aceasta radiatie si o transforma in caldura, incalzind suplimentar termometrul. Este necesara culoarea neagra pentru zona sensibila deoarece aceasta absoarbe cel mai bine radiatiile IR. Un termometru cu mercur de exemplu are suprafata sensibila ca oglinda si va reflecta radiatiile, deci masuratorile ar fi mai putin relevante.Daca veti face acest test pe diverse surse de caldura veti ramine surprinsi. (orice sursa de caldura poate fi testata in felul asta, chiar si un bec mai puternic sau chiar Soarele!)La incalzirea in pardoseala diferenta de temperatura cu paravan/fara paravan nu e masurabila cu un termometru normal. Deci incalzirea in pardoseala incalzeste aerul la suprafata de contact cu pardoseala. Nici nu se pune problema ridicarii prafului din cauza ca diferenta de temperatura dintre pardoseala si aer e foarte mica. Am mai zis, aceasta e o presupunere a celor neinstruiti si care nu au avut sansa sa foloseasca asa ceva. Argumentele lor "prind" tot la nespecialisti. (zic asta fara rautate, pentru ca nu e un handicap sa nu stii cum functioneaza diverse sisteme de incalzire. Asta trebuie sa stie specialistii. Sau ar trebui sa stie)__farad__ , Incalzirea in pardoseala e in sine un sistem de incalzire, nu doar de a obtine confort. Asta daca e corect proiectata si realizata iar cladirea se preteaza la acest sistem. Eu am 200m2 incalziti DOAR in pardoseala. S-a intimplat de mai multe ori ca diversi musafiri sa ma intrebe: "...da' unde-s caloriferele?..." ca nu am nici unul. Ba pardon, in una din bai am unul electric pentru completarea energiei, pentru ca in acea baie am facut o gresala de proiectare. (am scris mai multe la "Incalzire in pardoseala") Link spre comentariu
cheluakame Postat Septembrie 1, 2013 Partajează Postat Septembrie 1, 2013 @Misa, din fericire, vorbesc si eu tot din experienta. Am si intrat in locuinte incalzite astfel, dar vara aceasta am si realizat 2 proiecte ce includ si IP (cei drept doar baie, hol si bucatarie).Intre temperatura mediului ambient si suprafata radianta, avem o diferenta de aproape 10K, care nu prea putem spune ca este mica.Apoi, daca aerul s-ar incalzi la nivelul pardoselii cum spui, ar insemna ca se realizeaza prin conductivitatea.@Aygun, s-a mai discutat pe la necesare termice ca odata cu scaderea temperaturii de tur sau marirea ecartului (diferenta tur/retur) dimensiunile radiatoarelor cresc. Chiar daca avem un radiator ingust, tot va trebui sa aiba o lungime si inaltime mare. In plus, si pretul de achizitie este mult mai mare.Cu parere de rau spun, izolatie interioara 3 cm XPS si exteriora 5 cm EPS este ... Echivalent la 9 cm EPS. Si nu are rost sa discutam aici dar exista si "pericolul" punctului de roua in interiorul peretelui, ce conduce in timp la mucegai.@_farad_ , la partea cu IP a raspuns misa deja. Insa ca o completare, incalzirea prin pardoseala se poate folosi ca sursa de incalzire unica, la orice aplicatie unde temperatura la suprafata pardoselii (a finisajului) nu depaseste 28-30*C.Apoi, un mc de gaz are o putere de ~10.4 kw, ca urmare, pretul unui kw obtinut din gaz este de ~ 0.12 ron pe cand cel electric fara taxe sau accize este de 0.29 - 0.35 ron (in cazul tarifelor cel mai des utilizate).Cum am mai spus si pe aici, cel mai ieftin mod de a incalzi o casa, este de a reduce pierderile (ca urmare termoizolatia).Insa multi fac greseala sa aplice 10-15 cm termoizolatie pe pereti, insa pardoselii si tavanului nu acorda importanta (de fapt, asemeni batranilor, faceau case cu pereti de 50 cm, dar tavanul era limitat la 10 cm de lut cu paie). Link spre comentariu
mișa Postat Septembrie 1, 2013 Partajează Postat Septembrie 1, 2013 Cum am mai spus si pe aici, cel mai ieftin mod de a incalzi o casa, este de a reduce pierderile (ca urmare termoizolatia).Insa multi fac greseala sa aplice 10-15 cm termoizolatie pe pereti, insa pardoselii si tavanului nu acorda importanta (de fapt, asemeni batranilor, faceau case cu pereti de 50 cm, dar tavanul era limitat la 10 cm de lut cu paie).Corect! Daca neglijezi tavanul si podeaua e greu de obtinut economie si confort termic. Eu, fiind adeptul masuratorilor, testul propus de mine mai sus consider ca e chiar relevant daca vorbim de panouri radiante, ca parca de asta e vorba in acest topic...Aerul, la nivelul pardoselii se incalzeste strict conductiv. Acel strat incalzit se ridica foarte lent. Chestia asta se intimpla continuu, dar ridicarea straturilor calde de aer se intimpla atit de lent incit poti considera ca aerul nu se misca. (1m in 10 minute de exemplu)Fa testul cu termometrul negru pe diverse surse de caldura si dupa aia mai vorbim. Chiar e relevant crede-ma! (stiu ca nu poti sa faci acum, dar la iarna vei putea. Acum poti doar cu Soarele, dar si aceasta masuratoare e relevanta!) Link spre comentariu
cheluakame Postat Septembrie 1, 2013 Partajează Postat Septembrie 1, 2013 Stai linistit ca mi-ai starnit curiozitatea de la inceput, chiar o voi face Link spre comentariu
__farad__ Postat Septembrie 1, 2013 Partajează Postat Septembrie 1, 2013 Eu nu am spus că nu se poate încălzi o locuinţă doar cu încălzire în pardoseală (vorbim doar de instalaţii executate corect) am scos în evidenţă faptul că mi se pare aiurea să susţină cinevacă un sistem este cel mai bun şi restul sunt proaste. În majoritatea domeniilor soluţiile cele mai bune se obţin din combinaţii iar sistemele de încălzire nu văd de ce ar face excepţie. Lucrez în construcţii şicolaborez frecvent (pe parte de automatizare) cu două firme de instalaţii termice cu renume şi realizărinotabile (nu dau nume) şi de la ei ştiu ceea ce am spus mai sus. Deasemeni am văzut recent o încălzireîn pardoseală realizată direct pe planşeul de beton .Mă întreb ce randament va avea.Un randament bun se obţine după părerea mea cu un sistem capabil să acumuleze energie şi să o cedezetreptat (cazul caloriferelor încălzite cu agent termic-şi ÎP este tot cu acumulare ca şi soba bunicii din teracota)faţă de sistemele electrice (panouri radiante de exemplu). Caloriferele electrice cu ulei fac excepţie deoarecesunt tot un sistem cu acumulare. Plus diminuarea pierderilor.@cheluakame 10cm de lut cu paie izolează mai bine decât 10 cm de beton. 10cm de BCA izolează mai bine decât 10cm de tablă.Pricepi ce vreau să spun? Izolare termică nu înseamnă doar vată şi polistiren (deşi sunt cele mai folosite). Izolaţia mai depinde şi de materialul de construcţie (chirpicul bunicilor se pare că este cel mai bun material de construcţie din punctul ăsta de vedere) care se adaugă la izolarea produsă de polistiren.Totuşi pot să relatez un caz în care izolarea termică a creat necazuri fiind prea eficientă:o casă din cărămidă de aproximativ 80 de ani (în centrul vechi al Constanţei) izolată cu polistiren la exterior, cu geamuri triplustrat(termopan cu 3 rânduri de geam). Înăuntru aveai senzaţia că eşti sub duş, deşi temperatura nu era foarte mare. Soluţia a fost executarea unor găuri în izolaţia de polistiren. Sistemul de încălzire este clasic, cu calorifere. Pardoseala este izolată cu polistiren extrudat de 2 cm şi parchet din lemn masiv iar tavanele din gips-carton şi vată minerală. Deci se pare că idealul nu este la 100% ci undeva mai jos. Link spre comentariu
cheluakame Postat Septembrie 1, 2013 Partajează Postat Septembrie 1, 2013 @_farad_ totusi, dar 10 cm lut izoleaza cat 8 mm vata sau polistiren. Asa ca nu exista termen de comparatie.Desi am incalzire realizata cu radiatoare (casa este veche dar renovata), raman la parerea ca incalzirea prin pardoseala, pereti sau tavan, este net superioara, si la acest tip de incalzire as apela in cazul unei constructii noi.Cand apelam deja la izolatie si termopane trebuie sa tinem cont si de ventilatie, caci exista problema umiditatii (nu degeaba s-au inventat sistemele de ventilatie).Apoi, rezolvarea ar fi putut foarte simpla (cel putin eu asa am procedat). Izolatia tavanului realizata doar din gips-carton si vata minerala, caci in felul acesta sunt eliminati vaporii din incapere fara a fi nevoiti sa aerisim in permanenta. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 1, 2013 Partajează Postat Septembrie 1, 2013 @_farad_ totusi, dar 10 cm lut izoleaza cat 8 mm vata sau polistiren. Asa ca nu exista termen de comparatie.Desi am incalzire realizata cu radiatoare (casa este veche dar renovata), raman la parerea ca incalzirea prin pardoseala, pereti sau tavan, este net superioara, si la acest tip de incalzire as apela in cazul unei constructii noi.Cand apelam deja la izolatie si termopane trebuie sa tinem cont si de ventilatie, caci exista problema umiditatii (nu degeaba s-au inventat sistemele de ventilatie).Apoi, rezolvarea ar fi putut foarte simpla (cel putin eu asa am procedat). Izolatia tavanului realizata doar din gips-carton si vata minerala, caci in felul acesta sunt eliminati vaporii din incapere fara a fi nevoiti sa aerisim in permanenta.Casa parintilor mei de la Medgifia este in intregime din Chirpici - pamant galben , paie si balega de cal . Tavanul e incarcat undeva de 25cm de lut cu aceeasi compozitie ca la chirpici. Ulterior indreptat tavanul tot cu lut si tencuiti pereti dupa tserea cu sarma si cuie. Tehnologia veche invatata de tatal meu de la tatal sau.Casa nu are stalpi de rezistenta si a trecut bine merci peste cutremurul din 4 martie 1977 si cele ce au urmat ( iunie 86 , 90 .... si restul ). Izolatia ? Nu cred ca trebuie sa mai spun ca pe jos parchet cum se facea odinioara . nu porcariile astea de 8mm , 10 , 12 din rumegus presat. Calci nitel stramb pe el si pac , sa crapat ori daca nu e bine imbinat iti iese din imbinare . Ala vechi il puteai racheta si cu o bucata de geam dupa care aplicai baitz , lac si gata parchet forever.La casa in care locuiesc am vreo 10 cm de izolatie cu vata minerala in tavan dupa care peste vata , in podina am inchis cu scandura fiecare segment . Pe partea opusa , caroiaj si gips carton. Dupa cum ati spus.In camerele in care nu am izolat si la interior deoarece pierdeam din spatiu considerabil apare mucegaiul deoarece fundatia e realizata acum 60 de ani din piatra imbinata cu pamant . Asa se purta pe atunci .Te rog sa ma crezi ca ne-am gandit si la punctul de aparitie al mucegaiului in camerele izolate interior si exterior. O rubedenie cu asa ceva se ocupa sisyem de incalzire si proiectare . Apoi am apelat la arhitect care ne-a facut planul asa cum trebuie . Omul ste arhitect in Bucuresti si am apelat la el pentru proiect.Pe pardoseala , parchet de 8mm cu folie izolatoare groasa . In unele camere , deoarece aveam diferenta mare de nivel am pus polistiren extrudat peste shapa , folie de izolatie si parchet.Ideea e ca te intinzi si cat iti e bugetul . Iar unde nu te ajungi cu banii apelezi la cea mai buna solutie de compromis. Daca as fi avut bani la discretie contruiam o alta casa de la zero asa cum doream eu nu renovam casa actuala cu extinderile aferente. Link spre comentariu
gabiunu Postat Septembrie 1, 2013 Partajează Postat Septembrie 1, 2013 Pentru eficienta maxima , in cazul incalzirii in pardoseala, care ar fi culoarea recomandata a gresiei? Multumesc! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum