fcon Postat Ianuarie 18, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 18, 2012 Felicitari d-le Florin, prin anii 70 am procurat cu mare greutate un asemenea tub, caruia i-am ridicat caracteristicile din curiozitate si am asteptat inca douazeci de ani sa mai achizitionez unul, dar din pacate cu o uzura avansata inutil pt un proiect,chiar ma bucur cind cineva i-l pune in valoare...Multumesc, ! Iti dai seama ce bucuros am fost cand am cumparat lampile, soclurile si conectoarele de catod (capisoanele), toate noi!Citeam inainte, cu un pic de invidie, despre lampa aceasta folosita in amplificatoarele din State sau din ... Australia, unde se pare ca este una dintre cele mai obisnuite lampi.-----------------------------Apropo de dorinta exprimata de , in legatura cu puterea: valoarea masurata de mine/8 ohmi este de 6,125 W, cu un semnal de intrare de 0,82 V/50 Hz (14 spire de sarma de 1,4 mm pe un traf toroidal de alimentare de 10 VA).Voi repeta testele cu semnal luat si de pe cardul de sunet, cu generator de ton. Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 18, 2012 Partajează Postat Ianuarie 18, 2012 Da, puterea e OK. Daca si suna bine e superOK.Daca faci masuratori la alte frecvente trebuie sa te asiguri ca aparatul de masura poate masura corect acele frecvente. Majoritatea aparatelor de masura dau erori (mai mici sau mai mari) daca masori la frecvente diferite de 50Hz.Si mie-mi place forma lampilor. Am citeva 6p3 (nu 6p3s) in balon matroshka. E varianta mai veche de 6p3s. Link spre comentariu
zal Postat Ianuarie 18, 2012 Partajează Postat Ianuarie 18, 2012 Se ''pupă'' bine cu 5U3C ca redresoare. Link spre comentariu
fcon Postat Ianuarie 19, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Va rog sa faceti si poze la ce ati realizat.Imagini... cu telefonul (modest, de altfel).-------------Gaura pe care o vedeti in dreapta butonului de volum va fi astupata de un comutator de surse (3). Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Doresc neaparat sa-i dau o explicatie d-lui fcon deoarece am observat ca a afirmat de mai multe ori ca nu-l intereseaza puterea si il inteleg perfect. Eu cind intreb de puterea obtinuta nu intreb pentru ca sa aflu cit de tare "urla" amplificatorul. (Pentru asta intreaba altii care nu stiu ca in "urlet" mai intervin si alti factori printre care boxele si distorsiunile) Eu pun aceasta intrebare pentru ca este una din verificarile esentiale ale unui amplificator. Daca puterea masurata e apropiata de cea calculata e un semn ca realizarea nu are greseli sau compunentele, chiar si cele critice sunt "in zona". De asemenea, pentru o anumita configuratie, la o anumita tensiune de alimentare exista un regim de functionare optim, cu distorsiuni minime si randament maxim la aceeasi putere. De obicei acest punct coincide si cu puterea maxima ce poate fi obtinuta teoretic din acea configuratie. Deci puterea maxima (puterea la clipping) indica mai mult decit "urletul" amplificatorului.Un exemplu concret:O anumita configuratie absolut corect realizata scoate la clipping 10W.La 2 W are 1% distorsiuniAceeasi configuratie dar incorect realizata (valori incorecte de rezistori, traf inadecvat, etc.) scoate la clipping numai 7W.Aceasta configuratie va avea tot la 2W, distorsiuni de 2%.Asta voiam sa zic de fapt. Rar se intimpla altfel.Foarte fain ca ai reusit sa finalizezi cu adevarat proiectul!!!! Auditii placute si la urmatoarea intilnire cu colegii din zona da-te mare! Link spre comentariu
fcon Postat Ianuarie 19, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Doresc neaparat sa-i dau o explicatie d-lui fcon deoarece am observat ca a afirmat de mai multe ori ca nu-l intereseaza puterea si il inteleg perfect. [...]Daca puterea masurata e apropiata de cea calculata e un semn ca realizarea nu are greseli sau compunentele, chiar si cele critice sunt "in zona". [...]Asta voiam sa zic de fapt. Frumoasa explicatie! Eu insist pe sunet; daca extremele sunt bine redate si la anumite pasaje aud cum misca buzele/limba celei/celui care canta, iar atmosfera sonora este corecta, ampla, realizarea este buna; daca lipseste ceva, nu este in regula. Ascultand pe incinte sensibile, 1/2-1 watt imi ajunge pentru o auditie normala; restul este rezerva pentru pasajele puternice. Sunetul are alta stralucire daca amplificatorul nu este fortat; la pasaje puternice se "simte" rezerva de putere, deoarece muzica este redata usor, firesc. Am insistat de mai multe ori cu acea afirmatie, deoarece multi se "arunca" direct la watti multi; probabil este ceea ce ramane dupa "infectia" SS... Tot incerc sa spun ca amplificatoarele pe lampi au nevoie de alte incinte decat cele comerciale obisnuite. Foarte fain ca ai reusit sa finalizezi cu adevarat proiectul! Am avut cateva luni in care nu am putut sa fac nimic, asa incat am strans energie... Doream sa folosesc capace pentru transformatoare dar, ca de obicei, atunci cand ma hotarasc sa cumpar de la cineva, nu mai are; nici tabla de fier nu mai am, ca sa fac eu unele artizanale, asa incat am pus cutii din tabla; macar sunt de acelasi tip si dimensiune. ...la urmatoarea intilnire cu colegii din zona da-te mare! ...maine! Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Si eu insist pe sunet. Masuratorile mele sunt una din caile de a-l obtine. Link spre comentariu
fcon Postat Ianuarie 19, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Si eu insist pe sunet. Masuratorile mele sunt una din caile de a-l obtine.Abordarile pot fi diferite, iar rezultatul "placut" fiecaruia...In decursul timpului, afirmatia din semnatura si altele, din diverse topicuri, au iritat pe cativa dintre colegi, insa intotdeauna m-a gandit la un lucru: - distorsiunile incintelor acustice si ale aparatului nostru auditiv sunt mult mai semnificative si mai importante (cantitativ) decat cele ale amplificatoarelor.Asta nu inseamna ca distorsiunile si liniaritatea nu sunt niste parametri importanti ai amplificatoarelor. Personal, incerc numai privesc lucrurile dintr-o perspectiva corecta.Modul de abordare poate, deci, sa difere; important este rezultatul... Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Distorsiunile aparatului auditiv al nostru (urechea) ne face sa avem pareri diferite despre acelasi amplificator. E cea mai frumoasa situatie posibila. Asta inseamna diversitate. Ce vrei mai frumos? Link spre comentariu
300B SE Postat Ianuarie 20, 2012 Partajează Postat Ianuarie 20, 2012 Felicitari d-lui Fcon pentru modul cum arata amplificatorul!Ii doresc si mai multe realizari!Sunt convins ca aplificatorul suna muuuuuuult mai bine decat arata!Pana la urma urechea este "examinatorul" final! Link spre comentariu
zal Postat Ianuarie 20, 2012 Partajează Postat Ianuarie 20, 2012 Distorsiunile aparatului auditiv al nostru (urechea) ne face sa avem pareri diferite despre acelasi amplificator. E cea mai frumoasa situatie posibila. Asta inseamna diversitate. Ce vrei mai frumos?Mai de grabă e vorba de curba şi banda de frecvenţă receptată şi procesată de organe, diferită de la om la om ca şi amprentele. Distorsiunile ptr un receptor natural cred că sînt aproape nule. Alte chestii deosebite: capacitatea de autoprotejare la zgomote puternice, rezonanţe, presiuni, vînt, dar şi fragilitatea specifică. Părerea mea... Link spre comentariu
carageae Postat Ianuarie 20, 2012 Partajează Postat Ianuarie 20, 2012 Distorsiunile aparatului auditiv al nostru (urechea) ne face sa avem pareri diferite despre acelasi amplificator. E cea mai frumoasa situatie posibila. Asta inseamna diversitate. Ce vrei mai frumos?Mai de grabă e vorba de curba şi banda de frecvenţă receptată şi procesată de organe, diferită de la om la om ca şi amprentele. Distorsiunile ptr un receptor natural cred că sînt aproape nule. Alte chestii deosebite: capacitatea de autoprotejare la zgomote puternice, rezonanţe, presiuni, vînt, dar şi fragilitatea specifică. Părerea mea...Exact! Si sa nu uitam perceptia care poate fi perfectionata prin educatia auzului...pana am avut ocazia sa lucrez intr-un studio de inregistrari nu am "auzit" ca si pe inregistrari serioase mai pica o matura pe hol, mai mesteca cate unul guma, scartaie pedala de la toba, trosneste scaunul, mai uita sunetistul canalul de voce deschis si fix in timpul soloului unui instrument vocalista plescaie din buze, ca sa nu mai vorbim de intorsul partiturilor dirijorului...Felicitari si din partea mea...multa vreme am fugit de G807 din cauza soclurilor, acum am vazut ca erau la Audiotriodes, de unde am comandat de doua ori... Link spre comentariu
fcon Postat Ianuarie 20, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 20, 2012 ....Distorsiunile ptr un receptor natural cred că sînt aproape nule...Nu este chiar asa..Diferitele parti ale receptorului si integratorului (ureche medie si interna) determina alterari ale semnalului si distorsiuni (de exemplu, cele cunoscute, de neliniaritate, de faza, armonice si de intermodulatie), asta pe langa acea curba specifica de sensibilitate a urechii; atunci cand ajungem la interpretarea corticala si sistemele de feedback ale auzului, luand in considerare si integrarea auzului cu alte organe de simt, starea de sanatate, sexul si varsta, precum si mediul in care se propaga sunetul, deja problema devine extrem de complicata. De multi zeci de ani se fac studii si teste si se elaboreaza modele fizice si matematice, care aproximeaza auzul si interpretarea sa la om. Subiectul este inca in discutie si analiza, asa cum sunt mai toate cele legate de natura. De aceea, parerea mea este ca parametri amplificatoarelor si tot chinul de a avea distorsiuni cat mai mici si liniaritate cat mai mare au o importanta relativ mica in ansamblul emitator-receptor.Ma opresc aici, deoarece nu-i nici momentul si nici locul de discutii pe aceasta tema.Cred ca trebuie retinut numai faptul ca un amplificator (cat o fi el de performant si perfect in parametri) nu poate fi evaluat obiectiv de catre om, luand in considerare si faptul ca nu ne putem cupla direct la amplificator, ci folosim incintele acustice, un alt factor cu eficienta foarte scazuta si generator de distorsiuni. Link spre comentariu
blue Postat Ianuarie 20, 2012 Partajează Postat Ianuarie 20, 2012 Totusi exista un contraargument, amplificatoarele de mare clasa cu triode celebre au distorsiuni foarte scazute chiar inaintea intrarii in limitare, deci raspunsurile la perceptia sunetului se multiplica, eu asa zic... Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 20, 2012 Partajează Postat Ianuarie 20, 2012 Treaba cu acea zona chiar inainte de intrarea in limitare e foarte interesanta ca sunet la amplificatoarele cu lampi in general (am observat eu) si in special la pp-uri. Zona aia are ceva special in sunet...Ce sa mai vorbim de lampi celebre. Cred ca sunt celebre tocmai pentru asta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum