Vizitator carlosnino Postat Ianuarie 13, 2012 Partajează Postat Ianuarie 13, 2012 Ziua buna!Am o mica problema cu un frigider Arctic vechi.Buba a aparut dupa o dezghetare "programata" si se manifesta astfel: la finalul racirii apar niste fluctuatii (se aude motorul cum scade turatia), ulterior se opreste, cand da sa porneasca aud un releu urmat de o caraiala de vreo 5 secunde, se opreste, pauza 2 minute si urmeaza un nou ciclu.Totul este repetitiv, o racire normala cat de cat, o caraiala, si asa mai departe.Frigiderul are mai bine de 10 ani si din pacate nu-i al meu pt ca l-as schimba. Link spre comentariu
radu ionel Postat Ianuarie 13, 2012 Partajează Postat Ianuarie 13, 2012 Dupa simtom se pare ca releul termic-defect-,(care este montat pe carcasa agregatului-motorului,bimetalul decalit si face contact imperfect),Scoateti din priza friginerul,Il dati afara din carcasa(daca o mai are,deculati) si cititi ce scrie pe el (inainte de a-l cumpara) 0,9A-1,2A -1v5A fiindca valoarea lui este functie de capacitatea (litrajul-volumul; 90l.180l.240l)frigiderului.Montati unul nou si porniti.Frigiderul va merge o perioada pina cind se formeaza temperatura reglata din regulator(termostat-presostat) si se va opri>asteapta urmatorul ciclu de pornire-oprire si va comanda din nou releul de pornire....Atentie!!!...daca dupa pornire ,el,decupleaza imediat bursc, atunci trebuie schimbat si releul de pornire,Cazuri mai grave este cind decupleaza releul termic>>agregatul la scurt.Anomatii de racire a cuvei frigorifice;*cuva neuniform(partial) racita>lisa procent freon in instalatie...*motorul merge in continuu>supapele(admisie-refulare) din el scapa...*cuva se raceste insuficient>termostatul este reglat pe o valoare mai mica sau intepenit.Timpul normal de fuctionare-oprire (,dar numai dupa o formare corespunzatoare) este de 15 min functionare si 30 min oprire si depinde direct proportional de ;tempera mediului ambiant..incarcatura cu alimente si de frecventa deeschiderilor usii.Succes!!!.. Link spre comentariu
Vizitator carlosnino Postat Ianuarie 13, 2012 Partajează Postat Ianuarie 13, 2012 Multam de raspuns. Intre timp problema s-a rezolvat de la sine.... Stiu ca e ciudat dar a mai facut figuri de genul asta (intotdeauna la dezghetarea), numai ca, de data aceasta, figura s-a prelungit si am zis ca de data asta crapa. Link spre comentariu
radu ionel Postat Ianuarie 13, 2012 Partajează Postat Ianuarie 13, 2012 Problema rezolvata de la sine,niciodata si intotdeauna ,NU miroase-a bine . La virsta pe care o are saracu',el, va anuntat deja ca NU se simte bine ..si dupa parerea mea ar trebui sa-i aplicati **macar o frectie** -revizie tehnica preventiva-cu schimbarea de piese de stricta necesitate.Orice interventie este binevenita in orice anotimp(acum este mai frig si lucreaza mai lejer dar cum va simti incalzirea va lucra din greu>este vorba de functiile de trasfer energetic, la schimbarea mediului cald-frig_frig-cald,umiditate,suturi(socuri bruste) de retea.Cele mai dese si mai grave defectiuni apar la pornire si mentinerea ciclului ...cind curentul de apsorptie de la retea este max. si daca un element de contact ramine lipit sau flatureaza >produce avarii grave(exemlu;contact lipit rel termic+rel pornire>motorul merge in continuu pina la distrugere..contacte imperfecte relee>socuri la pornire motor.etc).Intotdeauna PREVENIREA este MAMA INTELEPCIUNII.Decizia va apartine!!!.. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum