Vizitator xXx Postat Februarie 15, 2004 Partajează Postat Februarie 15, 2004 Am vazut ca s-a mai discutat despre asa ceva. Eu abia acuma am vazut pt ca abia m-am inscris. As vrea sa aflu mai multe despre calulatoarele astea de bord (date tehnice, vorbarie, scheme). Pe net nu gasesc ceea ce ma intereseaza pe mine, gasesc o groaza de informatii despre ECU, sisteme de injectie. Pe mine ma intereseaza partea aia care iti spune consumul instantaneu, consumul mediu, si tot ce este legat de carburant. Nu ma intereseaza costurile (deocamdata) si as vrea sa poata fi implementat pe Dacie. Pentru senzor ma gandeam sa fac ceva dintr-un mouse, iar calculatorul cu microcontroler. Are cineva o idee mai buna si ceva informatii si adrese de net cu privire la asa ceva?[/img] Link spre comentariu
Vizitator alex_pescaru Postat Februarie 16, 2004 Partajează Postat Februarie 16, 2004 Iti trebuie 3 informatii mari si late:- informatie despre debitul combustibilului- informatie despre spatiul parcurs- o baza de timp.Informatia de debit, la masinile cu injectie este destul de simpla: se stie debitul in starea deschisa a unui injector (in cc/min), se masoara cat timp sta deschis injectorul si apoi se inmulteste cu nr. de injectoare si vom avea consumul instantaneu.Spatiul se masoara in inpulsuri pe km.Restul sunt doar calcule:- consum instantaneu (in litrii pe ora, la stationare sau litrii la 100km in deplasare)- consum mediu (in litrii la 100km)- viteza medie- etc.Acum vezi si tu daca se poate adapta ceva din asta pe Dacie.... Link spre comentariu
Vizitator alex Postat Februarie 16, 2004 Partajează Postat Februarie 16, 2004 Pentru dacie... Ce fel de dacie? SuperNova sau Solenza? Daca e una din astea doua ai rabdare ca se poate scoate direct din ECU, nu e nevoie sa umblii cu rotite de mouse http://www.daciaclub.ro/obd Mai multe detalii or sa fie disponibile pe parcurs. Link spre comentariu
niq_ro Postat Februarie 16, 2004 Partajează Postat Februarie 16, 2004 foarte interesant articolul... felicitari alex Link spre comentariu
Vizitator alex Postat Februarie 16, 2004 Partajează Postat Februarie 16, 2004 Multumesc pentru aprecieri. Deocamdata incercam sa dezvoltam software-ul. A mai parcurs cineva drumul asta dar din pacate a emigrat din tara si a luat cu el si planurile soft/hard.O sa ne ocupam mai intens de subiect mai ales ca acum s-a terminat si sesiunea ) Link spre comentariu
Vizitator electronics Postat Februarie 16, 2004 Partajează Postat Februarie 16, 2004 Daca este vorba despre batrina dacie (carburator) situatia este mai dificila. Am lucrat odata la niste variante de debitmetre. Prima era cu rotite, furtunase fotodiode... dar nu am ajuns la o varianta acceptabila..(o sa le caut sa pun citeva poze)...O alta varianta era cu ultrasunete. Aceasta merge perfect, (doar pe masa de incercari). Cind am pus ansamblul in masina totul s-a transformat intr-un haos, zgomotele produse de motor contineau si ultrasunete asa ca.... Daca te referi la cele cu injectie, atunci lucrurile se simplifica. Trebuie doar sa gasesti citeva semnale (si nu este chiar asa greu), si cu un microcontroler se rezolva problema.... La masinile mai serioase aceaste informatii sunt puse la dispozitia soferului (consumul specific instantaneu, distante parcurse consumul pe ultima 100,...). Link spre comentariu
Vizitator xXx Postat Februarie 17, 2004 Partajează Postat Februarie 17, 2004 Este vorba de "faimoasa" Dacie 1410 cu carburator. Informatia de debit ma gandeam sa o scot cu un debitmetru (ala facut dintr-un mouse) amplasat pe furtunul prin care vine benzina in carburator (ma mai gandesc la varianta asta), sau chiar pe undeva prin carburator (mai complicat caz in care ma voi axa pe motoare cu injectie). Din debitmetru rezulta consumul in unitatea de timp si ca sa fie consum/km parcursi fac o adaptare la vitezometrul masinii. Toata "distractia" asta este un proiect la care ma gandeam sa fac si aplicatie si ma gandeam la o adaptare pt carburator pt ca eu am o dacie si nu cred ca isi pune nimeni masina (cu injectie) la bataie ca sa probez eu calculatorul asta. Link spre comentariu
Vizitator alex Postat Februarie 19, 2004 Partajează Postat Februarie 19, 2004 xXx iarta-ma ca ma bag peste topicul tau. Eu am reusit aseara sa citesc parametrii din ECU de SuperNova 8) mai multe detalii la http://www.daciaclub.ro/obd/success.html Si ca sa nu zici ca ti-am facut topicul varza, am o intrebare/sugestie. Nu trebuie sa pui un debitmetru si pe retur si pe urma sa faci calculele? Link spre comentariu
niq_ro Postat Februarie 19, 2004 Partajează Postat Februarie 19, 2004 o foarte buna observatia, trebuie sa pui si pe retur si sa scazi din debitul pompei ce se duce pe retur :wink: Link spre comentariu
Vizitator xXx Postat Februarie 19, 2004 Partajează Postat Februarie 19, 2004 Pai din carburator benzina nu se mai intoarce in rezervor. Nu se intoarce dacat din pompa. Prin debitmetru o sa treaca doar benzina care intra in carburator. Cand carburatorul nu mai primeste benzina, nici prin debitmetru nu va mai trece benzina pt ca pompa nu mai are unde sa bage si o trimite prin retur inapoi in rezervor. Cel putin eu asa stiu ca functioneaza. Link spre comentariu
niq_ro Postat Februarie 20, 2004 Partajează Postat Februarie 20, 2004 Pai din carburator benzina nu se mai intoarce in rezervor. Nu se intoarce dacat din pompa. Prin debitmetru o sa treaca doar benzina care intra in carburator.corect, n-am citit eu atent de unde preluai debitul :oops: Link spre comentariu
Vizitator xXx Postat Februarie 21, 2004 Partajează Postat Februarie 21, 2004 Nici o problema!Stie cineva niste site-uri unde pot gasi si eu mai multe informatii mai detaliate despre calculatoarele astea de bord? Eventual daca sunt si niste scheme ar fi extrordinar. Link spre comentariu
RealAlex Postat Aprilie 16, 2004 Partajează Postat Aprilie 16, 2004 Ma eu la masina mea am un ceas pe care scrie ECON si care indica consumu in timp real.. din ce am vazut in spatele ceasului intra un furtunash.. sper sa te ajute cu ceva Link spre comentariu
Vizitator maxim_serghei Postat Iulie 26, 2004 Partajează Postat Iulie 26, 2004 Oameni buni explicati si mie cum se face treaba cu mouseul si debitmetrul cum se modifica mouseul Link spre comentariu
Vizitator ozy Postat Iulie 26, 2004 Partajează Postat Iulie 26, 2004 Un debitmetru de consum instantaneu cu turbina e greu de realizat in conditii de amator.(sa mai fie si fiabil)Metoda cu ultrasunete nu functioneaza intr-un mediu zgomotos.La masinile cu carburator,debitul instantaneu se poate obtine prelucrand doua informatii: 1-depresiunea creata in galeria de admisie 2-unghiul la clapeta de acceleratieCum acest lucru este cam dificil de rezolvat cu montaje analogice cred ca este mult mai usor de implementat cu un controller. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum