Dxxx Postat Mai 8, 2016 Partajează Postat Mai 8, 2016 Buna poza, deci exista si un radiator... Insa asta este cam de pomana daca radiatorul este intr-o incinta inchisa, plus ca ochioscopic chiar daca ar fi in aer liber nu ar "duce" decat cativa watti, cel mult 5 as zice. Asa ca 11W nu ar fi acoperitor nici daca convectia ar fi totalmente libera, ceea ce nu e cazul. Dar poate ar merge modare: - in primul rand gauri in invelisul radiatorului sus si jos, pentru convectie - SMPS/CC modat pentru a da curent pe jumatate sau chiar mai putin. Ramane aici singura incertitudine - daca montajul are suficenta elasticitate pentru asta... - inlocuit toate ledurile cu altele supradimensionate, incat in punctul de functionare sa avem 150Lm/W poate si mai mult. In felul asta am avea racire mult mai eficienta / fluxul luminos ar fi identic pentru ca randamentul ar fi dublu in timp ce consumul ar fi pe jumatate / sursa-driver ar fi mult crutata odata pentru ca regimul termic ar fi mult mai rece si in al doilea rand pentru ca ar debita curent pe jumatate... Link spre comentariu
validae Postat Mai 8, 2016 Partajează Postat Mai 8, 2016 Eu chiar nu-i înțeleg pe producători, când pun un radiator ca acela într-o incintă închisă ermetic. Puteau să prevadă totuși găuri laterale, eventual să facă un fel de ,,labirint,, astfel chiar și cineva care ar manipula becul cu mâinile ude (numai un cretin ar face asta, dar și ăștia trebuie protejați) să nu se electrocuteze. Sau să scoată o parte a radiatorului în exteriorul becului, având în vedere că totuși secundarul este izolat galvanic prin transformator și nu avem tensiune periculoasă pe el.Iar ledurile pot fi izolate eficient de radiator prin folie de mică...dar există cel mai probabil și un interes ca aceste becuri să nu reziste mai mult decât garanția dată.Că altfel nu ar mai vinde suficient.... Link spre comentariu
Depanatoru Postat Mai 8, 2016 Partajează Postat Mai 8, 2016 (editat) Ceva fante cam au toate , dar insuficient . Prea multe gauri n-au cum sa se aprobe din motive de electrosecuritate . La modelul asta de forma bec, care e cel mai prost si ieftin , numai pe cele de putere mica fara electronica activa si radiator te poti baza cat de cat . Alea cu leduri pe toata suprafata exterioara , asemanatoare ca forma cu fluorescentele , posibil sa nu aiba probleme cu racirea . Eventual te apuci si ii faci de jur imprejur niste gauri , mai ales in capacul ala de plastic de deasupra sub care sunt ledurile Editat Mai 8, 2016 de Depanatoru Link spre comentariu
elmar Postat Mai 8, 2016 Partajează Postat Mai 8, 2016 (editat) Ce am constatat eu (din experienţa cu aceste becuri cu led) e că (,)cu cât ledul dă o lumină mai ”caldă” cu atât durata de viaţă a becului e mai mică! Probabil că materialele din care e făcută joncţiunea P-N diferă ...sau poate, cantităţile, diferă! Am becuri ieftine cu lumină rece,care functionează de un an şi ceva ....pe când cele cu lumină caldă s-au ars în prima săptămână de funcţionare!Am cumpărat altele (mai scumpe) tot cu lumină caldă şi astea nu au funcţionat mai mult de o lună! E zic că nu poate fi doar o coincidenţă faptul că doar cele cu leduri care emit un anumit spectru(alb cald) ...au probleme cu durabilitatea în timp! Mai e posibil ca ledurile de acel fel să fie făcute undeva în china ...iar calitatea lor să fie la fel ...chiar dacă sunt montate în becuri cu sursă de curent şi radiator(respectiv...becuri scumpe) Editat Mai 8, 2016 de elmar Link spre comentariu
franzm Postat Mai 8, 2016 Partajează Postat Mai 8, 2016 Sa stiti ca exista si radiatoare din materiale nemetalice (ceramica). Unele din aceste materiale au o conductibilitate termica comparabila cu cea a aliajelor de aluminiu. Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 8, 2016 Partajează Postat Mai 8, 2016 Pai, daca chiar ar fi asa, de ce au mai pus radiatorul de aluminiu? Orice ar fi, considerand si conditia de cost nu va avea nici pe departe performanta aluminiului. In plus un bloc de aluminiu uzinat pana la conul respectiv va avea eficienta redusa - drenarea energiei se bazeaza majoritar pe convectie, deci aripioarele sunt esentiale - asa ca un corp de "izolator" termoconductiv peste radiatorul de aluminiu va opri la fel de mut convectia precum un plastic ordinar, netermoconductiv. Ideea folosirii formei clasice de bec este gresita. Si exista solutia corecta, dar nu seamana deloc cu forma clasica. https://light-concept.ro/image/cache/data/product/led/lampa-LED-iluminat-industrial-500x500.jpg http://iluminatled-magazin.ro/image/cache/data/industrial%20led%204-500x500.jpg https://ledemag.ro/image/cache/data/iluminat-industrial-150W-300x300.JPG Link spre comentariu
Spitfire Postat Mai 8, 2016 Partajează Postat Mai 8, 2016 (editat) Cel mai stupid la aceste "Ikea Ledare 11W" imi pare faptul ca sursa in comutatie, cu exceptia a doi electrolitici e total ingropata in rasina epoxy si bagata la... caldurica in mijlocul corpului de aluminiu extrudat.LED-urile(astea au supravietuit, in cazul acesta) in schimb au un CRI frumos, si 2700K Tc.Legat de pret, nu-mi par chiar ieftine la 40 lei aceste Ikea, un V-TAC de 5W perfect demontabil, costa 35 de lei, si functioneaza non-stop de ~2 ani.Dar are radiator din aluminiu, cu aripioare exterioare. PCB-ul din aluminiu, cu LED-urile, l-am alimentat cu 80mA scc(reactanta capacitiva 1uF/400V, direct la 230V-pe ghirlanda de LED-uri apare ~27-28V) si functioneaza rece, paradoxal, produce cam 25%din lumina initiala(!)...(ca sa-l pot poza, i-am pus acel plastic verde deasupra). Editat Mai 8, 2016 de Spitfire Link spre comentariu
Spitfire Postat Septembrie 16, 2016 Partajează Postat Septembrie 16, 2016 Am gasit ieri pe forum gratie userului @vera(multumesc!) aceste drossele clasice romanesti BIF-6 fabricate cel mai probabil in 1980-1981, excelente-absolut tacute in functionare, raman complet reci cu tubul dedicat de 6W. Au 2,67H+97 ohmi la cos fi de 0,3 si curent de 170 mA. Ca fapt divers, al doilea becoled IKea de 11 W mi-a crapat acum cca 2 saptamani, tot cu cel mult 10 ore de functionare-deci in total-80 de lei aruncati pe geam.... Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 16, 2016 Partajează Postat Septembrie 16, 2016 Daca si Ikea sunt asa proaste - desi ei se lauda ca testeaza extensiv orice produs... atunci asta este convergenta cu problema repetitiv semnalata la Osram. Presupun ca nu le-ai pus intr-o incinta care sa ingreuneze convectia. Se pare ca ajungem la concluzia ca trebuie luat ceva care sa aiba vizibil aluminiu si aripioare, iar in rest ne bazam pe noroc, sau poate pe experienta altora. Sau le facem singuri. Cu 80 lei poti sa iei leduri de peste 5.000 lumeni, dar mai este mult de munca, asta nu o contest. Link spre comentariu
XAN77 Postat Septembrie 16, 2016 Partajează Postat Septembrie 16, 2016 Eu cred că din punct de vedere fizic, la puteri de la 10W inclusiv în sus, e greu spre imposibil să aibe răcire bună un becoled ce are dimensiunea unui bec clasic. Probabil cele ce suportă condițiile termice de lucru o fac pentru că au leduri mai rezistente. Toate becurile de 10 plus W sunt fierbinți, ceea ce e clar că în interior au viață grea ledurile și sursa, care dacă mai e și în comutație, e mai nasol. Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 16, 2016 Partajează Postat Septembrie 16, 2016 Suntem cu totii off-topic, aici se vorbea de tuburi fluorescente, avem destule locuri unde de becoleduri se discuta, deci va rog... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum