Vizitator bolboaca2 Postat Aprilie 7, 2015 Partajează Postat Aprilie 7, 2015 Salut, am incercat si eu acest experiment sa zicem asa si am reusit sa aprind un neon de 18w cu ajutorul unui droser recuperat de la un bec economic. Ce ar trebui sa modific pentru marirea intensitatii luminoase ? inaintea puntii redresoare este montata o rezistenta de cativa ohmi pe care am anulat-o si tot asa lumineaza. Montajul este aici : http://bolboaca.sunphoto.ro/Droser_CFL Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 7, 2015 Partajează Postat Aprilie 7, 2015 Ce putere avea lampa din care ai recuperat balastul electronic ? Fiindcă unele lămpi sunt marcate cu puteri exagerate față de realitate. Probabil ai anulat rezistența cu rol de limitare a curentului inițial de încărcare a condensatorului electrolitic.Aceea nu trebuie eliminată fiindcă nu influențează luminozitatea.Nu poți modifica luminozitatea așa ușor, prin schimbarea unei singure valori, acolo sunt mai mulți parametri ce trebuie modificați.Riști distrugerea instantanee a tranzistorilor, care sunt aleși la limită. Link spre comentariu
puriu Postat Aprilie 7, 2015 Partajează Postat Aprilie 7, 2015 Afumarea la un capat se datoreaza componentei continue a curentului in tub. In prima faza se epuizeaza stratul emisiv, apoi creste tensiunea de aprindere si moare filamentul. Link spre comentariu
Vizitator bolboaca2 Postat Aprilie 7, 2015 Partajează Postat Aprilie 7, 2015 Pe becul de unde am recuperat droser.ul scria 18W. Pe acelasi droser am incercat si cu un neon de 5w si tot anemic se aprinde. Nu cred ca droserul electronic este de vina si ma gandeam sa incerc niste condensatori de valoarebmai mare pe filament. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 7, 2015 Partajează Postat Aprilie 7, 2015 Nu rezolvi așa, schema trebuie modificată radical.Ia un alt drossel care chiar are puterea declarată și vezi diferențele, fiindcă sunt mai multe. Link spre comentariu
blazeu Postat Aprilie 18, 2015 Partajează Postat Aprilie 18, 2015 Eu am "transplantat" (sau re-imperecheat?) tuburi de CFL pe alte placute de balast. Ca o regula generala, ar fi de dorit ca puterile sa fie cat mai apropiate, dar si tipul de produs, cum au remarcat colegii, exista destule CFL-uri (low-end, no-name) inscriptionate cu puteri "exagerate", comparativ cu produsele mai "de marca" (gen Phillips, Osram, si chiar alte marci, mai "mid-range" (nu-mi vin acum in minte, poate Office sau Lohuis?)) Chiar si asa, tuburile difera constructiv la aceeasi putere, unele sunt mai lungi si subtiri, altele mai scurte si groase, astfel incat, in lipsa adaptarii vor lumina in general mai slab. Un singur balast, de la un bec Osram de 14W, echipat cu MOS-FET-uri SMD mi-a crapat cu scantei dupa cateva minute de alimentat un tub drept de 20 W. Prima lampa "modernizata" a fost una cu 2 tuburi de 18/20W inseriate pe un balast electromagnetic, cu timpi exasperant de lungi de aprindere (de-asta fluorescenta era odata "rezervata" pentru industrie sau spatiile administrative, la porneai dimineata si le stingeai la venirea verii....). Cum azi suntem grabiti, am transplantat s placute de la 2 tuburi ieftine, marcate 22W. Aprinderea instant, insa uza cam repede tuburile. A fost mutata intr-o locatie unde e utilizata mai rar, insa lumina ei puternica e utila. Link spre comentariu
norad Postat Februarie 14, 2016 Partajează Postat Februarie 14, 2016 In baie am o lampa cu doua tuburi fluorescente de 18W cu balast electronic. In ultima vreme am sesizat ca se ard cam repede tuburile, drept urmare am scris pe tuburi, cu marker, data montarii. Ultimul tub, Philips, montat pe 25 decembrie 2015 a murit pe 12 februarie 12016: sub doua luni functionare. Prea putin ! Tubul innegrit la un capat. Corpul de lampa cu balasturi electronice cumparat de la Prakti... acum vreo 3-4 ani. Voi renunta la acest corp de lampa si monta, cel mai probabil un bec cu incandescenta. Obs. Prin 2004-2005 am cumparat din bazar un corp de lampa (de 18W) cu balast electronic care a mers cu un tub cred ca vreo 10 ani in bucatarie. Ce-i drept, in ultimul an, lampa era innegrita, iar lumina destul de slaba. O s-o desfac sa-i fac o poza balastului electronic. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 14, 2016 Partajează Postat Februarie 14, 2016 Puteți schimba doar balasturile lămpilor, montând în loc unele recuperate de la lămpi ,,de firmă,, și de aceeași putere, gen Osram sau Philips. Chiar și multe lămpi economice chinezești ,,no name,, au balasturi decente, dar numai cele cu prețuri de la 10-15 Lei în sus, exclus cele de 5-8 Lei .... Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 14, 2016 Partajează Postat Februarie 14, 2016 Ultimul tub, Philips, montat pe 25 decembrie 2015 a murit pe 12 februarie 12016: sub doua luni functionare. Prea putin ! Eu calculasem 10000 ani si vream sa cumpar si eu asemenea minunatii sa le las urmasilor urmasilor mei. Link spre comentariu
norad Postat Februarie 14, 2016 Partajează Postat Februarie 14, 2016 Acum am vazut ca am tasta gresit: au functionat pana in februarie 2016. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 14, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 14, 2016 (editat) ........................................................................................Voi renunta la acest corp de lampa si monta, cel mai probabil un bec cu incandescenta. ................................................................. Eu ti-as recomanda un bec cu LED-uri,mult,mult mai rezistente decit cele fluorescente(economice). Editat Februarie 14, 2016 de GEO 53 BN Link spre comentariu
validae Postat Februarie 14, 2016 Partajează Postat Februarie 14, 2016 Mă tem că actualele corpuri de iluminat cu Led sunt departe de fiabilitatea celor fluorescente (clasice), nu economice.Cel puțin cele ,,low cost,, nu pot spera la o durată de viață nici măcar egală, iar cele ,,de firmă,, sunt mult prea scumpe pentru mulți consumatori. Link spre comentariu
XAN77 Postat Februarie 17, 2016 Partajează Postat Februarie 17, 2016 Dacă ai chef poți construi o lampă cu leduri pentru corpul actual al tuburilor. Eu așa am făcut în baie cu fostul corp al tubului de 15W, iar acum am cel puțin la fel de multă lumină (pare peste tubul de 15) iar corpul este complet rece și după o oră de funcționare de parcă ar fi inactiv. Problema principală a beco-ledurilor din comerț este temperatura mare la care lucrează, dar tu dacă faci diy un astfel de bec, beneficiezi de spațiu generos într-un corp de tub fluorescent. Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 17, 2016 Partajează Postat Februarie 17, 2016 Ce zice Xan este absolut corect. In regim de diy se poate relativ usor face o sursa LED mult mai buna ca cele industriale, daca respecti niste principii simple, in special pe partea de racire, evident la asa ceva putina experienta, sau sfatul de la cineva cu experienta, este "aur". Si nu spun gratuit mai bine ca industria. Spre exemplu printre cele mai bune becuri led (ieftine) sunt cele Ikea. Functioneaza. Treaba este ca daca le testezi cu mana temperatura te frigi - deci mult prea mare. In plus randamentul declarat de Ikea este in jur de 60-80lm/W, si am toate motivele sa-i cred. Asta indica probabil folosirea unor tipuri de leduri vechi/ieftine, pentru ca in regim de amator actualmente poti lejer si ieftin sa depasesti 150lm/W. Asta prin comparatie cu ceva de maxim 100lm/W la tuburi fluorescente. Link spre comentariu
Spitfire Postat Mai 7, 2016 Partajează Postat Mai 7, 2016 Mda, cam aveti dreptate cu 'Ikea" iata ce a ajuns un Ikea LEDARE de 11W, desi culmea, tocmai acesta a functionat foarte putin, cel mult 10 ore: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum