remus2509 Postat Iunie 22, 2013 Partajează Postat Iunie 22, 2013 statia mea de lipit se alimenteaza de la un incarcator de laptop hp scoate 20 v .si lm de 5 volti este pe radiator si are o rezistenta de 100 de ohmi inseriata la plusul de 20 v .asa ca sta doar caldut .rezistenta mai prea din diferenta de tensiune Link spre comentariu
mcross Postat Iunie 22, 2013 Partajează Postat Iunie 22, 2013 @remus2509 Geniala idee! Am si pus 2 rezistente de 220 ohmi in paralel inainte de stabilizatorul de 12V si se simte diferenta. Insa acum se incalzesc rezistentele, deci va trebui sa le inlocuiesc cu 3 de 330 ohmi (am folosit tot SMD-uri).Eu prefer sa pastrez si stab-ul de 12V, pentru mai multa siguranta.Probabil totusi voi pune si un radiator, avand in vedere ca montajul va fi inchis in carcasa, unde nu e prea mult spatiu. Link spre comentariu
RETY Postat Iunie 22, 2013 Partajează Postat Iunie 22, 2013 Exista si varianta smps cu mc 34063 care sa ti scoata 5v fara sa se incalzeasca. ai folosit 7812 urmat de 7805 doar ca sa scoti 5v ? Consumul e mic si cablajul cu 34063 , sigur i-ti incape in carcasa ta. (cablajul i-l am proiectat de XAN77 mai de mult). Link spre comentariu
mcross Postat Iunie 22, 2013 Partajează Postat Iunie 22, 2013 Am ales varianta cu 7812 urmat de un 7805 sa nu fie caderea de tensiune prea mare pe cel de 5V. Cu siguranta ar incapea inca un montaj mititel in carcasa, insa asta ar insemna alte fire si asa am destule intre afisaj + butoane si montajul cu Atmega.Cred ca raman la varianta cu un mic radiator. Link spre comentariu
XAN77 Postat Iunie 23, 2013 Partajează Postat Iunie 23, 2013 Dar oare e loc pe transformatorul sursei smps, asa peste izolatie fara sa desfaci nimic, sa mai adaugi ceva spire cu sarma subtire? Daca da, bobineaza 5-10 spire, ca e posibil sa fie deajuns, redreseaza cu o dioda mica rapida, un condensator de filtraj cu tensiune mai marisoara 25-35 sa nu ai surprize, si dupa prima proba, functie de cat va scoate pe acel secundar, vei sti cum sa modifici numarul de spire. Consumul pe acel secundar va fi mic, nu va influenta iesirea principala. Link spre comentariu
RETY Postat Iunie 23, 2013 Partajează Postat Iunie 23, 2013 De regula transformatoarele smps sunt lacuite sau in ''epoxi''si e mai dificil dar nu imposibil .Depinde de spatiul ferita-bobinaj Link spre comentariu
briobit Postat Iunie 23, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 23, 2013 Ma poate ajuta cineva sa modific si eu aceasta sursa (12v/5.3 amp , am 3 buc mai exact) sa scoata undeva la 20 -22 volti ? Multumesc anticipat. Link spre comentariu
mcross Postat Iunie 23, 2013 Partajează Postat Iunie 23, 2013 @XAN77 - este solutia cea mai eleganta, insa din pacate la sursa mea nu mai este loc nici pentru un fir de par.@briobit - in prima faza ar trebui sa identifici controllerul cu care este construita sursa. Dupa poza, banuiesc ca e facuta cu SMD-uri asa incat uita-te pe spate si spune-ne ce scrie pe integrat (sa speram ca nu e raschetat). Apoi trebuie masurata tensiunea cu care e alimentat integratul. Trebuie avut in vedere acest aspect pentru ca dupa modificare acesta tensiune va creste. La o sursa pe care am modificat-o mai de mult (tot 12V/5A) integratul (UC3843) avea pe pinul de alimentare 12V, iar dupa modificare a sarit la 16V, UC-ul avand tensiunea maxima 30V. Eu la iesire am avut nevoie de 18V si am obtinut 17,44V. La cealalta sursa (cea pentru statia de lipit) integratul (SP6835) era alimentat initial cu 16V, iar dupa modificare a sarit la 30V, destul de aproape de limita maxima (36V).Pasul urmator este sa identifici cele 2 rezistoare ce formeaza divizorul de tensiune pentru TL431. Am observat ca aceste rezistente sunt cu toleranta 1% (sper ca nu gresesc) fiind marcate cu 4 cifre (daca sunt SMD-uri). La mine era de la +12V la pinul de referinta 27K (marcata 2702), iar de la pinul de referinta spre masa 6,8K (6801). Astfel pe pinul de referinta ai 2,5V.Va trebui marita rezistenta dintre +12V si pinul de referinta (eu cel putin asa am facut), astfel incat daca la iesire vrei sa ai 22V, pe pinul de referinta al lui TL431 sa se regaseasca tot 2,5V. Eu am montat 56K in loc de 27K.Sfatul meu este sa maresti treptat acea rezistenta, masurand si tensiunea pe care o obtii la iesire, cat si tensiunea de alimentare a integratului.Si nu in ultimul rand, obligatoriu vor trebui schimbati condensatorii electrolitici, pastrand valorile, dar cu tensiune mai mare - 35V, inclusiv cel de pe alimentarea integratului.Daca am gresit undeva rog colegii sa ma corecteze. Si eu la randul meu am fost sfatuit.Atasez un fisier excel pentru calculul divizorului de tensiune. Link spre comentariu
briobit Postat Iunie 23, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 23, 2013 sper sa nufiu total OFF: integratul de pe spate este OB2268CP si am gasit ceva aici dar nu ma prind ce trebuie modificat Link spre comentariu
t-daniel Postat Iunie 23, 2013 Partajează Postat Iunie 23, 2013 Divizorul R12/R13 trebuie recalculat pentru a avea pe pinul 1 al tl431 la 20-22v aceeasi tensiune pe care o ai acum(2.5v).R11 trebuie modificat astfel incat la 22v curentul maxim prin led sa nu fie depasit.Totusi dublarea tensiunii de iesire numai din divizorul reactiei nu stiu daca este recomandata. Link spre comentariu
mcross Postat Iunie 30, 2013 Partajează Postat Iunie 30, 2013 Am testat zilele astea sursa modificata si merge, insa si eu am un sentiment ciudat ca nu e ok, am senzatia ca e mult pea mult de la 12V la 22V. Asa incat voi testa totusi acea schema a convertorului de la 12V la 24V, sa vedem cum merge. M-am gandit ca astfel statia de lipit va putea fi alimentata si de la 12V (o mufa suplimentara), devenind astfel "portabila" si o voi putea folosi (daca e cazul) si in locuri unde nu e disponibil 220V, putand fi alimentata chiar de la un acumulator Li-Po (3 celule), de tipul celor folosite in modelism.Zilele astea am mesterit si la carcasa (este de la o statie de lipit Fahrenheit, cum e cea de langa), am fixat montajul, insa va trebui sa o inalt putin sa-mi incapa sursa de 12V si convertorul.Deocamdata a iesit cum se vede in poze. Scuze pentru calitatea lor si mai ales pentru dezordinea din jur. Link spre comentariu
mcross Postat Iulie 7, 2013 Partajează Postat Iulie 7, 2013 Am construit si "step-up converter"-ul si a functionat din prima. In gol am reusit sa-i urc tensiunea de iesire la peste 40V, insa nu am tinut mult sa nu-mi bubuie condensatoarele. In final pentru ce imi trebuie mie am inlocuit P1 cu o rezistenta de 8,2 Kohmi si la iesire am 22,96V. Cand am cuplat letconul, tensiunea a scazut la 22,77V, deci aproape 0,2V, ceea ce mi se pare super. Se incalzeste destul de tare Mosfet-ul (pentru teste am folosit doar unul, nu trei si ce am avut la indemana "NDP6030L"), insa nu am pus radiator. Am sa incerc si alt tip de Mosfet, si probabil voi pune 3 bucati. Bobina am recuperat-o dintr-un incarcator de acumulatoare (de tipul celor folosite in modelism) si are 17 spire CuEm 1,1 mm, bobinate pe un tor cu diametrul de 16 mm.DCD Schematic.pdfDeasemenea am mai lucrat si la carcasa, am inaltat-o putin (asa cum se vede in poze). Mai ramane sa fac cablajul pentru convertor si sa le montez in carcasa.Mai am putin de lucru. Link spre comentariu
dinoslmn Postat Iulie 8, 2013 Partajează Postat Iulie 8, 2013 Nu cunosc ce model de termocupla foloseste letconul hakko, poate are PTC (ca si Weller)?!Cutia am achizitionat-o (reclama e neintentionata) de la t.....m......e. De fapt cutia am luat-o dupa dimensiunile transformatorului (24V/3.3 A). Daca ai nevoie de codurile lor, le pot trimite pe mp.La versiunea de soft pe care o am, "On" face numai din "T-". Cand apas "T+" nu iese din starea "Off".Hakko (907) nu foloseste termocupla ci PTC (positive temperature coefficient) de genul PT 100.Are cam 42 omi la temperatura camerei si binenteles nu genereaza tensiune la incalzire.Merita de citit materialul din acest forum:http://dangerousprototypes.com/forum/vi ... =19&t=3475 Link spre comentariu
mcross Postat Iulie 16, 2013 Partajează Postat Iulie 16, 2013 Am reusit pana la urma sa finalizez statia de lipit. Am facut si un filmulet, scuze pentru calitatea nu prea grozava. Link spre comentariu
albasete Postat August 14, 2013 Partajează Postat August 14, 2013 Sa inteleg ca statia realizata dupa acesta schema merge alimentata si la 20 Vcc / 4 A ? [Alimentator pt. desktop, in comutatie.( Am gasit la un magazin on-line)]. Letconul va fi Pensol Iron 24 Vcc / 48 W. http://tinypic.com/r/whjm7b/5 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum