Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Calculator de bord


Vizitator xXx

Postări Recomandate

daca va mai pasioneaza subiectul, unele Trabanturi mai noi aveau montat din fabrica un circuit de indicare a consumului momentan, cu debitmetru cu turbina. acesta are un LED si o fotodioda (fototranzistor) printre care se rotea un disc cu fante iar ca indicator erau 6-8 LED-uri care constituiau un bar-graph. ma rog, stiti voi.era ceva industrial, fiabil, pe care il puteti folosi pentru ceea ce vreti voi

Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • niq_ro

    3

  • MirceaM

    2

  • RealAlex

    1

  • draku

    1

Top autori în acest subiect

Aia cu furtunash masoara depresiunea din galeria de admisie care are o oarecare legatura cu debitu de aer. Nu are cine stie ce precizie da arata ceva. Vezi ca se gaseau si pentru dacie (sau orice cu carburator). Mie mi-a placut ca te invata sa apesi pe acceleratie cit e necesar (adica progresiv sa nu dai acul peste cap). Si tot cu el se pot regla relantiu si avansu la fix pentru consum minim

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Domnul Karl Grabe (de pe site-ul irlandez) foloseste senzor de debit de la Radionics care costa peste 100 euro. Un asemenea senzor (dar mai ieftin) este destul de greu sa gasesti pe la noi (ar fi bun de la Trabant dar nici Trabanturi nu prea mai sunt). In cazul in care este vorba de o masina cu carburator este cam obligatoriu sa se foloseasca un senzor de debit.

Daca insa masina este pe injectie atunci este posibil sa nu se foloseasca nici un senzor (ca entitate distincta, componenta cumparata) ci, prin masurarea timpilor cat injectorul este deschis (stropeste, pulverizeaza combustibil) sa se calculeze, cu precizie buna, consumul de combustibil.

http://www.hi-end.ro/discutii/viewtopic ... &start=120

Link spre comentariu
Vizitator balogm

Senzorul de presiune are legatura cu sarcina motorului si nu cu debitul de aer. Ca sa poti afla debitul de aer ai nevoie de un senzor de turatie si un calculator cu cartograma care sa iti afiseze aproximativ debitul.Cu cit apesi mai tare pe acceleratie cu atit sarcina motorului este mai mare si depresiunea mai mica.Daca vrei sa afli exact debitul de aer sau masa aerului ai nevoie de dispozitive special concepute in acest sens de la motoarele pe injectie.______________balog :smt020

Link spre comentariu

Am vazut ca s-a mai discutat despre asa ceva. Eu abia acuma am vazut pt ca abia m-am inscris. As vrea sa aflu mai multe despre calulatoarele astea de bord (date tehnice, vorbarie, scheme). Pe net nu gasesc ceea ce ma intereseaza pe mine, gasesc o groaza de informatii despre ECU, sisteme de injectie. Pe mine ma intereseaza partea aia care iti spune consumul instantaneu, consumul mediu, si tot ce este legat de carburant. Nu ma intereseaza costurile (deocamdata) si as vrea sa poata fi implementat pe Dacie. Pentru senzor ma gandeam sa fac ceva dintr-un mouse, iar calculatorul cu microcontroler. Are cineva o idee mai buna si ceva informatii si adrese de net cu privire la asa ceva?[/img]

Ai amintit si de pret. Cred ca piesele componente costa aprox. 1 milion lei vechi. In atasament avem o descriere (pe care o luam ca exemplu) a comp de bord pentru Citroen C3. Avand in vedere ce stie sa faca acesta ne gandim la un comp de bord destul de asemanator care afiseaza/realizeaza urmatoarele (in principiu). - Consum mediu de fuel, in L la 100 Km parcursi, de la inceput calatorie (in continuare folosesc abrevierea DIC pentru "de la inceput calatorie")- Consum instantaneu de fuel, in L/H daca vehiculul se deplaseaza cu o viteza sub 20 Km/H si in L la 100 Km parcursi in caz contrar - Durata calatoriei, sub forma HH:MM - Distanta parcursa DIC, cu incrementare la fiecare 10 m parcursi- Viteza medie DIC, in Km/H- Viteza instantanee, in Km/H- Autonomia (distanta, in Km, ce mai poate fi parcursa cu combustibilul existent in rezervor)- Ceas, sub forma HH:MM:SS. Computerul de bord realizeaza avertizare vizuala si acustica; daca o marime are valori in interiorul unui range sau in afara lui (dupa tipul marimii) atunci valoarea marimii va fi afisata "in modul flash" (se afiseaza si se sterge, cu o frecventa de circa 4 ori pe secunda) si se vor da beep-uri specifice la buzzer; exista un sistem simplu si eficient care asigura identificarea cauzei de avertizare dupa aceste sunete, deci fara ca soferul sa fie obligat sa priveasca LCD-ul. Valorile minima si maxima (care definesc range-ul fiecarei marimi, utilizat pentru avertizare) sunt configurabile, ca si alte lucruri care pot fi modificate in sesiunea de setup. Pe imaginea LCD atasata se vad urmatoarele.- Consum mediu de fuel: 7.1 L la 100 Km parcursi- Consum instantaneu de fuel: 9.2 L la 100 Km parcursi- Durata calatorie: 13 minute 34 secunde (in realitate va fi in ore si minute) - Distanta parcursa: 10Km 260m - Viteza medie: 50 Km/H- Viteza instantanee: 89 Km/H.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări