Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SMPS pt incarcarea bateriei


Vizitator tyc

Postări Recomandate

Vreau sa fac un sistem mai eficient de incarcare a bateriei de accu.Generatorul e un alternator trifazat de 345W@5000rpm cu magnet permanent ,iar bateria e de 12V/8Ah. Pana acum,incarcarea se face printr-un regulator de tensiune tip shunt ,care actioneaza inaintea puntii redresoare,prin punerea la masa a fazelor.[attachment=1]rr.png[/attachment]Am conceput o sch dar ma incearca un feeling cum ca nu buna. Voi ce parere aveti sau ce solutii alternative aveti la problema asta?[attachment=0]Cu 2576 1.pdf[/attachment]In timp ce faceam atasamentul,am vazut o greseala.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    1

Vizitator tyc

Desigur,dar am vazut mos-i fara dioda aia.Desii fara dioda nu am idee ce se intampla ,sarcina primara fiind bobinele de inductie ...actionate repetitiv (67Hz),la 14A dar cu factor mic de umplere.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Am luat in calcul si aceasta varianta dar mai degraba mut D3 pe o faza si folosesc dioda din punte ,care oricum e in circuit . Problema e ca ultimul 2576 HV l-am 'pierdut' azi vara cu ocazia unui test. Si nu-mi dau seama cum,mai bine spus de ce (cum stiu:s-a ambalat termic si s-a umflat).Alimentarea tot de pe baterie am luat-o , turatia maxima din test a fost 4000rpm ceea ce corespunde unei tensiunii de 50V+.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

De ce nu testezi 2576 in configurarea clasica,pt inceput ?Ai testa cu motorul pornit,fara alt consumator suplimentar,doar aprinderea. Dupa aceea ar merge optimizat...pt un curent mai mare de iesire.Chiar daca tensiunea in gol dupa punte trece de 50-60V,in sarcina nu cred ca va ajunge la aceasta valoare.

Link spre comentariu
Vizitator smilex

Daca schema este aceea, nu vad vreun motiv pentru ca 2576 sa se fi ars. Comanda nu e in forta ci pe tranzistor, deci se poate cu MC34063 sau chiar si un UC3843 se poate adapta.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Cred ca din raspunsul lui pisica matache intrevad cauza arderi acelui 2576...varfurile de curent.

Consumatorii permanenti ,pe langa bateria de acumulatoare ,cand merge motorul termic sant cele 2 bobine de inductie care se incarca cu,curent la un unghi de 180 de grade. Tot ramane un varf de 7A. De aceea s-au 'dus' 2576...rezistau ce rezistau dar frecventa de repetitie find relativ mare pt o suprasarcina pana la urma au cedat prin ambalare termica.

Generatorul apride bine un bec de 110V/150W dar la 8500rpm. Dar niciodata nu am ajunt la o turatie mai mare de 4000rpm cu 2576.

Testele statice au iesit ok ,situatia s-a schimbat la proba pe viu.

Dupa teste am refacut bobina cu litzwire pe un miez E33 doua straturi si e iesit la 240uH... initial era pe un inel de sursa ATX si avea 330uH cu un fir si banuiesc ca-i scadea inductanta la frecventa.

Oare trebuie sa mai iau din spire, deoarece curentul e mare dar e in impulsuri.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări