Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

gpl auto


devdas_india

Postări Recomandate

masinuta mea, tot o rabla de dacia 1310 nu a vazut benzina decat inainte de a instala instalatia de gpl, ocazie cu care am si reconditionat motorul.... am instalatie din 2007 luna martie! si motorescu l-am reconditionat in ianuarie 2007! suntem in 2012 si garnitura de chiulasa nu am schimbat-o de atunci, si nici benzina nu am pus in rezervor! practic ma gandesc sa scot rezervorul de benzina :ras: mai mult spatiu de depozitare :dans: Ca sa fiu clar cred ca problema dv(daca este reala) se datoreaza functionarii defectuase a motorului, in special a sistemelor ce asigura racirea motorului(pompa de apa, termostat, furtune, vas de expansiune, etc)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • devdas_india

    8

  • worker

    7

  • yo9hnf

    3

  • AlinEX

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

nu ma laud dar eu am mers pe gpl cu Dacia cu carburator aproape 50.000 km fara interventii la motor.am schimbat ulei, filtre, bujii, platina si in rest nimic. Dupa 70k am desfacut motorul si arata impecabil.Persoanele cu care am facut revizia erau anti GPL si au ramas surprinsi cand au vazut cum arata chiulasa si supapele. am schimbat doar segmentii si garniturile (preventiv). Si acum functioneaza foarte bine masina.viteza maxima constanta a fost de foarte multe ori 130km/h (pe GPS) pe A1 (viteza maxima legala pe o distanta de peste 100km)Am mers cu Dacia si 800 km pe gpl si am oprit decat cand trebuia sa fac plinul si sa merg la toaleta. Pe aceasta distanta am traversat doua lanturi muntoase. Niciodata nu s-a intamplat nicio defectiune la GPL. E adevarat la unele pante la urcare o mai comutam pe benzina.in momentul de fata folosesc un autoturism cu instalatie GPL secventiala si am peste 65k km pe GPL cu ea in mai putin de 2 ani. Fara probleme majore.Pentru GPL in cazul in care nu ai o instalatie performanta trebuie sa iti adaptezi stilul de condus la performantele instalatiei.In cazul tau e cu totul altceva. Esti un caz special.Dupa ce vei invata limba romana vei mai avea nevoie de cativa ani de invatat.Ai multe carente.dar sa nu deviem de la subiect. Pana la urma este treaba moderatorilor acestui forum.

Link spre comentariu

Daca se arde mereu garnitura de chiulasa,nu GPL-ul e de vina.Trebuie verificata planeitatea suprafetei de asezare a chiulasei pe bloc.Abaterea de la planeitate maxima admisa e de max.0,05mm pentru toata soprafata.La nevoie se rectifica.La nevoie se poate face asta si la blocul motor.De asemenea e foarte important ca marginea de sus a cilindrilor sa depaseasca blocul cu cateva sutimi de mm.Altfel nu e contact bun prin strangere intre inelele de metal si cilindri+bloc,inele se supraincalzesc si se ard.

Link spre comentariu

dic ma ,nu mergi cu 100 la ora ,poi dc mai pleci cu masina ?

:ras: hai ca m-ai facut sa rad cu gura pana la urechi... 100?????? la ora? eu de cand am cutie in 5 trepte din blana nu am lasat-o... cred ca sare de 120 - 130(sa vezi ce bine ma simt cand depasesc cate un bosorog cu mertz nou care merge cu 80 - 90 ca sa nu uzeze bunaciune de fier nou noutz)... anu asta o trag pe dreapta ca e obosita nu de alta si se simte nevoia de ceva mai bun mai nou(sper la un logan ca sa raman tot roman, ca e eftena si buna)!!!! REPET garnitura de qulasa se arde datorita temperaturii extreme atinse de motor deci.... sistemul de racire nu face fata... aa si asculta si de donmul Badescu vad ca stie ce zice! cum ar fi sa desfac motoru de fiecare data cand ii dau blana??? as inebunii!!!!! :rade:
Link spre comentariu

poi vezi ,asta e mandria romanului ,cand are o rabla trage de ea ,iar cand are ceva mai lux ,o sterge cu servetele umede ,asa am eu un prieten are un bmw ,si vine la mine sa il duc la iasi ca cica e drumu rau :rade: ,da eu lam intrebat "dece teai loat masina asta daca stii ca drumurile sunt jalnice "na zis nimic in legatura cu garnitura ,ma pus pe ganduri,in vara asta am sa-i schimb pompa de apa si ceva furtune si termostatu de si lam schimbat in octombrie iar problema cu comutator gaz benzina nam rezolvato

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Pentru cei care nu sunt impacati cu performantele GPL-ului, as vrea sa nu mai duca in eroare pe cei ce au, schimbandu-le parerea despre cauza unor defecte, cum e acum in discutie, arderea garniturii. Pe langa cele spuse de Badescu, o cauza e, si strangerea chiulasei, dupa cuplul dat de marii editori de carti, dupa care s-au luat si generatiile de azi, care ajung mecanici fara sa treaca pe la scoli, ca nu mai exista. Un cuplu de 5-6 daN, e ceva mai apasat, decat pupatu' femeii pe obraz. Garnitura de Dacie, bagata pe inelul de centrare, nu are aliniate perfect gaurile de la cilindrii, de aceea trebuie ovalizata gaura de centrare, si trasat pe latura de langa delcou, o linie cat lungimea blocului, pe langa garnitura centrata, ca atunci cand se va aseza chiulasa, garnitura sa fie pusa alaturi de linia trasa pe bloc. Nelinistea celor care spun ca merge mai prost pe gaz ca pe benzina, e neintemeiata, eu dand multe amanunte de reglaj si ceva adaptari, la forumul specific Daciei. Spun si aici ca, cu GPL, se poate merge cu aceleasi performante ca si benzina, cum spune cineva mai sus, degeaba mai am rezervorul, care doar impiedica.Am lucrat chiar in combinatul care se produce GPL, si o fisa cu proba de laborator, pe care am dat-o pe forum, confirma ce spuneam mai sus. Faptul ca nu-ti indica nivelul in interior, e legat de modul cum ti-a facut instalatia cel care a montat-o. La butelie, dupa asezarea pe inclinatia descrisa mai sus de colegi, trebuie sa stabilesti si daca plutitorul lucreaza, daca traductorul din exteriorul buteliei transmite informatia la comutator, apoi comutatorul sa fie in stare de functionare (temporizare, afisaj leduri, comutare). Bine e, sa-l testezi pe alta. Cat priveste siguranta, omologarea, cine a montat-o, astea sunt aberatii de politicieni. Dau exemplu cel mai grav, cu omologatul: exista o lege, in care se specifica clar ca, orice produs fabricat in cantitati mai mari de 10 buc. nu se omologheaza individual. Deci, RAR-ul face un abuz, ca mai toate la noi.Pentru a demonta tot ansamblul de pe butelie, nu e necesar sa fie golita pana la zero. Eu am demontat si cu 5-7l in ea, dupa ce am eliminat presiunea. Avea plutitorul blocat sus, si nu permitea alimentarea.

post-43432-139829379538_thumb.jpg

post-43432-139829379548_thumb.jpg

post-43432-139829379554_thumb.jpg

Link spre comentariu

cum s-a scos presiunea din butelie?am mai auzit chestia asta la niste tipi care au desfacut butelia in camp si au desfacut suruburile cu o cheie din alama ca sa nu produca schantei. acum am inceput sa am si eu probleme cu plutitorul.desi am GPL in rezervor imi decupleaza instalatia ca si cum nu as mai avea GPLmentionez ca am instalatie secventiala si trece automat pe benzina

Link spre comentariu

Eu l-am desfacut, pe raspunderea mea, si am stiut ce fac. Cine nu are notiunile necesare, nu e indicat sa incerce. Slabind suruburile de la flansa, lasi sa iasa usor, pana scade aproape de tot. Etansarea e facuta cu inele de cauciuc, care se pot remonta. Dupa scoaterea multivalvei, nu lucra alaturi, ca din lichidul ramas in butelie, se degaja mereu vapori, si de aceea totul sa fie deschis, usi capote, si sa nu se actioneze vre-o comanda electrica. Dupa depistare, remediere si montarea multivalvei, trebuie bagata presiune de aer, pentru a se putea folosi gazul din butelie, dar asta trebuie apreciat cat sa fie, pentru a se putea consuma intreaga cantitate de gaz. Nu e rau sa fie mai mult, dar cand vei ramane prima oara fara gaz, aerul trebuie eliminat, prin slabirea tevii de la intrarea in filtru, si actionarea electric, a electrovalvei de pe butelie (cu un fir de pe plus baterie).

Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...
Vizitator tozzy4sd

Grija mare cu interventiile la GPL! Trebuie omologata in cartea masinii la RAR (urmand sa ai la tine o copie a ei in caz ca te opreste politia), iar daca ai trecut de pasul asta, orice instalatie improvizata (gen indicator de nivel) neautorizata o sa-ti dea batai de cap la ITP.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări